tak tylko ze cena zaczyna sie od ponad 50k zł
Czipowac, nie czipowac...
Zwiń
X
-
Czipowac, nie czipowac...
kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6
SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEMTagi: Brak
-
-
Czipowac, nie czipowac...
byc moze juz bylo, ale pewnie moja sytuacja jest nieco inna, a wiec sluchajcie :
mam 2.0TDI, ktore jak wiadomo, teoretycznie mozna zrobic na circa 170KM/370Nm, tylko, ze ja tak zrobic nie moge (nie chce), bo mam DSG i momentu wlasciwie, zakladajac, ze przynajmniej trzyma serie, balbym sie troche ruszac - przynajmniej teraz jak jeszcze fura na gwarancji.
wiec, pewnie wyglada to tak, ze mozna troche podkrecic moc i ewentualnie popracowac troche nad przebiegiem mocy i momentu, pytanie tylko: co mi to tak na prawde w praktyce da?
dodam jeszcze, ze nie mam jakiegos specjalnego cisnienia na robienie tego typu zmian, jestem bardzo zadowolony z tego co jest (na szczescie) i raczej "plyne z fala" bo "wszyscy tak robia" :twisted: (nie no, nie jestem debilem ) , ale jezeli mialoby byc SUPER to czemu nie, tylko czy w mojej sytuacji tak bedzie?
wiem, ze to wrozenie z fusow, ale jednak wydaje mi sie, ze mozna cos tam wygdybac.
co myslicie?
pzdr!saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
-
-
Do DSG to bym wypłaszczył przebieg momentu z lekkim podbiciem i nic więcej. Chodzi o to, żeby samochód ciągnął równo w większym zakresie obrotów.
Spojrzałbym na to od strony kasy tzn. jeśli spokojnie możesz wydać te 2tyś. i nie będziesz musiał wypruwać sobie flaków to warto zabawić się autem dla samej radości pójścia z falą. Pamiętaj, że nawet lekka modyfikacja jest odczuwalna i będziesz miał więcej frajdy z auta, bo pewnie już od nowości zaczyna Ci się nudzić. :wink:Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BioBogonDo DSG to bym wypłaszczył przebieg momentu z lekkim podbiciem i nic więcej. Chodzi o to, żeby samochód ciągnął równo w większym zakresie obrotów.
Spojrzałbym na to od strony kasy tzn. jeśli spokojnie możesz wydać te 2tyś. i nie będziesz musiał wypruwać sobie flaków to warto zabawić się autem dla samej radości pójścia z falą. Pamiętaj, że nawet lekka modyfikacja jest odczuwalna i będziesz miał więcej frajdy z auta, bo pewnie już od nowości zaczyna Ci się nudzić. :wink:
dobrze, juz cos wiem, dawajcie dalej!saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
zeb, a masz moze gdzies wykresik swoj?, bo planuje swoja o2 poprawic
swoja droga ladne gifty dostales 121...:P
no i nasze octy maja rzeczywiscie za malo powerka jak na mase auta :/ wiec inaczej sie odczuwa programik, 2.0 ladniej jezdzi, duuzo ladniej, wiec efekt jest, ale nie to samo
tym bardziej, ze tutaj mowimy glownie o poprawieniu gory obrotow, a dol bylby lizniety coby skrzyni nie meczyc.
szkoda: po takiej modyf. auto bedzie ladnie ciagnac przez cale obroty i jezeli tylko czasai krecisz silniczek poza 3k, (a nie eco mode all time) to napewno poczujesz
Komentarz
-
-
szkoda, uwierz mi. Nie poznasz auta.
Przebiegi zrobic tak jak koledzy mowia. Moment niezwysoko, ale plasko.
Ale to juz glowa tunera, zeby zrobic poprawnie.
A 170KM to nie 140."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PurchawaA 170KM to nie 140.
szkoda tylko jedno : czy kulasz się tylko i wyłącznie po mieście ( Skrzyżowanie... , światła .. , korek... bo akurat w godzinach szczytu muszą zaklejać jakąś dziurę :x ) ?
..., czy większość Twoich kilometrów to , tzw. trasa ( TIR +PKS + Matiz + TIR + traktor +..... itd , czyli prawie jak w mieście :wink: ) ?
Ja zmieniłem program , bo u mnie 85 % przejechanych km dzienne to jazda poza miastem . Gdybym kulał się tylko i wyłącznie po mieście , to z pewnością został bym przy seryjnym sofcie . ( już wyrosłem z ruszania z pod świateł , z piskiem opon ) .
P.S.
Ale..... myślę , że bedziesz rozsądny i ..... zrobisz program , taki .... , jak to mówią ....."lekko liżnięty "
Komentarz
-
-
szkoda, wczoraj tego nie przeczytałem :roll:
Nie zastanawiaj się.
wieczny :szeroki_usmiech na twarzy.
Sęk w tym że apetyt rośnie w miarę jedzenia 8) :twisted:
Rób PROGRAM :lol:Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
BMW serii 3... Radość z jazdy.
Komentarz
-
-
...to ciach, babkę w piach. Pierwszy post.
Tuningować oczywiście. Choć wydaje się że to pojęcie jest względne. Otóż przy pierwszym przeglądzie auta (15tys) znalazłem w serwisie ASO ulotki zachęcające do tuningu. Na tym i wielu innych forach, poczytałem nieco o różnych na to sposobach i niebezpieczeństwach. Pamiętam artykuły w prasie branżowej przestrzegające przed tuningiem. Utrata gwarancji, przegrzewanie silników itd. Generalnie VW odradzał, ostrzegał, zakazywał. Aż tu zmiana frontu. Okazuje się że to wręcz zalecane - patrz ulotka.
Doszła jeszcze kwestia DSG. Skrzyni w którą wyposarzone jest moje auto. Jak się dowiedziałem nie ma przeszkód. Od momentu kiedy napędem steruje jeden centralny sterownik zarządzający pracą skrzyni i silnika (ponoć wcześniej były dwa) tuning jest możliwy bez ograniczeń. I tu właściwie niewiadomo czy to tuning. Auto nie zobaczyło nawet chamowni.Otrzymało nowy zapis sterownika pochodzący od producenta przygotowany jako standardowy do tego typu napędu.Tak czy siak producent gwarantuje nie mniej niż 170kM(4000 obr/min), 390Nm(2000 obr/min), 215km/h. A efekt? Taki jak oczekiwałem. Wyprzedzanie w pełnym komforcie. Aby wykorzystać możliwości przyspieszania auta musiałbym chyba założyć inne koła (17" 225/50). Teraz 205/55/16" i naciśnięcie gazu do dechy to gwarantowane zerwanie przyczepności na pierwszych dwóch biegach. Ale mniejsza z tym bo tak raczej nie startuję. Istotne jest to co się dzieje na 3 i 4. Auto bardzo sprawnie przyspiesza i może to subiektywne wrażenie ale motor ciszej pracuje przy stałej prędkości obrotowj wału między 2 i 3tys.obrotów. (jazda na trasie). Ciekaw jestem jeszcze jak będzie z zużyciem paliwa ale to wiadomo czas pokaże.
I jeszcze jedno. Skrzynia w trybie sportowym jest niesamowita. Nigdy nie potrafiłbym sam tak zmieniać biegi i dobierać moment tych zmian w manualnej wersji. Myślę że tuning to nic złego a daje znaczącą poprawę osiągów którymi trudno pogardzić na polskich drogach.
Pzdr.Hokus-Pokus i dwumasa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Voldemort...Od momentu kiedy napędem steruje jeden centralny sterownik zarządzający pracą skrzyni i silnika (ponoć wcześniej były dwa) tuning jest możliwy bez ograniczeń.
co jest z tym sterownikiem, kiedy niby byly te 2?
z tego co slysze, to problemem nie jest sterownik, tylko ograniczona mozliwosc przekazywania momentu przez te 2 sprzegielka, no ale to juz rydzyk fizyk
rozumiem, ze zrobiles czipsa "fabrycznego", wobec tego podejrzewam, ze z programu zrobionego "na miare" bylbys jeszcze bardziej zadowolony :diabelski_usmiech
pzdr!
[ Dodano: Sob 08 Kwi, 06 23:57 ]
Zamieszczone przez Voldemort...A efekt? Taki jak oczekiwałem. Wyprzedzanie w pełnym komforcie. Aby wykorzystać możliwości przyspieszania auta musiałbym chyba założyć inne koła (17" 225/50). Teraz 205/55/16" i naciśnięcie gazu do dechy to gwarantowane zerwanie przyczepności na pierwszych dwóch biegach...
rozumiem, ze jest "bardziej" :kciukgorasaport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Być może ten na miarę byłby lepszy a być może nie. W kontekście różnic nieznacznych które trudne byłyby do wychwycenia. Bardziej idzie o utrzymanie gwarancji bez zmian. Co do tych sterowników to nie dociekałem. Informacja była taka że moje auto spokojnie może otrzymać nowe nastawy i jest to program fabrycznie przygotowany do tego napędu. Wręcz wskazany.
[ Dodano: Nie 09 Kwi, 06 00:08 ]
Najciekawszym zaskoczeniem jest dla mnie DSG. Tak różnie się do tego tematu podchodzi. Oczywista w serii też można buksować kółkami (ESP-off) ale teraz to następuje znacznie szybciej.
Przy serii odczuwałem też że motor wyraźnie słabnie przy 4tys. obr./min a teraz jest inaczej. Czuje się że moc równo narasta bez końcowego dołka.Hokus-Pokus i dwumasa
Komentarz
-
-
Voldemort, Zaznacze tylko, ze oficjalnie gwarancje masz na samochod tylko w punkcie, ktory przeprogramowal Twoj komputer, w innym ASO jesli kierownik bedzie mial zly dzien, to bedziesz mial ksiazeczke, ktora bedzie mozna zapalic grilla :twisted:
Taka opcja byla od dawna w OI i tak wlasnie byla gwarantowana.
Co do wartosci, jak bym zobaczyl wykres to ocenie, a tak, to koledzy przy tjuningu fabrycznym w ASZ mieli miec 170KM, a bylo 150KM i ledwo 350Nm
Cena tego fabrycznego rozwiazania jak mysle oscylowala okolo ceny z 3 z przodu :wink:
Voldemort, Masz ESP :?: Bo albo dokupiony albo E100 - jak sie jezdzilo zima :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
Gratuluję orientacji Maicroft. Cena właśnie taka. Mam świadomość ile to kosztuje inaczej załatwione ale dla świętego spokoju...
Autko jest standardowym kombi Elegance z paroma dodatkami m.in. ESP. Wcześniej jeździłem Mazdą 626 i ciągle nie mogę się przyzwyczaić że zawieszenie OII pozwala na wiele więcej w zakrętach, więc wszelkie groźne manewry wykonuję z lekką nieśmiałością. Zimą nie zanotowałem nadmiernego nadużywania ESP (dość delikatna jazda) ale teraz kiedy śnieg wspomnieniem, zdarzało mi się brutalnie kosić zakręty. Dość niezwykłe uczucie kiedy "pomagier" czuwa. O tyle to niebezpieczne że prowokuje do coraz śmielszych działań.
A co do przyrostu osiągów to póki co styka. Dla mnie różnica jest wyraźna. Zwłaszcza w trybie sport :diabelski_usmiech
Pzdr!Hokus-Pokus i dwumasa
Komentarz
-
-
Zaraz, zaraz. Jak to z 5-ciu?
Zamieszczone przez MaicroftSport korzysta za to z 5 biegow
Się muszę przyjrzeć przy najblizszej okazji i doniosę uprzejmie!Hokus-Pokus i dwumasa
Komentarz
-
Komentarz