x_cite, no to panie brać nie pytać nie zastanawiać się
Galletto 1260 a EDC15
Zwiń
X
-
tak oczywiście zgrywa swietnie z jednym małym ale, jak będziesz chciał wgrać plik do ecu to nie zdziw się jak galaretka ci wysypie kompa w samochodziechip-tuning edc-15/16/17 1,8Turbo - www.brk-tuning.pl
Hamownia obciążeniowa - Inowrocław
one quoter mile - 13,3 tdikiem.
promocja 1,9/2,0 tdi sprawdź na www.brk-tuning.pl
Komentarz
-
-
Krzaq, dla ME7.5 polecam NefMoto flasher, za darmo i po zwyklym kablu KKL z FTDI. A jak sie wysypie to sterownik na stół i bootmode - tak łatwo sie go zepsuć nie da.
Typ sterownika zobaczysz po podlaczeniu się do silnika vagcomem. Jak okolice 2003-2004 to pewnie 06A 906 032 HN - byc możej też SJ. Kup sobie na podmiane HN i grzebiesz bez obaw, że nastepnego dnia nie dojedziesz do roboty
Komentarz
-
-
Sev, domyśliłem się, że tu palce maczasz BTW tanie ECU ME7.5 z passata (150KM, bodajże z CG na końcu) daje się przeflashować na HN lub HJ i błędami nie sypie - trzeba odważnego, który je na aucie sprawdzi. Do eksperymentów w sam raz ale docelowo sie nie nada bo nie jest hermetyczne (w passacie ECU siedziało w osobnym pudełku).
Komentarz
-
-
Oj tam palce, całe ręce zaraz upaprzę po łokcie :P
Uszczelnić się nie da tego CG?
A'propos przeflashowywania, w zasadzie, tak zacząłem się zastanawiać, każdy ECU ME7.5 z tą samą pamięcią 29F800 da się przeflashować na inny z tego samego rodzaju pamięci. Tak mi się wydaje. Wystarczy tylko w 95040 wyłączyć sprawdzanie sum, immo i można eksperymentować
Spróbuję jednego starszego HJ przeflashować przy okazji na nowszego HJ - na żywca, bez sum kontrolnych, HW mają to samo ale wsad jest nieco inny. Ciekawe co będzie. Ale jak się ociepli dopiero bo podszybie połamię z tych mrozów
Komentarz
-
-
Można uszczelnić silikonem ale to tak amatorszczyzna jedzie, no i mechanicznie troche inny - nie wiem jak będzie wchodził w sanki w podszybiu.
Przy flashowaniu innej wersji trzeba patrzyć czy oba sterowniki maja tą sama literke na końcu oznaczenia pamięci (BB lub BT, inny bootloader w ROM procesora w ECU), no i trzeba wybierać sterowniki z podobnych roczników jak ten z którego chcemy wrzucić soft żeby sprzęt był ten sam. EEPROMA nie ruszałem po wgraniu HN do passatowego CG (BTW ECU z wdlużnych 1.8T mają oczywiście inne oznaczenie, nie tylko koncowe dwie litery) i błedu nie zgłasza - zreszta liczona jest tylko suma kontrolna FLASHa niezależnie co jest w EEPROMie (on ma swoje sumy kontrolne). Myśle teraz intensywnie nad zapisem EEPROM bez wchodzenia w bootmode.
Spróbuję jednego starszego HJ przeflashować przy okazji na nowszego HJ
Komentarz
-
-
Wersje obie są chyba BB, jedna z odstępem 3 lat, ale sprawdzę z ciekawości.
Czyli, jeżeli suma flasha jest zgodna, niezależnie od zawartości to nie powinno być zonków?
Wiem że był problem z przeflashowaniem na żywca A3, silnika bodajże AJQ (nie pamiętam którego na którego) ale bliźniacze silniki 150 i 180, podobnie jak AUM i AUQ ale bez szerokopasmówki i na 29F400 jeszcze i był problem, auto gasło po chwili. Więc HW version musi być zgodne we flashu z ECU. Można by na próbę przeflashowac HNa "w dół" na HJ ale zmieniając ręcznie tylko HW we flashu HJ na ten z HN i przeliczyć sumy Albo w górę, HJ na HN zmieniając tylko HW. Ciekawe co by wyszło :twisted:
Zawsze zostaje bootmode :szeroki_usmiech
Komentarz
-
-
Szczerze to nie wiem jak wyglada flashowanie ecu softem nie od niego w trybie innym niż bootmode. Czy wywali flashowanie po zapisie pierwszego sektora stwierdzając, że to nie soft do niego czy łyknie na pałe.
W EEPROMie widze, że jest wpisany numer części ale ten ster od passata nic nie pluje, że mu się nie zgadzają. Aj trzeba kupić podszybie na zapas i po prostu sprawdzić na żywym organiźmie
Typ flasha BB czy BT jest zdeterminowany wersją ROM.
Komentarz
-
Komentarz