Problematyka doboru felg do opon

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • QBA
    RS
    • 2004
    • 2646

    #26
    huwe, nie robie z Ciebie dziadka Na zime mam 205/60R15 (takie miałem seryjnie) i nie narzekam, że straszna galareta. Oczywiście jest spora różnica, ale nie jest źle

    Komentarz


    • #27
      odnosnie tematu to polece fajna stronke na ktorej mozecie sie dowiedziec jak bedzie ulozona nowa felga wzgedem starej/seryjnej (tzn ile w ktora strone bedzie wystawac itp) - podajecie tylko wartosc ET i szerokosc felgi :arrow: http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp

      moze nie mam octavii tylko A3 ale u siebie mam opony 225/45 na feldze 8 cali z ET 37 i calkiem dobrze to wyglada i sie spisuje - opona z przodu nie wystaje wcale - jest prawie na rowni z rantem teraz bede obnizal o 30mm i zobacze jak wtedy bedzie sie spisywac :roll:

      Komentarz

      • DGW
        RS
        S_OCP Member
        • 2006
        • 2330

        #28
        Zamieszczone przez rafalus
        Zmiana z 175/65/14 na 195/50/15 to jest o ile dobrze pamietam ale 2 sekundy w plecy.
        Niestety musiałem się wtrącić jak to przeczytałem lecz widze że Jabar1975, mnie troszke ubiegł. Mianowicie mój silniczek to ALH czyli 90km, zmieniłem ze 195/55 R15 na 225/45 R17, czas z G-techa od 0 do 96 mil to 10,62 rafalus, JAKIE STRATY :twisted:
        NFPNorth-West
        2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
        WARSZTAT www.dsize.pl
        ->
        CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
        spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

        Komentarz

        • BioBogon
          Elegance
          • 2005
          • 921

          #29
          dobrygrzeswawa, czas z G-techa od 0 do 100 nie bardzo jest miarodajny w stratach przy zmianie gum, bo szerokie gumy pomagają bardzo na starcie, bo trakcja jest lepsza, ale dają duże opory jak się koło kręci z większą prędkością. Prawodopobnie przy pomiarze np. 60-100 lub 80-120 szerokie gumy dadzą słabszy czas. Oczywiście trakcja i latanie w zakrętach na gumie 225 to bajka w porównaniu 195. Dodatkowo trzeba brać pod uwage koleiny, opady deszczu, polskie drogi i z tego wszystkiego wybrać to co nam się najbardziej podoba i tak żyć

          Ale się rozpisałem, a takiego zamiaru nie miałem :lol:
          Leon FR 2.0TDI 170KM

          Komentarz

          • DGW
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 2330

            #30
            Zamieszczone przez BioBogon
            dobrygrzeswawa, czas z G-techa od 0 do 100 nie bardzo jest miarodajny w stratach przy zmianie gum, bo szerokie gumy pomagają bardzo na starcie, bo trakcja jest lepsza, ale dają duże opory jak się koło kręci z większą prędkością.
            Wszystko prawie się zgadza tylko kłopoty z trakcją w ALH lub AGR :wink: To raczej powiedziane na wyrost. Oczywiście i maluchem jak się uprzesz to zerwiesz przyczepność ale....Przy 90 km lekka praca sprzęgłem i uślizg jest zredukowany do minimum.
            Poza tym zgodzisz się ze mną że 2sekundy straty po zmianie gum nawet na 225 R17 to duża przesada.
            Moim zdaniem w dieslu mniej jest odczuwalna jakakolwiek strata przy cięższych lub szerszych kołach niż ma to się w benzynie. Odpowiada za to moment obr. który w benzyniakach jest dużo niższy, moc jest raczej na drugim miejscu

            Odnośnie prowadzenia to widzę że wiesz co to znaczy 225/45 a koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia, na oponkach też. Zostaje jedynie sprawa dróg :evil: ale to już nie tu

            Mi się nisko i twardo podaba
            NFPNorth-West
            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
            WARSZTAT www.dsize.pl
            ->
            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

            Komentarz

            • Jabar1975
              RS
              • 2006
              • 3331

              #31
              Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
              koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia
              jakbys mial seryjne zawieszenie to juz by nie bylo tak lekko
              nasza droga: www.wpzs.pl

              Komentarz

              • misiekwaw
                RS
                S_OCP Member
                • 2004
                • 7715
                • Ford

                #32
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                Odnośnie prowadzenia to widzę że wiesz co to znaczy 225/45 a koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia, na oponkach też. Zostaje jedynie sprawa dróg :evil: ale to już nie tu

                Mi się nisko i twardo podaba
                zakladamy Nisko & Twardo Club :?: :lol: :lol: :lol: k

                [ Dodano: Pon 29 Maj, 06 15:08 ]
                Zamieszczone przez Jabar1975
                Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                koleiny czy deszcz jak narazie nie robią na mnie wrażenia
                jakbys mial seryjne zawieszenie to juz by nie bylo tak lekko
                kleiny to i na twardym nie sa lekkie do pokonania :?
                Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                http://www.disi-tune.pl
                Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                Był WRX
                Była Octa

                Komentarz

                • QBA
                  RS
                  • 2004
                  • 2646

                  #33
                  Zamieszczone przez MisiekWAW
                  zakladamy Nisko & Twardo Club
                  Dobra :!: Tylko podjadę skręcić zawieszenie na maxa :twisted: :wink:

                  Komentarz

                  • misiekwaw
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2004
                    • 7715
                    • Ford

                    #34
                    Zamieszczone przez QBA
                    Zamieszczone przez MisiekWAW
                    zakladamy Nisko & Twardo Club
                    Dobra :!: Tylko podjadę skręcić zawieszenie na maxa :twisted: :wink:
                    miał być club a nie konkurs na najniższą i najtwardszą :lol: bo w takim końkursie to ja jestem na z góry przegranej pozycji :P :zlosnik:
                    Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                    http://www.disi-tune.pl
                    Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                    Był WRX
                    Była Octa

                    Komentarz

                    • QBA
                      RS
                      • 2004
                      • 2646

                      #35
                      Zamieszczone przez MisiekWAW
                      miał być club a nie konkurs na najniższą i najtwardszą
                      No tak :twisted: :P

                      I tak bym się chyba nie odważył tego zrobić Czekam aż drogi u nas zrobią :haha:

                      Komentarz

                      • djczas
                        RS
                        • 2005
                        • 9612

                        #36
                        jak tak narzekacie na drogi w wawie to skoczcie do wrocławia tam to są dopiero dziury :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech i pakiet off road by nie wyrobił wniektórych miejscach

                        Komentarz

                        • misiekwaw
                          RS
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 7715
                          • Ford

                          #37
                          Zamieszczone przez djczas
                          jak tak narzekacie na drogi w wawie to skoczcie do wrocławia tam to są dopiero dziury :diabelski_usmiech :diabelski_usmiech i pakiet off road by nie wyrobił wniektórych miejscach
                          w tym roku bylem juz 2 albo 3 razy wiec nie musisz mi o tym opowiadac :P
                          Torque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
                          http://www.disi-tune.pl
                          Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
                          Był WRX
                          Była Octa

                          Komentarz

                          • Jabar1975
                            RS
                            • 2006
                            • 3331

                            #38
                            Zamieszczone przez QBA
                            I tak bym się chyba nie odważył tego zrobić Czekam aż drogi u nas zrobią
                            tego to moze doczekaja ale wnuki nasze owiesic
                            nasza droga: www.wpzs.pl

                            Komentarz

                            • rafalus
                              L&K
                              • 2005
                              • 1140
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #39
                              Z tą utrata na przyspieszeniu opieram sie na info z magazynu.Nie wykluczone ,ze testy byly na benzynie.Jednak moj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM. czyli to wsumie wzgledy wizualne popychaja do zakupu.
                              nowy cSIMC od Aliego
                              seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                              Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                              półosie seryjne przebieg 273 tyś

                              Komentarz

                              • Jabar1975
                                RS
                                • 2006
                                • 3331

                                #40
                                Zamieszczone przez rafalus
                                moj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM.
                                U mnie przy zestawie tdi "by masters" na 225/45/17 i koledzy Greszczyn (motor ten sam tylko oponki 205/55/16 - chyba taki profil) i Szkoda podobnie roznic w przyspieszaniu nie ma - generalnie wyniki kilku startow z kreski koncza sie wynikami remisowymi.
                                nasza droga: www.wpzs.pl

                                Komentarz

                                • rafalus
                                  L&K
                                  • 2005
                                  • 1140
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #41
                                  POMIJAC fakt ba allegro sa 17 Spyder RS a 1600zł . Jak bym mial luzą kase to bym kupił na zpas
                                  nowy cSIMC od Aliego
                                  seryjne 110kM teraz ok ~170kM ARL ,230 wtryski.
                                  Moc potwierdzona w tym roku na hamowni.

                                  półosie seryjne przebieg 273 tyś

                                  Komentarz

                                  • Jabar1975
                                    RS
                                    • 2006
                                    • 3331

                                    #42
                                    Zamieszczone przez DTM
                                    podajecie tylko wartosc ET i szerokosc felgi http://www.1010tires.com/WheelOffsetCalculator.asp
                                    jak dla mnie to glupoty pokazuje ta strona, dlaczego felga 17" o szerokosci 7" i ET 54mm jest identyczna z 17" o szer 7,5" i ET 35?
                                    Bzdura ja mam takie dwa komplety i roznica jest okolo 15 mm.

                                    [ Dodano: Pią 02 Cze, 06 11:14 ]
                                    o przepraszam trzeba uzyc kropki a nie przecinka i juz jest lepiej
                                    No to sie wypuscilem
                                    nasza droga: www.wpzs.pl

                                    Komentarz


                                    • #43
                                      Zamieszczone przez rafalus
                                      Z tą utrata na przyspieszeniu opieram sie na info z magazynu.Nie wykluczone ,ze testy byly na benzynie.Jednak moj kolega m octavie z 225 oponami i tez czuje utrate przyspieszenia ma Octavie TDi 140KM. czyli to wsumie wzgledy wizualne popychaja do zakupu.
                                      d-o-k-l-a-d-n-i-e ! moje 135KM musi mocniej wyraznie biegac na 225/45/17

                                      Epogeum bylo wczoraj, w korkach jak mi auto spuchlo to myslalem ze jade furmanka 60KM o masie 1400kg :evil: Na szczescie zwiekszony momencik jeszcze daje rade.

                                      Natomiast te koleczka i szeroki kapec dyktuja juz mi wymiane na FMIC i wtryski przynajmniej zeby dobic do tych 150KM. Tylko skad na to wszystko brac ? :P

                                      Komentarz

                                      • szkoda
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 22543

                                        #44
                                        no nie wiem, ja odczucia mam podobne jak Jabar, czyli wlasciwie dla mnie nia ma roznicy, wprawdzie nie mowie o "17, ale jak zmieniam zimowki 195/65/15 na letnie 205/55/16 to przynajmniej jezeli chodzi o odczucia odnosnie przyspieszania - nic sie nie dzieje, moze cos by tam w pomiarach wyszlo, ale nic nie czuje.
                                        saport techniczny baj DGW
                                        była BKD+DSG '05 120kkm
                                        była BXE '08 190kkm
                                        no i nie ma :-)

                                        Komentarz


                                        • #45
                                          Ja mam obecnie 215/50/17, felgi 8 cali, ET-nieznane .
                                          Efekty - po zmianie dotychczasowych 195/65/15 na 17-tki, jest lepiej w zakrętach i mniejsze dziury się po prostu przejezdza. Koleiny - nie ma tragedii, większe dziury - tragedia.
                                          Aha - różnice widzę dość znaczną w hamulcach - naprawde lepiej hamuje.

                                          Jeśli chodzi o power - to niestety przy moich +- 130 PS, mam odczucie ze z 10 PS uciekło.

                                          Opony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.

                                          Pozdr

                                          Komentarz

                                          • Jabar1975
                                            RS
                                            • 2006
                                            • 3331

                                            #46
                                            Zamieszczone przez ER-ES
                                            Opony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.
                                            chyba sa troche za waskie - generalnie opona powinna swoim bokiem (a raczej takim specjalnym zgrubieniem) zabezpieczac rant felgi, u ciebie to chyba nie jest mozliwe?
                                            nasza droga: www.wpzs.pl

                                            Komentarz


                                            • #47
                                              Zamieszczone przez Jabar1975
                                              Zamieszczone przez ER-ES
                                              Opony są poza felgami, myśle że to najmniejszy rozmiar jeśli chodzi o szerokość do felg 8 calowych.
                                              chyba sa troche za waskie - generalnie opona powinna swoim bokiem (a raczej takim specjalnym zgrubieniem) zabezpieczac rant felgi, u ciebie to chyba nie jest mozliwe?
                                              przy oponie 225/45R17 zabezpiecza a z tego co pamietam to nie ma wielkiej roznicy miedzy 215/50R17

                                              dodam ze np ATS dla Aquili ktora posiadam o szerokosci 8 cali zaleca opony 215/45 lub 225/45 :!:


                                              ps. czasem warto najpierw sprawdzic wszystkie mozliwosci a pozniej pisac komentarze na forum - to tyczy sie Twojej odpowiedzi na moj post z linkiem do kalkulatora offset :P

                                              Komentarz

                                              • DGW
                                                RS
                                                S_OCP Member
                                                • 2006
                                                • 2330

                                                #48
                                                Chciałem tylko dodać do moich poprzednich wypowiedzi iż wcale KOŁO z felgą 17" nie musi być cięższe od 15". Felga feldze nie równa :evil: Poza tym dużo przecież zależy od opony i jej oporów toczenia. Porównuje cały czas mój wykres hamowania i francy (bo się znamy i mamy ALH) i zastanawiam nad stratami :shock: Przy moich 225 R17 mam mniejsze straty niż On przy 195 R15 (jak dobrze pamiętam rozmiar) Jeśli w ten parametr, są wliczane opory toczenia, no to sory ale wszystko (kreska, G-tech) wskazuje na to że trochę info w tym temacie jest mało wiarygodnych :P

                                                Co do rozmiaru jaka opona na jak szeroką felgę, już się wypowiedziałem (7" max 225)-wiem bo mam
                                                NFPNorth-West
                                                2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                WARSZTAT www.dsize.pl
                                                ->
                                                CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                Komentarz

                                                • Piasecznik
                                                  Drive
                                                  • 2006
                                                  • 67

                                                  #49
                                                  No i kurde miałem Cię na Dyno wypytać o KONI Sport
                                                  Dziura w mózgu :P

                                                  Komentarz

                                                  • DGW
                                                    RS
                                                    S_OCP Member
                                                    • 2006
                                                    • 2330

                                                    #50
                                                    Zamieszczone przez Piasecznik
                                                    No i kurde miałem Cię na Dyno wypytać o KONI Sport
                                                    Dziura w mózgu :P
                                                    Wpadaj dziś na spota to pogadamy
                                                    NFPNorth-West
                                                    2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                                    WARSZTAT www.dsize.pl
                                                    ->
                                                    CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                                    spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...