huwe, nie robie z Ciebie dziadka Na zime mam 205/60R15 (takie miałem seryjnie) i nie narzekam, że straszna galareta. Oczywiście jest spora różnica, ale nie jest źle
Problematyka doboru felg do opon
Zwiń
X
-
DTM
odnosnie tematu to polece fajna stronke na ktorej mozecie sie dowiedziec jak bedzie ulozona nowa felga wzgedem starej/seryjnej (tzn ile w ktora strone bedzie wystawac itp) - podajecie tylko wartosc ET i szerokosc felgi :arrow: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
moze nie mam octavii tylko A3 ale u siebie mam opony 225/45 na feldze 8 cali z ET 37 i calkiem dobrze to wyglada i sie spisuje - opona z przodu nie wystaje wcale - jest prawie na rowni z rantem teraz bede obnizal o 30mm i zobacze jak wtedy bedzie sie spisywac :roll:
Komentarz
-
Zamieszczone przez rafalusZmiana z 175/65/14 na 195/50/15 to jest o ile dobrze pamietam ale 2 sekundy w plecy.NFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
dobrygrzeswawa, czas z G-techa od 0 do 100 nie bardzo jest miarodajny w stratach przy zmianie gum, bo szerokie gumy pomagają bardzo na starcie, bo trakcja jest lepsza, ale dają duże opory jak się koło kręci z większą prędkością. Prawodopobnie przy pomiarze np. 60-100 lub 80-120 szerokie gumy dadzą słabszy czas. Oczywiście trakcja i latanie w zakrętach na gumie 225 to bajka w porównaniu 195. Dodatkowo trzeba brać pod uwage koleiny, opady deszczu, polskie drogi i z tego wszystkiego wybrać to co nam się najbardziej podoba i tak żyć
Ale się rozpisałem, a takiego zamiaru nie miałem :lol:Leon FR 2.0TDI 170KM
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez BioBogondobrygrzeswawa, czas z G-techa od 0 do 100 nie bardzo jest miarodajny w stratach przy zmianie gum, bo szerokie gumy pomagają bardzo na starcie, bo trakcja jest lepsza, ale dają duże opory jak się koło kręci z większą prędkością.
Poza tym zgodzisz się ze mną że 2sekundy straty po zmianie gum nawet na 225 R17 to duża przesada.
Moim zdaniem w dieslu mniej jest odczuwalna jakakolwiek strata przy cięższych lub szerszych kołach niż ma to się w benzynie. Odpowiada za to moment obr. który w benzyniakach jest dużo niższy, moc jest raczej na drugim miejscu
Odnośnie prowadzenia to widzę że wiesz co to znaczy 225/45 a koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia, na oponkach też. Zostaje jedynie sprawa dróg :evil: ale to już nie tu
Mi się nisko i twardo podabaNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawakoleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenianasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez dobrygrzeswawaOdnośnie prowadzenia to widzę że wiesz co to znaczy 225/45 a koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia, na oponkach też. Zostaje jedynie sprawa dróg :evil: ale to już nie tu
Mi się nisko i twardo podaba
[ Dodano: Pon 29 Maj, 06 15:08 ]
Zamieszczone przez Jabar1975Zamieszczone przez dobrygrzeswawakoleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażeniaTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QBAZamieszczone przez MisiekWAWzakladamy Nisko & Twardo ClubTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez djczasjak tak narzekacie na drogi w wawie to skoczcie do wrocławia tam to są dopiero dziury :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech i pakiet off road by nie wyrobił wniektórych miejscachTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez QBAI tak bym się chyba nie odważył tego zrobić Czekam aż drogi u nas zrobiąnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Z tą utrata na przyspieszeniu opieram sie na info z magazynu.Nie wykluczone ,ze testy byly na benzynie.Jednak moj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM. czyli to wsumie wzgledy wizualne popychaja do zakupu.nowy cSIMC od Aliego
seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.
półosie seryjne przebieg 273 tyś
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rafalusmoj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez DTMpodajecie tylko wartosc ET i szerokosc felgi http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
Bzdura ja mam takie dwa komplety i roznica jest okolo 15 mm.
[ Dodano: Pią 02 Cze, 06 11:14 ]
o przepraszam trzeba uzyc kropki a nie przecinka i juz jest lepiej
No to sie wypuscilemnasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
lec
Zamieszczone przez rafalusZ tą utrata na przyspieszeniu opieram sie na info z magazynu.Nie wykluczone ,ze testy byly na benzynie.Jednak moj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM. czyli to wsumie wzgledy wizualne popychaja do zakupu.
Epogeum bylo wczoraj, w korkach jak mi auto spuchlo to myslalem ze jade furmanka 60KM o masie 1400kg :evil: Na szczescie zwiekszony momencik jeszcze daje rade.
Natomiast te koleczka i szeroki kapec dyktuja juz mi wymiane na FMIC i wtryski przynajmniej zeby dobic do tych 150KM. Tylko skad na to wszystko brac ? :P
Komentarz
-
no nie wiem, ja odczucia mam podobne jak Jabar, czyli wlasciwie dla mnie nia ma roznicy, wprawdzie nie mowie o "17, ale jak zmieniam zimowki 195/65/15 na letnie 205/55/16 to przynajmniej jezeli chodzi o odczucia odnosnie przyspieszania - nic sie nie dzieje, moze cos by tam w pomiarach wyszlo, ale nic nie czuje.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
ER-ES
Ja mam obecnie 215/50/17, felgi 8 cali, ET-nieznane .
Efekty - po zmianie dotychczasowych 195/65/15 na 17-tki, jest lepiej w zakrętach i mniejsze dziury się po prostu przejezdza. Koleiny - nie ma tragedii, większe dziury - tragedia.
Aha - różnice widzę dość znaczną w hamulcach - naprawde lepiej hamuje.
Jeśli chodzi o power - to niestety przy moich +- 130 PS, mam odczucie ze z 10 PS uciekło.
Opony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.
Pozdr
Komentarz
-
Zamieszczone przez ER-ESOpony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.nasza droga: www.wpzs.pl
Komentarz
-
-
DTM
Zamieszczone przez Jabar1975Zamieszczone przez ER-ESOpony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.
dodam ze np ATS dla Aquili ktora posiadam o szerokosci 8 cali zaleca opony 215/45 lub 225/45 :!:
ps. czasem warto najpierw sprawdzic wszystkie mozliwosci a pozniej pisac komentarze na forum - to tyczy sie Twojej odpowiedzi na moj post z linkiem do kalkulatora offset :P
Komentarz
-
Chciałem tylko dodać do moich poprzednich wypowiedzi iż wcale KOŁO z felgą 17" nie musi być cięższe od 15". Felga feldze nie równa :evil: Poza tym dużo przecież zależy od opony i jej oporów toczenia. Porównuje cały czas mój wykres hamowania i francy (bo się znamy i mamy ALH) i zastanawiam nad stratami :shock: Przy moich 225 R17 mam mniejsze straty niż On przy 195 R15 (jak dobrze pamiętam rozmiar) Jeśli w ten parametr, są wliczane opory toczenia, no to sory ale wszystko (kreska, G-tech) wskazuje na to że trochę info w tym temacie jest mało wiarygodnych :P
Co do rozmiaru jaka opona na jak szeroką felgę, już się wypowiedziałem (7" max 225)-wiem bo mamNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez PiasecznikNo i kurde miałem Cię na Dyno wypytać o KONI Sport
Dziura w mózgu :PNFPNorth-West
2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
WARSZTAT www.dsize.pl
->CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]
Komentarz
-
Komentarz