W Golfach podobno była 6 biegowa, ale o ile pamiętam to był to bezsens, bo skrzynia miała zmienione przełożenia ( krótsze niż 5 biegowa ) i finalnie na 6 były podobne obroty jak na 5 w skrzyni 5-biegowej. Gdzieś to chyba nawet było na forum...
Ja nawet się spotkałem z OII w 1.9 BJB ze skrzynią 6 biegową seryjnie montowaną. Samochód nie był 4x4 bo tam to norma. Tyle że samochód był sprowadzony z Czech więc może tam wychodziły takie wersje. Też myślałem o swapie skrzyni do siebie ale mi już przeszło...
Maicroft, też nie wiem jakie jest porównonie w tej kwestii OI i OII. W OI natomiast w ASZtce 6 biegówa jest bardzo wporządku. Mam porównanie tylko do SI 5 biegowego (nie do OI), i 6 byla dobrze zestopniowania w OI -miała sens.
6-biegowe w Golfie 5, Octavi itp przy silniku 1.9tdi to nie maja NIC WSPOLNEGO z 6 biegowymi z Golfa 4 czy octy 1 (no oprocz ilosci biegow).
To sa skrzynie na malym dzwonie (228mm) wiec ani sprzeglo wieksze nie wejdzie ani biegi nie sa dluzsze.
Po prostu wachluje sie wiecej...generalnie nie polecam.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Mam porównanie tylko do SI 5 biegowego (nie do OI), i 6 byla dobrze zestopniowania w OI -miała sens.
Na forum sr.pl Rogalotti poleca do silnika AWX skrzynie od 2.5TDi o oznaczeniach DQS, FRF - 6ty bieg 3000rpm ok. 160km/h.
To tak dla info. o skrzyniach, tu jest temat: http://www.racingforum.pl/jaka-skrzynia-t82356.html
Zamieszczone przez anthrax
ktoś sie orientuję czy da radę założyć 6 biegową skrzynie biegów do silnika BXE?
A co by miało to na celu? Przecież do 5G dwumas i sprzęgło jest tańsze niż do 6G. Przynajmniej w przypadku O1 tak jest.
Zamieszczone przez Tomek_dx
Najlepiej byłoby zmienić przełozenie 5 biegu.
Chyba nawet Dariuspolo to przerabiał. Pamiętam, że nie było to najtańsza opcja.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Udesky, chodzi o prędkość i komfort jazdy, spalanie
Jeśli ktoś podróżuję często z prędkościami przekraczającymi 130 - 150km/h to tak. Ale w innym przypadku nie widzę sensu, tym bardziej jeśli to BXE to seria.
Co do spalaniu to na przykład w Rogalotti wkładał tą 6G od 2.5TDI do A4 i spalanie wzrosło o 1l. W przypadku TDI nie widzę nic komfortowego w tym, aby mieć kolejny bieg machania.
Taniej jest wygłuszyć samochód. Bo pewnie o hałas też tu chodzi.
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
W BXE bardzo brakuje 6. biegu, ale jeśli w Golfach V skrzynia "szóstka" wiąże się ze zmianą pozostałych przełożeń, to trochę bez sensu. Chciałbym w swojej BXE mieć 6. bieg, przydałby się bardzo, ale co najwyżej za cenę lekkiego skrócenia 5. (mogłoby obyć się i bez tego) i absolutnie bez dotykania biegów 1-4. Praktycznie każda jazda powyżej 120 km/h, bez rozpędzania i nie pod górkę, mogłaby odbywać się na 6. A tak to buczy, huczy, warczy i prosi się o zmianę na nieistniejący bieg
Mam drugi samochód ze skrzynią sześciobiegową i jest to idealna liczba biegów. Zanim jeszcze go nabyłem, to w Octavii zdarzało mi się "szukać" nieistniejącej szóstki. A teraz zdarza mi się jeszcze częściej, jednak brakuje tego 6. biegu jak cholera - i to bez korekty istniejących przełożeń. Ba, w tym drugim aucie już parę razy próbowałem ładować "siódemkę", a do emerytów zdecydowanie nie należę. Argument o małej mocy silnika też odpada, bo choć w tym drugim aucie mam turbodiesla 150 KM, który na każdym biegu ładnie przyspiesza, to sięgać w trasie po nieistniejącą szóstkę zdarzało mi się wielokrotnie nawet w 60-konnym Golfie II TD. Biegów jak mocy - nigdy za wiele.
Komentarz