a jak mogę jeszcze zrobić ten Test wyjścia-> Zawór klapy kolektora dolotowego (N239)??
[O1] Przeróbka przodu O1 na FL
Zwiń
X
-
[O1] Przeróbka przodu O1 na FL
W związku, że nie znalazłem dokładnego opisu wykonania przeróbki Octavii 1 na wersje FL postanowiłem opisać to po wykonaniu zmiany przodu u siebie.
Do przerobienia przodu na wersje FL potrzebujemy następujące elementy:
1. reflektory
- lewy 1U1 941 015E
- prawy 1U1 941 016L
za komplet od forumowicza zapłaciłem 300 zł (ori używki)
2. Kierunkowskazy komplet ok 50 zł (zamiennik)
3. Belka zderzaka, różni się ona od przed liftowej tymi "skrzydełkami" (na foto 1 zaznaczone na czerwono) których końcówki unoszą się ku górze. Koszt około 80 do 250 zł.
foto 1 (na dole opisu) pierwsze zdjęcie belka przed liftem, drugie po lifcie
4. Zderzak - tu wiadomo jaki zderzak zakładamy, jeżeli ma ktoś wiecej gotówki a chce swojej Oci dodać bardziej sportowego wyglądu może założyć zderzak od wersji RS. Koszt takiego zderzaka zależy jak kto kupi i czy musi go lakierować. Mi udało się kupić zderzak w kolorze ale miał wiele rysek i dałem go do lakierowania.
5. Atrapa grilla - koszt ok 100 zł
6. Uchwyty atrapy grilla - trzeba je wymienić ponieważ grill po FL nie będzie pasował
- lewy 1U0 823 573 A
- prawy 1U0 823 574 A
za komplet wychodzi od 11 zł
7. Wtyczki lamp 8D0 973 734
cena w serwisie za komplet 60 zł
8. Konektorki kilka sztuk w razie potrzeby (jeżeli przy wyciąganiu z wtyczki się połamią skrzydełka blokujące lepiej wymienić go na nowy) szt ok 2,40
Wszystko można wykonać samemu wystarczy tylko troszkę dłubaniny i browarka w garażu. Jeżeli będziecie mięli zdjęty przód radziłbym od razu przełożyć sobie wtyczki lamp żeby mieć łatwiejsze dojście i bez problemu przełożyć kabelki.
W lampie starego typu mamy dwie wtyczki jedną do reflektora (6 wejść), drugą do sterowania silniczkiem wysokości lampy (3 wejścia). Wersja po FL ma już wszystko na jednej wtyczce (8 wejść)
Zanim jednak zabierzecie się do wyciągania pinów przygotujcie sobie kawałek wygiętego drucika
Następnie należy z wtyczki wyciągnąć fioletową blokadę. Można to zrobić małym wkrętakiem
Kolejnym krokiem jest wyciągnięcie PINów, najlepiej robić to krok po kroku zaczynając od nr-u 1 wkładając przygotowany wcześniej drucik w otwór konektorka który chcemy wyjąć. Robi się to w taki sposób
Następnie wyciągamy kabelek z konektorkiem i przekładamy go w kostke wersji po FL zgodnie ze schematem zamieszczonym poniżej
Z przekładką PINów miałem mały problem ponieważ na forum czytałem, iż przekładamy je P&P ze starej wtyczki w nową, ale okazało się to nieprawdą. Z pomocą przyszedł mi kolega z OCP alfee zrobił rozpiskę i podpięliśmy kabelki.
Rozpiska podłączenia kabelków do reflektora przed FL i po FL
Wtyczka przed FL
1 - Postojowe (+)
2 - Drogowe (+)
3 - Przeciwmgielne (+)
4 - Wolny
5 - Mijania (+)
6 - Masa
Wtyczka silnika (przed FL)
Masa
Przewód czerwony
Przewód czarny
Wtyczka po FL
1 - Postojowe (+)
2 - Drogowe (+)
3 - Przeciwmgielne (+)
4 - Masa (dla 1,2,5)
5 - Mijania (+)
6 - Masa (dla 3,7,8)
7 - Silnik (czarny)
8 - Silnik (czerwony)
Aby wszystko działało jak należy łączymy według schematu:
wtyczka po FL wtyczka przed FL
1 =============== 1
2 =============== 2
3 =============== 3
4 =============== 6
5 =============== 5
6 =============== masa z wtyczki silnika
7 =============== czarny z wtyczki silnika
8 =============== czerwony z wtyczki silnika
Pin numer 6 z wtyczki przed FL należy podłączyć do pinu 4 we wtyczce po FL a do pinu 6 po FL podłączyć masę z wtyczki silnika.
Na koniec wciskamy wcześniej wyjętą filetową blokadę.
W kolejnym etapie zmieniamy belkę przednią zderzaka, zderzak, uchwyty atrapy, atrapę grilla i na końcu zakładamy reflektory i kierunkowskazy.
Reflektory wersji po FL są ciutke głębsze i może być problem z wsadzeniem lewego reflektora. Nie wiem jak to jest w silnikach TDI ale u siebie musiałem wyciąc dolot powietrza żeby wszystko ładnie sie zmieściło.
Jedna moja taka rada przy zakupowaniu części. Nie oszczędzajcie na reflektorach!!! Jeżeli przyjdzie Wam do głowy wymiana na nowe zamienniki, lepiej poszukajcie sobie na allegro dobrych używek. Zamiennik może nie pasować idealnie jak ori lampa.
Po wykonaniu wszystkich tych czynności cieszymy się nowym wizerunkiem autka
-
-
Super instrukcja gratulacjeNa forum jest temat http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=501 ale tutaj jest wszystko zebrane do kupy
Komentarz
-
-
ahmed799, no pogratulować, mi się nie chciało aż takiego opisu robić i tylko w swoim temacie tak z grubsza opisałem i dałem zdjęciana pewno to się przyda bo ja robiłem trochę w ciemno i wychodziło przy przeróbce co i jak trzeba zrobić i co potrzebne
Moja czarna bestia: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%9B%C2%81osiu
Komentarz
-
-
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
poprzednie modele:
->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003
Komentarz
-
-
ja lampę wsadziłem bez jakiegokolwiek wycinania choć było ciężko i jeśli ktoś chciałby xenon to już musi się liczyć z wycinaniem dolotu :PMoja czarna bestia: http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...5%9B%C2%81osiu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez 4x4BKFA potem jak będzie chciał sprzedać to zaraz będa głosy "e, bita byla bo ten rocznik nie miał liftu"Po ostatnich naszych modach nawet nie warto jej sprzedawać - zbyt wielka wartość sentymentalna w niej drzemie
Alfee
Ford Mondeo MKIII kombi Duratec HE 1.8 16V + LPG
Kawasaki ER5 :-)
Komentarz
-
Komentarz