Witajcie . I ja podpinam się pod temat zakupu amortyzatorów. Szukam czegoś na przód bo jeden podcieka i trochę zaczęło bujać. Mam O1 2001 r hatchback. Na allegro jest tego trochę i sam nie wiem na co się zdecydować. Generalnie chodzi mi o coś przyzwoitego w rozsądnej cenie tak do 450 zł(to takie wstępne założenie).Z tego co widziałem to w przybliżonej cenie są Bilsteiny ,Kyb-y i delphi. Zestawy chodzą po ok 300zł . Coś jeszcze jest wartego uwagi? Gdybyście mogli coś z tego polecić byłbym wdzięczny. Jakie konkretny model warto wziąć. Generalnie chodzi mi o pozbycie się bujania ale nie chcę robić wozu drabiniastego bo do pracy jeżdżę po dziurach . Aha i proszę jeszcze o informacje jak można podnieść przód -są jakieś tuleje dystansowe- może ktoś podrzuci jakiś numer katalogowy, koszt. Pozdrawiam Nabuch
Jakiej firmy zawiecha do O1
Zwiń
X
-
Denerwuje mnie ostatnimi czasy bujanie O1 na zakrętach, mimo iż na przeglądzie wykazały stosunkową dużą sprawność (nieco ponad 70%), ale chcę poszukać czegoś sztywniejszego.
Jaki zestaw byłby odpowiedni, oczywiście za rozsądną cenę, czy tył również należy wymienić? I czy jeszcze coś prócz amortyzatorów należy zakupić?
Piszecie o elementach zawieszenia z Cupry, o co konkretnie chodzi, i gdzie można je dostać?
Aha i nie zależy mi na obniżeniu zawieszenia, bo już zderzak i tak parę razy przytarłem, w planach jeszcze felgi 17, więc nie powinno być zbyt twardo, bo mój organizm tego może nie wytrzymać
Komentarz
-
-
Wiem, że to jest stary temat, ale widać że czasem ktoś czegoś szuka odnośnie np. poliuretanów, bo sam szukałem...
Pozwolę sobie napisać kilka słów na temat modernizacji przedniego zawieszenia, bo ostatnio modernizowałem swoje już po raz drugi :twisted:
Jak kupiłem swój "autobus" :P było nalatane ok. 140 tysi, dojeździłem do 207 i zmieniałem cały zawias. Bilsteiny B4 + tuleje Febi/Bilstein + tuleje 35mm (pakiet na bezdroża). Springi zostały ori.
Autko dobrze się prowadziło, komfort dokładnie jak ori, amorki zdecydowanie lepiej, a pakiet na bezdroża uratował moją miskę (od tamtej pory odpukać :hammer bo ta ostatnia jest już moją 3-cią ).
Teraz, czyli ciut ponad 90 tysięcy więcej, tylne tuleje z przodu już wymiękły.
Wymieniłem na poliuretany z aukcji , gdyby się już przedawniło, to pod spodem powinien być obrazek. Amorki sprawność ponad 85%, więc jak na razie zostają :P
Teraz użyję słów z opisu własnego wątku:
Muszę przyznać, że jest :jump:k
Żałuję trochę, że tak późno się na te twardsze gumki zdecydowałem, bo autko jakby sztywniej się trzyma i zajebiście wybiera nasze polskie piękne drogi
B4+poliuretany i ori springi, chociaż mogło by być jeszcze ciut, ciut twardziej :twisted:
Amorki równie dobrze mogą być Kyaba, bo w zasadzie w tym przedziale cenowym, można powiedzieć, że to to samo :wink:
Dodam jeszcze, że laczki mam jak fabryka pomyślała, czyli 195/65/15.
Pewnie lepsze by były inne, ale podchodzę zbyt praktycznie do tego samochodu...
Bankowo wejdzie jeszcze rozpórka na przód z TT :diabelski_usmiech , ale jeszcze nie teraz...Załączone plikiO2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
-
A ja polecam ostatnio zalozone Koni Sporty, ale to raczej wyzsza półka dlatego kupilem uzywki. Powiem Wam tak. Ori amory + springi RS, sa 100 razy mniej komfortowe niz moj ezstaw skrecony na srodek. Dlatego jak wymieniac to wszystko. Pół środki to dupa. Do tego na springach jezdzilem z wyzszym profilem opony. Sam caly czas jestem szoku jak to sie turla. Aaaa i obnizenie -35 tez gladko wszedzie wjezdza :diabelski_usmiech
Moja Octavia:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=mikewrc
Było: 116,3KM / 279,5Nm
Jest: 143KM / 325,9NM
Komentarz
-
-
MikeWRC, popieram obiema rencoma
Nie ma sensu sie pierd...niczyc z ori amorami i springami low and slow czy ori springami i jakimis lepsiejszymi amorami - tylko kompletne zestawy daja w pelni upragniony efekt :szeroki_usmiechByła Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Zgadzam sie w 100% kupilem kayaby excel-g i pomimo tego ze sa to swietne amory w tej cenie, jednak nie nadaja sie do -35 mm springow, dlatego poki co wracam do serii, chodz najpierw musze dorwac ori sprezyny, i chyba juz mi sie to udalo
Albo seria amory + seria springi
albo sportowy amor + springi, innaczej to poprostu tylko ladnie wyglada (gdy auto stoi nizej) i nie dziala tak jak trzeba a nawet gorzej niz seryjne amory i seryjne springiJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Dobra, sorry :twisted:
Jeszcze raz odgrzewam
Ja już moje B4 zjeździłem i teraz się zastanawiam nad czymś innym.
Może się ktoś wypowiedzieć na tym czymś:
Nie chcę ładować 2k zł na Koni w furę, którą pojeżdżę jeszcze może 2 lata, ale chcę coś zmienić :diabelski_usmiech
Myślałem najpierw nad KYB + springi RS, ale jak zobaczyłem na allegro ten zestaw za ~700, to zacząłem się głowić, co to tak naprawdę jest warte.
Odnośnie jeszcze poliuretanów, z kilku postów wyżej, to powiem, że nasze drogi też mogą je zabić :lol:
Tylna (czerwona) z prawej strony troszku zaczęła pękać :evil: ale to po przelataniu 60 kkm...O2FL: W stajni już tylko O2 FL BKD
Była O2: Antracytowy Żonkowóz 1,6 FSI
Była O1: Nastoletnia Oliwka ~140KM/325Nm
Komentarz
-
Komentarz