fajnie, to o 20!
Amortyzatory Bilstein B6 vs. Kayaba Excel-G
Zwiń
X
-
Amortyzatory Bilstein B6 vs. Kayaba Excel-G
Od 1,5 tys. km jestes szcześliwym uzytkownikiem amortyzatorów Bilstein B6, a dokładnie:
- VE3-4407 - przód
- BE3-2800 - tył
w cenie 1580,- zł za komplet wraz z kosztem przesyłki od gościa z www.mts24.com
Zakładając B6 byłem zmuszony zrezygnować z tulejek podnoszących przód (o czym pisałem już na forum: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=5262 )
i zdecydowałem się na podniesienie tyłu, który przy pełnym załadunku auta (moja rodzinka + sprzet na wakacje) bardzo siadał,
instalując sprzężyny z zestawu na bezdroża, a dokładnie:
- 1J0511115CH jakie dobrał mi spec od części w ASO - InterAuto, Zakopianka, Kraków, w cenie 393,- zł za 2 szt.
Na poprzednim zestawie, tj. amory - seria, plus dystanse 22mm przód auto stało na:
- LP 68,7 cm
- PP 68,2 cm
- LT 68,7 cm
- PT 68,5 cm
(pomiar od poziomego podłoża w moim garażu, do nadkola na wysokości osi symetrii koła)
Obecnie, po przejechaniu 1 500 km od wymiany auto stoi:
- LP 68,0 cm
- PP 67,7 cm
- LT 71,0cm
- PT 70,5 cm
czyli przód, pomimo demontarzu tulejek opadł o jedyn 7 mm, a tył poszedł do góry o ok. 2 cm.
Wrażenia z jazdy:
możecie mi oczywiście zarzucić, że to zbyt krótki dystans, by się specjalnie wypowiadać, jednakże na swoja obronę powiem, że mam "hopla" na punkcie zawieszenia mam od 2003 roku, kiedy pierwszy raz wymianiałem w tym aucie amory przy przebiegu 60 kkm (jeżdżę nim praktycznie od początku).
Skusiłem się wtedy na seryjne, które nie były już tak dobre jak komplet zamontowany w fabryce. O ile zestaw z fabryki był w miarę twardy (do, powiedzmy, 45 tys.), to ten następny, z serwisu, zaczął być za miękki po przejechani jakiś 8-10 kkm :-/
Następnie przy przebiegu ok. 90 kkm zdecydowałem się na komplet Kayaba Excel-G.
W porównaniu z serią, wreszcie przestało bujać i husiać. Z domu w Wieliczce jeżdżę do pracy, do Krakowa i spowrotem, przez tzw. wsie, czyli Kokotów, Brzegi, gdzie drogi są wąskie, kręte i na przeróżne sposoby nierówne. Mozna by rzecz - poligon doświadczalny dla amorków.
Wracając do KYB - ale zrobiło się mało komfortowo, co oczywiście nie przeszkadza, kiedy się głownie za... po polski drogach, ale np. w trakcie spokojnej jazdy po górski dróżkach w Norwegii, które nie miały dziur, ale nie były też równe jak stół, było to trochę uciążliwe.
Pod tym względem - ku mojemu zaskoczeniu - te B6-stki są znacznie bardziej komfortowe. Przyznam się, że spodziewałem się wrażen zblizonych do gokarta.
Ponadto, na B6-stkach auto doskonale trzyma się drogi, znacznie lepiej niż na KYB, szczególnie w zakrętach - jestem bardzo mile zaskoczony - nie spodziewałam się, że ta Octavia może tak jeździć.
Wracając do komfortu - zawieszenie jest bardzo sprężyste. Nawet przejazd przez "leżącego policjanta" nie jest uciążliwy. Ba! Jest komfortowy! B6 po prostu - AMORTYZUJE.
I co najważniejsze, auto się nie buja - pozostaje na swojej wysokości, a próg jest "wybierany przez zawieszenie"
Kayaby w tym teście (progi) nie były aż tak fajne - tu dawała we znaki ich "niekomfortowość"
Kontynuując historię amortyzatorów w moim pojeździe, ww. KYB zdemontowałem po przejechaniu na nich 30kkm, tj. przy ok 120 tys. Ich właściwości jezdne, czyli tłumienie bujania nadwoziem, trzymanie auta w zakrętach były słabsze niż za nowości, ale nadal przyzwoite, jednakże niekomfortowość pozostała na wyjściowym poziomie.
Wymiana, a własciwie powrót do serii zachowanej z 60kkm była podyktowana moją ówczesną walką z drganiami w samochodzie, których wielu nie potrafiło zdiagnozować, więc ja - "imając się brzytwy" - podejrzewając, że drgania mogą pochodzić od za twardych amorów - wróciłem do zuzytej serii... - bład...
Oczywiście drgania nie ustąpiły, bo ich źródłem były zużyte przeguby prawej pól-osi, a ja, nacieszywszy się przez jakieś 50 km komfortem seryjnych, zużytych amorów, zatęskniłem za KYB.
Tu wtrące, że komplet KYB jest naprawdę niezłą alternatywą dla serii, a co dla mnie było najważniejsze, nie było tego husiania przód-tył - Excel-G z tym sobie najlepiej radziły. W zakrętach nie były juz takie dobre - było czuć, że auto mimo wszystko trochę za bardzo (jak na mój gust) się wykadało, ale i tak, przez cały okres użytkowania tych amorów prowadziło się znacznie lepiej niż na seryjnych, zwłaszcza tych z serwisu nie z fabryki.
W tym momencie, aż ciężko nie wrócić do wrażeń z jazdy na Bilsteinach. Jezdżąc po bardzo krętych drogach (a trochę pośmigałem w okolicach Wiśnicza, gdzie jeżdżę często od wielu lat, więc mam porównanie), samochód jedzie jak po szynach. Oczywiście trochę sie przechyla, ale ma się wrażenie, że dokładnie tyle, ile należy, a ograniczeniem stają się opony, które jakby schodziły z felg.
Tu nadmienię, że jeżdże na Continental PremiumContact 205/55R16 91V
Idąc dalej przy 126 tys. zdecydowałem się na Sachs Advantage, ale to była totalna porażka.
(wtedy też założyłem metal pod silnik, ten z zestawu na złe drogi i dystanse na przód)
Wg opisu miały to być amortyzatory, które przy spokojnej jeździe są komfortowe, a przy ostrej się utwardzają.
I rzeczywiscie były komfortowe i nawet ładnie trzymały się zakrętów, znacznie lepiej niż seria, ale...
... bujanie samochodem - moja obsesja, alegria - było koszmarne, wręcz niebezpieczne.
Tu chciałbym tylko wtrącić, że zdaję sobie sprawę, że cały ten opis, to moje, bardzo subiektywne, niemierzalne wrażenia i każdy (a) z Was może mieć nawet przeciwne odczucia - np. widziałem kiedys na forum post, w którym posiadacz chwalił sobie te Sachs Advantage.
Te Sachsy udało mi się oddać, ale jako że kupowałem je w ASO Skody, jedyną alternatywą jaką miałem to założyć serię, (128kkm) w ramach zwrotu tych Sachsów.
I znów, w moim odczuciu, nowa seria była o generalnie niebo lepsza od tych Sachsów, pomimo, że fajnie chodziły w zakrętach - zapomniałem dodać, że tylko w tych z równą nawierchnią.
I tak doszedłem do 25.07.2006, kiedy bardzo wysłużoną serię, na której auto bujało na wszystkie strony, nie dało się nim nawet bezpiecznie gwałownie zachamować,
(co jest w sumie karygodnie, by po 30 tys. (mimo wszystko) nie wyczynowej jazdy, seryjne amortyzatory przestały spełniać swoje funkcje)
zamieniłem na Bilstein B6.Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS
-
-
Ciekawy opis, muszę jutro obejrzeć Twoja bryczkę, bo zastanawia mnie jak wygląda przy różnicy wysokości tyłu i przodu 3cm.
W sumie jak pisałeś, że dystanse nie podejdą do B6 to stwierdziłem, że to nie dla mnie, ale skoro trzymają auto wyżej niż seryjne.... stanę jutro swoim "nos w nos" to zobaczymy;-)
pozdrówkaGarret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
dzwoniłem do ASO w sprawie tych dystansów no i gostek powiedział mi że nie mają i nie będą mieć, a dodatkowo nie wolno zakładać do zwykłej octasi gdyż furak może wylecieć z drogiu na zakrecie. :twisted:
Kuna napiszcie mi jak to w końcu jest można bez obaw zakładać nie ma ograniczeń.
Aha gdyby ktoś mógł mi podać dokładne wymiary takich dystansów to mógłbym je sobie sam dorobic (no prawie sam :lol: )była czeszka jest franca ale wolałem czeszkę
Komentarz
-
-
lyzy_110,
jak można wyczytać powyżej - mnie zostały te tulejki i nie zapowiada się by były potrzebne przez najbliższe 50 kkm (mam nadzieję), więc jak chcesz to mogę Ci je sprzedać w dobrej cenie :-)
maicroft,
jaki rancik błotnika masz na myśli? ja mam chlapacze...
czy chodzi ci o to blaszysko, w które chodzi podnosnik?Maciek - AHF'02 Combi 133@312, B6, EBC TG/GS
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lyzy 110dzwoniłem do ASO w sprawie tych dystansów no i gostek powiedział mi że nie mają i nie będą mieć, a dodatkowo nie wolno zakładać do zwykłej octasi gdyż furak może wylecieć z drogiu na zakrecie. :twisted:
Kuna napiszcie mi jak to w końcu jest można bez obaw zakładać nie ma ograniczeń.
Aha gdyby ktoś mógł mi podać dokładne wymiary takich dystansów to mógłbym je sobie sam dorobic (no prawie sam :lol: )
Te 2cm wyzej nie jest jakoś szczególnie odczuwalne w zakrętach, ot buja się jak ponton tak jak i poprzednio -seryjne amory :lol:
Wg mnie nie ma sensu kombinować z dorabianiem, no chyba, że pracujesz jako tokarz;-)
Weź od mwisniaka
[ Dodano: Czw 10 Sie, 06 15:43 ]
Zamieszczone przez mwisniak
maicroft,
jaki rancik błotnika masz na myśli? ja mam chlapacze...
czy chodzi ci o to blaszysko, w które chodzi podnosnik?Garret
-----------
Była OI 1.9TDI AXR 144KM/306,9Nm by Ali... jest 1.8 TSI Scout, 217KM/348Nm by Ali :-)
Komentarz
-
-
No wlasnie...czyli mozna miec auto co wybiera dziury a jednoczesnie fajnie sie prowadzi.
Ja tez przerzucam sie na Bilsteiny w Cordobie. Mam zalozone regulowane KONI ale one cos za bardzo bujaja autem (chociaz prowadzenie super). Sprezyny zostawiam seryjne bo do garazu bym na nizszych nie wjechal
W polsce jednak dominuje metoda na gokarta Niske twarde sprezyny przy seryjnych wytluczonych amorach. Na parkingu rzeczywiscie rewelacja...auto wogule nie ugina sie ale pierwsze dziury i skaczemy jak pileczka po drodze.pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
lyzy 110, Fajny tekst nie ma co, wyleciec z drogi. Oni chyba tego na oczy nie widzieli i nie wiedza gdzie sie to montuje i jak to dziala :!:
1J0 412 311 lub ta 1J0 412 311 A Roznica IMO polega na tym, ze mamy inna srednice wewnetrzna. Maja dwie ceny jedna 2x zl za sztuke druga 3x zl za sztuke, ja mam te drozsze i pasuja, tamte tansze chyba tez spasuja, ale maja wydaje mi sie inna srednice otworu wewnatrz.
Komentarz
-
-
A jeśli ja mam pakiet na bezdroża to które b6 powinienem włożyć (bo są jakieś dwa rodzaje). Mam octę combi. I zauważyłem ze na zakrętach niebezpiecznie zaczyna bujać.
Autorushttp://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
Budowa mojego domku MURATORZE
----------------------------------------------------
Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez autorusA jeśli ja mam pakiet na bezdroża to które b6 powinienem włożyć (bo są jakieś dwa rodzaje). Mam octę combi. I zauważyłem ze na zakrętach niebezpiecznie zaczyna bujać.
AutorusTorque Steer: The art of changing lanes with the accelerator :zlosnik:
http://www.disi-tune.pl
Była Mazda 3 MPS Powered by SSG & DISI-tune
Był WRX
Była Octa
Komentarz
-
-
Raczej chodzi mi o to które b6 do kombi i jak mam pakiet na bezdroża to jak będzie z wysokością autka , obnizy się, podwyzy itd. :roll:http://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
Budowa mojego domku MURATORZE
----------------------------------------------------
Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez autorus....A jeśli ja mam pakiet na bezdroża to które b6 powinienem włożyć (bo są jakieś dwa rodzaje). Mam octę combi. I zauważyłem ze na zakrętach niebezpiecznie zaczyna bujać. ...
Ja zamówiłem B6 dwururowe (maja być w poniedziałek) jak to ożenię z tulejakmi to dam znać co i jak.Była: O1 + B6, Turbo ARL, SMIC by Ali soft virus by Zoltar. Jest www.terracan.pl i Croma JTD
Komentarz
-
-
Mam orginalny pakiet. Jak założysz to daj znać :szeroki_usmiechhttp://forum.muratordom.pl/showthrea...5%82a-Autorusa
Budowa mojego domku MURATORZE
----------------------------------------------------
Octavia AZS TDI 130KM obecnie 407 kkm
Komentarz
-
-
a co mozecie powiedziec o zawieszeniu firmy SuperSport??
wiecej info na www.supersport.deL&K moja pierwsza Miłość
Hamulce ATE PD + Klocki TRW
KYB Excel G
Komentarz
-
-
Mwisniak, świetny opis, wreszcie kokret.
Ja też mam alergię szczególnie na przechyły boczne.
Moim drugim wielkim problemem jest spóźniona reakcja auta na ruch kierownicy, wymiana gum zawieszenia wiele nie pomogła. Poszukuję niezadrogiego rozwiązania.1)1,9 TDI rok 2001
333 000 km
110 KM seria - prog. na 135KM
2)2,0 TD rok 2011 140KM
po mod. 187KM
3)2,0 TDI BMW E91 seria 187KM
po mod. 225KM
Komentarz
-
-
Witam wszystkich których nie znudził temat amortyzatorów w naszych czeszkach, z racji tego że sam przymierzam się do wymiany przeczytałem wszystkie tematy dotyczące amorków a jest tego wiele a mimo to w żadnej nie znalazłe jakiegoś końcowego podsumowania, czy opini osób które miałyby za sobą doświadczenia z Bilstein B6 i KaYab, może poza kolegą "mwisniak", jeśli ktoś jeszcze ma za soba takie doświadczenia to może by wyraził swoją opinię, co pozwoliłoby najakieś podsumowania bo chyba nie tylko przedemną stoi taki dylemat czy " B6 czy KYB" .
Więc jezeli moderatorzy nie dadzą mi kolejnego kapcia za przeciąganie tematu to zapraszam do dalszej dyskuji bo temat jest naprawdę "rzeka". ale po co eksperymentować.maciek1024
Komentarz
-
-
lec
-
lec
Zamieszczone przez Nexus6Zamieszczone przez lecAz szkoda ze kubelków nie ma
i cale szczescie! skarbonka od Octavii swieci teraz pustkami a jeszcze poczestowalbys mnie probkami swojego audio i engine i bym wracal do domu pociągiem :P
Komentarz
Komentarz