Swap 1.6 MPI --> 1.8 TSI lub 2.0 TFSI

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • aiikon
    Drive
    • 2010
    • 74

    Swap 1.6 MPI --> 1.8 TSI lub 2.0 TFSI

    Jak już kiedyś na jakim forum pisąłem, PLAY w okolichach łazisk górnych czyli ślask działa fatalnie, moja rodzinka tam poprzechodziła i nie ma dnia zeby nie umieli zadzwonic albo my do nich.
    Zaleta moze sa ta abonamenty ale ja jednak pozostaje przy erze, może kiedys je przeanalizuje.
  • Enriquez
    RS
    • 2009
    • 7685
    • Superb III (3V3)

    #2
    Swap 1.6 MPI --> 1.8 TSI lub 2.0 TFSI

    Wczoraj mnie mój miszczu mechanik na przeglądzie trochę wziął pod włos, czy zamiast wymieniać całe auto, nie lepiej by było zrobić mu przeszczep serca.

    Mechanicznie, w przypadku 1.8 TSI + manualna skrzynia to dzień roboty i koszty bardzo dla mnie "do ugryzienia". Elektrycznie do wymiany na pewno sterownik silnika i pewnie trochę rzeźby z wiązkami. Ciekaw jestem jak z zawiasem i heblami, bo jeżeli nie podejdą to w zasadzie przy takim samym nakładzie roboty można by wrzucić silnik od Audi S3. Warsztat jest, goście mają doświadczenie (miedzy innymi z ASO VW) robili przeszcepy w VW, BMW, Octavii 1, Golfie, dojście do VASa jest ... hmmm co myslicie?

    W przypadku swapa na 1.8 TSI powinienem się zmieścić w 10.000 PLN.
    2.0 TFSI z RS, pewnie podobnie....

    Pewnie mi kobita nie pozwoli na takie coś, tylko każe kupić nowe, ale chciałbym wysłuchać za i przeciw.

    Gdybym kupował nowe, to do mojego muszę dołożyć jakieś 40.000 za 1.8 i 65.000 za RS, więc finansowo jest się nad czym zastanowić. Martwi mnie tylko poziom ewentualnej rzeźby. :szeroki_usmiech
    Pozdrawiam
    Marcin

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      niezły by wyszedł mod tak wsadzic 2.0 tsi i zrobic na 300PS pozostawiając MPI na klapie
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • LUKI
        RS
        • 2005
        • 5776

        #4
        Enriquez, jest to wyzwanie ale do zrobienia!

        musisz zobaczyć jakie jest mocowanie w komorze,

        na pewno wiązka, na pewno pompa paliwa,

        nie wiem jak skrzynia, półosie

        później hebelek i zawias

        ps.
        jak znajdę jeden temat to Ci go tu wkleję
        kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

        SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

        Komentarz

        • tomil
          L&K
          S_OCP Member
          • 2008
          • 1179

          #5
          Zamieszczone przez Enriquez
          Ciekaw jestem jak z zawiasem i heblami,
          Zawias pewnie może zostać, ale heble do wymiany- nie jestem pewien, ale czy z tyłu nie masz przypadkiem bębnów?
          It doesn't matter what we're losing
          It only matters what we're going to find!

          Komentarz

          • Enriquez
            RS
            • 2009
            • 7685
            • Superb III (3V3)

            #6
            jak szaleć to szaleć a nie jakieś pitu-pitu jak do tej pory. :diabelski_usmiech
            tak sobie przeglądam silniki właśnie i od S3 jest 2.0 165 KM i 3.2 305 KM ....
            jakbym chciał DSG założyć do tego to chyba juz rzeźba stulecia.
            Pozdrawiam
            Marcin

            Komentarz

            • Big
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 6389

              #7
              Enriquez, moim zdniem to sie totalnie nieopłaca !! Co z tego, że bedziesz miał mocnieszy silnik, skoro on takze będzie używany i z jkimś tam przebiegiem (bo po podanej przez ciebie cenie wnioskuję, że chcesz kupić używaną jednostkę).
              A wiec tak, silnik nadal będzie używany, zawieszenie też (pozostanie przecież stare) skrzynia też więc jedyną korzyscią byłaby jedynie większa moc.
              Moim zdaniem nawet nie ma co kombinować tylko kupić po prostu nowe auto
              Czarny Elegance

              Komentarz

              • Enriquez
                RS
                • 2009
                • 7685
                • Superb III (3V3)

                #8
                LUKI,

                nie no skrzynia też do wymiany.
                Pozdrawiam
                Marcin

                Komentarz

                • Mihau
                  RS
                  • 2009
                  • 7460
                  • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                  #9
                  Skoro do Audi S4 b5 pakują V10 TT z Audi RS6 nowego to chyba wsadzenie 1.8/2.0TSI do O2FL nie będzie problemem

                  Wydaje się to kusząca propozycja ale trzeba mieć pewnych mechaników, itp. Skoro takich masz no to ja nie widzę przeszkód.

                  edit

                  Ale jednak co nowe to nowe. Ja bym wybrał nową fure.
                  O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                  Komentarz

                  • LUKI
                    RS
                    • 2005
                    • 5776

                    #10
                    Zamieszczone przez Big
                    kupic po prostu nowe auto
                    RS DSG
                    kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                    SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                    Komentarz

                    • Enriquez
                      RS
                      • 2009
                      • 7685
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      Big,

                      jakie tam używane, z przebiegiem 1000 km to raczej prawie nowe. Silnik + skrzynia 1.8 manualna to koszty 7000 pln z całym osprzętem i półosiami. Trza tylko wiedzieć gdzie szukać.
                      Pozdrawiam
                      Marcin

                      Komentarz

                      • szkoda
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2005
                        • 22543

                        #12
                        z tego co pizesz to finansowo nie ma o czym gadać, nawet ze zrobieniem hamulców i zawiasu
                        fajny pomysł, dla maniaków, ale ambitny i fajny
                        saport techniczny baj DGW
                        była BKD+DSG '05 120kkm
                        była BXE '08 190kkm
                        no i nie ma :-)

                        Komentarz

                        • Mihau
                          RS
                          • 2009
                          • 7460
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          #13
                          Ale te 10k to chyba na sam silnik z robocizną? Bo nie wierze, żebyś na heblu 280mm jeździł.
                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                          Komentarz

                          • piramida
                            RS
                            • 2009
                            • 12222
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            Zamieszczone przez Enriquez
                            Big,

                            jakie tam używane, z przebiegiem 1000 km to raczej prawie nowe. Silnik + skrzynia 1.8 manualna to koszty 7000 pln z całym osprzętem i półosiami. Trza tylko wiedzieć gdzie szukać.
                            jak ci sie nudzi i masz kase a żona cie nie zabije to działaj, pamiętaj tylko ze tak zmodzony samochód bedzie ciezko sprzedać
                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                            Komentarz

                            • Enriquez
                              RS
                              • 2009
                              • 7685
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Ale jednak co nowe to nowe. Ja bym wybrał nową fure.
                              też raczej na pewno tak będzie, ale mnie trochę połechtała możliwość oszczędzenia trochę kasy ...

                              Żeby było jasne, chcę kupic nowy samochód wyłącznie ze względu na moc, no może też trochę dla DSG. A to samo mogę osiągnąć zmieniając silnik ze skrzynią za 30 - 50 kpln mniej.
                              Pozdrawiam
                              Marcin

                              Komentarz


                              • #16
                                Enriquez, myślę że to złe miejsce na takie pytania
                                Co do problemów ze sprzedażą auta po swapie to myślę że wszystko zależy gdzie był robiony swap. Moim zdaniem 1.8 TSI niema sensu wsadzać jak już to 2.0 TSI tym bardziej że dysponujesz wystarczającym budżetem

                                Komentarz

                                • marbab
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 4713
                                  • Fiat
                                  • BMM 2.0 TDI 140 KM

                                  #17
                                  Enriquez, El Zygmunto robil swap na 2.0 FSI moze cos Ci to podpowie.
                                  Marek



                                  Octavia Scout 2.0 TDI, Diamond Silver
                                  Fiat 126p FL 650E, Żółć Wątrobowa

                                  Komentarz

                                  • kowal 2002
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2006
                                    • 5161

                                    #18
                                    Jeśli robić swap to tylko na coś co jest fizycznie dostęne w OII, czyli 2,0 z RS-a. Zero rzeźby, wszystko wg katalogu łącznie z momentami dokręcania i położeniem poszczególnych części ( np sanki, zawiecha itp.). Oczywiście musisz mieć dostęp do tanich i pewnych używek bo inaczej wyjdzie jak za nowe. Poza samym silnikiem do zmiany na pewno cała zawiecha przodu trochę z tyłu i całość układu hamulcowego ( chyba nawet łącznie z pompą ).
                                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                                    Komentarz

                                    • Enriquez
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 7685
                                      • Superb III (3V3)

                                      #19
                                      Ok, Dzięki za opinie, zobaczymy co się dalej wydarzy
                                      Pozdrawiam
                                      Marcin

                                      Komentarz

                                      • piramida
                                        RS
                                        • 2009
                                        • 12222
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        idąc dalej to moze by z diesla zrobic tsi? :wink:
                                        superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                        poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                        Komentarz

                                        • piotrek_gdy
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 7723
                                          • Volkswagen
                                          • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

                                          #21
                                          Enriquez, nie będziesz pierwszy
                                          podobnego swapa zrobił już El Zygmunto
                                          powinienes z nim pogadać co do ewentualnych raf :szeroki_usmiech

                                          przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

                                          wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

                                          Komentarz

                                          • szkoda
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2005
                                            • 22543

                                            #22
                                            Zamieszczone przez piramida
                                            idąc dalej to moze by z diesla zrobic tsi? :wink:
                                            i zagazować na koniec :lol:
                                            saport techniczny baj DGW
                                            była BKD+DSG '05 120kkm
                                            była BXE '08 190kkm
                                            no i nie ma :-)

                                            Komentarz

                                            • rob555
                                              Rider
                                              • 2006
                                              • 748

                                              #23
                                              Kup silnik od passata R36, wsadzilismy niedawno taki do golfa 3 i powiem Ci ze jest moim idolem. Wolnossace 299KM z 300Nm juz od 1300obr
                                              Wywalone w turbiny, PSJ, oleje, czekanie az sie wychlodzi itd... po prostu czysta przyjemnosc z jazdy i totalna bezawaryjnosc.
                                              A dzwiek podnosi wlosy na rekach :lol:
                                              pozdrawiam

                                              Diagnostyka i tuning
                                              hybrydowe wtryski i turbiny
                                              programy na ulice jak i do sportu

                                              Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                              www.tune-up.pl

                                              HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                              Komentarz

                                              • szkoda
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2005
                                                • 22543

                                                #24
                                                Zamieszczone przez rob555
                                                Kup silnik od passata R36, wsadzilismy niedawno taki do golfa 3 i powiem Ci ze jest moim idolem. Wolnossace 299KM z 300Nm juz od 1300obr
                                                o dżizas krajst, to jest pomysł dopiero
                                                saport techniczny baj DGW
                                                była BKD+DSG '05 120kkm
                                                była BXE '08 190kkm
                                                no i nie ma :-)

                                                Komentarz

                                                • rob555
                                                  Rider
                                                  • 2006
                                                  • 748

                                                  #25
                                                  no jezdzilem roznymi wariatami ale co ten robi z koleczkami od golfa 3 to po prostu nie da sie opisac ... tam zapniesz 2ke i bez gazu puscisz sprzeglo i juz mieli :P
                                                  pozdrawiam

                                                  Diagnostyka i tuning
                                                  hybrydowe wtryski i turbiny
                                                  programy na ulice jak i do sportu

                                                  Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                                  www.tune-up.pl

                                                  HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...