[O1] jarzma pod 312

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • kmink
    L&K
    • 2007
    • 1360
    • Superb III (3V3)

    #26
    Ja zmieniłem niedawno 288 na 312 tyle że w OII...powiem szczerze że szału nie ma, jedyne co to hamulec jest dłużej sprawny...może to przez lepsze odprowadzanie ciepła...przy 200km 288 dawały rade i w aucie cywilnym nie widzę najmniejszego sensu upgrade-u...można powiedzieć że fajnie mieć 312 w modzonym aucie...jakoś tak ciekawiej to wygląda i brzmi
    Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
    https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

    www.tuneforce.pl
    www.dpfserwis.pl

    Komentarz

    • ernestowski
      Ambiente
      • 2012
      • 228

      #27
      Zamieszczone przez ccLot
      "Koledzy!
      Swap hamulców z 288mm na 312mm, nie ma większego sensu, gdyż jedyna różnica to większa tarcza, która teoretycznie może jedynie "przyjąć" więcej ciepła wydzielanego podczas hamowania. Powierzchnia cierna, jak i średnica tłoczyska nie zmienia się, więc różnicy w hamowaniu nie będzie żadnej.
      Piszący ten tekst nie wziął pod uwagę momentu siły z jakim oddziałowuje układ hamulcowy na koło. Prawdą jest, że siła tarcia, na którą składa się siła docisku i powierzchnia tarcia, się nie zmienia, ale zmienia się ramię działania siły tarcia. Po przyjęciu optymistycznej wersji założeń można się doliczyć, że po zmianie tarcz 288 na 312 moment siły wzrośnie o ok. 18%.

      Komentarz

      Pracuję...