[O1] Założyłem licznik od Pasata B5

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Farrier
    Classic
    • 2010
    • 8

    [O1] Założyłem licznik od Pasata B5

    romman, sprawa z serwisami ASO jest prosta. Serwisy ASO są po to, żeby zarabiać pieniądze. Żeby maksymalizować zysk. Każda jenostka ASO żeby być, musi zarabiać. Salon sprzedaje auto z max. upustem wytargowanym przez klienta, bo klient i tak będzie się zjawiał w serwisie na obowiązkowe przeglądy. I będzie zostawiał kasę - czystą kasę. A w razie gdyby cokolwiek trzeba było wymienić extra, klient zostawi jeszcze więcej kasy, w przeświadczeniu, że tak trzeba. Że gwarancja. Że sam nie wiem co.

    A wymiana oleju to już biznes na max : w hurtowni 5 l dobrego oleju np. MOBIL 5W30 kosztuje około 100 PLN dla odbiorców-firm. Filtr jakieś 10 PLN. Wymiana 5 minut. Klient płaci za to dwa razy tyle. A do tego myśli, że w ASO są mechanicy - cudotwórcy, którzy nie mylą się, którzy mają magiczne dłonie i zawsze ten olej lepiej wleją
    Ja osobiście w zakupie Skody Octavii widzę główny sens taki, że to auto trwałe i proste jak cep, że nie muszę go serwisować w ASO, że wiele rzeczy można zrobić samemu, a resztę zrobi każdy dobry zaufany mechanik.

    Ciekawe kiedy u nas skończy się reklamowanie samochodu przy sprzedaży "serwisowany w ASO". W innych krajach ludzie już dawno nie serwisują auta w ASO, bo to nieopłacalne. Koszt robocizny np. w Niemczech zabija. Jest masa lepszych i gorszych warsztatów, każdy ma zaufanego mechanika, do którego jeździ od lat. Potem auto chce kupić polski handlarz, a auto ma książkę serwisową wypełnioną przez mechanika Turka a żaden Polak nie kupi takiego cofa się więc licznik z 400 tys. na 120 tys., wbija pieczątki do nowej książki, i auto przejedzie jeszcze kolejne 200 tys.

    tom
    FARRIER
  • mirek19
    Classic
    • 2009
    • 33

    #2
    [O1] Założyłem licznik od Pasata B5

    Witam wszystkich
    Założyłem wczoraj licznik od Pasata B5. Chodziło to z mną od dłuższego czasu.
    Szukałem dosyć długo, musiało być zielone podświetlenie i wyświetlacz MFA. No i immo też zgodne.
    Dodatkowo zmotywowała mnie awaria starego licznika (siadał już pomiar temperatury silnika i obrotomierz)
    Znalazłem ! Mam ! Pojechałem do Gościa i okazało się że jest... ale od benzyny.
    Po namyśle i po próbach podłączenia decyzja: BIORĘ !
    Teraz krótki opis nowego licznika:
    1. Pasat B5
    2. Rok produkcji 1995-
    3. Kolor podświetlenia - zielony (taki chciałem do mojej Skody) odpada dodatkowy koszt wymiany podświetlenia.
    4. Zegarek - analogowy (oryginalne zjawisko)
    5. Na wyświetlaczu wszystko to co miałem z lewej strony w małym okienku.( Jedna informacja więcej - ponieważ zegarek
    jest ciągle)
    Przełożenie zegarów do starej obudowy bez problemów.
    Ogólnie wrażenia pozytywne.
    Dopasowanie nowego licznika :
    Funkcja 17-zestaw wskaznikow
    funkcja 10 - dopasowanie
    kanal 00-testuj zapisz
    funkcja 06-koniec
    Dopasowywanie kluczyków bez problemu (VAG TACHO)

    No to tyle plusów, teraz minusy:
    Obrotomierz działa prawidłowo, niestety licznik kilometrów przekłamuje. Przejechałem 200 km a pkazał mi ok. 160 km.
    Prędkościomierz zaniża o ok. 10 km/godz. Tym samym wszystkie wskazania zużycia paliwa, ilości przejechanych kilometrów,
    średniego zużycia paliwa pokazują cuda wianki.
    Słabe jest (ok -50%) podświetlenie zegarów

    Mam w związku z tym kilka pytań:
    W jaki sposób mogę dopasować licznik z benzyny do diesla ? Tarczki to nie jest problem. Chodzi mi o elektronikę.
    Czy mogę wykorzystać stary licznik od Skody ?
    Jak zwiększyć moc podświetlenia zegarów ? Odnoszę wrażenie że w B5 jest niższe napięcie podświetlenia.
    Będę wdzięczny za pomoc
    Załączone pliki

    Komentarz

    • winni77
      RS
      • 2009
      • 2183
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      Świetny mod! Jak możesz to zrób fotę żeby też kierę było widać.
      Zamieszczone przez mirek19
      Odnoszę wrażenie że w B5 jest niższe napięcie podświetlenia.
      Logicznie rzecz biorąc powinno być odwrotnie (w Pasku wyższe napięcie niż w Okcie).
      Mój "Batmobil"

      Komentarz

      • kropeck
        RS
        • 2009
        • 2319
        • Octavia II (1Z3)
        • BLF 1.6 FSI 115 KM

        #4
        mirek19, co do wskazań prędkości, to chyba trzeba przekodować licznik, że to jest właśnie passatowy, albo zmienić impulsy .... niestety nie miałem okazji robić tego typu operacji, więc nie podam żadnych szczegółów.
        Pozdrawiam,
        Michał

        Nie piję piwa - jedynie JACK DANIELS! :-)

        Komentarz

        • mirek19
          Classic
          • 2009
          • 33

          #5
          Logicznie rzecz biorąc powinno być odwrotnie (w Pasku wyższe napięcie niż w Okcie).

          myślę że jednak mam rację, jeżeli pasat miał np. 10 V to skoda teraz daje np. 8 V
          ale jak to zmienić, podnieść napięcie ?

          Komentarz

          • winni77
            RS
            • 2009
            • 2183
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            #6
            mirek19, albo czegoś nie rozumiem, ale właśnie potwierdziłeś moją tezę. :roll:
            Mój "Batmobil"

            Komentarz

            • mirek19
              Classic
              • 2009
              • 33

              #7
              Ale jak to zrobić ???

              Komentarz

              • bradley
                L&K
                • 2008
                • 1465

                #8
                Na podstawie kodowania licznika z gofra 4 to
                Stg 17 (Kombiinstrument) Auswählen
                Stg Codieren -> Funktion 07


                Die ersten beiden Stellen geben die Extraoptionen an in unserem Beispielfall die 21144

                +00 - keine extra Optionen
                +01 - Bremsbelagverschleissanzeige aktiv
                +02 - Gurtwarner aktiv
                +04 - Wischwassermangelanzeige aktiv
                +16 - Navigation aktiv

                Für die einzelnen Extraoptionen muss man die Werte addieren, bei unserem Beispiel also +01+04+16=21



                Die 3. Stelle der Codeposition gibt die Länderkennung an, bei unserem Beispiel 21144

                1 – Rest der Welt (24H Uhr)
                2 – USA (12H Uhr)
                3 – Kanada (12H Uhr)
                4 – UK (24H Uhr)
                5 – Japan
                6 – Saudi Arabien
                7 – Australien



                Die 4. Stelle der Codeposition gibt die Motorvariante an, in unserem Beispiel 21144

                4 – 4 Zylinder
                5 – 5 Zylinder
                6 – 6 Zylinder



                Die 5. Stelle der Codeposition gibt die WGSZ an, in unserem Beispiel 21144

                1 – 4345
                2 – 3528
                3 – 4143
                4 – 3648



                Musisz 5ta pozycje przekodowac na jakis inny numerek. Jesli nie pomoze to chyba zostaje tylko wymiana impulsatora na taki passatowy.


                A to chyba zuzycie paliwa:
                Verbrauchsanzeige einstellen!

                Die Verbrauchsanzeide des Display ist noch nicht ganz korrekt, kann aber eingestellt werden!

                Stg 17 (Kombiinstrument) auswählen
                Stg anpassen -> Funktion 10 -> Kanal 03

                Der Basiswert ist 100, kann aber in 5% Schritten abgeändert werden! Die Maximalwerte sind 85 bzw 125!
                VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                Komentarz

                • splawik
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 1292

                  #9
                  Zamieszczone przez mirek19
                  Szukałem dosyć długo, musiało być zielone podświetlenie i wyświetlacz MFA.
                  Przecież liczniki z O1 miały zielone podświetlanie i MFA.
                  A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                  AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                  O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                  -------------------------------------------------
                  Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                  Komentarz

                  • mirek19
                    Classic
                    • 2009
                    • 33

                    #10
                    Dzisiaj zakodowałem licznik
                    Było 16142 jest teraz 00340 kodując CANADA (poz.3) uzyskałem sygnał dzwiękowy przy otwartych drzwiach i kluczyku w stacyjce.
                    Niby zegarek w tej wartości jest w trybie 12 godzinnym ale przecież zegarek mam analogowy.
                    Była jazda próbna i okazuje się że obrotomierz jest w normie ale prędkościomierz pokazuje za małe wartości np: pokazuje 50 km/h a rzeczywiście 55 km/h, pokazuje 60 a rzeczywiście jest 67 km/h.
                    Średnie zużycie paliwa trochę się unormowało.

                    Die Verbrauchsanzeide des Display ist noch nicht ganz korrekt, kann aber eingestellt werden!

                    Stg 17 (Kombiinstrument) auswählen
                    Stg anpassen -> Funktion 10 -> Kanal 03

                    Der Basiswert ist 100, kann aber in 5% Schritten abgeändert werden! Die Maximalwerte sind 85 bzw 125!

                    tłumacz Google: Wartość bazową jest 100, ale można zmienić w 5% kroki! Maksymalnej wartości Oferujemy 85 lub 125!

                    Może to tutaj należy się pobawić.
                    Ale to już jutro.

                    Może ktoś wie jak podciągnąć jasność MFA i podświetlenia zegarów.

                    Komentarz

                    • bradley
                      L&K
                      • 2008
                      • 1465

                      #11
                      mirek19, co do predkosciomierza to pobaw sie kodowaniem ostatniej wartosci liczbowej. Chodzi o wgsz. Powinno to odpowiadac za predkosciomierz+przejechany dystans.
                      Mowiles, ze zanizal o 10km/h, a bylo 2 czyli 3528, wiec daj 4 czyli 3648 wgsz.

                      Zamieszczone przez mirek19
                      jest teraz 00340
                      +00 - keine extra Optionen
                      +01 - Bremsbelagverschleissanzeige aktiv
                      +02 - Gurtwarner aktiv
                      +04 - Wischwassermangelanzeige aktiv
                      +16 - Navigation aktiv

                      jak octavia ma czujnik okladzin ciernych to dajesz +01
                      jak kontrolka/bzyk od niezapietych pasow +02
                      jak kontrolka od poziomu plynu spryskiwaczy +04
                      navigacji chyba nie ma ;P
                      VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                      Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                      Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                      Komentarz

                      • mirek19
                        Classic
                        • 2009
                        • 33

                        #12
                        Zamieszczone przez splawik
                        Przecież liczniki z O1 miały zielone podświetlanie i MFA.
                        Być może ale ja chciałem zmienić licznik bo mi się stary zaczął sypać, a do tego chciałem mieć na środku ekran (MFA ?) i tradycyjnie zielone podświetlenie.

                        [ Dodano: Nie 22 Sie, 10 21:42 ]
                        Zamieszczone przez bradley
                        co do predkosciomierza to pobaw sie kodowaniem ostatniej wartosci liczbowej. Chodzi o wgsz. Powinno to odpowiadac za predkosciomierz+przejechany dystans.
                        Mowiles, ze zanizal o 10km/h, a bylo 2 czyli 3528, wiec daj 4 czyli 3648 wgsz.
                        Poproszę o rozwinięcie tematu. Nie bardzo rozumiem skąd kolega ma te dwie wartości 3528 i 3648. Ja ich nie wpisywałem ?
                        Co znaczy wgsz ?

                        Komentarz

                        • bradley
                          L&K
                          • 2008
                          • 1465

                          #13
                          W kodowaniu masz
                          Die 5. Stelle der Codeposition gibt die WGSZ an, in unserem Beispiel 21144

                          1 – 4345
                          2 – 3528
                          3 – 4143
                          4 – 3648

                          czyli liczba kodowana 21144 a w niej ostatnia cyfra 4 oznaczjaaca 3648.
                          wgsz to po niemiecku wegstreckenzahl czyli po angielsku distance pulse number czyli cos na ksztalt liczby, ktora wpisuje sie do licznikow rowerowych jako obwod kola. Tutaj jest raczej jako ilosc impulsow na jakims dystansie (kilometra???). To jest chyba na ksztalt W= w licznikach napedzanych przez linke.
                          W kazdym badz razie pobaw sie tym.
                          VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                          Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                          Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                          Komentarz

                          • mirek19
                            Classic
                            • 2009
                            • 33

                            #14
                            Bardzo dziękuję za wyrozumiałość. Tak zrobię jutro rano.
                            O wszystkim powiadomię Szanowne Forum.

                            [ Dodano: Pon 23 Sie, 10 18:48 ]
                            Witam
                            Zrobiłem dzisiaj tak jak mi sugerowałeś, niestety jak przekłamywał tak przekłamuje Przy 50 wyświetla 45 km/h, przy 70 - 63 km/h itd.
                            Może coś żle robię, ale nowe kody przyjmuje bez wachania.
                            Nawet nie ma żadnej różnicy po zmianie ostatniej cyfry od 0 do 4.
                            Więc co dalej radzisz, kolego ?

                            Komentarz

                            • bradley
                              L&K
                              • 2008
                              • 1465

                              #15
                              Troche dziwne bo kolegom z forum golfa licznik przyjmowal kody bez problemu i byla zauwazalna roznica w predkosci pokazywanej na wskazowce.
                              Dosc radykalnym rozwiazaniem aczkolwiek na pewno skutecznym bylaby zmiana opon na takie, ktore byly montowane w Passacie ale chyba nie o to chodzi
                              Moze skonstruowac jakis mnoznik impulsow z VSS`a, wtedy byloby wiecej impulsow na obrot walka w skrzyni to i wieksza predksc pokazywana na zegarze.
                              VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                              Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                              Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                              Komentarz

                              • Skfarek
                                RS
                                • 2010
                                • 4795
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez bradley
                                Dosc radykalnym rozwiazaniem aczkolwiek na pewno skutecznym bylaby zmiana opon na takie, ktore byly montowane w Passacie
                                Raczej mało radykalnym bo w pasku w większości montowane były te same rozmiary co w Octavkach (np. 195/65/15, 205/55/16) :szeroki_usmiech
                                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                Komentarz

                                • bradley
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1465

                                  #17
                                  Skfarek, skoro tak mowisz to moze i nie jest tak zle i daloby sie to zalatwic po dobroci Moze impulsator w skrzyni octavii rozni sie od tego jaki ejst w passacie. Nalezaloby dorwac taki impulsator, ktory jest od modelu z licznikiem wyskalowanym do 260km/h.
                                  Tuning kosztuje Doswiadczenie+testy.
                                  VW Vento 1.9TDI 1Z ++
                                  Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
                                  Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol

                                  Komentarz

                                  • mirek19
                                    Classic
                                    • 2009
                                    • 33

                                    #18
                                    No więc po dalszej trasie i testach na bieżąco kilka informacji:

                                    kodowanie prędkościomierza w ten sposób
                                    Die 5. Stelle der Codeposition gibt die WGSZ an, in unserem Beispiel 21144

                                    1 – 4345
                                    2 – 3528
                                    3 – 4143
                                    4 – 3648

                                    czyli liczba kodowana 21144 a w niej ostatnia cyfra 4 oznaczjaaca 3648.
                                    wgsz to po niemiecku wegstreckenzahl czyli po angielsku distance pulse number czyli cos na ksztalt liczby, ktora wpisuje sie do licznikow rowerowych jako obwod kola. Tutaj jest raczej jako ilosc impulsow na jakims dystansie (kilometra???). To jest chyba na ksztalt W= w licznikach napedzanych przez linke.

                                    W kazdym badz razie pobaw sie tym.

                                    niestety nie przyniosło żadnych wyrażnych rezultatów.
                                    Licznik pokazuje mniejszą prędkość o ok.8-10 km/godz niż jest w rzeczywistości.
                                    Należy wynik prędkościomierza oraz licznika kilometrów pomnożyć przez 1,142.

                                    ----------------------------------------------------------------------

                                    Po wielu próbach okazuje się że niestety, dalej licznik przekłamuje. Niewiele, o 7-10 km/h
                                    kolega powyżej mówi o opcji distance pulse, ale ta opcja jest dostępna powyżej 2000 roku. Mój jest z 1996. Może ktoś ma taki licznik od diesla to chętnie się zamienię.
                                    Służę też nabytą wiedzą i doświadczeniem. Wydaje mi się że będzie mój licznik idealnie pasował do Skody z silnikiem benzynowym.

                                    Komentarz

                                    Pracuję...