SWAP zawieszenia na 4x4

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • SWAP zawieszenia na 4x4

    Ja też bardzo bym prosił bo znudziło mi się pisanie długopisem na kartce i zostaiwnie z szybą świstka papieru. PZDR

  • #2
    SWAP zawieszenia na 4x4

    Witam.

    Czy jest to technicznie możliwie i wykonalne... wymiana zawieszenia w Octavii RS'04 na napęd 4x4 ?

    Na stronie Mobile.de znalazłem Octavie 1.8T 4x4 hatchback (u nas chyba była niedostępna).

    Czy z takiej wersji jest możliwe zaadoptowanie całego napędu ?

    Komentarz

    • Samiec
      RS
      S_OCP Member
      • 2004
      • 4287
      • Octavia I (1U2)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

      #3
      Re: SWAP zawieszenia na 4x4

      Zamieszczone przez bezduszny
      Witam.
      Czy jest to technicznie możliwie i wykonalne... wymiana zawieszenia w Octavii RS'04 na napęd 4x4 ?
      Na stronie Mobile.de znalazłem Octavie 1.8T 4x4 hatchback (u nas chyba była niedostępna).
      Czy z takiej wersji jest możliwe zaadoptowanie całego napędu ?
      W sumie jak ktos by sie uparl to napewno jest to mozliwe ,ale ja obstawiam duza rzezbe :twisted:
      W kombi 4x4 tdi i kombi tdi przedni naped rozni sie tylnia czesc plyty podlogowej(inny zbiornik paliwa ,miejsce na dyfer itp). Przy liftbacku 1,8t pewno bedzie tak samo. :roll:
      Prosto przerobic w druga strone : 1.8T 4x4 na RS-a 4x4
      Co do wywalenia samej belki i zamontowania samego wielowachaczowego zawieszenia to nie wiem czy da rade :roll:
      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

      Komentarz

      • djczas
        RS
        • 2005
        • 9612

        #4
        bezduszny, 1.8t w hatchback była dostepna wymiana napędu wiąże sie z olbrzymimi kosztami i rzeźbą auta taniej wyjdzie kupić 4x4 zrobić chipa zmienić turbo koszt orintacyjny wraz z napędem oscyluje w okolicach 20-30k

        Komentarz


        • #5
          Chyba.... że właśnie zrobić cos odwrotnego.

          Kupić cacy wersję lifta 1.8T 4x4...... rozebrać ją do samego nadwozia i wstawić całe wnętrze + silnik od RS'a.

          Niestety podniesie to znacznie koszt całego swapu z uwagi zakupu całej i nie rozbitej budy 4x4.


          Pomysł takiego swapu powstał po telefonie znajomego co znalazł taką 4x4 po dachowaniu ale z nienaruszonym zawieszeniem i do tego za śmiesznie małe pieniądze.

          Komentarz

          • djczas
            RS
            • 2005
            • 9612

            #6
            bezduszny, silnik rs od zwyklej 18t różni sie tylko osprzętem

            Komentarz


            • #7
              Zamieszczone przez djczas
              bezduszny, silnik rs od zwyklej 18t różni sie tylko osprzętem
              No i numerem, stanem technicznym. Mój ma only 40k przebiegu.

              Czy nie szybciej jest przełożyć całą jednostkę ?

              Komentarz

              • djczas
                RS
                • 2005
                • 9612

                #8
                bezduszny, nie stety nie z tego co pamietam różnią sie bloki silnika ale nie jestem pewien

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  VTG Ci zrobi takiego swapa. W BB lezal ostatnio caly tyl z 4x4, czyli podloga juz by byla do tego kwestia zawieszenia tylnego co tez nie jest problemem no i skrzynia nowa na haldexa. Tylko generalnie po co montowac tempego haldexa, nie widze sensu na seryjnego RS-a nawet wzmocnionego :|
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • Luca
                    Rider
                    • 2004
                    • 524

                    #10
                    Hej,

                    Na pewno jest taki model 1,8 T 4x4 w Hatchback, mamy taki jeden właśnie w naszej stajni z Tymonem i za niedługo jak się skończy mała naprawa u lakiernika, będziemy testować to i owo. Więc obszerną relację na pewno zdamy. Długo on jednak u nas nie zostanie i idzie do zaprzyjaźnionych ludzi bo w końcu co TDI do TDI

                    Pozdrawiam
                    "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                    Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                    Pionek znów gra.......

                    Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                    www.dynosoft.pl

                    Komentarz

                    • Purchawa
                      Admin
                      S_OCP Member
                      • 2004
                      • 8007

                      #11
                      Zamieszczone przez djczas
                      koszt orintacyjny wraz z napędem oscyluje w okolicach 20-30k
                      Co Ty Staszku opowiadasz?
                      Tylna cwiartke Octy wraz z bakiem mozna trafic juz za 2000zl. Skrzynia i reszta elemnetow haldexa drugie tyle. Z robocizna mozna sie w ~8tys zamknac.
                      I wcale to nie jest jakas hardcorowa przerobka, bo wszystko wstawiasz seryjne.

                      Tylko musi to zrobic ktos kumaty.
                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                      STOP ECO-TERRORISM!

                      Komentarz


                      • #12
                        Zamieszczone przez Maicroft
                        VTG Ci zrobi takiego swapa. W BB lezal ostatnio caly tyl z 4x4, czyli podloga juz by byla do tego kwestia zawieszenia tylnego co tez nie jest problemem no i skrzynia nowa na haldexa. Tylko generalnie po co montowac tempego haldexa, nie widze sensu na seryjnego RS-a nawet wzmocnionego :|
                        Na pewno nie będzie to 4x4 taki jak EVO........ ale zawsze to 4x4 nawet na Haldexie

                        Komentarz

                        • Luca
                          Rider
                          • 2004
                          • 524

                          #13
                          No tak, różnie mówią o tym Haldexie, ale wkrótce obszerna relacja z testów
                          Pozdrawiam
                          "Życie jest bezwzględne, nie lituje się nad nikim"
                          Pokój jego duszy - Kris 27-09-2003
                          Pionek znów gra.......

                          Rodzinne Combiaczki AHF i BKD by ALI oraz E 30
                          www.dynosoft.pl

                          Komentarz

                          • Purchawa
                            Admin
                            S_OCP Member
                            • 2004
                            • 8007

                            #14
                            Zamieszczone przez bezduszny
                            ale zawsze to 4x4 nawet na Haldexie
                            Szczegolnie, ze do haldexa mozna sobie dolozyc bardzo fajne sterowanie i spinac go nawet na stale.
                            W zimie juz mozna sie pobawic... :twisted:
                            "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                            Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                            STOP ECO-TERRORISM!

                            Komentarz

                            • michu
                              Ambiente
                              S_OCP Member
                              • 2004
                              • 235

                              #15
                              Witam
                              odgrzewam kotleta bo temat zaczął być dla mnie interesujący. Czy ktoś dysponuje może zdjęciami tylnego zawieszenia octavii1 (golfa4 lub leona) 4x4 lub ma możliwość zrobienia takich byłbym bardzo wdzięczny.
                              Pozdrawiam
                              - No nic. Życie jest piękne, ale trzeba się pchać do przodu.Kulturalnie, ale pchać. o. Rydzyk

                              Komentarz

                              • 666
                                Classic
                                • 2006
                                • 32

                                #16
                                Jeden kolezka w u nas w miescie ma taka w combi. Z tego co zagladalem, to wal napedowy leci nad tlumkiem, dzieli go blacha aluminiowa. Tylne zawieszenie jest zupelnie inne, amor oddzielnie, sprezyna oddzielnie. nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale jakby chcial sie ktos w to bawic, to trzeba sie mocno zastanowic czy warto..

                                Komentarz

                                • splawik
                                  L&K
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 1292

                                  #17
                                  Zamieszczone przez 666
                                  Tylne zawieszenie jest zupelnie inne, amor oddzielnie, sprezyna oddzielnie.
                                  Tak to u mnie też wygląda a nie mam 4x4. Chyba że mówisz o jakimś zupełnie innym umiejscowieniu amora i sprężyny.
                                  A6 Avant 1.9 TDI AVG - przedlift
                                  AR 156 SW 1.9 JTD 16V - półlift
                                  O1 Combi 1.6 MPI BFQ - polift
                                  -------------------------------------------------
                                  Dysponuję kasownikiem do poduszek VAG

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #18
                                    Tez jest osobno, tyle za amor jest inny i sprezyna inna. A tak to rozni sie wszystkim
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • Samiec
                                      RS
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 4287
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                                      • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Maicroft
                                      Tez jest osobno, tyle za amor jest inny i sprezyna inna. A tak to rozni sie wszystkim
                                      Przede wszystkim nie ma belki :wink: do tego inny ksztal podlogi. Ogolnie przerobka jak dla mnie powinna wygladac nastepujaco: sprzedac obecne auto i kupic wersje 4x4. Wyjdzie taniej i konstrukcyjnie raczej bedzie lepiej.
                                      TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
                                      SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

                                      Komentarz

                                      • prodriveteam
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 158

                                        #20
                                        Znam goscia ktory przerobil RS-ke na 4x4 i ma w niej staly naped oczywiscie jest to nadal haldex. Wiec taka przerobka jest jak najbardziej mozliwa obecnie koszty nie sa takie duze bo most i inne czesci moza dosc tanio kupic. Musze sie podpytac jak koels to zrobil bo sam mam ochote swoja przerobic na 4x4. Wiem ze w tej RS-ce zawieszenie tylne jest jakos inaczej zrobione bo zawias jest Reigera.
                                        1,8T AGU RS Look
                                        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=34565

                                        Komentarz

                                        Pracuję...