Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Jakiej firmy zawiecha do O1

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Jakiej firmy zawiecha do O1

    Ale uczepiliście się tego Państwa. Ale cóż zawsze trzeba czymś sobie tłumaczyć własne ignorowanie prawa.
    Jako narzekacie na ograniczenia -powiem wam coś o Kopenhadze. Jest sporo obszar tego miasta z ograniczeniem do 30 km/h. Co ciekawe na początku był to eksperyment i po testowaniu go przez kilka miesięcy zapytali mieszkańców i kierowców czy są za zniesieniem tego ograniczenia czy nie - i wiecie co ludzie powiedzieli chcemy 30 km/h.
    Wiem wiem - zaraz się podniosą komentarze - oni maja obwodnice. No dobra - załóżmy że Warszawa czy Wrocław mają obwodnice i sądzicie że ludzie zgodzili by się na to ograniczenie? Hmmmmm. Wątpię. Niestety nasza mentalność, kultura respektowania prawa i poszanowania innych użytkowników dróg jest jeszcze daleko za zachodem. Chociaż będąc na Węgrzech i nie tylko zauważyłem że Węgrzy bardzo respektują ograniczenia i co ciekawe spotkałem na drogach zaledwie jeden patrol drogówki na jakieś 500-700 km jakie przemierzyłem w sumie przez Węgry.
    I znowu chyba wsadziłem kij w mrowisko :twisted:

  • #2
    Jakiej firmy zawiecha do O1

    Witam! Przymierzam się do utwardzenia zawieszenia w mojej octavii gdyż uważam, że obecnie zbyt mocno buja autem przy wchodzeniu w zakręty z wyższymi prędkościami. Jaką firmę polecacie? Szukam zestawu ze średniej półki (nie jakieś badziewie) gdyż jestem ograniczony finansowo Podkreślam, że zależy mi przede wszystkim na twardym zawieszeniu a nie na obniżeniu szkodnika :P Pozdrawiam
    Ambiente

    Komentarz


    • #3
      elementy metalowo-gumowe wachacza z Leona Cupry (tańsze) lub poliuretanowe (czerwone-droższe), amortyzatory np. Kayabe Excel G , Bilstein (oba gazowe) i wystarczy.
      Ja u siebie jakis czas temu wymieniłem kpl, tulei TRW i amortyzatory Kayaba Excel G i znacznie się poprawiło-usztywniło.
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • #4
        cześć. ja wymieniłem w zeszłym roku w lipcu amorki na B4 /gazowe/. komfort jazdy -10pkt. czujesz po czym jedziesz, ale delikatnie. bezpieczeństwo/nie buja na zakrętach i nurkuje przy hamowaniu/ +50pkt. jakbym tramwajem jechał, normalnie "po szynach" w porównaniu z fabrycznymi olejowymi. ponadto na nowych amorkach gazowych zabezpieczasz się przed rozwaleniem michy olejowej o byle kamyk przy hamowaniu itp. cały zestaw, czyli 4 amorki, odboje, osłonu, łożyska + przesyłka = 675zł z hurtowni, bodajże z Ełku, facet o nicku Łukasz, jest temat na forum o częściach, dział komercyjny. 195 zł dałem za montaż i śmigam, aż miło
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz


        • #5
          Polecam tak jak napisal kolega endryu, elementy z Cupry
          poliuretany wiem od paru osob co testowaly ze jednak nie bardzo sa trwale
          Jesli chcesz tylko utwardzic bez obnizenie to i tak bedzie troche bujalo
          pokusil bym sie bardziej o sprezyny z RSki lub odrazu caly zestaw
          sprinki+amory tu moge polecic Koni Sport 1130 (dedykowany do O1)
          ja wlasnie na takim zestawie jezdze (Elementy z Cupry + Koni) od okolo 2,5roku
          CDS-AutoSpa

          AXR TDI+
          Perfect Service by DobryGrześWawa
          ET-14,352

          Komentarz


          • #6
            Zamieszczone przez endryu
            elementy metalowo-gumowe wachacza z Leona Cupry (tańsze) lub poliuretanowe (czerwone-droższe), amortyzatory np. Kayabe Excel G , Bilstein (oba gazowe) i wystarczy.
            Ja u siebie jakis czas temu wymieniłem kpl, tulei TRW i amortyzatory Kayaba Excel G i znacznie się poprawiło-usztywniło.
            Jaki jest sens wymiany elementów metalowo gumowych wahacza?
            Należy wymienić tylko przód czy tył również? Sprężyny tuningowe czy obecnie używane? Jaki jest całkowity koszt takiego zestawu nie licząc wymiany?
            Ambiente

            Komentarz


            • #7
              Jaki jest sens wymiany elementów metalowo gumowych wahacza?
              bo guma się starzeje i robi się gąbczasta-bardziej miękka
              Zamieszczone przez Rulez
              Należy wymienić tylko przód czy tył również? Sprężyny tuningowe czy obecnie używane? Jaki jest całkowity koszt takiego zestawu nie licząc wymiany?
              tył o wiele mniej się zużywa.
              Chcesz zrobić to w miarę tanio, to wymień amortyzatory (jak wyżej pisałem) wraz z bałwankami i osłonami i ewentualnie tuleje w wahaczach.
              Ja taką wymianę zrobiłem po przebiegu auta 103000 km.
              Na łukach drogi przy większych prędkościach auto bujało się jak łajba. Amortyzatory po sprawdzeniu na telepaczce w SKP wykazywały po ok. 68% sprawności (bo pomiar dokonywany jest w odpowiednio szybkiej amplitudzie zmian obciążenia amortyzatora) a w jeździe na takim łuku drogi amortyzator działa w owiele wolniejszym czasie.
              U mnie po wymianie bardzo fajnie się usztywniło zawieszenie nieporównywalnie do tego co było.
              Stary amortyzator po wciskaniu i rozciąganiu w rękach pracował z bardzo małym oporem. Wycieków oleju nie było.
              A w nowych-Kayaba ciężko było ścisnąć i rozciągnąc amortyzator.
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz


              • #8
                Ok Sprężyny nowe czy wystarczy przełożyć ze starego sprzetu?
                Ambiente

                Komentarz


                • #9
                  Jak wymieniać to wszystko najlepiej ori springi lub RSowe + Bilstein B6 + tylne silentblocki od Cupry, reszta seria. I będziesz zadowolony.
                  W Polsce nie ma kryzysu.
                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Rulez
                    Zamieszczone przez endryu
                    elementy metalowo-gumowe wachacza z Leona Cupry (tańsze) lub poliuretanowe (czerwone-droższe), amortyzatory np. Kayabe Excel G , Bilstein (oba gazowe) i wystarczy.
                    Ja u siebie jakis czas temu wymieniłem kpl, tulei TRW i amortyzatory Kayaba Excel G i znacznie się poprawiło-usztywniło.
                    Jaki jest sens wymiany elementów metalowo gumowych wahacza?
                    Należy wymienić tylko przód czy tył również? Sprężyny tuningowe czy obecnie używane? Jaki jest całkowity koszt takiego zestawu nie licząc wymiany?
                    Jest bardzo duza roznica w budowie tych tulej,seryjne sa ze tak powiem z dziurami te z cupry sa pelne czyli juz sie robi sztywniej i trwalej
                    jezeli chodzi o sprezyny zalezy co chcesz dokladnie osiagnac
                    ale zeby sie nie bujalo trzeba i troche obnizyc,czyli jak pisalem wyzej sprezyny z RSki+bilsteiny lub kayaby
                    albo caly zestaw koni
                    sprezyny RS obnizaja okolo 20mm - z tymi sprezynami moga zwykle amorki wspolpracowac tzn mam na mysli dlugosc pracy tloka amortyzatora
                    zestaw koni okolo 30mm

                    Jakie sa w tej chwili koszta nie wiem.
                    CDS-AutoSpa

                    AXR TDI+
                    Perfect Service by DobryGrześWawa
                    ET-14,352

                    Komentarz


                    • #11
                      Zamieszczone przez Udesky
                      Jak wymieniać to wszystko najlepiej ori springi lub RSowe + Bilstein B6 + tylne silentblocki od Cupry, reszta seria. I będziesz zadowolony.
                      tija... i na "polskich drogach" wstrząsu mózgu dostanie . ale na poważnie, Rulez jak chcesz lekko utwardzić auto i nie wydawać za dużo kasy, to polecam zostawić ori springi, bo na RS-owych może i ładniej/niżej, ale do cywilnyj jazdy stanowczo za twardo. co innego silentblocki od Cupry. i tak każdą kilkuletnią OI to czeka, więc te elementy montuj śmiało. jeśli chodzi o komfort jazdy, to bardzo ważne na jakich kołach jeździsz. ja mam /jeszcze/ 205/60/15 i jest OK, ale przechodzę na 205/55/16 i zastanawiam się co będzie, ale to już inny temat.
                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                      @ by Tune-up Gdańsk
                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                      Antek

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Tony065
                        ale przechodzę na 205/55/16 i zastanawiam się co będzie, ale to już inny temat
                        będzie dobrze
                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                        =================================================

                        Komentarz


                        • #13
                          Zamieszczone przez Tony065
                          tija... i na "polskich drogach" wstrząsu mózgu dostanie
                          Ja tam z przodu mam B6 + ori springi i w życiu bym nie wrócił do seryjnych amorów. W dodatku jest jak dla mnie bardzo komfortowo. B6 są drogie w zakupie, ale można je zregenerować za w sumie psie pieniądze. A grubość tłoka w porównaniu z serią, którą miałem, to przepaść.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Tony065
                            tija... i na "polskich drogach" wstrząsu mózgu dostanie
                            bo na RS-owych może i ładniej/niżej, ale do cywilnyj jazdy stanowczo za twardo
                            nie strasz ludzi, bo wcale tak twardo nie ma. Można normalnie jeździć. Chyba nie jeździłeś octą na twardym zawieszeniu :P
                            Fabryka Barw :]

                            Czarna O1 rs-line tdi
                            Srebrna O2 Scout

                            DACAR.team

                            Komentarz


                            • #15
                              Arti_r1, powiedzmy, że wiem cco to twarde zawieszenie, bo raz koleś zrobił mi "niedźwiedzią przysługę" i pryknął w oponki po 2,6-2,7!!. normalnie decha jak h...!! parę km na tym zrobiłem do najbliższej stacji z działającym kompresorem, wyregulowałem jak trzeba i dało się jeździć. ale normalnie jakbym na żelaznych kołach jechał z resoram z szyn kolejowych. może autor niech weźmie takie rozwiązanie pod uwagę , będzie najtaniej.
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz


                              • #16
                                wiadomo, autor wybierze co mu będzie odpowiadać, ale ja nadal uważam ze zawias z rs nie jest twardy, a ujeżdżam go na dodatek na 17"
                                Fabryka Barw :]

                                Czarna O1 rs-line tdi
                                Srebrna O2 Scout

                                DACAR.team

                                Komentarz


                                • #17
                                  ja mam gwinta D2 juz dwa lata poki co nie ma problemów
                                  ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                  ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                  Komentarz


                                  • #18
                                    S3 CHRIS, dobry gwint to i problemów nie ma

                                    U mnie lada chwila zawitają KYB AGX + sprężynki progresywne H&R.
                                    6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                    Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez Sev
                                      S3 CHRIS, dobry gwint to i problemów nie ma

                                      U mnie lada chwila zawitają KYB AGX + sprężynki progresywne H&R.
                                      juz nie jedno słyszałem złego o tym D2 ale na szczescie u mnie jeszcze smiga
                                      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        ja mam blilstetiny b6 i springi z rs i jakos za twardo nie jest. jest lepiej ale sa samochody np nowy passat czy nowy leon gdzie w standardzie wydaje sie byc zawiszenie twardsze niz w modzie ktory nzpisalem, wiec za twardo nie jest. da sie normalnie jezdzic i jest pewniej. co prawda nie bedzie tak dobrze jak w leonie ale znowoz komfort wyzszy. ja polecam. billsteiny pozatym sa dosyc trwale. zrobilem na nich ponad 100k i nic. z wyjatkiem wjechania w duza dziure to wtedy jeden z tylu sie wysral, ale przod jak nowy
                                        Old Octavia 1.9 AHF - New Leon 2.0 BKD - New Passat 2.0 HGW ;-) Pontiac Trans Am 7.5

                                        Spoty Lublin - kazda pierwsza sroda miesiaca. Zapraszamy

                                        Komentarz


                                        • #21
                                          Rulez, ja mialem gumki BIKOPURa z poliuretanu, plus wymieniona cala reszte zawiechy na elementy Lemfordera + amortyzatory KYB Excel-G ( na ori springach ) i taka zawieche polecam kazdemu. Twarda kiedy trzeba, sztywna tak w sam raz, kobieta nie narzekala, dzieciaki jak jakies wiozlem tez nie. Ogolnie 5 z plusem
                                          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                          Komentarz


                                          • #22
                                            Odgrzeję ten temat...
                                            Które amory wybrać? KYB Excel-G, czy Bilstein B4?
                                            Co jest trwalsze, co sztywniejsze, a może są takie same?
                                            Octavia

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              k085, poniewaz jedno i drugie to podobny produkt, ale Bilstein ma ostatnimi czasy problemy z jakoscia to polecam KYB Kolega elementauer zrobi Ci na KYB dobra cene
                                              Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
                                              Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
                                              ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

                                              TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


                                              Komentarz


                                              • #24
                                                w jakiej cenie dostałbym sprężyny z RS-a?,moje zawieszenie jest podniesione na tulejkach przez poprzedniego właściciela i do tego blacha na spodzie-czy po wymianie na B6 i sprężyny od RS-a nie przyłożę gdzieś na koleinach miską?
                                                MOCY PRZYBYWAJ

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  Zamieszczone przez owen
                                                  czy po wymianie na B6 i sprężyny od RS-a nie przyłożę gdzieś na koleinach miską?
                                                  nie, nie przyłozysz, zawieszenie będzie sztywniejsze
                                                  With age comes wisdom, but sometimes age comes alone

                                                  Komentarz

                                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                                  Pracuję...
                                                  X