Możesz spokojnie odpinać aku i ładować. Z LPG nic się nie stanie. Zawsze warto pamiętać, że najpierw odkręcasz "-" później "+", zakręcasz w odwrotnej kolejności . Po wyczyszczeniu zacisków i klem warto je psiknąc preparatem w sprayu do zabezpieczania połączeń elektrycznych przed utlenianiem, korozją lub zawilgoceniem.
Felgi 16-tki 7,5J ET36
Zwiń
Ten temat jest zamknięty
X
X
-
Re: Felgi 16-tki 7,5J ET36
Zamieszczone przez Vojtek1,9tdi7,5Jx16H2 ET35 225/45R16 czy takie ETpodejdzie do O1
[ Dodano: Nie 01 Maj, 11 19:22 ]
Felgi jezdzily na audi a3
Jak dla mnie jest na styk - do środka wiecej tylko o 1 mm, ale na zewnątrz już 13 mm - praktycznie opona jest na równi z krawędzią nadkola.
Ja na pewno nie założyłbym do O1 opon 225 na felgach 7,5 z ET 35
To jest poszerzenie felgi do wnętrza o 6 mm i wysuniecie na zewnątrz o 19 mm w stosunku do fabrycznej 6,5 ET 42!
Do tego na oponie 2 cm - wg. mnie będzie wychodzić za obrys nadkoli.
Ale pewnie są tacy, co mają i powiedzą że jest ok?
BTW - u zachodnich sąsiadów, gdzie obowiązuje ABE i TUV - jest tez powazne podejście do "tuningu felgowo-oponiarskiego". Nadkola się modyfikuje, zakłada poszerzenia itp.
Przypuszczam, ze sporo aut sprowadzanych z DE czy CH ma takie modyfikacje porobione i szerokie laczki wchodzą bez problemów ...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Vojtek1,9tdiSkode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz
Komentarz
-
-
Vojtek1,9tdi, dokładnie, nie kombinuj z "dziwnymi" rozmiarami opon tylko jak coś sprawdź sobie dopuszczalne a najlepiej zalecane zamienniki (czyli w przypadku 17ki 205/50/17 lub 225/45/17, w przypadku szerszych 16tek chyba 225/50/16). Z ET niestety jest tak że co firma/felga to jest inaczej, moje 7x16 z ET35 spokojnie mieszczą się w nadkolach, nawet mógłbym się pokusić o dystans delikatny jakiś jeszcze, a Mickulowe, et 37 mocno wystaje podobno :wink:
Kolejna sprawa to czy te 17ki co pokazałeś to nie felgi z Superba? Tam jest rozstaw śrub 5x112 a nie 5x100 jak w O1?Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
mirek_p11, jak tak to ok, w zasadzie rozmiar opon wskazuje na auta jak mówisz, podobne trochę z wyglądu do Superbowych więc mi się pokićkało :wink:Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez SkfarekVojtek1,9tdi, dokładnie, nie kombinuj z "dziwnymi" rozmiarami opon tylko jak coś sprawdź sobie dopuszczalne a najlepiej zalecane zamienniki (czyli w przypadku 17ki 205/50/17 lub 225/45/17, w przypadku szerszych 16tek chyba 225/50/16). Z ET niestety jest tak że co firma/felga to jest inaczej, moje 7x16 z ET35 spokojnie mieszczą się w nadkolach, nawet mógłbym się pokusić o dystans delikatny jakiś jeszcze, a Mickulowe, et 37 mocno wystaje podobno :wink:
Kolejna sprawa to czy te 17ki co pokazałeś to nie felgi z Superba? Tam jest rozstaw śrub 5x112 a nie 5x100 jak w O1?Skode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz
Komentarz
-
-
briano, w jednym i drugim przypadku felga 16x7, u mnie et35 u mickula et37. Tak samo jest z oponami np. niby obie mają parametry 205/55/16 a jak przymierzysz/pomierzysz szerokość bieżnika to okazuje się, że jedna będzie minimalnie szersza.Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Skfarekbriano, w jednym i drugim przypadku felga 16x7, u mnie et35 u mickula et37. Tak samo jest z oponami np. niby obie mają parametry 205/55/16 a jak przymierzysz/pomierzysz szerokość bieżnika to okazuje się, że jedna będzie minimalnie szerszaSkode już mam, musze jeszcze kupić kapelusz
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Skfarekbriano, w jednym i drugim przypadku felga 16x7, u mnie et35 u mickula et37. Tak samo jest z oponami np. niby obie mają parametry 205/55/16 a jak przymierzysz/pomierzysz szerokość bieżnika to okazuje się, że jedna będzie minimalnie szersza.
Opona oznaczona np. 205/55/16 :
1) wcale nie ma 205 mm szerokości
2) te 205 mm to szerokość nominalna opony, podawana przez producenta
3) te 205 mm może być róznie mierzone przez różnych producentów - oraz na róznych tzw. szerokościach odniesienia, czyli na felgach o różnej szerokości
4) większość producentów nie podaje tej szerokości felgi wzorcowej (pomiarowej, odniesienia, itp)
5) różne modele opon tego samego producenta (o tym samym rozmiarze) moga mieć rózną szerokość
Tak więc:
1) opona 205/55/16 producenta X może byc szersza/węższa niż opona 205/55/16 producenta Y - obie zamontowane na takiej samej feldze
2) opona 205/55/16 producenta X może być raz szersza a raz węższa, zależnie od tego na jakiej szerokiej feldze będzie zamontowana
3) dowolna kombinacja powyższych punktów daje dużo możliwości
Wg. katalogu Continental opona serii 55 do samochodów osobowych o rozmiarze 205/55/16 ma na róznych felgach odpowiednie szerokości w mm:
5 1/2 - 213
6 - 218
6 1/2 - 223 - to jest szerokośc wzorcowa
7 - 228
7 1/2 - 233
Tu dodam dla większego kontrastu
- opona 205/55/16 na feldze 7 1/2" - to 233 mm
- opona 225/55/16 na feldze 6" - to 232 mm, czyli jest weższa
Komentarz
-
-
Przypnę się do tego wątku. Może ktoś jeszcze pamięta takie autko - OI kombi z 1999 roku 92kW.
Chciałbym ją jeszcze trochę podnieść do góry na kołach. Obecnie ma standardowe 195/65R15.
Jakiej średnicy felgi można jej założyć i jakiego profilu opony, aby bezpiecznie obracały się w nadkolach?
Czy są podkładki pod tylne teleskopy?
p.s
Już od ~10lat ma podkładki pod teleskopami z przodu, a na wiosnę dostanie też nowe sprężyny od diesla.--
Pozdrawiam Paweł
Mój 19 letni AGN pali mniej niż żony nowy 90TCe
Ktoś wie gdzie sie podziało 19 lat rozwoju silników ze spalaniem wewnetrznm?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lubie.skode.plCzy są podkładki pod tylne teleskopy?
Jak chcesz wyżej to wsadź sprężyny z pakietu na bezdroża albo Lesjöfors Heavy Duty. Ja tak zrobiłem u siebie w byłej o1 combi i efekt był zadowalający. Te springi z diesla za wiele nie dadzą (może na przodzie, ale z tyłu będzie b.mała różnica).
Poczytaj tematy o pakiecie na bezdroża np - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...o%BFa&start=25
Do tak utwardzonej nie brałbym wtedy więcej jak felgi 16".
Oryginalnie wchodzi 205x55x16. Nie wiem co ma dać to więcej gumy ale te 195x65x15 przewidziane są do jazdy w łańcuchach, których grubość to ca. 9-12mm, tak więc o te ok 1cm możesz teoretycznie zwiększyć rozmiar gumy na promieniu. 205x60x16 powinno pasować (to +8,5mm na promieniu w stosunku do bazowej 195).
Komentarz
-
-
Podkładki pod tylne sprężyny to druciarstwo w dodatku zwiększa masę nieresorowaną.Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]
"Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx
Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cysterniarzJak chcesz wyżej to wsadź sprężyny z pakietu na bezdroża albo Lesjöfors Heavy Duty. Ja tak zrobiłem u siebie w byłej o1 combi i efekt był zadowalający. Te springi z diesla za wiele nie dadzą (może na przodzie, ale z tyłu będzie b.mała różnica).
Poczytaj tematy o pakiecie na bezdroża np - http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...o%BFa&start=25
Do tak utwardzonej nie brałbym wtedy więcej jak felgi 16" (...) możesz teoretycznie zwiększyć rozmiar gumy na promieniu. 205x60x16 powinno pasować (to +8,5mm na średnicy do bazowej 195).
Faktycznie nie będę wydawał pieniędzy na większe felgi, skoro zysk mierzy się w pojedynczych milimetrach.
Z mojego doświadczenia wyszło, że przestałem rysować miską nasze świetne drogi po włożeniu tulejek. Ostatnio po wymianie starych przednich sprężyn i łożysk, skoda uniosła się stając się wygodniejsza. Uniosła się - co chcę podkreślić - cała. Tył też. Od wierzchu opony do błotnika jest 9.3mm przód, 7.2 mm tył. Prowadzi się lepiej. Stąd pomysł, aby wymienić też tylne sprężyny. Sprężyny wymienił kolega zajmujący się off-roadem, terenowymi Suzukami i sprzedażą części do nich. On stwierdził, że mógł wymienić na diesla jakby wiedział, że lubię siedzieć wysoko. Ale wskazany wątek otwiera nową perspektywę jeśli idzie o dobór amortyzatorów i sprężyn.
Koła kupię większe dopiero gdy się okaże, że pusta przestrzeń między oponami a błotnikami wygląda pokracznie.
Dzięki raz jeszcze za poradę i informacje. Jak nie znajdę odpowiedzi w wątkach, to jeszcze będę cię ciągną za język.--
Pozdrawiam Paweł
Mój 19 letni AGN pali mniej niż żony nowy 90TCe
Ktoś wie gdzie sie podziało 19 lat rozwoju silników ze spalaniem wewnetrznm?
Komentarz
-
Komentarz