Chłodnica oleju

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Dusia
    Rider
    • 2004
    • 336

    Chłodnica oleju

    Skoro był serwisowany co za problem zadzwonić do serwisu i poprosić o przebieg?
    Czasami zasłaniają się ustawą o ochronie danych osobowych :-), ale czasami się udaje.
  • Tymon
    RS
    • 2004
    • 2970

    #2
    Chłodnica oleju

    Siemano ziomale 8)
    Czy ktoś może z was wie, jak podłączyć dodatkową chłodnicę Oleju do TDika AHF :?:
    Moja Czeszunia przy prędkościach max, bardzo się grzeje i chciałbym temu zapobiec :twisted:
    Miejsce już mam, tam gdzie był SMIC.
    Tylko zastanawia mnie jedno, jak to cholerstwo podłączyć, przerabialiście już gdzieś ten temat :?:

    Pozdrawiam
    Szkodnik Tymon :diabelski_usmiech

    Mowa o czymś takim [zdjęcie poglądowe]
    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
    BMW serii 3... Radość z jazdy.

    Komentarz

    • Purchawa
      Admin
      S_OCP Member
      • 2004
      • 8007

      #3
      A Wojtek nie wie?

      Tak na chlopski rozum biorac, to chyba szeregowo na powrocie z filtra.
      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

      STOP ECO-TERRORISM!

      Komentarz

      • Tymon
        RS
        • 2004
        • 2970

        #4
        Zamieszczone przez Purchawa
        A Wojtek nie wie?
        A czy ja to napisałem :wink:
        Masta ma masę pracy a ja podłącze ją sobie sam, dlatego pytam.
        Zamieszczone przez Purchawa
        szeregowo na powrocie z filtra.
        No o tym też myślałem, ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, wielkość takiej chłodnicy, przecież nie włoże takiej mega LOCHY, który mi zamrozi oleum :lol:
        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
        BMW serii 3... Radość z jazdy.

        Komentarz

        • Purchawa
          Admin
          S_OCP Member
          • 2004
          • 8007

          #5
          Zamieszczone przez Tymon
          Masta ma masę pracy a ja podłącze ją sobie sam, dlatego pytam.
          To jak juz sobie podlaczysz, to podjade to mi tez zalozysz.
          Zamieszczone przez Tymon
          No o tym też myślałem, ale zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, wielkość takiej chłodnicy, przecież nie włoże takiej mega LOCHY, który mi zamrozi oleum
          Nie wiem jakiej wielkosci jest ta na zdjeciu, bo nie ma odniesienia, ale taka rozmiarow nieco mniejszych jak SMIC i na grubosc max 2cm, powinna byc IMO w sam raz.

          PS. Przenosze jednak do dzialu tuning.
          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

          STOP ECO-TERRORISM!

          Komentarz

          • Samiec
            RS
            S_OCP Member
            • 2004
            • 4287
            • Octavia I (1U2)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
            • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

            #6
            A do tego nie trzeba wydajniejszej pompy oleju ? :roll:
            TDI+ ASV 271KM&488Nm by Tune-Up
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O1
            SPRZEDAM UŻYW. CZĘŚCI DO O2

            Komentarz

            • Purchawa
              Admin
              S_OCP Member
              • 2004
              • 8007

              #7
              Zamieszczone przez Samiec
              A do tego nie trzeba wydajniejszej pompy oleju ?
              Nie przesadzajmy, to nie bedzie ani az taki wzrost pojemnosci ukladu, ani opory nie dojda takie by dawac od razu wieksza pompe oleju.
              "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
              Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

              STOP ECO-TERRORISM!

              Komentarz

              • Tymon
                RS
                • 2004
                • 2970

                #8
                Zamieszczone przez Purchawa
                To jak juz sobie podlaczysz, to podjade to mi tez zalozysz. :wink:
                Nie widzę problemu, bo chyba nie wątpisz :?: :wink:
                Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                BMW serii 3... Radość z jazdy.

                Komentarz

                • Purchawa
                  Admin
                  S_OCP Member
                  • 2004
                  • 8007

                  #9
                  Zamieszczone przez Tymon
                  Nie widzę problemu, bo chyba nie wątpisz :?: :wink:
                  Czemu mialbym watpic?
                  Wydaje mi sie, ze jak ktos cos juz raz zrobil to latwiej to zrobic drugi raz, niz eksperymentowac we wlasnym zakresie.

                  Ja tez zawsze chetnie pomoge przy rzeczach ktore juz robilem i wiem co z czym sie je.
                  "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                  Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                  STOP ECO-TERRORISM!

                  Komentarz

                  • Tymon
                    RS
                    • 2004
                    • 2970

                    #10
                    Purchawa, Jak mi się uda to wezme się za to w przyszłym tygodniu, przed wyjazdem na wczasy ( bardzo mi zależy :twisted: )
                    W najgorszym wypadku po powrocie, więc dam Ci znać.

                    Pozdrawiam
                    Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                    Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                    BMW serii 3... Radość z jazdy.

                    Komentarz

                    • RomanS
                      Elegance
                      • 2004
                      • 804

                      #11
                      Zamieszczone przez Purchawa
                      Tak na chlopski rozum biorac, to chyba szeregowo na powrocie z filtra.
                      A może równolegle z normalną chłodnicą ? Dodatkowo tę nową poprzedzić zaworkiem ręcznym coby zimą można ją odłączać. Inaczej zimą wydłuży to okres rozgrzewania silnika, lub w skrajnym przypadku na zimnym silniku może olej mniej lub bardziej "zgęstnieć". Obawiałbym się zwłaszcza tego niekontrolowanego "bardziej".

                      Pomysł nie mój tylko z radzieckich aut marki Wołga i Ził :szeroki_usmiech

                      Przy połączeniu szeregowym nie da się tak kombinować.

                      Można oczywiście bardziej wyrafinowanie, tzn. chłodnicę wyposażyć w termostat lub elektrozawór sterowany jakimś czujnikiem temperatury, tylko czy to już nie przerost formy ?
                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                      Komentarz

                      • Marcinisko
                        Ambiente
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 149

                        #12
                        Witam

                        Radził bym jednak szeregowo i na rozdrożu wstawić zawór termostatyczny (tylko skąd takowy wziąść?-ustawiony na odpowiednią temperaturę). Drugim rozwiązaniem jest częściowe schłodzenie oleju-część idzie przez dodatkową chłodnice, część normalnie.Rozdziela to zawór elektromagnetyczny, który ty wlączasz i wyłączasz z kabiny kierowcy.

                        Komentarz

                        • Purchawa
                          Admin
                          S_OCP Member
                          • 2004
                          • 8007

                          #13
                          Zamieszczone przez RomanS
                          A może równolegle z normalną chłodnicą ?
                          Problem w tym, ze normalna chlodnica jest zintegrowana z podstawa filtra oleju.
                          Chociaz slowo chlodnica w tym przypadku jest mocno przesadzone.

                          Z tego co sie przygladalem ukladowi, bo chcialem swojego czasu zmienic na chlodnice z ASZ, to rownolegle polaczenie bedzie mocno klopotliwe. Ale trzeba by to dokladnie przeanalizowac.

                          Zamieszczone przez RomanS
                          naczej zimą wydłuży to okres rozgrzewania silnika, lub w skrajnym przypadku na zimnym silniku może olej mniej lub bardziej "zgęstnieć".
                          Na zime poprostu zalewac rzadszym olejem.
                          Z drugiej strony czy w zimie jadac rano, powoli i rozgrzewajac silnik, bedzie az tak duza roznica?

                          Zamieszczone przez RomanS
                          Można oczywiście bardziej wyrafinowanie, tzn. chłodnicę wyposażyć w termostat lub elektrozawór sterowany jakimś czujnikiem temperatury, tylko czy to już nie przerost formy ?
                          Mysle, ze bedzie to przerost formy.
                          Choc jak ktos ma mozliwosci i odpowiednia wiedze, aby to wykonac, to czemu nie.
                          "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                          Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                          STOP ECO-TERRORISM!

                          Komentarz

                          • Maicroft
                            Moderator
                            S_OCP MemberModeratorr
                            • 2004
                            • 25757
                            • Audi

                            #14
                            Tymon zadzwon to CS, Patryk z Szymonem wiem ze montowali nie raz takie cos, moze cos podpowiedza :wink:
                            Spritmonitor.de

                            Komentarz

                            • RomanS
                              Elegance
                              • 2004
                              • 804

                              #15
                              No tak, teoretycznie to proste : wpiąć się w miejsce za pompą oleju, potem zawór (np. ręczny), chłodnica, zawór minimalnego ciśnienia i wlot do miski olejowej. Tak zresztą dosłownie było w produktach CCCP. Zawór za chłodnicą aby nie stracić ciśnienia w układzie.
                              Praktycznie trzeba by rozpatrzyć konkretnie, gdzie się "wpiąć i "wypiąć" (o..pardon ) w układ smarowania.
                              Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                              Komentarz


                              • #16
                                Tymon, bardzo grzeje ci sie olej w silniku ?

                                Komentarz

                                • Jabar1975
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3331

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Purchawa
                                  a zime poprostu zalewac rzadszym olejem.
                                  Z drugiej strony czy w zimie jadac rano, powoli i rozgrzewajac silnik, bedzie az tak duza roznica?
                                  albo zastosowac grzalke - np jakis przewod grzewczy na chlodnicy.
                                  Trzeba to tak rozwiazac zeby olej schodzil bez problemu podczas wymiany. O ile zwiekszy sie pojemnosc ukladu?
                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                  Komentarz

                                  • Purchawa
                                    Admin
                                    S_OCP Member
                                    • 2004
                                    • 8007

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Jabar1975
                                    O ile zwiekszy sie pojemnosc ukladu?
                                    Nie wiem dokladnie, ale tak "na oko" i w zaleznosci od chlodniczki i dlugosci zastosowanych wezy, mysle ze o 50-100ml ?
                                    "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                    Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                    STOP ECO-TERRORISM!

                                    Komentarz

                                    • Purchawa
                                      Admin
                                      S_OCP Member
                                      • 2004
                                      • 8007

                                      #19
                                      Zamieszczone przez Tymon
                                      Czy ktoś może z was wie, jak podłączyć dodatkową chłodnicę Oleju do TDika AHF?
                                      Marek zasugerowal, ze mozna tez wstawic przed turbina.
                                      "...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
                                      Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"

                                      STOP ECO-TERRORISM!

                                      Komentarz

                                      • Tymon
                                        RS
                                        • 2004
                                        • 2970

                                        #20
                                        Yo
                                        Wróciłem z "łikentu" z nad morza i faktycznie chłodniczka się przyda, ale problem roziwążemy z Alim :twisted: niebawem :diabelski_usmiech
                                        Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                        Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                        BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                        Komentarz

                                        • Masmo
                                          L&K
                                          • 2005
                                          • 1145

                                          #21
                                          Zamieszczone przez Purchawa
                                          Zamieszczone przez Tymon
                                          Czy ktoś może z was wie, jak podłączyć dodatkową chłodnicę Oleju do TDika AHF?
                                          Marek zasugerowal, ze mozna tez wstawic przed turbina.
                                          To chyba najlepszy pomysł: Jest wlot i wylot. Tylko dorobić końcówki... i turbo będzie lepiej chłodzone

                                          [ Dodano: Wto 22 Maj, 07 09:20 ]
                                          Zamieszczone przez Purchawa
                                          ....bo chcialem swojego czasu zmienic na chlodnice z ASZ.....
                                          W weekend zamontowałem taką chłodnicę. Jestem po pierwszych testach na trasie.
                                          Co do montażu:
                                          Niestety nie jest tak do końca p&p. Rurki z płynem chłodniczym mają inaczej wyjście. AHF ma w bok, ASZ do góry. Musiałem uciąć rurki, ale pewnie lepiej zdobyć rurki do ASZ-ta.
                                          Co do skuteczności:
                                          Obserwując wskazania czujnika temperatury oleju umieszczonego w korku miski olejowej muszę stwierdzić że:
                                          1. Przy obciażeniu jakieś 75% (160-170 km/h) temperatura oleju w misce jest niższa jakieś 10 stC zamiast 110 jest jakieś 100.
                                          2. Przy obciązeniu 100% temperatura oleju jest niższa jakieś 5 st, zamiast 115 jest jakieś 110
                                          3. Temperatura ulega dużo szybszemu obniżeniu. Przy seryjnej chłodnicy temperatura po pałowaniu praktycznie nie zmiejszała się mimo zmniejszeniu obciązenia. Teraz wystarczy 5-10 min jazdy mniejszą prędkością żeby wyraźnie się obniżyła temperatura.
                                          Podsumowując: Wydajność chłodnicy ASZ jest zauważalnie większa.
                                          Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #22
                                            UP - bo temat spadl na dol, a sa nowe informacje
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • Tymon
                                              RS
                                              • 2004
                                              • 2970

                                              #23
                                              Zamieszczone przez Masmo
                                              Podsumowując: Wydajność chłodnicy ASZ jest zauważalnie większa.
                                              Gitarka
                                              Aczkolwiek uważam że przy większej mocy warto zastosować wydajniejszą chłodniće oleju.
                                              Wkrótce będzie opis jak wrażenia, bo wiem że u Lucka się montuje :wink:
                                              Życie jest bezwzględne nie lituje się nad nikim...
                                              Pokój jego duszy...KRIS 27.09.03
                                              BMW serii 3... Radość z jazdy.

                                              Komentarz


                                              • #24
                                                a mnie jedno zastanawia. Masmo pisal o 110-100 stopniach i Tymek tez mowil o 100 stopniach przy palowaniu na autobanie a różnica w mocy ~50KM..... :roll:

                                                Komentarz

                                                • Masmo
                                                  L&K
                                                  • 2005
                                                  • 1145

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez lec
                                                  a mnie jedno zastanawia. Masmo pisal o 110-100 stopniach i Tymek tez mowil o 100 stopniach przy palowaniu na autobanie a różnica w mocy ~50KM..... :roll:
                                                  Mnie to też zastanawia i dochodzę do takich wniosków:
                                                  1. Może być różnica w miejscu montażu czujnika.
                                                  2. Sam czujnik (wskaźnik) AutoGauge może nie być specjalnie dokładny
                                                  3. Może różnice w prędkościach nie są aż tak duże. W końcu jedziemy w ruchu Tymon nie może non stop trzymać deski.
                                                  Dla mnie najciekawsze jest jak zmieniły się temperatury w moim aucie po zmianie mierzone tym samym czujnikiem w podobnych warunkach. Mogę na tej podstawie stwierdzić że jest różnica na minus :wink: (co do temperaturki). Więc mały kosztem, szybko i bezboleśnie można poprawić ciężkie życie naszych TDI.

                                                  [ Dodano: Pią 25 Maj, 07 10:46 ]
                                                  Zamieszczone przez Tymon
                                                  ....Aczkolwiek uważam że przy większej mocy warto zastosować wydajniejszą chłodniće oleju.
                                                  Wkrótce będzie opis jak wrażenia, bo wiem że u Lucka się montuje :wink:
                                                  Jedno drugiemu nie przeszkadza. Można najpierw zmienić chłodniczkę seryjną na ASZ (koszty nie duże) a jak będzie za ciepło to jeszcze dołożyć coś extra wypasionego.
                                                  Dla mnie ta chłodnica jest o tyle dobra że wyrównuje temperatury w silniku (miedzy płynem chłodzącym a olejem silnikowym), co powinno zmniejszyć naprężenia termiczne i polepszyć chłodzenie silnika.
                                                  Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...