[O1] Długa skrzynia do 1.8t Octavia I tour

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • 77Jacek1
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] Długa skrzynia do 1.8t Octavia I tour

    Zamieszczone przez oki0302
    A może ktoś ma pomysł na taką sytuację jaką mam u siebie.

    Mianowicie:

    Zapaliła mi się kontrolka przepalonej żarówki a, że byłem nie daleko stacji benzynowej to postanowiłem podjechać i kupić żarówkę. Posadziłem żonę za fajerą kazałem wszystko włączyć i okazało się, że wszystko gra. Po ponownym uruchomieniu silnika kontrolka zgasła ale po jakimś czasie (ok 30 min) znowu się zapaliła. Więc znowu sprawdzam z żoną i znowu wszystko jest ok. I tak mam od jakiegoś czasu. Raz się zapala nie długo po starcie, raz się w ogóle nie zapala.
    Może hamulcowe? Tzn ta P21W4. Ja mam o tyle dobrze, że zaraz z ikoną żarówki wyświetla mi się komunikat, o którą chodzi.
  • grzegorzp
    Drive
    • 2008
    • 90

    #2
    [O1] Długa skrzynia do 1.8t Octavia I tour

    Czy ktoś może się orientuje jaką długą skrzynię można wstawić do 1.8t?
    samochód to 1.8t skodza octavia I 2006
    ja mam teraz na piątce przy 100km/h około 2500obr
    a przy 120 już się głośno robi i chciałbym zmienić na dłuższą.
    ktoś się orientuje?

    Komentarz

    • S3 CHRIS
      Elegance
      • 2006
      • 979
      • Octavia I (1U2)
      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

      #3
      z diesla zakładaj konkretnego oznaczenia Ci bo dawno temu to przerabiałem

      mam u siebie teraz 2.0 tfsi + 6b z diesla V max 315

      przykładowe z 1.9

      Przyporządkowanie Silnik 1,9 l/96 kW TDI
      > Przełożenie: Przekładnia główna biegu od 1 do 4 68 : 21 = 3,238
      > Przekładnia główna dla 5 i 6 biegu 68 : 26 = 2,615
      > 1. bieg 49 : 13 = 3,769 --- 62
      > 2. bieg 48 : 23 = 2,087 --- 112
      > 3. bieg 45 : 34 = 1,324 --- 177
      > 4. bieg 42 : 43 = 0,977 --- 240
      > 5. bieg 39 : 40 = 0,975 --- 298
      > 6. bieg 35 : 43 = 0,814 --- 357 wow

      obliczaqł mi to GTo oczywiscie wszystko zalezy tez od opon poszukaj w google sa programy do przeliczania predkosci
      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

      Komentarz

      • Zorr
        RS
        • 2011
        • 2110

        #4
        Z czystej ciekawości, ile to jest pracy i jaki orientacyjny koszt takie wymiany przełożenia biegu?
        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

        Komentarz

        • skalar
          Rider
          • 2010
          • 575

          #5
          Podrobné testy nových i ojetých aut. Srovnávací testy konkurenčních modelů. To vše s bohatými fotogaleriemi a technickými údaji. Klikněte sem!

          Komentarz

          • S3 CHRIS
            Elegance
            • 2006
            • 979
            • Octavia I (1U2)
            • AUQ 1.8 20VT 180 KM
            • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

            #6
            Zamieszczone przez Zorr
            Z czystej ciekawości, ile to jest pracy i jaki orientacyjny koszt takie wymiany przełożenia biegu?
            sama skrzynia pasuje do silnika bez problemu potem tylko ciegna dopasowac ew połosie najlepiej brac z tego samego modelu jak jest a wiemy ze oct takie były wiec zawsze mozna porównywac

            ja miałem "łatwiej" bo wkładałem do golfa I wiec musiałem wszystko od zera zrobic czyli silnik 2.0 z s3 seria 265KM i skrzynia z oct 6b diesel spzregło pasowało bez problemu jedynie musiałem połosie dorabiac a ciegna kupowałem pod diesla
            ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

            ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

            Komentarz

            • Zorr
              RS
              • 2011
              • 2110

              #7
              Zamieszczone przez S3 CHRIS
              Zamieszczone przez Zorr
              Z czystej ciekawości, ile to jest pracy i jaki orientacyjny koszt takie wymiany przełożenia biegu?
              sama skrzynia pasuje do silnika bez problemu potem tylko ciegna dopasowac ew połosie najlepiej brac z tego samego modelu jak jest a wiemy ze oct takie były wiec zawsze mozna porównywac
              ale to wymienia się całą skrzynię czy też można wymienić jeden bieg tylko?

              jak masz zapas/nadmiar mocy to podejrzewam, iż dłuższe "dieslowe" biegi będą akuratnie np.: na problemy z trakcją.

              Dla 1.8TSI V Max na 6 biegu to ~305km/h.

              grzegorzp nie wiem czy taniej i lepiej nie będzie wyciszyć samochód.
              Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
              Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

              Komentarz

              • grzegorzp
                Drive
                • 2008
                • 90

                #8
                jak jadę 120-130 to obroty są koło 3000- a to moim zdaniem niepotrzebnie dużo.

                a ma ktoś doświadczenie czy można i gdzie można wymienić przełożenia 4 i 5 biegu? najlepiej w Warszawie ale nie koniecznie


                ps. a jak go wyciszyć?

                Komentarz

                • Zorr
                  RS
                  • 2011
                  • 2110

                  #9
                  Zamieszczone przez grzegorzp
                  jak jadę 120-130 to obroty są koło 3000- a to moim zdaniem niepotrzebnie dużo.

                  a ma ktoś doświadczenie czy można i gdzie można wymienić przełożenia 4 i 5 biegu? najlepiej w Warszawie ale nie koniecznie

                  ps. a jak go wyciszyć?
                  ale co Ci obroty przeszkadzają (oprócz hałasu) ?
                  a co do wyciszania autka to trzeba szukać "car audio wyciszanie warszawa" np.: tutaj http://www.sztukawyciszania.pl/ (ale raczej drogo sobie liczą)

                  można też samemu, ale to jest sporo "dłubania" przy samochodzie.
                  Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                  Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                  Komentarz

                  • rss
                    L&K
                    • 2009
                    • 1098

                    #10
                    warto tez dodac ze halas to nie tylko wyjacy silnik/skrzynia, ale tez opor aerodynamiczny karoserii. same przelozenia w skrzyni powinien wymienic kazdy srednio ogarniajacy skrzynie mechanik - mozna wymienic same pary kol (przeloznia poszczegolnych biegow) dobierajac je z innych skrzyn, mozna rowniez je dorobic, ale to juz wymaga szerszej znajomosci tematu (obliczenia kol zebatych)
                    kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                    _________________________________________
                    Do sprzedania:
                    komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                    zaciski do hamulcow 280mm.

                    Komentarz

                    • maczbil
                      Classic
                      • 2011
                      • 16

                      #11
                      Zamieszczone przez grzegorzp
                      jak jadę 120-130 to obroty są koło 3000- a to moim zdaniem niepotrzebnie dużo.
                      to są prawdiłowe obroty. Niższe na 5. biegu i tej prędkości będą niekorzystne dla żywotności silnika (panewki i zawory są wtedy mocno obciążone). Zauważ, że to silnik beznynowy, a nie diesel i on się lubi kręcić i spokojnie można nim jeździć i 4000 i 5000 obrotów.
                      Poza tym on swoją moc max. łapie dopiero gdzieś przy 5000, więc poniżej 3000 to już jest zupełny muł i gdybyś nagle musiał dodać gazu to nie będziesz miał czym, a to może być niebezpieczne na drodze.

                      Komentarz

                      • Zorr
                        RS
                        • 2011
                        • 2110

                        #12
                        Zamieszczone przez maczbil
                        Zamieszczone przez grzegorzp
                        jak jadę 120-130 to obroty są koło 3000- a to moim zdaniem niepotrzebnie dużo.
                        to są prawdiłowe obroty. Niższe na 5. biegu i tej prędkości będą niekorzystne dla żywotności silnika (panewki i zawory są wtedy mocno obciążone). Zauważ, że to silnik beznynowy, a nie diesel i on się lubi kręcić i spokojnie można nim jeździć i 4000 i 5000 obrotów.
                        Poza tym on swoją moc max. łapie dopiero gdzieś przy 5000, więc poniżej 3000 to już jest zupełny muł i gdybyś nagle musiał dodać gazu to nie będziesz miał czym, a to może być niebezpieczne na drodze.
                        no nie wiem, w 1.8TSI mamy 3000 obr przy 140km/h. Owszem to są silniki benzynowe albo doładowane jak większość obecnych diesli i wg producenta ciągną jeszcze z niższa niż diesle.
                        Jeśli jedziesz szybciej niż ja, jesteś wariatem.
                        Jeśli jedziesz wolniej niż ja, jesteś debilem

                        Komentarz

                        • Hanz2k
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2006
                          • 522

                          #13
                          maczbil, po to masz skrzynię biegów, żeby nie deptać w podłogę na 5 od 2000 obr. Sam często toczę się po mieście na 5 w okolicach 1800 obr./min i nie ma żadnych problemów. A jak trzeba to redukcja.
                          Hanz2k
                          1,8 T by MT
                          :admin: bo nie użyłem Szukaj

                          Komentarz

                          • Sev
                            L&K
                            • 2007
                            • 1295

                            #14
                            Dokładnie taksamo jak Hanz2k pisze. Redukcja i ogień
                            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                            Komentarz

                            • grzegorzp
                              Drive
                              • 2008
                              • 90

                              #15
                              kurcze wyciszenie w tej firmie kosztuje 30% wartości samochodu...
                              więc raczej nie wchodzi w grę
                              a czy ktoś robił (wyciszał) coś podobnego gdzieś w warszawie za rozsądniejsze pieniądze i może polecić jakąś firmę? i mechanika którego w warszawie można polecić do wymiany przełożeń? bo zakłady które ja odnalazłem to od razu potem okazywało się, że to złodzieje i partacze.

                              Komentarz

                              • S3 CHRIS
                                Elegance
                                • 2006
                                • 979
                                • Octavia I (1U2)
                                • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                #16
                                Zamieszczone przez grzegorzp
                                jak jadę 120-130 to obroty są koło 3000- a to moim zdaniem niepotrzebnie dużo.

                                a ma ktoś doświadczenie czy można i gdzie można wymienić przełożenia 4 i 5 biegu? najlepiej w Warszawie ale nie koniecznie


                                ps. a jak go wyciszyć?
                                VTG zmieniało tryba w skrzyni znajomego , pozatym na miejscu masz DGW wiec wal do niego
                                ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                Komentarz

                                • grzegorzp
                                  Drive
                                  • 2008
                                  • 90

                                  #17
                                  a czy skrzynia od tdi ggu albo kbl podejdzie do OI aum 2006r

                                  Komentarz

                                  • S3 CHRIS
                                    Elegance
                                    • 2006
                                    • 979
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                                    #18
                                    grzegorzp, a z czego te skrzynie sa? jak z 1.9/2.0 tdi to podejda do silnika bez problemu jak wczesniej pisałem kwestia lewarka i ciegien
                                    ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                                    ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                                    Komentarz

                                    • grzegorzp
                                      Drive
                                      • 2008
                                      • 90

                                      #19
                                      ggu jest z ibizy a kbl chyba z passata,
                                      a czujnik położenia wału i inne pierdółki podejdą?

                                      Komentarz

                                      • Sev
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1295

                                        #20
                                        Jak z passata - silnika wzdłuznego - chcesz wsadzić skrzynię do O1 - poprzecznego?
                                        6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                        Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                        Komentarz

                                        • Le-Ce
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1313
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AUM 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          Sev

                                          nie wiesz :?:

                                          sposobem i młotem :wink:
                                          Moja ADELA

                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=58788

                                          i jej najlepszy wynik 15,75 l/ 100km

                                          Komentarz

                                          • Sev
                                            L&K
                                            • 2007
                                            • 1295

                                            #22
                                            Skrzynia GGU , demontaż z bory , r2003 , wszystko wraz z flanszami oprócz wysprzęglika jest (tj. wybierak itd) , silnik ASZ. - 600 zł


                                            6Y20VT codename FiA - v.1.5 - 213KM/339Nm
                                            Polecam NETCAR.PL - Opony i Felgi, VAGSerwis.pl

                                            Komentarz

                                            • grzegorzp
                                              Drive
                                              • 2008
                                              • 90

                                              #23
                                              ja nie wiem z którego passata jest ta skrzynia.
                                              a w nowych passatach silnik jest w poprzek

                                              ps. ale czy czujnik wału będzie pasował.
                                              i czy w ogóle jest w AUMie.
                                              sorki za pewnie banalne pytanie ale tym AUMem to od niedawna się zajmuję, bo do tej pory było aso i stąd moje podstawowe pytania,

                                              Komentarz

                                              Pracuję...