proszę o radę doświadczonych tunerów,pacjentem będzie -octavia 130km przebieg 250tys jaki będzie koszt modyfikacji programu bez wymiany kluczowych podzespołów,czy po ewentualnej wymianie turbo na większe zachodzi konieczność korekty programu czy po prostu większe turbo będzie pompowało tyle co stare jeżeli nie było korekty
Ja wprawdzie ani doświadczonym, ani w ogóle żadnym tunerem nie jestem ale może coś podpowiem. W 2004 kupiliśmy ASZeta (nówka, salon). W założeniu auto przeznaczone dla żony, która wprawdzie totalną p...ą drogową nie jest ale do wirtuozerii też jej daleko. Program auto dostało chyba z tydzień po kupnie (w myśl zasady: każdy dzień na serii, to dzień stracony). Zrobiony u Andrzeja Poniedziałka. Zgłosiłem, że ma być łagodnie bo dla kobiety. Wyszło bodajże 157hp/360Nm. Po krótkim czasie poprosiłem o dolewkę ale pomiaru po tym nie było (tej zimy zmierzyłem u Rogala i wyszło równo 170hp). W takim stanie auto jeździ do dzisiaj. Ma 120kkm przebiegu, wszystko na programie, jak widać nie takim słabym. Nie zepsuło się nic. Obecnie niekiedy czuję, że minimalnie uślizguje się sprzęgło ale to tylko gdy jest mocno załadowane auto i wcisnę z niskich obrotów. Nie wiem w jakim stanie jest ten egzemplarz, o którym piszesz - 250kkm to w końcu dwa razy więcej. W każdym razie ja bym radził żebyś program zrobił, tylko zaznacz, że z łagodnym narastaniem momentu. Ile wyjdzie mocy to nie ma znaczenia dla niezawodności. Moc ci niczego nie rozwali z wyjątkiem ewentualnie turbiny.
Zapomnij o wiekszym turbo jesli nie zmienisz intercoolera.
Ten SMIC na delikatnym programie ogranicza zapedy a na duzej turbinie to mogbys chyba jajka gotowac na rurach dolotowych :twisted:
Przebieg nie ma tu nic do rzeczy...liczy sie stan techniczny.
Zaden rosadny tuner nie poda Ci bezpiecznych parametrow nie diagnozujac konkretnego silnika. Dla jednej motorowni 165KM bedzie wyzwaniem inna pusci 180KM na bezpiecznych nastawach.
Cenowo to kazdy ma wlasne stawki. W okolicach olsztyna chyba jest oddzial Vtechu ale to sie musisz dopytac.
pozdrawiam
Diagnostyka i tuning hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG www.tune-up.pl
Zapomnij o wiekszym turbo jesli nie zmienisz intercoolera.
Ten SMIC na delikatnym programie ogranicza zapedy a na duzej turbinie to mogbys chyba jajka gotowac na rurach dolotowych :twisted:
Przebieg nie ma tu nic do rzeczy...liczy sie stan techniczny.
Zaden rosadny tuner nie poda Ci bezpiecznych parametrow nie diagnozujac konkretnego silnika. Dla jednej motorowni 165KM bedzie wyzwaniem inna pusci 180KM na bezpiecznych nastawach.
chciałbym założyć interculer od ARL ale jak się nie uda to może pomyślę o czymś innym :roll:
chciałbym założyć interculer od ARL ale jak się nie uda to może pomyślę o czymś innym
Szybciej założysz fmica. Od ARLa, musisz kupić komplet, czyli chłodnica + IC, a do tego przerobić nieco wiatraki (ewentualnie kupić te od ARLa), nie wiem jak z chłodnicą od klimy. Do tego trzeba to jeszcze jakoś zamontować, a że nie było w serii ARLa w O1 to tu też trzeba pomyśleć nad małymi przeróbkami.
Rób softa i nie pękaj. :szeroki_usmiech
W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz