wsady tuningowe i ori do sterowników silnika ECU

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • wsady tuningowe i ori do sterowników silnika ECU

    Vamos Blaugrana!

  • #2
    wsady tuningowe i ori do sterowników silnika ECU

    Obecnie na rynku dostępne są interfejsy do samodzielnego i nawet masowego chiptuningu sterowników silników samochodowych ECU. Są to urządzenia, które są adresowane "pod strzechy" i praktycznie kwestią już bardzo nieodległą jest moment, kiedy każdy zainteresowany użytkownik samochodu będzie posiadał takie urządzenie na własnym biurku (obecnie koszt od 90PLN). Przejrzystość oprogramowania sprawia, iż wszelką obsługę wykonuje się nie tylko intuicyjnie ale i z dużą swobodą. Urządzenia obsługują praktycznie wszystkie kontrolery ECU no a Skody Octavie to już obowiązkowo.

    Masowa dostępność interfejsów wprowadza jednak pewien bałagan sygnalizowany również przez chiptunerów. Mianowicie w necie krąży cała masa wsadów (map), które są źle (słabo lub w ogóle) opisane i w ogóle nie wiadomo co to jest tak do końca.

    W związku z taką sytuacją przyszła mi na myśl taka inicjatywa, aby zasoby forum wzbogacić o zakładkę: mapy do ECU a użytkownicy forum zyskaliby wtedy możliwość wymiany map i doświadczeń z nimi związanych. Zakładkę forum przeznaczoną dla map ECU można by zorganizować w formie podziału na modele samochodu, a następnie wewnątrz zakładki dedykowanej dla danego modelu silnika i ECU mogłaby znaleźć się tabela zawierająca w każdym wierszu informację odpowiednio:
    przybliżona moc, przybliżony moment, DPF/FAP (tryb normalny/zamaskowany), pochodzenie mapy (oryginalna, własna edycja, nieznany), inne funkcje realizowane przez mapę (zapewne się pojawią), no i oczywiście link do pliku mapy.... no i wszelkie inne


    Klikając na danym wierszu, użytkownik mógłby być przekierowywany na wątek dedykowany danej mapie a tam użytkownicy mogliby wymieniać swoje spostrzeżenia.

    Dostępność interfejsów oraz dostęp do map oraz informacji o nich umożliwiłby użytkownikom samochodów dobór mapy do planowanej jazdy (czas załadowania map wynosi mniej niż 30min, czasem dużo mniej). Ja osobiście (również na bazie doświadczeń) uważam, iż zwiększanie mocy elektroniczne (bez modyfikacji samochodu) prowadzi do przyspieszenia zużycia elementów samochodu, stąd też już wcześniej opisywałem swoją wizje tego, iż użytkownicy korzystając z faktu posiadania interfejsów mogliby przeładowywać mapy w zależności od potrzeb, przykładowo zimą jeździć na mapie fabrycznej (celem oszczędności właśnie elementów samochodu) a latem na "wzmocnionej". Niektórzy z pewnością byliby skłonni zmieniać mapy częściej z różnych innych powodów.

    Forum Octaviaclub (zapewne nie jestem pierwszym, który to wymyślił i powstają inne strony) wraz ze swoją społecznością jest z pewnością znakomitym środowiskiem, aby zapanować (w tym zweryfikować) nad problemem znaku zapytania stawianym nad danym plikiem mapy oraz umożliwiłoby elastyczne dobieranie map w miarę potrzeb i własnych przemyśleń na temat posiadanego pojazdu oraz kompromisu pomiędzy osiągami a innymi względami.

    Komentarz

    • endryu
      RS
      • 2006
      • 3773
      • Octavia II combi (1Z5)
      • CAXA 1.4 TSI 122 KM

      #3
      ale nie ma w tym doświadczenia tunera, no i hamowni, która prawdę powie
      O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
      O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
      =================================================

      Komentarz


      • #4
        Zamieszczone przez endryu
        ale nie ma w tym doświadczenia tunera, no i hamowni, która prawdę powie
        prawdziwą prawdę to Ci tylko i wyłącznie statystyczny (od tunerów się nauczyłem) użytkownik powie

        ale słusznie prawisz, przecież wiele osób ma wykresy zatem do poprzednio wypisanej listy proponuję również w wierszu opisującym mapę zrobić pole na link do załączonego przez użytkownika wykresu (format JPEG lub PDF)

        Komentarz

        • rss
          L&K
          • 2009
          • 1098

          #5
          ZTCP to na forum 'elektroda' jest watek nt map do sterownikow. tutaj za duzego odzewu bym sie nei spodziewal - nie wiem czy jest na tym forum ktos kto zmodyfikowal sobie mape sam i nie zajmuje sie tym zawodowo
          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
          _________________________________________
          Do sprzedania:
          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
          zaciski do hamulcow 280mm.

          Komentarz

          • agrala
            Rider
            • 2011
            • 397

            #6
            Slyszeliscie o tym ze np po zgraniu programu z auta zawirusowanego i wrzucenia go do fabryki (lub po zamianie chipow) to auto jezdzi gorzej niz na fabrycznym programie?
            Do kazdego auta podchodzi sie indywidualnie, chipowanie nie polega na wrzuceniu gotowca.
            Komfortowie kierunkowskazy - włączasz 1 a miga 3x
            Emulator czujnika poziomu oleju G266
            Napraw sterowników AIRBAG

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez rss
              ZTCP to na forum 'elektroda' jest watek nt map do sterownikow. tutaj za duzego odzewu bym sie nei spodziewal - nie wiem czy jest na tym forum ktos kto zmodyfikowal sobie mape sam i nie zajmuje sie tym zawodowo
              Masz rację rss - też zauważyłem iż forum "elektorda" wykazuje się pełną niezależnością i nie ma tam aż tylu oznak ścierania się różnych grup interesów - dobrem wspólnym jest wiedza użytkowników/społeczności forum. Ja zmodyfikowałem mapę i nie zajmuję się tym zawodowo - przesiedziałem weekend w necie i wszelkie szczątki informacji poskładałem w jeden obraz.

              Natomiast uważam że inicjatywa którą podjąłem jest ciekawa i octaviaclub jest właściwym miejscem aby taka inicjatywa została uruchomiona dla przypadku samochodów octavia. Tunerzy tymczasem powinni odnaleźć się szybko w nowej rzeczywistości, i wcale nie uważam że czeka ich zagłada, wręcz przeciwnie, otwiera się pole dla nowej usługi i to równie masowej co obecne wgrywanie map.

              Zamieszczone przez agrala
              Slyszeliscie o tym ze np po zgraniu programu z auta zawirusowanego i wrzucenia go do fabryki (lub po zamianie chipow) to auto jezdzi gorzej niz na fabrycznym programie?
              Do kazdego auta podchodzi sie indywidualnie, chipowanie nie polega na wrzuceniu gotowca.
              Tego nie słyszeliśmy (wręcz inne wieści ze świata płyną) ale słyszeliśmy coś równie sensacyjnego. Otóż rodzimi tunerzy są liderami w crackowaniu softów wspomagających chipowanie a które to softy odwalają również kawał roboty za nich. Ale nie o tym chciałem, otóż oprócz crackowania (chodzi o przypadek ECU Safe - opis tego faktu na chiptunners.org) również dokładają do oprogramowania od siebie takie już prawdziwsze wirusy, które to wirusy wysyłają automatycznie wyniki pracy innych (mapy) na dwa serwery w Polsce. Kreatywność godna uznania nawet jeśli nie przysporzyła nam chwały za granicą... zresztą Chińczycy robią to samo tyle że za przyzwoleniem całego świata.

              Komentarz

              • Goszu
                Drive
                • 2008
                • 71

                #8
                Zamieszczone przez rss
                ZTCP to na forum 'elektroda' jest watek nt map do sterownikow. tutaj za duzego odzewu bym sie nei spodziewal - nie wiem czy jest na tym forum ktos kto zmodyfikowal sobie mape sam i nie zajmuje sie tym zawodowo
                Ja zrobiłem.

                Na elektrodzie pośród oceanu śmiecia jest promil wartościowych wpisów w temacie chipowania.

                Komentarz


                • #9
                  sorki ze zasmiece, ale nie wiem gdzie trafniej moglbym napisac. Czy ktos konkretnie poda ile moze kosztowac taka zmiana mapy, bo rozumiem ze chip, a zmiana mapy w ECU to co innego. Cenne tego pierwszego mniej wiecej znam, a jak wyglada to w przypadku modyfikacji ECU???

                  Komentarz

                  • soszek81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1245

                    #10
                    chip = wirus = zmiana mapy w ECU
                    BOX = wpięcie zewnętrznego urządzenia przy ECU (NIE modyfikujesz ORI map w ECU)
                    Była O1 kombi ALH++ 150/340
                    Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                    Komentarz


                    • #11
                      dzieki, jak widac pomylilem sie znow ops:

                      Komentarz

                      • Goszu
                        Drive
                        • 2008
                        • 71

                        #12
                        Zamieszczone przez soszek81
                        chip = wirus = zmiana mapy w ECU
                        A dokładniej wielu map, czasami nawet kilkudziesięciu.

                        Komentarz

                        • soszek81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1245

                          #13
                          Goszu - tak dokładnie to ja się na tym nie znam - dlatego w czwartek Ali będzie miał zajęcie przy mojej O1
                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                          Komentarz


                          • #14
                            Zamieszczone przez soszek81
                            Goszu - tak dokładnie to ja się na tym nie znam
                            no jak na OCP to się nie wykazałeś...powinni Ci legitymację partyjną odebrać.
                            a swoją drogą to ciekawa sytuacja: najpierw bardzo logicznie wytłumaczyłeś co i jak z tym chipowaniem a następnie stwierdzasz, że się na tym nie znasz... w sumie scenariusz podobny do tego, z jakim się już spotkałem... dość przewinąć stronę do samej góry aby doszukać się wytłumaczenia 8)

                            Komentarz

                            • hubi2000
                              Rider
                              • 2010
                              • 601

                              #15
                              moze temat sie rozwinie
                              Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                              https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Zamieszczone przez hubi2000
                                moze temat sie rozwinie
                                wątpię w to :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz


                                • #17
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  hubi2000 napisał/a:
                                  moze temat sie rozwinie


                                  wątpię w to :wink:
                                  tylko kwestia czasu...

                                  ... i kogoś, kto dopatrzy się korzyści płynących z tysięcy odsłon na forum dotyczącego właśnie takiej tematyki... też tylko kwestia czasu :roll:

                                  Komentarz

                                  • bogumilt
                                    Classic
                                    • 2008
                                    • 7

                                    #18
                                    No temat zacny...
                                    A teraz takie pytanie. Czy da sie wymieniać wsady pomiedzy ecu edc16. 15 mozna bylo zmieniać jezeli mialy te same oznaczenia...
                                    VAG

                                    Komentarz


                                    • #19
                                      Zamieszczone przez bogumilt
                                      No temat zacny...
                                      A teraz takie pytanie. Czy da sie wymieniać wsady pomiedzy ecu edc16. 15 mozna bylo zmieniać jezeli mialy te same oznaczenia...
                                      generalnie jak widzę całą filozofię kontrolerów silnika to klucz w tym, żebyś znalazł bliźniaka dla swojego samochodu... wtedy też oznaczenia kontrolera i wersji będą się zgadzać i można śmiało mapy przerzucać.

                                      Natomiast nie radzę na wprost przegrywać map/wsadów/modów (wszystkie nazwy określają jeden i ten sam plik binarny) pomiędzy różnymi pojazdami (różne marki) posiadającymi ten sam silnik. ECU steruje pracą również innych gratów wokół silnika a te mogą się różnić. Jak porównywałem zawartość mojego ECU z plikiem wytarganym z Passata o takim samym silniku (oznaczenia jak zauważyłeś już w nazwie pliku powinny być różne, jak nie to można w środku w pliku znaleźć wersje, przynajmniej w Siemensie) w HEX Editorze to znalazłem bardzo dużo różnic.

                                      Natomiast filozofia jest taka: w określonych polach adresowych ECU muszą znaleźć się konkretne wartości nastaw (w zakresie obsługiwanym przez dane urządzenie, którego dotyczą) a ten warunek bez problemu spełnisz przerzucając mapy/wsady/pliki/mody pomiędzy takimi samymi samochodami (model, typ silnika w tym skrzynia biegów) seryjnymi.

                                      Komentarz

                                      • hubi2000
                                        Rider
                                        • 2010
                                        • 601

                                        #20
                                        a jak wyglada sprawa z takimi samymi oznaczeniami silnika np: BKD
                                        Cupra 2.0 TFSI 305KM/420Nm

                                        https://www.youtube.com/watch?v=_SAtv9muPcE

                                        Komentarz

                                        • Sev
                                          L&K
                                          • 2007
                                          • 1295

                                          #21
                                          Mapy też się mogą nieznacznie różnić w zależności od wersji sterownika. Przynajmniej tak zaobserwowałem po swoim.
                                          6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                          Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                          Komentarz

                                          • piramida
                                            RS
                                            • 2009
                                            • 12222
                                            • Superb III (3V3)

                                            #22
                                            co sie stało z innową? :shock:
                                            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                            Komentarz

                                            • innova
                                              Rider
                                              • 2011
                                              • 554

                                              #23
                                              Zamieszczone przez piramida
                                              co sie stało z innową? :shock:
                                              żyje, żyje chłop
                                              chłopak pomajsterkował przy swoim profilu i skończyło się na stworzeniu konta na nowo gdyż tak jest z reguły najszybciej

                                              ale miło że wspomniałeś starego druha :wink:
                                              --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                              Sprzedam multikabel VAG 10.6.4/11.2/11.3 Millenium/11.6 Millenium, VAG 12.12. Wszelkie informacje na e-mail. Cena z wysyłką 170PLN. MPPS v12 cena z wysyłką 130PLN
                                              _______________________________________

                                              Komentarz

                                              • looker
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1886
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                #24
                                                Czyli rozumiem, że zgranie softu z chipowanego Leona ASZ i wgranie go do seryjnej Octavii ASZ to nie będzie najlepszy pomysł ?
                                                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                Komentarz

                                                • rOBERTO795
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 3465
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez looker
                                                  Czyli rozumiem, że zgranie softu z chipowanego Leona ASZ i wgranie go do seryjnej Octavii ASZ to nie będzie najlepszy pomysł ?
                                                  no raczej.

                                                  Każdy sterownik ma cos takiego jak sumy kontrolne i one musza sie zgadzac.
                                                  OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

                                                  DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

                                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

                                                  Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...