dziś byłem,części kupiłem,rabaty działają.pozdrawiam załoge Z&Z
chłodzenie IC
Zwiń
X
-
chłodzenie IC
cześć. zastanawiałem się nad przerobieniem IC, ale są wątpliwości:
1. dodatkowe kg w i tak już ciężkim przodzie auta,
2. dodatkowe koszty i to niemałe /części+robota/,
3. nie ścigam się na 1/4, czasem tylko sobie pozwolę na szybszy galop spod świateł,
4. czy dodatkowy wentylator, wymuszający nawiew na IC da mi coś w gorące dni?
ostatnio zrobiłem mały przegląd auta i poodkręcałem nadkola. po oblookaniu ile tam /IC/ jest miejsca, zaświtał mi w głowie taki pomysł z wentylatorem. słyszałem/czytałem o jakichś natryskach chłodziwa na IC, ale może by do lajtowej jazdy wystarczyło lekkie wspomaganie chłodzenia w postaci wentylatora? robił/myślał ktoś to u siebie? może jakieś inne pomysły, poza FIMC?Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
-
-
właśnie nie chodzi mi o natrysk wody/płynu, tylko o wymuszenie obiegu powietrza. ponadto, jak poleję IC, to ta woda gdzieś wypłynie, zapewne pod auto. no jak to będzie wyglądać, jak po wyścigu auto zostawi kałużę na ulicy...Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065właśnie nie chodzi mi o natrysk wody/płynu, tylko o wymuszenie obiegu powietrza. ponadto, jak poleję IC, to ta woda gdzieś wypłynie, zapewne pod auto. no jak to będzie wyglądać, jak po wyścigu auto zostawi kałużę na ulicy...
Jak nie potrzebujesz tego do "dłuższych zabaw" to na pewno między "wyścigami" w ciepłe dni będziesz używał klimy, co oznacza, że możesz zainstalować mały zbiornik wody do IC Spray-a tak by woda w nim była chłodzona przez układ klimy. Majstersztkiem, było by wykorzystanie wody, która skrapla się na parowniku klimy i normalnie spływa pod auto; jest zimna ( ok. 2-4 st. C ) i "sama się produkuje" więc IC Spray byłby zawsze gotowy do akcji...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
no właśnie nie chodzi mi o taką rzeźbę jak natrysk. ten wentylator ma działać na postoju, aby na kolejnym "zielonym" wystartować z pełną mocą. nadmieniam, że nie jestem fanem 1/4, czasem tylko coś tam pogonięBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Według mnie bardzo niska efektywność... bez sensu projekt. :? Natrysk sprayu wodnego będzie lepszy.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez zepter00Według mnie bardzo niska efektywność... bez sensu projekt. :? Natrysk sprayu wodnego będzie lepszy.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002pomocy ogniwa Peltiera.
wykorzystanie wody odpadowej z klimy to niezła ajdia.
natrysk wody lepszy od wymuszonego obiegu - woda ma bardzo wysokie ciepło właściwe - pochłania cholernie duzo energii w czasie parowania.
Tylko jak sie tak głębiej zastanowic - do ilu stopni może sie rozgzać taki IC? żeby w miare chłodna woda mu nie zaszkodziła jak by poszło jej za dużo. no i efekt pary spod maski też może ciekawie wyglądać... :lol:
Komentarz
-
-
Mialem kiedys duzo czasu to zamontowalem u siebie zestaw natrysku. Spryskiwacz z C3, worek z malucha + pompka. Starcza to na 1,30min ciaglej pracy... :lol:
Przy robieniu logow (mam je nawet )temperatura byla nizsza w dolocie o ok 6C i temp zewnetrznej ok 8C+
Na osiagi nie wplynelo to wcale.
Zeby to mialo sens to trzebaby bylo w bagazniku zamontowac kanister na 20l.VW Vento 1.9TDI 1Z ++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0 :lol
Komentarz
-
-
ZTCW w Smarcie jest wentylator na IC-ku ... tak na dobra sprawe moznaby policzyc o ile taki wentylator bedzie w stanie schlodzic IC-ka, ale sopli to bym sie raczej nie spodziewal
pomysl jeszcze nad takimi rzeczami jak wiekszy SMIC (pod oryginalne rury)
albo wodny ICkazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
_________________________________________
Do sprzedania:
komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
zaciski do hamulcow 280mm.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981nie odpowiedziałeś mi na pytanie, masz jakoś zmodzony silnik, program masz?
Zamieszczone przez Tony065na ok. 15xKM chyba da radę zrobić zimno, nawet w lipcu.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
sorry sev, umkło mi. w tej chwili mam 216, 1Z + G60, program w na dniach, ale najpierw chcę zmodzić IC. nie celuję ponad 160KM, ale czasem by się przydało trochę więcej chłodzenia. pompy i turbo nie ruszam, nie w tym aucie, niestety... kasę mam, ale chęci brak, bo już bardziej wolę kupić inne auto /ATD lub ASZ/.
Udesky, właśnie nie chcę za dużo dłubać w aucie, a FMIC to nowe rury itd. pomijam koszt, ale po prostu za dużo prac jak na to auto. ma jechać, trochę lepiej niż teraz, nic nadzwyczajnego. gdybym chciał robić coś extra z VAG, to zabrał bym się za modzenie przy A4 quattro, bo tego 4x4 brakuje mi w OI, a niestety OI 4x4 HB TDI nie występuje w przyrodzie. no chyba, że ktoś pół dupy przespawał... temat był już conajmniej 2x poruszany i nikt się nie zgłosił ani nikt tego nie widział na żywo, parę filmów na YT nie jest żadnym dowodem.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
Komentarz