Jak uzyskać więcej mocy ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • AdixSz
    Classic
    • 2017
    • 4
    • Octavia I (1U2)
    • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

    Jak uzyskać więcej mocy ?

    Witam. Kupiłem Octavie (1.9 tdi AHF) kilka dni temu. Auto ma zmienioną turbinę na ASZ i zrobiony delikatny program na 135 koni i 338 niutonometrów. Moja pytanie jest następujące:

    Jakie są kolejne kroki aby uzyskać moc rzędu 160-170 koni, tak aby auto nie rozleciało się i nie zostawiało za sobą zasłony dymnej ? Z góry dzięki za odpowiedzi i przepraszam jeśli temat był wałkowany.
  • samtech84
    Elegance
    • 2008
    • 988
    • Octavia I (1U2)
    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

    #2
    Aby uzyskać te 160KM - 170KM musisz zmienić końcówki wtrysków na 0.216 (Bosch, WZM) i zamontować FMIC,
    Po więcej to wtryski 0.230 i zmiana/tuning pompy wtryskowej na tzw. 11, FMIC

    Komentarz

    • AdixSz
      Classic
      • 2017
      • 4
      • Octavia I (1U2)
      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      A jak ze sprzęgłem i skrzynią biegów ?

      Komentarz

      • samtech84
        Elegance
        • 2008
        • 988
        • Octavia I (1U2)
        • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

        #4
        Tuner powinien ogarnąć moment tak, że problemów ze sprzęgłem nie będzie, chyba, że zużyte. Ogólnie to zastosowanie jednomasu będzie lepszym rozwiązaniem, bo można dać więcej koksu i w dolnej partii obrotów silnika.
        A najlepszym rozwiązaniem do takiej mocy to:
        SWAP skrzyni na 6-biegową (czyli właściwie zmiana skrzyni, sprzęgła na 240mm, półosi, rozrusznika i kilka drobiazgów)

        A na początek zająłbym się hamulcami, bo standardowe 280 mm szybko powidzą papa.

        Komentarz

        • danielOCT
          Classic
          • 2016
          • 20
          • Octavia I combi (1U5)
          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

          #5
          Pany a jak wygląda sprawa z ASV(110 więc bliżniaczy)
          Chodzi mi konkretnie o tym by pozostać przy serii turbie i serii IC. Czy sama zmiana wtrysków na 0.230 + mapa da moc rzędu 145-150km ?
          Czy takie wtryski mają sens przy seryjnej turbinie ?

          Komentarz

          • samtech84
            Elegance
            • 2008
            • 988
            • Octavia I (1U2)
            • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

            #6
            do seryjnego ASV wtryski max 0.216. Przy seryjnych gratach wyjdzie około 145 KM, jednak w gorące możesz odczuć delikatne spadki mocy bo SMIC nie wychłodzi powietrza. Żeby nie było dużych przeróbek możesz wsadzić większego SMIC-a

            Komentarz

            • AdixSz
              Classic
              • 2017
              • 4
              • Octavia I (1U2)
              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              A czy np zamiast dedykowanego fmic za sporą sumkę można zamontować intercooler od np audi a6 2.5 tdi. Czy on zrobi wystarczającą robotę ?

              Komentarz

              • wesol
                Rider
                • 2008
                • 689

                #8
                Hamulcow sie nie czepiaj arl ma 288 mm na przedzie i jakos do 200 koni nie stanowia problemu. Sprzeglo jesli nie odrazu to pozniej trzeba bedzie zrobic. Polecam zestaw 1Z/ g60. Do 160-170 koni to pompa wtryskowa starczy. Wtryski 216 musza byc. Fmic to mozna zrobic na bazie ic od czegos innego jakiegos iveco opla vivaro itp.
                G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                Komentarz

                • Andrzej Ława
                  Ambiente
                  • 2017
                  • 120
                  • Octavia I (1U2)
                  • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez samtech84 Zobacz wpis
                  do seryjnego ASV wtryski max 0.216. Przy seryjnych gratach wyjdzie około 145 KM, jednak w gorące możesz odczuć delikatne spadki mocy bo SMIC nie wychłodzi powietrza. Żeby nie było dużych przeróbek możesz wsadzić większego SMIC-a
                  Ktoś kiedyś zażartował że można by zrobić natrysk zimnej wody na SMIC Ciekaw jestem jakby to wyszło w praktyce

                  Komentarz

                  • samtech84
                    Elegance
                    • 2008
                    • 988
                    • Octavia I (1U2)
                    • ALH 1.9 TDI VP 90 KM

                    #10
                    W silnikach Martin Diesel (Ursus/Zetor) w wersji bodajże 190 KM jest kolektor dolotowy z płaszczem wodnym :P

                    Komentarz

                    • Bartoni22
                      Classic
                      • 2018
                      • 15
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Pamowie,
                      A jak by wygladało to w octavi 1,9 TDi 110 KM AHF 2002 ?
                      Chodzi o chipa na 130-150 KM , czy sam chip wystarczy czy trzeba by coś jeszcze powymieniać?

                      Komentarz

                      • Klima
                        Ambiente
                        • 2014
                        • 239
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AGR 1.9 TDI VP 90 KM

                        #12
                        Zamieszczone przez Bartoni22 Zobacz wpis
                        Pamowie,
                        A jak by wygladało to w octavi 1,9 TDi 110 KM AHF 2002 ?
                        Chodzi o chipa na 130-150 KM , czy sam chip wystarczy czy trzeba by coś jeszcze powymieniać?
                        Po samym sofcie będzie ~140KM.

                        Komentarz

                        • Bartoni22
                          Classic
                          • 2018
                          • 15
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Okey, dzięki wielkie za odpowiedź

                          Komentarz

                          Pracuję...