huwe, nie robie z Ciebie dziadka Na zime mam 205/60R15 (takie miałem seryjnie) i nie narzekam, że straszna galareta. Oczywiście jest spora różnica, ale nie jest źle
odnosnie tematu to polece fajna stronke na ktorej mozecie sie dowiedziec jak bedzie ulozona nowa felga wzgedem starej/seryjnej (tzn ile w ktora strone bedzie wystawac itp) - podajecie tylko wartosc ET i szerokosc felgi :arrow: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
moze nie mam octavii tylko A3 ale u siebie mam opony 225/45 na feldze 8 cali z ET 37 i calkiem dobrze to wyglada i sie spisuje - opona z przodu nie wystaje wcale - jest prawie na rowni z rantem teraz bede obnizal o 30mm i zobacze jak wtedy bedzie sie spisywac :roll:
Zmiana z 175/65/14 na 195/50/15 to jest o ile dobrze pamietam ale 2 sekundy w plecy.
Niestety musiałem się wtrącić jak to przeczytałem lecz widze że Jabar1975, mnie troszke ubiegł. Mianowicie mój silniczek to ALH czyli 90km, zmieniłem ze 195/55 R15 na 225/45 R17, czas z G-techa od 0 do 96 mil to 10,62 rafalus, JAKIE STRATY :twisted:
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
dobrygrzeswawa, czas z G-techa od 0 do 100 nie bardzo jest miarodajny w stratach przy zmianie gum, bo szerokie gumy pomagają bardzo na starcie, bo trakcja jest lepsza, ale dają duże opory jak się koło kręci z większą prędkością. Prawodopobnie przy pomiarze np. 60-100 lub 80-120 szerokie gumy dadzą słabszy czas. Oczywiście trakcja i latanie w zakrętach na gumie 225 to bajka w porównaniu 195. Dodatkowo trzeba brać pod uwage koleiny, opady deszczu, polskie drogi i z tego wszystkiego wybrać to co nam się najbardziej podoba i tak żyć
Ale się rozpisałem, a takiego zamiaru nie miałem :lol:
dobrygrzeswawa, czas z G-techa od 0 do 100 nie bardzo jest miarodajny w stratach przy zmianie gum, bo szerokie gumy pomagają bardzo na starcie, bo trakcja jest lepsza, ale dają duże opory jak się koło kręci z większą prędkością.
Wszystko prawie się zgadza tylko kłopoty z trakcją w ALH lub AGR :wink: To raczej powiedziane na wyrost. Oczywiście i maluchem jak się uprzesz to zerwiesz przyczepność ale....Przy 90 km lekka praca sprzęgłem i uślizg jest zredukowany do minimum.
Poza tym zgodzisz się ze mną że 2sekundy straty po zmianie gum nawet na 225 R17 to duża przesada.
Moim zdaniem w dieslu mniej jest odczuwalna jakakolwiek strata przy cięższych lub szerszych kołach niż ma to się w benzynie. Odpowiada za to moment obr. który w benzyniakach jest dużo niższy, moc jest raczej na drugim miejscu
Odnośnie prowadzenia to widzę że wiesz co to znaczy 225/45 a koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia, na oponkach też. Zostaje jedynie sprawa dróg :evil: ale to już nie tu
Mi się nisko i twardo podaba
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Odnośnie prowadzenia to widzę że wiesz co to znaczy 225/45 a koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia, na oponkach też. Zostaje jedynie sprawa dróg :evil: ale to już nie tu
Mi się nisko i twardo podaba
zakladamy Nisko & Twardo Club :?: :lol: :lol: :lol: k
[ Dodano: Pon 29 Maj, 06 15:08 ]
Zamieszczone przez Jabar1975
Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia
jakbys mial seryjne zawieszenie to juz by nie bylo tak lekko
kleiny to i na twardym nie sa lekkie do pokonania :?
jak tak narzekacie na drogi w wawie to skoczcie do wrocławia tam to są dopiero dziury :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech i pakiet off road by nie wyrobił wniektórych miejscach
jak tak narzekacie na drogi w wawie to skoczcie do wrocławia tam to są dopiero dziury :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech i pakiet off road by nie wyrobił wniektórych miejscach
w tym roku bylem juz 2 albo 3 razy wiec nie musisz mi o tym opowiadac :P
Z tą utrata na przyspieszeniu opieram sie na info z magazynu.Nie wykluczone ,ze testy byly na benzynie.Jednak moj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM. czyli to wsumie wzgledy wizualne popychaja do zakupu.
nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
moj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM.
U mnie przy zestawie tdi "by masters" na 225/45/17 i koledzy Greszczyn (motor ten sam tylko oponki 205/55/16 - chyba taki profil) i Szkoda podobnie roznic w przyspieszaniu nie ma - generalnie wyniki kilku startow z kreski koncza sie wynikami remisowymi.
jak dla mnie to glupoty pokazuje ta strona, dlaczego felga 17" o szerokosci 7" i ET 54mm jest identyczna z 17" o szer 7,5" i ET 35?
Bzdura ja mam takie dwa komplety i roznica jest okolo 15 mm.
[ Dodano: Pią 02 Cze, 06 11:14 ]
o przepraszam trzeba uzyc kropki a nie przecinka i juz jest lepiej
No to sie wypuscilem
Z tą utrata na przyspieszeniu opieram sie na info z magazynu.Nie wykluczone ,ze testy byly na benzynie.Jednak moj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM. czyli to wsumie wzgledy wizualne popychaja do zakupu.
d-o-k-l-a-d-n-i-e ! moje 135KM musi mocniej wyraznie biegac na 225/45/17
Epogeum bylo wczoraj, w korkach jak mi auto spuchlo to myslalem ze jade furmanka 60KM o masie 1400kg :evil: Na szczescie zwiekszony momencik jeszcze daje rade.
Natomiast te koleczka i szeroki kapec dyktuja juz mi wymiane na FMIC i wtryski przynajmniej zeby dobic do tych 150KM. Tylko skad na to wszystko brac ? :P
no nie wiem, ja odczucia mam podobne jak Jabar, czyli wlasciwie dla mnie nia ma roznicy, wprawdzie nie mowie o "17, ale jak zmieniam zimowki 195/65/15 na letnie 205/55/16 to przynajmniej jezeli chodzi o odczucia odnosnie przyspieszania - nic sie nie dzieje, moze cos by tam w pomiarach wyszlo, ale nic nie czuje.
saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Ja mam obecnie 215/50/17, felgi 8 cali, ET-nieznane .
Efekty - po zmianie dotychczasowych 195/65/15 na 17-tki, jest lepiej w zakrętach i mniejsze dziury się po prostu przejezdza. Koleiny - nie ma tragedii, większe dziury - tragedia.
Aha - różnice widzę dość znaczną w hamulcach - naprawde lepiej hamuje.
Jeśli chodzi o power - to niestety przy moich +- 130 PS, mam odczucie ze z 10 PS uciekło.
Opony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.
Opony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.
chyba sa troche za waskie - generalnie opona powinna swoim bokiem (a raczej takim specjalnym zgrubieniem) zabezpieczac rant felgi, u ciebie to chyba nie jest mozliwe?
Opony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.
chyba sa troche za waskie - generalnie opona powinna swoim bokiem (a raczej takim specjalnym zgrubieniem) zabezpieczac rant felgi, u ciebie to chyba nie jest mozliwe?
przy oponie 225/45R17 zabezpiecza a z tego co pamietam to nie ma wielkiej roznicy miedzy 215/50R17
dodam ze np ATS dla Aquili ktora posiadam o szerokosci 8 cali zaleca opony 215/45 lub 225/45 :!:
ps. czasem warto najpierw sprawdzic wszystkie mozliwosci a pozniej pisac komentarze na forum - to tyczy sie Twojej odpowiedzi na moj post z linkiem do kalkulatora offset :P
Chciałem tylko dodać do moich poprzednich wypowiedzi iż wcale KOŁO z felgą 17" nie musi być cięższe od 15". Felga feldze nie równa :evil: Poza tym dużo przecież zależy od opony i jej oporów toczenia. Porównuje cały czas mój wykres hamowania i francy (bo się znamy i mamy ALH) i zastanawiam nad stratami :shock: Przy moich 225 R17 mam mniejsze straty niż On przy 195 R15 (jak dobrze pamiętam rozmiar) Jeśli w ten parametr, są wliczane opory toczenia, no to sory ale wszystko (kreska, G-tech) wskazuje na to że trochę info w tym temacie jest mało wiarygodnych :P
Co do rozmiaru jaka opona na jak szeroką felgę, już się wypowiedziałem (7" max 225)-wiem bo mam
NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm WARSZTAT www.dsize.pl ->CENNIK warsztat 01.01.11<-plik do pobrania tel. 790226060 spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz