Podniesienie mocy vRS 1.8T - aspiracje na OEM+ / zdrowe daily

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Artec
    Classic
    • 2018
    • 34
    • Octavia I (1U2)
    • AUQ 1.8 20VT 180 KM

    Podniesienie mocy vRS 1.8T - aspiracje na OEM+ / zdrowe daily

    Witam!
    Planuje na przyszły sezon zrobić w moim Szkodniku coś, aby uzyskać 230-250km max. Auto to standard 1.8T AUQ 180km z tym, że poprzedni właściciela zamontował w nim już dolot z Simoty (rękaw wyciągnięty pod zderzak, nie sam filtr stożkowy). Tu rodzi się moje pytanie: co i w jakich (orientacyjnie) kosztach musze zrobić by uzyskać planowaną moc? Słyszałem i czytałem, że k03s nie dmuchnie na więcej niż te 250km, a sam też nie chce więcej do daily, tym bardziej, że nie widzi mi się więcej do ośki Planowałem wymienić pojedynczy SMIC na podwójny SMIC z Cupry R, z tym, że jedna kratka jest zatkana w zderzaku już seryjnie (nie ma dziurek jak ta przy SMIC), więc zastanawiam się na FIMC, ale to wiadomo - koszta rosną dość sporo oraz zrobić DP 2.5" i go wystroić. Nie chce tu sknerzyć na aucie ani nic tylko wiadomo - nikt nie chce niepotrzebnie kasy wydawać, a słyszałem, że Cupry po takich zabiegach wypluwały te 250 km. Liczę na jakieś rady od bardziej doświadczonych forumowiczów
  • gacek1
    Ambiente
    • 2018
    • 111
    • Octavia II (1Z3)
    • BGU 1.6 MPI 102 KM

    #2
    K04 od 2.0tfsi +DP + fmic + wtryski 380cc z BAM albo jakieś 440cc np z volvo + dobry program i dmuchnie spokojnie 250+.
    Zamiast ładować się z stożki i rękawy lepiej było zainwestować w TIPa z kwasówki i na takim dolocie spokojnie można atakować 300+ nawet na seryjnym filtrze powietrza bez żadnego K&Na.

    Komentarz

    • Artec
      Classic
      • 2018
      • 34
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM

      #3
      Ok to kolega poszalał Jasne można w takie coś lecieć jak najbardziej tylko nie chodzi mi o atakowanie 300+. Chciałem zrobić z tych 180km 230-250km i tyle wystarczy do daily, dlatego pytam czy taki skromny setup wystarczy. K04 od TFSI to już są niezłe koszty i można atakować 300+, ale wtedy dla bezpieczeństwa auta daily przydałoby się zakuć choć dół silnika i zrobić coś ze skrzynią, bo w O1 AUQ jest 5, a nie 6 jak w Leonach, A3 czy Golfach.
      Stożek i rękaw to nie był mój pomysł tylko poprzedniego właściciela auta.

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Hybryda K03 z nowym downpipe 2000-2500
        FMIC - komplet 1500-2500
        wieksze wtryski 380 stykna - 500zl uzywki komplet (nowy w ASO 800zl/szt)
        no i dolot tez mozna zrobic normalny bez stozkow i bedzie gitara - 800-1000
        program - 1000-1500

        Jak ma byc tanio, to zmierzyc serie, zrobic program i tyle. Cala reszta to juz sa koszta.

        FMIC, dolot czy downpipe czasem ktos sprzedaje po kosztach, bo przywraca auto do serii na sprzedaz.
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • Artec
          Classic
          • 2018
          • 34
          • Octavia I (1U2)
          • AUQ 1.8 20VT 180 KM

          #5
          Nie miało być tanio, miało być dobrze. Chciałem, żeby daily było trochę żwawsze, bo na zabawke 300+ przyjdzie jeszcze czas i to na 100% nie fwd. Dzięki za rzeczową odpowiedź Maicroft
          Pytanie jeszcze jedno... ile może wypluć po takim programie na serii?

          Komentarz

          • patrolxx
            Drive
            • 2013
            • 83

            #6
            Jeżeli mogę Ci doradzić to zacznij od sprawdzenia miernikiem szczelności silnika.i ewentualnie kompresji.jestem dopiero po wielu modyfikacjach ,a efekt średni.Robię teraz to co powinienem zrobić na początku-pierścienie itd....
            - Sharan 05 SPECIAL
            - Octavia 1 RS
            - Impreza PRODRIVE

            Komentarz

            • patrolxx
              Drive
              • 2013
              • 83

              #7
              napisz jaki wynik a powiem ci z własnego świeżego doświadczenia co masz zrobić.hamownia nie do końca powie ci ile masz w serii,to też koszta w błoto.
              - Sharan 05 SPECIAL
              - Octavia 1 RS
              - Impreza PRODRIVE

              Komentarz

              • patrolxx
                Drive
                • 2013
                • 83

                #8
                I jeszcze jedno PRIMO !!!!!!!!! auto musi być oddane do profesjonalnego strojenia wraz z hamownią,przestrzegam ciebie i innych przed wgrywaniem gotowych programów.Destrukcja powolna silnika ,głównie głowicy.Stosunkowo niedawno robiłem właśnie głowicę itp.dzisiaj po rozebraniu masakra.Jeżdziłem rok na właśnie wgranym gotowcu,oczywiście w firmie z hamowniąi wyszło co wyszło.Teraz wiem z własnego doświadczenia,że najpierw sprawdzenie stanu fabrycznego silnika ,potem mody strojenie hamownia.Gotowe programy podobno znoszą diesle,oczywiście w ramach rozsądku,benzyny nie.Myślę ,o tych autach które widziałem hamowane z gotowcami-FURY....,co będzie za rok i dalej.......
                - Sharan 05 SPECIAL
                - Octavia 1 RS
                - Impreza PRODRIVE

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  ja uważam że pomierzyć kondycję motoru, zrobić pożądny program w dobrej firmie jak motor i osprzęt sprawny - czyli skupić się na sofcie. Wyjdą te okolice 210 koni po samym sofcie na zdrowym serduchu.
                  Pakowanie gratów to już koszta sporo większe, a pakować parę tysięcy więcej po to żeby mieć 20 koni więcej mija się z celem....jak auto ma być do daily i ma mieć ponad 200 ps.
                  Natomiast jak byś chciał atakować docelowo te 300 i ponad, to ma sens wtedy robić "hardware" dopiero i iść w takie koszta. Dla 230 ps nie ma sensu ładować takiej kasy.
                  Jak sam zauważyłeś 300 koni i ośka to nonsens, te moce to już w OI ARX (4x4) mają sens

                  Więc konkuzja - sprawdzić kondycje, jak będzie ok motorownia, zrobić chipsa w pożądnej firmie i cieszyć się mocniejszą rską
                  Ostatnio edytowany przez sew1981; 6296.

                  Komentarz

                  • sew1981
                    RS
                    S_OCP MemberModeratorr
                    • 2009
                    • 10917
                    • Fiat

                    #10
                    tu kolega modził delikatnie hardware w auq:

                    ma seryjnych gratach po sofcie wypłuło 205 ps i 300 parę Nm...czy warto było modzić te parę gratów, żeby mieć te 20 ps więcej i parenaście niuta więcej, sam odpowiedź sobie na to pytanie. z tymże on w dużej mierze sam dłubał, jakbym miał za to płacić, nie podejmowałbym się dla takiego przyrostu.

                    Komentarz

                    • patrolxx
                      Drive
                      • 2013
                      • 83

                      #11
                      cała przyjamność nie ruszać na światłach ,i ogień ,lecz minąć i pokazać ogon nowym i nowszym ....których wartość aut przekracza wielokrotnie nasze octavki rs
                      - Sharan 05 SPECIAL
                      - Octavia 1 RS
                      - Impreza PRODRIVE

                      Komentarz

                      • Łebuz
                        Classic
                        • 2010
                        • 18
                        • Octavia I combi (1U5)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        Zakladalem gotowy program do swojej i przyspiesza lepiei, acz nierownomiernie. Co macie na mysli piszac: zrobic pomiar i dopiero wgrac? Musi byc porządny tuner z hamownią, ktory przygotuje program pod moje serducho?
                        Człowiek człowiekowi wilkiem, a zombie zombie zombie... ;D

                        Komentarz

                        Pracuję...