sportowy intercooler

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Weelkoo
    Classic
    • 2011
    • 3

    sportowy intercooler

    osłabiają mnie goście w autach bez amortyzatorów, a jest takich naprawdę dużo, wystarczy się przyjrzeć...

    dzisiaj koles w polo, sunie mostem północnym i przy każdym powiewie ma problem z utrzymaniem się na pasie, potem zjazd na wisłostradę -> 20km\h, jadąc za nim i przy tej prędkości miałem wrażenie, że się przewróci :?
    wyjazd na wisłostradę, no i jak myslicie?
    tak! środkowy pas i zap@#$#dalamy 70/h :lol:
    heh, trzeba było widzieć jak podskakiwał na nierównościach za Grotem, k@#wa kabaret no...

    (oczywiście "dziecko w aucie" w bagażniku wózek)
  • kozi18l
    Classic
    • 2010
    • 12

    #2
    sportowy intercooler

    witam wszystkich i na początek chciałem prosić o wyrozumiałość gdyż pierwszy raz zakładam nowy temat.
    Mam octavie 1.9 Tdi AHF i zrobiłem w niej chipa wszystko fajnie bo ze 110KM zrobiło mi 140KM i około 310 Nm jestem bradzo zadowolony ale jest jeden problem zaraz po zrobieniu chipa strzelił mi intercooler wiec pomyślałem że to ze starości i się tym nie przejmowałem więc kupiłem nowy (zamiennik) no i tu niespodzianka bo po 2 miesiącach od wymiany zamiennik też strzelił i stwierdziłem że nie wytrzymuję doładowania do 1.5 bara Wpadłem na pomysł założenia sportowego intercoolera i tu jest moja prośba czy jest tu ktoś kto robił coś takiego w tym silniku bo nie bardzo wiem jak za to się zabrać. bardzo proszę o pomoc jestem z Krakowa pozdrawiam

    Komentarz

    • sesik
      RS
      • 2006
      • 2165

      #3
      Tu masz zmodzonego ahfa http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=52441 z intercoolerem od iveco daily :szeroki_usmiech
      Best ET = 13.666
      Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
      PerfectService by DGW

      http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
      http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratoRS
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Zamieszczone przez kozi18l
        turbo mi ładuje 1.5 bara
        Przepraszam ze się wtrace - ile laduje turbo w seryjnym slupku AHF z seryjna sprezaka od AHF-a :?:

        Kto zrobil taki soft i po co :?:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • kozi18l
          Classic
          • 2010
          • 12

          #5
          hmm z tego co pamiętam ale nie chcę skłamać bo mam czujnik doładowania turbo i przed chipem ładowało mi chyba max 1.1 bara ale nie chce wprowadzić Cię w błąd .

          Komentarz

          • Walus
            Ambiente
            • 2009
            • 172

            #6
            Turbo rozsypie ci się z prędkością światła. ARL po sofcie daje 1,65 bara.

            Może już rzuca aluminium i rozwala CI icki.
            turbo z AHF jak zapoda 1,2 bara to jest już nieźle.

            Jedz to zmniejsz bo poleci CI jak rąbnie i dostaniesz deszcz aluminium z rury.
            Kto ci to zrobił?

            Komentarz

            • sesik
              RS
              • 2006
              • 2165

              #7
              Fachowiec
              Best ET = 13.666
              Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
              PerfectService by DGW

              http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
              http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

              Komentarz

              • kozi18l
                Classic
                • 2010
                • 12

                #8
                hmm no gość z polecenia robi w paru firmach w Krakowie chipy...
                to powiedz mi jak to jest możliwe że przed chipem na tym czujniku mi pokazywało 1.2 jak deptałem ??
                wiec nie było to dla mnie dziwne że po chipie ładuje do 1,5 bara :/
                sam już nie wiem...

                Komentarz

                • Maicroft
                  Moderator
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2004
                  • 25757
                  • Audi

                  #9
                  Biorac pod uwage ze czujnik pokazuje glupoty, to trzeba zwrocic uwage na roznice ciśnień przed i po programie.

                  1.2-1.5bar. Tuner robiac program wystarczy jak podniesie doładowanie o 100-150mbar, a nie o 300mbar.

                  Albo po sofcie ten czujnik pokazuje jeszcze wieksze glupoty.

                  Chyba ze problem bieze się z ciagle nieszczelnego układu dolotowego
                  Spritmonitor.de

                  Komentarz

                  • kozi18l
                    Classic
                    • 2010
                    • 12

                    #10
                    chyba że w złym miejscu zamontowałem wężyk od tego czujnika zrobiłem dziurę w zaworze egr a w sumie za nim może przez to przekłamywać ??
                    a układ jest raczej szczelny bo jak robi się nieszczelny to tylko raz bo odpada ta palstikowa obudowa IC od dołu i to jest jeden strzał i po IC jak układ jest nieszczelny przed IC to na wskaźniku nic sie nie pokazuje tzn tak jest jak go rozwaliło niestety już dwa razy :/

                    Komentarz

                    • Walus
                      Ambiente
                      • 2009
                      • 172

                      #11
                      A to nie masz info z czujnik (mapsensor) tylko z jakiegoś zegara. Wstaw sobie jakąś redukcje na wężyku który idzie ci do zegara i sprawdź jakie ciśnienie ci pokazuje przy pełnym bucie.

                      Jak miałem turbo z ARl bez redukcji to pokazywało 2bar a mirass sprawdza i 1.6bar. Zegary czasem też przekłamują. I tu może być przyczyna.

                      Komentarz

                      • sesik
                        RS
                        • 2006
                        • 2165

                        #12
                        kozi18l, gdzie robiłeś chipa, wykres jakiś masz ?
                        Best ET = 13.666
                        Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                        PerfectService by DGW

                        http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                        http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                        Komentarz

                        • kozi18l
                          Classic
                          • 2010
                          • 12

                          #13
                          możliwe że zegar kłamie mam taką nadzieje chociaż to turbo strasznie gwizda ale w sumie od kupna tak gwizda wiec nie wiem nie przejmuje sie tym a chip zrobiłem u prywatnego gościa w Krk ale gość robi chipy w paru dużych firmach pod ich szyldem wiec myślę że nie zrobił by takiej kiszki u mnie

                          Komentarz

                          • sesik
                            RS
                            • 2006
                            • 2165

                            #14
                            Zamieszczone przez kozi18l
                            możliwe że zegar kłamie mam taką nadzieje chociaż to turbo strasznie gwizda ale w sumie od kupna tak gwizda wiec nie wiem nie przejmuje sie tym a chip zrobiłem u prywatnego gościa w Krk ale gość robi chipy w paru dużych firmach pod ich szyldem wiec myślę że nie zrobił by takiej kiszki u mnie
                            Jakieś pomiary przed i po miałeś, chociaż na ulicy (bo pewnie na hamowni nie byłeś) ?
                            Best ET = 13.666
                            Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                            PerfectService by DGW

                            http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                            http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                            Komentarz

                            • kozi18l
                              Classic
                              • 2010
                              • 12

                              #15
                              miałem się wybrać ale jak mi rozwaliło IC to już o tym zapomniałem
                              pomiar na ulicy był przed i po wiec przed było ponad 13 s do 100km/h a po mieszczę się w 9 s wiec jest dobrze ja jestem zadowolony

                              [ Dodano: Czw 15 Wrz, 11 15:43 ]
                              ale jak tylko się wybiorę na hamownie to wrzucę tu wynik ale to już po nowym IC jak zamontuję

                              Komentarz

                              • piramida
                                RS
                                • 2009
                                • 12222
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                kozi18l, dam ci radę jeżeli mogę sie wtącić :szeroki_usmiech jedz ty lepiej do Katowic do fachowca bo za chwilę okaże sie że tuning auta niesie za sobą same nieprzyjemności :wink:
                                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                Komentarz

                                • mirek_p11
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 6763
                                  • Volkswagen
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  Zamieszczone przez piramida
                                  jedz ty lepiej do Katowic do fachowca bo za chwilę okaże sie że tuning auta niesie za sobą same nieprzyjemności
                                  Dobrze piramida prawi . Twoje problemy nic dobrego nie wróżą. Lepiej zrobić raz a dobrze ( firma Compsport i po problemie ), bo jak silnik lub osprzęt padnie to będą duże nieprzyjemności.

                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                  Fotki
                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                  Fotki

                                  Komentarz

                                  • radekgw
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1182

                                    #18
                                    Zamieszczone przez kozi18l
                                    miałem się wybrać ale jak mi rozwaliło IC to już o tym zapomniałem
                                    pomiar na ulicy był przed i po wiec przed było ponad 13 s do 100km/h a po mieszczę się w 9 s wiec jest dobrze ja jestem zadowolony

                                    [ Dodano: Czw 15 Wrz, 11 15:43 ]
                                    ale jak tylko się wybiorę na hamownie to wrzucę tu wynik ale to już po nowym IC jak zamontuję
                                    kozi to chyba w tym ahfie bylo cos nie tak jak kreciles nim 13 do setki, tyle to ja alh90KM robilem... tak jak koledzy pisza przejedz sie do porzadnego tunera, bo lepiej wydac pare stowek wiecej i spac spokojnie, niz potem narzekac ze chiptuning to zlo
                                    Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

                                    Komentarz

                                    • kozi18l
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 12

                                      #19
                                      spoko rozważę wasze propozycje nie wiem może sie pomyliłem może było 11 s. dawno to było wiec nie pamiętam ok w takim razie rozumiem że większość z tu piszących osób miało AHF i zrobiło chipa i nigdy nikomu nie strzelił IC bo za dużo ładowało ??? takie odnoszę wrażenie.. bo jeżeli silnik seria by rozwalił IC to pewnie bym sie zdziwił ale skoro podniosło mu się ciśnienie doładowania to chyba jest taka możliwość że strzela ???
                                      bo jak by załóżmy do octavi 130 KM wystarczał IC ze 110KM to pewnie taki fabryka by zakładała bo taniej ale to tylko moja opinia

                                      Komentarz

                                      • Maicroft
                                        Moderator
                                        S_OCP MemberModeratoRS
                                        • 2004
                                        • 25757
                                        • Audi

                                        #20
                                        No i taki fabryka montowala :twisted:

                                        Roznica byla jedynie chyba w srednicy weza, ale gabaryty te same.

                                        A tam cisnienie doladowania bylo wyzsze, a po chipie jeszcze wyzsze niz w AHF-ach
                                        Spritmonitor.de

                                        Komentarz

                                        • soszek81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1245

                                          #21
                                          kozi18l
                                          jak prawi radekgw - 90KM ALH robi 100 w ~13s
                                          zrobiony na 120KM robi 100 w ~11s
                                          zrobiony na 150KM robi 100 w ~9,5s
                                          Pomiary amatorskie programem na Androida z GPSem do realnych 100 (licznikowo prawie 110).
                                          Coś z tymi ciśnieniami masz nie tak.
                                          Robiąc program Ali podniósł mi z 1 na 1,2 bara bo więcej grozi zbyt szybkim rozwaleniem seryjnego turbo.
                                          Na tym programie mam 10k km nalatane i IC cały, suchy (wczoraj dokładnie oglądany bo miałem auto rozebrane u mechanika).
                                          Była O1 kombi ALH++ 150/340
                                          Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                                          Komentarz

                                          Pracuję...