Puchacz, Biala tez jakos ciezko kreci, ale odpala W razie czego w papierach masz karte gwarancyjna na aku, dowiedz sie czy moga sprawdzic pojemnosci w razie czego wymienic go
siemka,jak sprawdziłem nie ma AGX-ów do octavi,czy te z golfa 4 pasują bez problemu.W jakiej cenie najtaniej widzieliście gdzieś lub kupiliście AGX-y.Alternatywą dla tych amorków są ULTRA SR.Widziałem u siebie w hurtowni kyb takie jak w tym temacie tylko te nie miały tych naklejek
AGXy nadają się też do obniżonego zawieszenia - do ok -40mm.
Zakres regulacji jest taki że na ustawieniach miękkich komfort praktycznie jak na serii ale bez bujania, fajnie wybiera nierówności. Po ustawieniu na twarde wyraźnie poprawione czucie auta, nie jest aż tak twardo że nie da się jeździć na codzień. Umiejętnie dobierając nastawy przód tył można pozbyć się podsterowności.
Regulacja dość specyficzna ponieważ przy max twardych nastawach osiągamy najlepszą przyczepność na asfalcie ale zmniejszone tłumienie może spowodować szybszy uślizg przy gwałtowniejszej zmianie kierunku ruchu - zwłaszcza na mokrym. Można nieźle bokiem polatać ;-)
Regulowane sa jednocześnie odbicie (rozciąganie) i dobicie (ściskanie) czyli bump i rebound. W Koni Sport przykładowo regulowane są tylko rebound czyli odbicie.
Jak ktoś nie wie jak z tego skorzystać to może sobie narobić kłopotu jeżeli zacznie kombinować z różnymi nastawami na przodzie i tyle.
Przednie mają 4 stopniową skalę, tyle 8 stopniową. Trzymając się zasady że jeżeli przód 1 to tył x2 czyli:
przód / tył
1 / 1-2
2 / 3-4
3 / 5-6
4 / 7-8
Ultra SR i AGX są do seryjnych sprężyn oraz obniżanych, umownie do około -35mm (do -40 nawet niektórzy twierdzą).
Do 4x4 Ultra SR są tylko do A3 Quattro, Bory/Golfa 4x4 przód 324016 tył 243038.
Do 2WD tylne USR oznaczenie mają 243037.
Ultra SR nie są regulowane - na polskiej stronie KYB jest w opisie wzmianka o zmianie charakterystyki tłumienia i można to źle interpretować.
Co ciekawe wg katalogu KYB dla kombi, hatchbacka liftbacka, tylne amorki są takie same. Kluczem jest dobór odpowiedniej sprężyny.
owen, polecam Ci AGXy, ustawiasz wg własnego widzimisię, przedwczoraj zmęczyła mnie jazda na twardych, kliknąłem je po jednym w dół i różnica jest zauważalna, szczególnie na progach zwalniających i drobniejszych nierównościach. Na miękkich nastawach komfort jak na serii.
owen. to ze zalatwilem sobie do 4x4 to nie znaczy ze beda one pasowac do oski. napisalem tylko ze nie mialem problemu, ale wchodzac do sklepu mowiac octavia 1 1.8t 4x4, na jakiekolwiek pytanie dotyczace uleszenia auta uslyszysz odpowyedz: "yyyy ale tu nic takiego nie ma" wiec jak sie chce to sie znajdzie jak. tak pasowaly normalnie od leona top sporta 4x4 sprezyny do mnie i tak pasowaly amorki, poza uchwytem z przodu do lacznika stabilizatora, bo takowy w 4x4 wystepowal. wiec trzeba bylo dospawac do ultra sr.
polecam Ci AGXy, ustawiasz wg własnego widzimisię, przedwczoraj zmęczyła mnie jazda na twardych, kliknąłem je po jednym w dół i różnica jest zauważalna, szczególnie na progach zwalniających i drobniejszych nierównościach. Na miękkich nastawach komfort jak na serii.
rozumiem przez to że posiadasz takowe?,do octy nie ma więc brałeś do golfa IV,jeśli to nie tajemnica to za ile kupiłeś?
A i owszem, posiadam. Cena normalna to ok. 1600zł za komplet. Ale:
Zamieszczone przez Udesky
Zagadaj do jednego z forumowych dealerów o nicku elemenatuer, miał zestaw AGXów do nas za 1200zł.
właśnie za tyle mniej więcej. Tyle że to była jakaś okazja, promocja czy coś.
Amorki są od golfa/bory, Front 734033, Rear 743029. Tylne mają w standardzie odbojniki i osłony, dokładnie tak jak na zdjęciu z Twojego pierwszego posta. Naklejki są dostarczane w woreczku oddzielnie.
Do montażu na tył nie potrzebujesz nic kupowac oprócz amorów. Na przód, zależy w jakim stanie masz osłony, odboje lożyska itd. Kosztuje to grosze więc przy okazji wymieniłem wszystko. U elemenatuer'a dostaniesz wszystko.
Komentarz