BXE i 6bieg???

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pawelgb
    Classic
    • 2010
    • 9

    BXE i 6bieg???

    Zbierz to chłopie do kupy wszystko bo zaśmiecisz to forum jak tak dalej pójdzie.

    Mam nadzieję, że do sprzedaży auto lepiej przygotowują...
  • anthrax
    Ambiente
    • 2009
    • 137
    • Octavia II (1Z3)
    • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

    #2
    BXE i 6bieg???

    Czy ktoś sie orientuję czy da radę założyć 6 biegową skrzynie biegów do silnika BXE?

    Komentarz

    • kowal 2002
      RS
      S_OCP Member
      • 2006
      • 5161

      #3
      W Golfach podobno była 6 biegowa, ale o ile pamiętam to był to bezsens, bo skrzynia miała zmienione przełożenia ( krótsze niż 5 biegowa ) i finalnie na 6 były podobne obroty jak na 5 w skrzyni 5-biegowej. Gdzieś to chyba nawet było na forum...
      Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
      Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

      Komentarz

      • Deo
        RS
        • 2009
        • 1729
        • Volkswagen
        • CRMB 2.0 TDI 150 KM

        #4
        Wątek o którym mówi kowal 2002

        Sam planuje zrobić swapa na 6b, ale najpierw muszę znaleźć skrzynie, a później osobę, która ją troszkę zmodyfikuje. :wink:
        Pozdrawiam,
        Grzesiek


        Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
        Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


        Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

        Komentarz

        • Maicroft
          Moderator
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2004
          • 25757
          • Audi

          #5
          Sprytniej i pewnie taniej to bedzie zmienic przelozenie 5 biegu, tak jak zrobilo to wiele osob w O1. Pytanie czy taki zabieg mozna tez wykonac w OII
          Spritmonitor.de

          Komentarz

          • Andrev3
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 6116

            #6
            Ja nawet się spotkałem z OII w 1.9 BJB ze skrzynią 6 biegową seryjnie montowaną. Samochód nie był 4x4 bo tam to norma. Tyle że samochód był sprowadzony z Czech więc może tam wychodziły takie wersje. Też myślałem o swapie skrzyni do siebie ale mi już przeszło...
            RENT COMPLEX

            DACAR.team

            Komentarz

            • oolsztyniak
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6647
              • Superb II combi (3T5)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez kowal 2002
              i finalnie na 6 były podobne obroty jak na 5 w skrzyni 5-biegowej.
              dokładnie , po co zmieniać coś co będzie i tak miało mizerny skutek na zachowanie auta.
              Była O2 RS 190 km / 436 Nm
              Jest Superb 2FL 201 km / 436 Nm

              Komentarz

              • sew1981
                RS
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2009
                • 10917
                • Fiat

                #8
                Maicroft, też nie wiem jakie jest porównonie w tej kwestii OI i OII. W OI natomiast w ASZtce 6 biegówa jest bardzo wporządku. Mam porównanie tylko do SI 5 biegowego (nie do OI), i 6 byla dobrze zestopniowania w OI -miała sens.

                Komentarz

                • rob555
                  Rider
                  • 2006
                  • 748

                  #9
                  6-biegowe w Golfie 5, Octavi itp przy silniku 1.9tdi to nie maja NIC WSPOLNEGO z 6 biegowymi z Golfa 4 czy octy 1 (no oprocz ilosci biegow).
                  To sa skrzynie na malym dzwonie (228mm) wiec ani sprzeglo wieksze nie wejdzie ani biegi nie sa dluzsze.
                  Po prostu wachluje sie wiecej...generalnie nie polecam.
                  pozdrawiam

                  Diagnostyka i tuning
                  hybrydowe wtryski i turbiny
                  programy na ulice jak i do sportu

                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                  www.tune-up.pl

                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                  Komentarz

                  • Tomek_dx
                    Rider
                    • 2008
                    • 398

                    #10
                    Najlepiej byłoby zmienić przełozenie 5 biegu. W O1 można to zrobić nawe bez wyjmowania skrzyni. Poniżej dokładny opis:

                    Tomek

                    Komentarz

                    • Udesky
                      RS
                      • 2007
                      • 1692
                      • Octavia I (1U2)
                      • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez sew1981
                      Mam porównanie tylko do SI 5 biegowego (nie do OI), i 6 byla dobrze zestopniowania w OI -miała sens.
                      Na forum sr.pl Rogalotti poleca do silnika AWX skrzynie od 2.5TDi o oznaczeniach DQS, FRF - 6ty bieg 3000rpm ok. 160km/h.
                      To tak dla info. o skrzyniach, tu jest temat:
                      http://www.racingforum.pl/jaka-skrzynia-t82356.html
                      Zamieszczone przez anthrax
                      ktoś sie orientuję czy da radę założyć 6 biegową skrzynie biegów do silnika BXE?
                      A co by miało to na celu? Przecież do 5G dwumas i sprzęgło jest tańsze niż do 6G. Przynajmniej w przypadku O1 tak jest.
                      Zamieszczone przez Tomek_dx
                      Najlepiej byłoby zmienić przełozenie 5 biegu.
                      Chyba nawet Dariuspolo to przerabiał. Pamiętam, że nie było to najtańsza opcja.
                      W Polsce nie ma kryzysu.
                      Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        #12
                        Udesky, chodzi o prędkość i komfort jazdy, spalanie

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez abstinent
                          Udesky, chodzi o prędkość i komfort jazdy, spalanie
                          Jeśli ktoś podróżuję często z prędkościami przekraczającymi 130 - 150km/h to tak. Ale w innym przypadku nie widzę sensu, tym bardziej jeśli to BXE to seria.
                          Co do spalaniu to na przykład w Rogalotti wkładał tą 6G od 2.5TDI do A4 i spalanie wzrosło o 1l. W przypadku TDI nie widzę nic komfortowego w tym, aby mieć kolejny bieg machania.
                          Taniej jest wygłuszyć samochód. Bo pewnie o hałas też tu chodzi.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • abstinent
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2007
                            • 4842
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            #14
                            a ja myślę: ta sama prędkość obrotowa - więcej km/h - mniejsze spalanie(przy tej samej prędkości) :?

                            Komentarz

                            • beaviso
                              Elegance
                              • 2010
                              • 767
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              W BXE bardzo brakuje 6. biegu, ale jeśli w Golfach V skrzynia "szóstka" wiąże się ze zmianą pozostałych przełożeń, to trochę bez sensu. Chciałbym w swojej BXE mieć 6. bieg, przydałby się bardzo, ale co najwyżej za cenę lekkiego skrócenia 5. (mogłoby obyć się i bez tego) i absolutnie bez dotykania biegów 1-4. Praktycznie każda jazda powyżej 120 km/h, bez rozpędzania i nie pod górkę, mogłaby odbywać się na 6. A tak to buczy, huczy, warczy i prosi się o zmianę na nieistniejący bieg

                              Mam drugi samochód ze skrzynią sześciobiegową i jest to idealna liczba biegów. Zanim jeszcze go nabyłem, to w Octavii zdarzało mi się "szukać" nieistniejącej szóstki. A teraz zdarza mi się jeszcze częściej, jednak brakuje tego 6. biegu jak cholera - i to bez korekty istniejących przełożeń. Ba, w tym drugim aucie już parę razy próbowałem ładować "siódemkę", a do emerytów zdecydowanie nie należę. Argument o małej mocy silnika też odpada, bo choć w tym drugim aucie mam turbodiesla 150 KM, który na każdym biegu ładnie przyspiesza, to sięgać w trasie po nieistniejącą szóstkę zdarzało mi się wielokrotnie nawet w 60-konnym Golfie II TD. Biegów jak mocy - nigdy za wiele.

                              M.
                              666 4U

                              Komentarz

                              Pracuję...