Czipowac, nie czipowac...

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • LUKI
    RS
    • 2005
    • 5776

    Czipowac, nie czipowac...

    tak tylko ze cena zaczyna sie od ponad 50k zł
    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM
  • szkoda
    RS
    S_OCP Member
    • 2005
    • 22543

    #2
    Czipowac, nie czipowac...

    byc moze juz bylo, ale pewnie moja sytuacja jest nieco inna, a wiec sluchajcie :

    mam 2.0TDI, ktore jak wiadomo, teoretycznie mozna zrobic na circa 170KM/370Nm, tylko, ze ja tak zrobic nie moge (nie chce), bo mam DSG i momentu wlasciwie, zakladajac, ze przynajmniej trzyma serie, balbym sie troche ruszac - przynajmniej teraz jak jeszcze fura na gwarancji.
    wiec, pewnie wyglada to tak, ze mozna troche podkrecic moc i ewentualnie popracowac troche nad przebiegiem mocy i momentu, pytanie tylko: co mi to tak na prawde w praktyce da?

    dodam jeszcze, ze nie mam jakiegos specjalnego cisnienia na robienie tego typu zmian, jestem bardzo zadowolony z tego co jest (na szczescie) i raczej "plyne z fala" bo "wszyscy tak robia" :twisted: (nie no, nie jestem debilem ) , ale jezeli mialoby byc SUPER to czemu nie, tylko czy w mojej sytuacji tak bedzie?
    wiem, ze to wrozenie z fusow, ale jednak wydaje mi sie, ze mozna cos tam wygdybac.
    co myslicie?
    pzdr!
    saport techniczny baj DGW
    była BKD+DSG '05 120kkm
    była BXE '08 190kkm
    no i nie ma :-)

    Komentarz

    • Maicroft
      Moderator
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2004
      • 25757
      • Audi

      #3
      Podniesc w calym zakresie moment obrotowy, zeby mial mocne 300-320Nm no i tym samym dygnie sie moc w gore. Nic innego raczej nie uda sie zrobic.

      Firma HGP z Niemiec robi te skrzynie tak, ze wytrzymuje 600Nm - cena 2600€ - takie info podal mi na tdir Matschke
      Spritmonitor.de

      Komentarz

      • BioBogon
        Elegance
        • 2005
        • 921

        #4
        Do DSG to bym wypłaszczył przebieg momentu z lekkim podbiciem i nic więcej. Chodzi o to, żeby samochód ciągnął równo w większym zakresie obrotów.

        Spojrzałbym na to od strony kasy tzn. jeśli spokojnie możesz wydać te 2tyś. i nie będziesz musiał wypruwać sobie flaków to warto zabawić się autem dla samej radości pójścia z falą. Pamiętaj, że nawet lekka modyfikacja jest odczuwalna i będziesz miał więcej frajdy z auta, bo pewnie już od nowości zaczyna Ci się nudzić. :wink:
        Leon FR 2.0TDI 170KM

        Komentarz

        • szkoda
          RS
          S_OCP Member
          • 2005
          • 22543

          #5
          Zamieszczone przez BioBogon
          Do DSG to bym wypłaszczył przebieg momentu z lekkim podbiciem i nic więcej. Chodzi o to, żeby samochód ciągnął równo w większym zakresie obrotów.

          Spojrzałbym na to od strony kasy tzn. jeśli spokojnie możesz wydać te 2tyś. i nie będziesz musiał wypruwać sobie flaków to warto zabawić się autem dla samej radości pójścia z falą. Pamiętaj, że nawet lekka modyfikacja jest odczuwalna i będziesz miał więcej frajdy z auta, bo pewnie już od nowości zaczyna Ci się nudzić. :wink:
          no to akurat moge wydac spokojnie, ale na szczescie JESZCZE mi sie nie znudzilo (widac latwo zaspokoic moje potrzeby ) i dlatego tak siez tym woze, moze poczekac az mi sie znudzi?
          dobrze, juz cos wiem, dawajcie dalej!
          saport techniczny baj DGW
          była BKD+DSG '05 120kkm
          była BXE '08 190kkm
          no i nie ma :-)

          Komentarz

          • Pulse
            Rider
            • 2006
            • 461

            #6
            wg mnie sam sobie odpowiedziales, poki Ci sie nie znudzilo to nie warto, a jak sie znudzi to inna sprawa :diabelski_usmiech
            :: O1 AXR Kombi

            Komentarz

            • zeb
              Rider
              S_OCP Member
              • 2004
              • 415

              #7
              nie wiesz co tracisz :P ja wachałem się przez rok :|
              powiem krótko: NIEBO A ZIEMIA

              Komentarz

              • Samiec
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 4287
                • Octavia I (1U2)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                #8
                Ja tez mialem dylemat czy chipowac czy nie i sie zbieram do tego juz prawie 3 lata ops:
                Najpierw gwarancja, potem brak czasu ,dalej inne wydatki itp zawsze cos wypada ,ale teraz jak kase odloze to juz raczej jestem zdecydowany :diabelski_usmiech
                TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                Komentarz

                • less1
                  Ambiente
                  • 2006
                  • 101

                  #9
                  zeb, a masz moze gdzies wykresik swoj?, bo planuje swoja o2 poprawic
                  swoja droga ladne gifty dostales 121...:P

                  no i nasze octy maja rzeczywiscie za malo powerka jak na mase auta :/ wiec inaczej sie odczuwa programik, 2.0 ladniej jezdzi, duuzo ladniej, wiec efekt jest, ale nie to samo
                  tym bardziej, ze tutaj mowimy glownie o poprawieniu gory obrotow, a dol bylby lizniety coby skrzyni nie meczyc.

                  szkoda: po takiej modyf. auto bedzie ladnie ciagnac przez cale obroty i jezeli tylko czasai krecisz silniczek poza 3k, (a nie eco mode all time) to napewno poczujesz

                  Komentarz

                  • Purchawa
                    Admin
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 8007

                    #10
                    szkoda, uwierz mi. Nie poznasz auta.

                    Przebiegi zrobic tak jak koledzy mowia. Moment niezwysoko, ale plasko.
                    Ale to juz glowa tunera, zeby zrobic poprawnie.

                    A 170KM to nie 140.
                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                    STOP ECO-TERRORISM!

                    Komentarz

                    • greszczyn
                      Elegance
                      • 2005
                      • 893
                      • Nissan

                      #11
                      Zamieszczone przez Purchawa
                      A 170KM to nie 140.
                      Prawda .

                      szkoda tylko jedno : czy kulasz się tylko i wyłącznie po mieście ( Skrzyżowanie... , światła .. , korek... bo akurat w godzinach szczytu muszą zaklejać jakąś dziurę :x ) ?
                      ..., czy większość Twoich kilometrów to , tzw. trasa ( TIR +PKS + Matiz + TIR + traktor +..... itd , czyli prawie jak w mieście :wink: ) ?



                      Ja zmieniłem program , bo u mnie 85 % przejechanych km dzienne to jazda poza miastem . Gdybym kulał się tylko i wyłącznie po mieście , to z pewnością został bym przy seryjnym sofcie . ( już wyrosłem z ruszania z pod świateł , z piskiem opon ) .


                      P.S.
                      Ale..... myślę , że bedziesz rozsądny i ..... zrobisz program , taki .... , jak to mówią ....."lekko liżnięty "

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        no wlasnie, na codzien to miasto i korki...
                        no waham sie waham, ale sie sklaniam chyba jednak na tak :diabelski_usmiech
                        dzieki wszystkim, ale wrzucajcie jeszcze jakies przemyslenia jakby co!
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Tymon
                          RS
                          • 2004
                          • 2970

                          #13
                          szkoda, wczoraj tego nie przeczytałem :roll:
                          Nie zastanawiaj się.
                          wieczny :szeroki_usmiech na twarzy.
                          Sęk w tym że apetyt rośnie w miarę jedzenia 8) :twisted:


                          Rób PROGRAM :lol:
                          Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                          Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                          BMW serii 3... Radość z jazdy.

                          Komentarz

                          • Voldemort
                            Ambiente
                            • 2006
                            • 134

                            #14
                            ...to ciach, babkę w piach. Pierwszy post.

                            Tuningować oczywiście. Choć wydaje się że to pojęcie jest względne. Otóż przy pierwszym przeglądzie auta (15tys) znalazłem w serwisie ASO ulotki zachęcające do tuningu. Na tym i wielu innych forach, poczytałem nieco o różnych na to sposobach i niebezpieczeństwach. Pamiętam artykuły w prasie branżowej przestrzegające przed tuningiem. Utrata gwarancji, przegrzewanie silników itd. Generalnie VW odradzał, ostrzegał, zakazywał. Aż tu zmiana frontu. Okazuje się że to wręcz zalecane - patrz ulotka.
                            Doszła jeszcze kwestia DSG. Skrzyni w którą wyposarzone jest moje auto. Jak się dowiedziałem nie ma przeszkód. Od momentu kiedy napędem steruje jeden centralny sterownik zarządzający pracą skrzyni i silnika (ponoć wcześniej były dwa) tuning jest możliwy bez ograniczeń. I tu właściwie niewiadomo czy to tuning. Auto nie zobaczyło nawet chamowni.Otrzymało nowy zapis sterownika pochodzący od producenta przygotowany jako standardowy do tego typu napędu.Tak czy siak producent gwarantuje nie mniej niż 170kM(4000 obr/min), 390Nm(2000 obr/min), 215km/h. A efekt? Taki jak oczekiwałem. Wyprzedzanie w pełnym komforcie. Aby wykorzystać możliwości przyspieszania auta musiałbym chyba założyć inne koła (17" 225/50). Teraz 205/55/16" i naciśnięcie gazu do dechy to gwarantowane zerwanie przyczepności na pierwszych dwóch biegach. Ale mniejsza z tym bo tak raczej nie startuję. Istotne jest to co się dzieje na 3 i 4. Auto bardzo sprawnie przyspiesza i może to subiektywne wrażenie ale motor ciszej pracuje przy stałej prędkości obrotowj wału między 2 i 3tys.obrotów. (jazda na trasie). Ciekaw jestem jeszcze jak będzie z zużyciem paliwa ale to wiadomo czas pokaże.
                            I jeszcze jedno. Skrzynia w trybie sportowym jest niesamowita. Nigdy nie potrafiłbym sam tak zmieniać biegi i dobierać moment tych zmian w manualnej wersji. Myślę że tuning to nic złego a daje znaczącą poprawę osiągów którymi trudno pogardzić na polskich drogach.

                            Pzdr.
                            Hokus-Pokus i dwumasa

                            Komentarz

                            • szkoda
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2005
                              • 22543

                              #15
                              Zamieszczone przez Voldemort
                              ...Od momentu kiedy napędem steruje jeden centralny sterownik zarządzający pracą skrzyni i silnika (ponoć wcześniej były dwa) tuning jest możliwy bez ograniczeń.
                              o! ekstra, ze mamy dokladnie to samo (DSG)!

                              co jest z tym sterownikiem, kiedy niby byly te 2?

                              z tego co slysze, to problemem nie jest sterownik, tylko ograniczona mozliwosc przekazywania momentu przez te 2 sprzegielka, no ale to juz rydzyk fizyk

                              rozumiem, ze zrobiles czipsa "fabrycznego", wobec tego podejrzewam, ze z programu zrobionego "na miare" bylbys jeszcze bardziej zadowolony :diabelski_usmiech
                              pzdr!

                              [ Dodano: Sob 08 Kwi, 06 23:57 ]
                              Zamieszczone przez Voldemort
                              ...A efekt? Taki jak oczekiwałem. Wyprzedzanie w pełnym komforcie. Aby wykorzystać możliwości przyspieszania auta musiałbym chyba założyć inne koła (17" 225/50). Teraz 205/55/16" i naciśnięcie gazu do dechy to gwarantowane zerwanie przyczepności na pierwszych dwóch biegach...
                              no ale tak to powinno byc juz w serii :diabelski_usmiech
                              rozumiem, ze jest "bardziej" :kciukgora
                              saport techniczny baj DGW
                              była BKD+DSG '05 120kkm
                              była BXE '08 190kkm
                              no i nie ma :-)

                              Komentarz

                              • Voldemort
                                Ambiente
                                • 2006
                                • 134

                                #16
                                Być może ten na miarę byłby lepszy a być może nie. W kontekście różnic nieznacznych które trudne byłyby do wychwycenia. Bardziej idzie o utrzymanie gwarancji bez zmian. Co do tych sterowników to nie dociekałem. Informacja była taka że moje auto spokojnie może otrzymać nowe nastawy i jest to program fabrycznie przygotowany do tego napędu. Wręcz wskazany.

                                [ Dodano: Nie 09 Kwi, 06 00:08 ]
                                Najciekawszym zaskoczeniem jest dla mnie DSG. Tak różnie się do tego tematu podchodzi. Oczywista w serii też można buksować kółkami (ESP-off) ale teraz to następuje znacznie szybciej.
                                Przy serii odczuwałem też że motor wyraźnie słabnie przy 4tys. obr./min a teraz jest inaczej. Czuje się że moc równo narasta bez końcowego dołka.
                                Hokus-Pokus i dwumasa

                                Komentarz

                                • Maicroft
                                  Moderator
                                  S_OCP MemberModeratorr
                                  • 2004
                                  • 25757
                                  • Audi

                                  #17
                                  Voldemort, Zaznacze tylko, ze oficjalnie gwarancje masz na samochod tylko w punkcie, ktory przeprogramowal Twoj komputer, w innym ASO jesli kierownik bedzie mial zly dzien, to bedziesz mial ksiazeczke, ktora bedzie mozna zapalic grilla :twisted:

                                  Taka opcja byla od dawna w OI i tak wlasnie byla gwarantowana.

                                  Co do wartosci, jak bym zobaczyl wykres to ocenie, a tak, to koledzy przy tjuningu fabrycznym w ASZ mieli miec 170KM, a bylo 150KM i ledwo 350Nm

                                  Cena tego fabrycznego rozwiazania jak mysle oscylowala okolo ceny z 3 z przodu :wink:

                                  Voldemort, Masz ESP :?: Bo albo dokupiony albo E100 - jak sie jezdzilo zima :diabelski_usmiech
                                  Spritmonitor.de

                                  Komentarz

                                  • Voldemort
                                    Ambiente
                                    • 2006
                                    • 134

                                    #18
                                    Gratuluję orientacji Maicroft. Cena właśnie taka. Mam świadomość ile to kosztuje inaczej załatwione ale dla świętego spokoju...
                                    Autko jest standardowym kombi Elegance z paroma dodatkami m.in. ESP. Wcześniej jeździłem Mazdą 626 i ciągle nie mogę się przyzwyczaić że zawieszenie OII pozwala na wiele więcej w zakrętach, więc wszelkie groźne manewry wykonuję z lekką nieśmiałością. Zimą nie zanotowałem nadmiernego nadużywania ESP (dość delikatna jazda) ale teraz kiedy śnieg wspomnieniem, zdarzało mi się brutalnie kosić zakręty. Dość niezwykłe uczucie kiedy "pomagier" czuwa. O tyle to niebezpieczne że prowokuje do coraz śmielszych działań.
                                    A co do przyrostu osiągów to póki co styka. Dla mnie różnica jest wyraźna. Zwłaszcza w trybie sport :diabelski_usmiech

                                    Pzdr!
                                    Hokus-Pokus i dwumasa

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratorr
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Voldemort, Tryb sport jest fajny, ale normalny D tez ciagnie ladnie i nie ma problemu. Sport korzysta za to z 5 biegow :twisted:
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • Voldemort
                                        Ambiente
                                        • 2006
                                        • 134

                                        #20
                                        Zaraz, zaraz. Jak to z 5-ciu?

                                        Zamieszczone przez Maicroft
                                        Sport korzysta za to z 5 biegow
                                        Dam się pokroić że 6-ty ma co robić. Jeszcze wczoraj po trasie "katowickiej" goniłem na "S"-ce i 6-tka co chwila gościła na wyswietlaczu. Fakt że przy dużych predkościach ale skrzynie pracowała na 5 i 6tym biegu. Muszę się przyjrzeć jak się to odbywa i przy jakiej predkości ale odpuszczenie gazu na bank właczało 6-tkę. A zdaje się ponowne głebsze wcisnięcie dawało redukcję do 5-ki. Ale głebsze, bo normalna próba przyspieszenia nie wpływała na zmianę przełożenia.

                                        Się muszę przyjrzeć przy najblizszej okazji i doniosę uprzejmie!
                                        Hokus-Pokus i dwumasa

                                        Komentarz

                                        • Maicroft
                                          Moderator
                                          S_OCP MemberModeratorr
                                          • 2004
                                          • 25757
                                          • Audi

                                          #21
                                          Instrukcja pisze o 5, wydaje mi sie ze skrzynia w pewnym momencie widzac spojniejszy tryb jazdy wlacza spowrotem D, a kick down powoduje zmiane na S.
                                          Spritmonitor.de

                                          Komentarz

                                          • Voldemort
                                            Ambiente
                                            • 2006
                                            • 134

                                            #22
                                            A niech jej będzie skoro taka madrala z tej DSG :szeroki_usmiech
                                            Hokus-Pokus i dwumasa

                                            Komentarz

                                            • Purchawa
                                              Admin
                                              S_OCP Member
                                              • 2004
                                              • 8007

                                              #23
                                              Voldemort, wpadnij na dynoday, zobaczymy co ten fabryczny chip oferuje.
                                              Jakbys mogl powiedziec, w ktorym ASO to robiles ?
                                              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                              STOP ECO-TERRORISM!

                                              Komentarz

                                              • Voldemort
                                                Ambiente
                                                • 2006
                                                • 134

                                                #24
                                                Skoda Auto Wimar.

                                                A co do dynoday to kłopot ogromny z czasem. Ale absolutnie podejmuję próbę.

                                                Jak się termin ustali to powalczę. Purchawa daj znak. Dzięki za zaproszenie.

                                                [ Dodano: Nie 09 Kwi, 06 12:55 ]
                                                Już się w stosowny miejscu dopisałem. Pzdr.
                                                Hokus-Pokus i dwumasa

                                                Komentarz

                                                • Maicroft
                                                  Moderator
                                                  S_OCP MemberModeratorr
                                                  • 2004
                                                  • 25757
                                                  • Audi

                                                  #25
                                                  Voldemort,
                                                  Bedziemy mieli porownanie serii do tuningu, przy okazji moze koledzy G-techem sprawdza obie wersje, bo na seryjna 2.0TDI to juz chyba nie ma co liczyc :lol:
                                                  Wtedy bylyby w miare obiektywne porownania co daje, a co nie ta skrzynia :diabelski_usmiech
                                                  Spritmonitor.de

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...