Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Podstopnica

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Podstopnica

    Zamieszczone przez demmsi
    Czyli sprawdź wszystko co ze świecą związane :diabelski_usmiech
    a i tak wyjdą świece :diabelski_usmiech
    Jarosław Lamparski
    Dyrektor Techniczny
    Autoryzowany Salon i Serwis ©koda Auto nr 98 Z&Z Auto Złomańczuk Sp. z o. o. | ul. Toruńska 85 | 87-162 Lubicz Dolny k. Torunia
    telefon: +48 56 659 06 05 | 06 | tel. kom. +48 662 668 412 [email protected] | www.zlomanczuk.com.pl

  • #2
    [O1] Podstopnica

    Hej,
    z racji tego ze mam biala tapicerke w octavce (kto to wymyslil zeby w naszym klimacie montowac cokolwiek bialego na poziomie butow?) to chce zalozyc podstopnice.

    Podstopnice znalazlem do kupienia na alledrogo, napisałem do sprzedawcy czy jest zalaczona instrukcja montazu i dostałem odpowiedz:
    "Podstopnica nie ma instrukcji montazu, montuje sie ja na miejsce starej czyli tej czarnej plastikowej. zadne kleje nie sa potrzebne wykreca sie srube ze starej i ta sruba przykreca sie nowa podstopnice"
    Ale podpowiedzcie prosze jak mam to zrobic skoro moja octavia wyglada tak:

    (fotka uzytkownika Skfarek z jego watku, u mnie wyglada tak samo tylko bialo)
    Nie ma zadnej ani "starej" ani "plastikowej" podstopnicy, tylko kawalek materialu jest gumowany.

    Dodatkowo znalazlem zdjecie podstopnicy od spodu i juz calkiem nie wiem jak zamontowac to cudo:


    Pomożcie Panowie! Jak mam to zamontowac?
    pozdrawiam
    krataja

    Komentarz


    • #3
      Bo ta podstopnica pasuje do Leona, Golfa IV ,Audi A3 bo tam jest ten plastikowy element, ale ktoś na forum chyba zakładał tą podstopnice w octavii
      Octavia ASZ/RS
      Jetta A5

      Komentarz


      • #4
        krataja, opcja jest - zobacz wątek octaviawrc - on przykręcił taką podstopnicę wkrętem na żywca po obcięciu tych nóżek, opcja inna przyklejana podstopnica Miloteca, cena trochę wyższa od tych ori ale w miarę przystępna:
        AG AUTO - Chyba

        PS. sam taką milotecowską planuje u siebie
        Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
        6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
        Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

        Komentarz


        • #5
          podepnę się pod temat. tego faceta z alledrogo znam, gadałem z nim parę razy. kit wciska i tyle. to co sprzedaje nie pasuje do OI, trzeba kombinować. kupiłem więc podstopnicę do OII, ale nie bardzo mi pasuje i może zrobimy jakiś zakup grupowy tych z milotec-a?
          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
          @ by Tune-up Gdańsk
          TDI VP++ i jeszcze rośnie
          Antek

          Komentarz


          • #6
            Panowie, kilka wnioskow (po przejzeniu forum seata i watku octaviawrc):

            1. Jak widze to nie ja jestem idiota tylko ta podstopnica jest z innej bajki ;-)
            2. Sa 4 sposoby zamontawania tej podstopnicy:
            a) montaz blachowkretem do podlogi przez wykladzine (jak rozumiem tak zrobil kolega octaviawrc) - blachowkret do podlogi - to nie jest moje preferowane rozwizanie
            b) montaz na rzepy do podloza - dobry pomysl tylko co zrobic gdy wieksza czesc tej podstopnicy ma przylegac do gumowej podkladki (rzepy slabo sie trzymaja gumy;-)
            c) montaz na plastikowe tasiemki sciagajace
            d) montaz na klej do gumowej czesci podloza - wymagane zeszlifowanie spodu podstopnicy i wypelnienie jej jakims klejem zeby byla odpowiednia powierzchnia przylegania

            Zanim wybiore odpowiednia metode montazu chcialbym wiedziec dwie rzeczy:
            1) czy ta cholerna podstopnica pomijajac kwestie montazu jest dopasowana do ksztaltu wnetrza octavii O1?
            2) czy pod wykladzina w O1 znajduja sie 3 prostokatne otwory na uchwyty podstopnicy? (tak bylo pokazane na forum seata)

            pozdrawiam
            krataja

            Komentarz


            • #7
              krataja, ja montowałem u siebie taką Forum - Octavia Club Polska
              zaczepy odciołem i złapałem na 2 wkręty
              zaczepów pod wykładziną nie znalazłem
              CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
              CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

              Komentarz


              • #8
                krataja ta podstopnica w oryginale nie jest mocowana do wykładziny podłogi, a do specjalnego stelaża, który jest przykręcany do podłogi.
                Nie wiem czy ktoś z wypowiadających się w tym wątku ściągał wykładzinę podłogi, ale być może w O1 są fabryczne miejsca do przykręcenia takiego stelaża..

                Numer stelaża z MK4 to 1J1 864 767 (1J1 864 775 w późniejszych modelach) i oryginalnie przykręcony jest w dwóch miejscach.
                W stelażu są już odpowiednie wycięcia pod te zaczepy podstopnicy, jest też miejsce, w którym przykręca się tą podstopnicę.

                Nie mam niestety fotki jak to wygląda u mnie w oryginale, ale wrzucę fotkę montażu takiego stelaża w Polo 6N, w którym oryginalnie nie było miejsc do jego przykręcenia.
                ]"]404 Not Found

                Oczywiście zamiast przyklejać stelaż np. na klej do szyb można pokusić się o dorobienie / dospawanie odpowiednich gwintów, do których przykręci się stelaż.
                Wg mnie taki sposób montażu jest najbardziej profesjonalny i na pewno bez porównania z wszelkiego rodzaju rzepami, trytytkami czy też z przykręcaniem do wykładziny

                Komentarz


                • #9
                  kamel1980, a co ta wajcha otwierania machy tak dziwnie sterczy w bok :wink: :?:
                  Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                  6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                  Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                  Komentarz


                  • #10
                    Zamieszczone przez Skfarek
                    kamel1980, a co ta wajcha otwierania machy tak dziwnie sterczy w bok :wink: :?:
                    Skfarek to jest fotka z neta, ale jak się przyjrzysz to widać, że przy montażu tego stelaża ściągane były wykładziny, więc trzeba było tą wajchę odkręcić i sobie tak dynda :-)

                    Tu jest ten temat: VW Fußstütze links passend zu TT Pedalierie! : Polo 6N / 6N2 :

                    Komentarz


                    • #11
                      kurde sama podstopnica z plastikiem ma około 1cm grubości i już czuję różnicę przy trzymaniu na niej nogi, a z tym stelażem wyjdzie z 3cm to już może być niewygodnie
                      CISOWÓZ http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=40594
                      CISOWÓZ ZWEI http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=50866

                      Komentarz


                      • #12
                        CIS73 różnicy wcale nie ma aż takiej dużej..
                        Pod wykładziną masz jeszcze grube wyciszenie, które przy montażu stelaża musiałbyś wyciąć.
                        U mnie w Golfie w miejscu, gdzie jest stelaż to - z tego co pamiętam - wyciszenie jest jakoś powycinane, a sam stelaż jest mniej więcej na równi z resztą wyciszenia..
                        Podstopnica natomiast, nie jest wcale taka gruba..
                        W sumie to ta płaska część, którą dokładasz, ma może ze 4-5mm..
                        Tak więc po wycięciu wyciszenia, montażu stelaża i podstopnicy całość podniesie się o grubość podstopnicy.

                        Jako, że taka podstopnica leży u mnie od grudnia i czeka na montaż to może dziś po robocie się wyrobię i ją podmienię, a przy okazji rozbebeszę troszkę dalej te elementy, porobię fotki i pomierzę ile tego tam mniej więcej jest

                        Komentarz


                        • #13
                          kamel1980, aha - ale nie trzeba odkręcać do demontażu wykładziny (sprawdzone organoleptycznie) :wink:
                          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez Skfarek
                            kamel1980, aha - ale nie trzeba odkręcać do demontażu wykładziny (sprawdzone organoleptycznie) :wink:
                            Jak swego czasu dostawałem się do wiązek w progu to dla wygody ściągałem próg, odkręcałem plastiki i dźwignię otwierania maski żeby wygodniej było tam grzebać :-)


                            No i zgodnie z obietnicą

                            Tak wygląda to w oryginale:
                            ]"]404 Not Found

                            Tak po zdjęciu podstopnicy (pod wykładziną prześwituje stelaż):
                            ]"]404 Not Found

                            A tu już sam stelaż:
                            ]"]404 Not Found

                            I wszystko na gotowo:
                            ]"]404 Not Found



                            Co do odległości od zakola to stelaż jest od niego odsunięty o ok. 1cm w najdalszym miejscu, a podstopnica ma grubość ok. 6-7mm, tak więc całość jest oddalona od zakola o niecałe 2cm.
                            Jeśli natomiast chodzi o wygodę / niewygodę podczas użytkowania podstopnicy w czasie jazdy to będę mógł powiedzieć coś więcej po jakimś czasie, ale tak na sucho to nie zauważyłem różnicy pomiędzy tą a zwykłą.

                            Komentarz


                            • #15
                              Zamieszczone przez kamel1980
                              ta podstopnica w oryginale nie jest mocowana do wykładziny podłogi, a do specjalnego stelaża, który jest przykręcany do podłogi.
                              Dzieki za odpowiedz! To wiele wyjasnia:-)

                              Zamieszczone przez kamel1980
                              Nie wiem czy ktoś z wypowiadających się w tym wątku ściągał wykładzinę podłogi, ale być może w O1 są fabryczne miejsca do przykręcenia takiego stelaża..
                              No wlasnie to jest moje nastepne pytanie;-)
                              Czy ktos z kolegow na forum rozbierajac swoja octavke widzial wspomniany stelaz u siebie lub chociaz tajemnicze dziurki, do ktorych stelaz moznaby zamocowac?

                              Zamieszczone przez kamel1980
                              Numer stelaża z MK4 to 1J1 864 767 (1J1 864 775 w późniejszych modelach) i oryginalnie przykręcony jest w dwóch miejscach.
                              Wpisalem obydwa numer w google i w PL wynikow zadnych,
                              tylko na rosyjskiej stronie pisza ze to jest "bracket for foot support" - "wspornik do podpórki stopy". :-)
                              Do tego jeszcze jedna wloska strona podpowiada ze ta czesc kosztuje 18E :shock: Co przy cenie za cala podstopnice okolicach 120zl robi kwote abusrdalna;-) Ile kosztuje taki wspornik w PL mniej wiecej (o ile nie miales go domyslnie w wyposazeniu auta)?

                              Bo powiem szczerze ze jesli sam taki wspornik (kawalek wygietej blachy) to koszt 80zl + wysylka to jestem gotów cos innego pokombinowac, zeby to przymocowac:-)
                              Ponadto mam pewne watpliwosci czy jesli nawet zamowie ten stelaz i go zamontuje to czy naciagne na niego wykladzine - wydaje sie ze zdjec ze jest nieco inny ksztalt wykladziny w okolicach nadkola w octavii i golfie... Wiec wtedy i tak trzeba montowac podstopnice bezposrednio bez wspornika ...

                              Komentarz


                              • #16
                                Zamieszczone przez krataja
                                Ile kosztuje taki wspornik w PL mniej wiecej (o ile nie miales go domyslnie w wyposazeniu auta)?
                                krataja ja akurat miałem go fabrycznie.

                                A co do cen to właśnie jest dziwna sprawa, bo wg cennika
                                Link

                                - stelaż o nr 1J1 864 767 kosztuje ok. 63zł
                                - stelaż o nr 1J1 864 775 kosztuje ok. 20zł

                                Tak więc najlepiej chyba podjechać do jakiegoś ASO i porównać oba stelaże..


                                Zamieszczone przez krataja
                                Ponadto mam pewne watpliwosci czy jesli nawet zamowie ten stelaz i go zamontuje to czy naciagne na niego wykladzine - wydaje sie ze zdjec ze jest nieco inny ksztalt wykladziny w okolicach nadkola w octavii i golfie... Wiec wtedy i tak trzeba montowac podstopnice bezposrednio bez wspornika ...
                                Bardzo możliwe, a wtedy to dojdzie dodatkowa robota z przeróbką wykładziny.
                                Jednak pomimo to nie wiem czy bawiłbym się w mocowanie do samej wykładziny..
                                Raczej pokombinowałbym z jakimś kawałkiem blachy - odpowiednim wyprofilowanej w taki sposób żeby nie odstawała za bardzo od zakola i zmieściła się pod wykładziną, oraz z wyciętymi otworami pod mocowanie podstopnicy

                                Komentarz


                                • #17
                                  Wczoraj podczas czyszczeni wnętrza ostro zmacałem wykładzinę i jak juz pisano wcześniej żadnych otworów tam nie wyczułem Ja zdecyduje się więc na klejoną Miloteca.
                                  Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                  6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                  Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                  Komentarz

                                  POWRÓT NA GÓRĘ
                                  Pracuję...
                                  X