Kierownica multi, a sterowanie kompem MFA

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • pkleszcz
    Drive
    • 2011
    • 95

    Kierownica multi, a sterowanie kompem MFA

    Panowie,
    oglądając dotychczasowe mecze i styl gry tych piłkarzy nie mogę się oprzeć wrażeniu, że jednak czegoś brakuje naszej reprezentacji. To się nazywa wola walki, czy jakoś tak?
    Dziś Irlandczycy grali do samego końca. Ciągle mam jednak nadzieję, że się jakoś obudzą chłopaki i mecz o honor się odbędzie, ale nie w wykonaniu polskiej drużyny.
  • toomasz
    Elegance
    • 2010
    • 909
    • Volkswagen
    • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

    #2
    Kierownica multi, a sterowanie kompem MFA

    Witam
    Zamierzam kupic kierownicę multi do mojej O2FL Ambiente, wiem, że trzeba też zmienic moduł pod kierownicą, ale proszę mi powiedzieć, czy jesli nie mam Maxi -dota tylko zwykły komp MFA, czy ta kierownica będzie mogła go obsługiwać? bo z tego co wiem, lewa strona kiery obsługuje radio, a prawa kompa.
    Proszę o rady
    Pozdrawiam i dziękuje

    Komentarz

    • marcink_1
      Rider
      • 2010
      • 312

      #3
      Sprawa wygląda tak.

      Są dwa rodzaje kierownic. Z obsługą telefonu i bez. Jeżeli masz moduł GSM lub zamierzasz zainstalować i zakupisz kierownicę z obsługą telefonu, to prawa strona będzie obsługiwała telefon. Jeżeli zakupisz kierownicę bez obsługi telefonu, to w zamian z prawej strony jeden przycisk ten z kółeczkiem będzie zmieniał źródło dźwięku pomiędzy CD, a radio, drugi będzie martwy. Przewijanie rolką nie będzie działać, natomiast naciśnięcie rolki będzie przełączać pomiędzy jednym, a drugim komputerem.

      Pozdrawiam
      Marcin.

      Komentarz

      • toomasz
        Elegance
        • 2010
        • 909
        • Volkswagen
        • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

        #4
        Czyli chyba nie opłaca sie kupować jak nie mam maxi? a jezeli bym sie zdecydował na tą co prawa strona steruje telefonem to co musiałbym kupic jeszcze?

        [ Dodano: Sob 05 Lis, 11 22:51 ]
        natomiast naciśnięcie rolki będzie przełączać pomiędzy jednym, a drugim komputerem.
        Co konkretnie miałeś na myśli?

        [ Dodano: Sob 05 Lis, 11 23:15 ]
        PS Przegladając instrukcje Skody, to jesli chodzi o tą kierownice multi co nie obsluguje telefonu, to pisza ze obsluguje w pełni radio lub columbus'a natomiast nic nie pisza o obsludze maxi-dot

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          #5
          naciśnięcie rolki to tak jakbyś nacisnął reset na manetce wycieraczek - robi to samo.
          kierownicę kupuje się bo:

          1. z reguły zamiana jest z plastikowej na skórzaną
          2. jak zmienisz na 3 ramienną to już w ogóle zajebiście
          3. jak się przyzwyczaisz do multi, to czegoś brakuje... w autach gdzie tego nie ma
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • toomasz
            Elegance
            • 2010
            • 909
            • Volkswagen
            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

            #6
            naciśnięcie rolki to tak jakbyś nacisnął reset na manetce wycieraczek - robi to samo.
            Czyli jednak w jakiejś części obsługuje ten komputer. Nie da się przełączać pomiędzy funkcjami zwykłego kompa MFA czyli, pomiędzy temp, spalaniem itd? Pytam, bo chcę zamówic też tempomat, a u mnie jest zespolona wajcha (auto z drugiej połowy 2010) i jeżeli by kiera obsługiwała kompa to mógłbym zamówic ten tempomat bez sterowania kompem z prawej strony

            [ Dodano: Nie 06 Lis, 11 08:13 ]
            I jeszcze jedno pytanie w kwestii modułu pod kierownicą, ja mam ten nowszy zaczynający się na 5K0, obecny jest midline, potrzebuje highline, czy jeśli zastosuję dowolny z highline, będzie to wszystko działać?

            [ Dodano: Nie 06 Lis, 11 08:35 ]
            Zrobiłem screeny z instrukcji obslugi Skody Octavia (strony 20-23)

            Z tego wynika, że chyba można zwykłego kompa MFA obsługiwać z tej kiery? Bo wyświetlacz maxi jest oddzielnym działem w instrukcji.

            [ Dodano: Nie 06 Lis, 11 08:44 ]
            Screeny

            [ Dodano: Nie 06 Lis, 11 20:47 ]
            Dowiedziałem się od kolegi superbman który sprzedaje na allegro częsci do skody, iż kierownica obsługuje też tego kompa (te 5 funkcji komputera MFA)
            Załączone pliki

            Komentarz

            • kowaltom99
              Rider
              • 2009
              • 741
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Ostatni dokładałem MAXI DOTA i obecnie mam równocześnie i manetkę do sterowania kompem i kierownicę multi.
              Sterowanie MAXI DOTEM działa mi z manetki, w kierownicy działa tylko przyciśnięcie prawej rolki (zmiana pomiędzy pamięciami 1 i 2)

              Technik, który mi zakładał MAXI Dota powiedział, że aby uruchomić sterownie komputerem z kierownicy muszę wymontować manetkę z przyciskami i zamontować zwykłą bez przycisków. Teraz nadrzędna jest manetka i dlatego sterowanie z kierownicy nie działa.
              Spróbowałem poprzez kodowanie modułu pod kierownicą zmienić manetkę na taką bez sterowania kompa - ale wywaliło mi kilka błędów w silniku.
              Na wiosnę jak będzie cieplej przełożę manetki i zobaczę czy zadziałają

              Komentarz

              • moskwicz
                Drive
                • 2011
                • 42

                #8
                kowaltom99,

                Chyba jednak wcale nie trzeba zmieniać manetki na taką bez obsługi kompa. Ja montowałem (tzn ASO) u siebie kierownicę multifunkcyjną i nie zmieniałem manetki. Teraz Maxidotem steruje z kierownicy, a manetka jest nieaktywna.

                Początkowo też mi mówili, ze trzeba będzie zmienić manetkę, ale kazałem im spróbować i jednak się im udało. Co dokładnie jak mi działa opisałem tu
                moskwicz

                Komentarz

                • kowaltom99
                  Rider
                  • 2009
                  • 741
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                  #9
                  A jednak kierownica działa :!: :!: :!:
                  Poszedłem pobawić się jeszcze raz VCDS-em i się udało.
                  Zmieniłem kodowanie dla modułu CK z 0000534 na 0000532 i kierownica ożyła
                  Okazało się, że po kodowaniu modułu należało wyłączyć zapłon i włączyć ponownie. Wtedy przyciski po prawej stronie kierownicy zaczęły działać a w manetce przestały.
                  Jednak pozostawienie manetki z przyciskami generuje błąd "Moduł steering wheel błędnie zakodowany" Prawdopodobnie moduł rozpoznaje, że manetka ma przyciski do sterowania komputerem ale poprzez kodowanie są wyłączone. Na nic to nie wpływa, ale ponieważ zachowałem starą manetkę bez przycisków do kompa, to w wolnej chwili je zamienie.

                  Komentarz

                  • Enriquez
                    RS
                    • 2009
                    • 7685
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    kowaltom99,

                    Brawo!
                    Jutro sprawdzę u siebie.

                    [ Dodano: Czw 10 Lis, 11 09:56 ]
                    Niestety z modulem CH ten sposób nie działa. Być może całkowicie trzeba usunąć manetke.
                    Pozdrawiam
                    Marcin

                    Komentarz

                    • kowaltom99
                      Rider
                      • 2009
                      • 741
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                      #11
                      Zamieszczone przez Enriquez
                      kowaltom99,

                      Brawo!
                      Jutro sprawdzę u siebie.

                      [ Dodano: Czw 10 Lis, 11 09:56 ]
                      Niestety z modulem CH ten sposób nie działa. Być może całkowicie trzeba usunąć manetke.
                      Jeszcze jest opcja, że w module trzeba 09 centr. elektr. zakodować
                      LC,09,3,Maxi-Dot/Board Computer zainstalowany
                      LC,09,6,MFA zainstalowany (DIS - Driver information system)

                      ja mam te bity zaznaczone

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        ok, sprawdzi się

                        [ Dodano: Czw 10 Lis, 11 19:44 ]
                        Niestety to tez nie pomogło.
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • kowaltom99
                          Rider
                          • 2009
                          • 741
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                          #13
                          Zamieszczone przez Enriquez
                          ok, sprawdzi się

                          [ Dodano: Czw 10 Lis, 11 19:44 ]
                          Niestety to tez nie pomogło.
                          Wg mnie (choć mogę się mylić) to nie jest sprawa modułu. Moduł CH jest zamiennikiem modułu CK i ma wszystkie jego funkcje.
                          Problem jest w kodowaniu modułów. W obsłudze kierownicy multi biorą udział 2 moduły
                          - centr. elektryki
                          - moduł pod kierownicą (to oczywiste)
                          i to właściwe kodowanie tych 2 powyższych powinno pozwolić na sterowanie MFD/Maxi Dot z kierownicy.

                          1. Moduł 09 Centralnej elektryki - jest kilka bitów które mają związek z kierownicą. 2 które już opisałem powyżej

                          LC,09,3,Maxi-Dot/Board Computer zainstalowany
                          LC,09,6,MFA zainstalowany (DIS - Driver information system)


                          i jeszcze jeden, który wpływa na rodzaj informacji wyświetlanej na Maxi Dot (jak go wyłączyłem to z menu zniknęła możliwość zmiany ustawień komfortowych - świateł, lusterek itp)

                          LC,09,3,Maxi-Dot/ Komputer pokładowy - obsługa i wyświetlanie za pomocą protokołu BAP aktywne

                          2. moduł pod kierownicą
                          Tu jest tak (dla modułów dla OIIFL z serii 1K0-953-549 C... )
                          000534 - działa manetka a w kierownicy tylko naciśnięcie prawej rolki
                          000532 - działają prawe przyciski kierownicy, nie działa manetka

                          Jak będę miał dostęp do Lapka gdzie mam zapisane logi to wkleję moje kodowanie modułu 09.
                          Prośba do osób, którym działa MFD/MAXI DOT z kierownicy aby również wkleili swoje kodowania modułu 09.



                          Poniżej wklejam pomocnik długiego kodowania dla modułu 09 (1K0-937-08x-09.lbl) - który trochę zmodyfikowałem (dane z różnych źródeł - ale bazowałem na pliku kolegi Enriqueza)
                          PS - nie wszystko jest sprawdzone - także nie biorę odpowiedzialności za skutki zabaw z kodowaniem.

                          LC,00,0,Centralne Zamykanie z Deaktywacją Auto-Lock aktywne
                          LC,00,1,Auto-Unlock aktywny
                          LC,00,2,Auto-Lock aktywny
                          LC,00,3,Selektywne zamykanie centralne aktywne - (pojedyncze zamykanie drzwi)
                          LC,00,4,??? Side Sensitive Door Locking active (KESSY only)
                          LC,00,5,Centralny zamek bez funkcji Safe - (tylko rynek amerykański)
                          LC,00,6,Centralne zamykanie z trybem transportowym aktywne
                          LC,00,7,??? Individual Door Locking active (KESSY only)
                          ;
                          LC,01,0,Kierunkowskazy tylne przez 3 światło stopu w tylnej klapie aktywne
                          LC,01,1,???
                          LC,01,2,???
                          LC,01,3,Zamek pokrywy bagażnika wersja 0=impulse / 1=kontakt
                          LC,01,4,Zamek pokrywy bagażnika z "Pre-Latch" zainstalowany
                          LC,01,5,???
                          LC,01,6,???
                          LC,01,7,Dzielona pokrywa bagażnika zainstalowana (Superb)
                          ;
                          LC,02,0,??? Central Locking (CL) Rear Lid: Direct Operation / No Soft Touch
                          LC,02,1,Auto-Lock/unlock pokrywy bagażnika aktywny
                          LC,02,2,??? Zeitbegrenzte Heckfreigabe nach ext. Verriegelung aktiv
                          LC,02,3,Centralny zamek tylnej klapy aktywny
                          LC,02,4,??? Rear Lid/Tank Flap Output swapped
                          LC,02,5,??? Central Locking (CL) Rear Lid: Motor installed
                          LC,02,6,??? Central Locking (CL) Rear Lid: 1-Motor Lock installed
                          LC,02,7,??? Central Locking (CL) Rear Lid: 2-Moter Lock installed
                          ;
                          LC,03,0,Komfortowe otwieranie szyberdachu aktywne
                          LC,03,1,Komfortowe zamykanie szyberdachu aktywne
                          LC,03,2,Tryb otwierania komfortowego szyberdachu 0-odsuniecie 1-uniesienie
                          LC,03,3,Komfortowe operacje przez zamek w drzwiach kierowcy aktywne
                          LC,03,4,Komfortowe operacje przez przycisk podnoszenia szyb aktywne
                          LC,03,5,Komfortowe operacje przez pilota aktywne
                          LC,03,6,Komfortowe otwieranie jedynie drzwi kierowcy aktywne
                          LC,03,7,Komfortowe operacje przez przycisk Lock/Unlkock niezależne od stanu terminala 15/zapłon aktywne
                          ;
                          LC,04,0,??? Tank Flap Monitoring active
                          LC,04,1,??? Central Locking (CL) Rear Lid: Cabrio-Function active
                          LC,04,2,Pilot z włączonym zapłonem (terminal 15/ON) nieaktywny
                          LC,04,3,Obniżanie Lusterek po wrzuceniu wstecznego biegu
                          LC,04,4,Elektryczne szyby i szyberdach po otwarciu drzwi nieaktywne
                          LC,04,5,Komfortowe operacje Okna/Szyberdach poprzez sensor deszczu (0 = jednorazowe / 1 = ciągłe)
                          LC,04,6,Komfortowe operacje Okna/Szyberdach poprzez sensor deszczu (Zamykanie podczas deszczu) aktywne
                          LC,04,7,Elektryczne szyby i dach aktywne po wyłączeniu zapłonu (Terminal 15 OFF)
                          ;
                          LC,05,0,Locking/Unlocking potwierdzenie kierunkowskazami aktywne
                          LC,05,1,Locking/Unlocking potwierdzenie klaksonem aktywne
                          LC,05,2,Potwierdzenie adaptacji klaksonem zablokowane (Adaptation Channel 010/011 && MFA+/FIS)
                          LC,05,3,??? Horn Confirmation shortened from 40ms to 20ms
                          LC,05,4,Unlocking - potwierdzenie klaksonem aktywne
                          LC,05,5,Potwierdzenie operacji komfortowych kierunkowskazami aktywne
                          LC,05,6,Rozpoczęcie opóźnienia Alarmu Anti-Theft przez mechaniczne otwarcie zamka drzwi (Thatcham)
                          LC,05,7,Adaptacja Operacji komfortowych zablokowane (Adaptation Channel 006 && MFA+/FIS)
                          ;
                          LC,06,0,Czujnik przechyłu i monitorowania wnętrza zainstalowane
                          LC,06,1,Typ syreny alarmu (0=10 Alarmów / 1=1 Alarm)
                          LC,06,2,Otwieraie/Operacje komfortowe przez zamek drzwi kierowcy aktywne (Thatcham nieaktywne)
                          LC,06,3,System alarmowy - Prosta syrena zainstalowany (tylko północna Ameryka)
                          LC,06,4,Uruchomienie alarmu ze zwłoką po mechanicznym otwarciu drzwi (Thatcham) aktywne
                          LC,06,5,Anti-Theft-System zainstalowany i aktywny
                          LC,06,6,Czujnik przechyłu zainstalowany
                          LC,06,7,Monitoring wnętrza zainstalowany
                          ;
                          LC,07,0,Drzwi przesuwne prawe zainstalowane
                          LC,07,1,Drzwi przesuwne lewe zainstalowane
                          LC,07,2,Zamki Drzwi bez funkcji SAFE (USA region)
                          LC,07,3,Centralny zamek tył: 1-motor zamek zainstalowany
                          LC,07,4,Centralny zamek tył: 2-motor zamek zainstalowany
                          LC,07,5,Elektryczne otwieranie pokrywy wlewu paliwa zainstalowane
                          LC,07,6,Elektryczne szyby w drzwiach tylnych zainstalowane
                          LC,07,7,Liczba drzwi 0=2 drzwi / 1=4 drzwi
                          ;
                          LC,08,0,???
                          LC,08,1,Ręczne programowanie centralnego zamka Variant (Seat tylko)
                          LC,08,2,???
                          LC,08,3,Ukryty wyłącznik alarmu w konsoli centralnej zainstalowany
                          LC,08,4,???
                          LC,08,5,Wyłącznik alarmu (0=drzwi kierowcy/1=kolumna B)
                          LC,08,6,Jednoczesne ustawianie obydwu lusterek wstecznych
                          LC,08,7,System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS - PR-7K3/7K4/7K5) zainstalowany/aktywny
                          ;
                          LC,09,0,???
                          LC,09,1,Wyjście czujnika prędkości aktywne
                          LC,09,2,??? Pilot otwierania garażu zainstalowany
                          LC,09,3,Maxi-Dot/ Komputer pokładowy - obsługa i wyświetlanie za pomocą protokołu BAP aktywne
                          LC,09,4,Personalizacja za pomocą kluczyka nieaktywna
                          LC,09,5,Zmienny kod pilotów aktywny
                          LC,09,6,DIS zainstalowany (DIS - Driver information system)
                          LC,09,7,Ręczna Aktywacja/Deaktywacja świateł dziennych/stałych (DRL/PRL) zniesiona
                          ;
                          LC,10,0,System antywłamaniowy - czujnik tylnej szyby zainstalowany
                          LC,10,1,???
                          LC,10,2,???
                          LC,10,3,Tylny spoiler zainstalowany
                          LC,10,4,???
                          LC,10,5,Automatycznie otwierany dach zainstalowany
                          LC,10,6,???
                          LC,10,7,???
                          ;
                          LC,11,0,Światła dzienne DRL nieaktywne z hamulcem ręcznym - tryb amerykański
                          LC,11,1,Klakson z wyłączonym zapłonem aktywny
                          LC,11,2,PRL poprzez światła mijania aktywne
                          LC,11,3,Pomocnik świateł drogowych zainstalowany
                          LC,11,4,???
                          LC,11,5,???
                          LC,11,6,???
                          LC,11,7,Światła postojowe przy wyłączonym zapłonie (Terminal 15 OFF) tylko bez bezpośredniej zmiany z kierunkowskazów na światła postojowe.
                          ;
                          LC,12,0,Coming Home (0-Start z wyłączeniem zapłonu / 1-Start po otwarciu drzwi)
                          LC,12,1,??? Permanent/Daytime Running Light (PRL/DRL) inactive while Flashing
                          LC,12,2,Coming-Home tryb (0 = automatyczny / 1 = ręczny)
                          LC,12,3,???
                          LC,12,4,Doświetlanie zakrętów (Cornering) - ograniczony czas świecenia
                          LC,12,5,Menu oświetlenia stóp i dywaników w MaxiDot aktywne
                          LC,12,6,Ogrzewane dysze spryskiwaczy zainstalowane, zasilane z lewych kierunkowskazów
                          LC,12,7,???
                          ;
                          LC,13,0,???
                          LC,13,1,???
                          LC,13,2,???
                          LC,13,3,???
                          LC,13,4,???
                          LC,13,5,???
                          LC,13,6,???
                          LC,13,7,???
                          ;
                          LC,14,0,Światła przeciwmgielne przednie zainstalowane
                          LC,14,1,Światła przeciwmgielne jako światła dzienne (DRL) aktywne
                          LC,14,2,Światła przeciwmgielne nieaktywne z włączonymi światłami drogowymi
                          LC,14,3,BiXenononowe światła (z osłonami) zainstalowane
                          LC,14,4,Xenonowe światła mijania zainstalowane
                          LC,14,5,???
                          LC,14,6,???
                          LC,14,7,Funkcja doświetlania zakrętów (Cornering) poprzez światła przeciwmgielne aktywna
                          ;
                          LC,15,0,Światła drogowe nieaktywne z włączonymi tylnymi światłami przeciwmgielnymi
                          LC,15,1,???
                          LC,15,2,Tylne światła przeciwmgielne nieaktywne przy podłączonej przyczepie
                          LC,15,3,Światła do jazdy dziennej (DRL) nieaktywne przy włączonych kierunkowskazach
                          LC,15,4,Deaktywacja tylnych świateł hamowania przy włączonych światłach przeciwmgielnych
                          LC,15,5,Światła postojowe wyłączone, kiedy Terminal S wyłączony i przełącznik świateł włączony na światła mijania
                          LC,15,6,Światła do jazdy dziennej (DRL) poprzez osobne światła aktywne
                          LC,15,7,Światła do jazdy dziennej (DRL) adaptacja w MaxiDot (MFA+) aktywne
                          ;
                          LC,16,0,Komfortowe kierunkowskazy aktywne (trzy mignięcia)
                          LC,16,1,Awaryjne hamowanie - sygnalizacja migającymi światłami stopu aktywna
                          LC,16,2,Awaryjne hamowanie - sygnalizacja migającymi światłami kierunkowskazów aktywna
                          LC,16,3,???
                          LC,16,4,???
                          LC,16,5,???
                          LC,16,6,Światła Stop-u bez włączonego zapłonu aktywne
                          LC,16,7,???
                          ;
                          LC,17,0,Dynamiczne światła skrętne/Doświetlanie zakrętów - warianty (0 = Doświetlanie zakrętów / 1 = Dynamiczne światła skrętne)
                          LC,17,1,???
                          LC,17,2,???
                          LC,17,3,Coming Home / Leaving Home poprzez światła przeciwmgielne aktywne
                          LC,17,4,Assistace Driving Light (ADL) aktywny (czujnik zmierzchu aktywny)
                          LC,17,5,Coming Home aktywne
                          LC,17,6,Leaving Home aktywne
                          LC,17,7,???
                          ;
                          LC,18,0~7,00,Ustawienia Świateł: Standard/Parameter Settings (EEPROM)
                          LC,18,0~7,02,Ustawienia Świateł: VW Golf (5K) Rest of World (RoW)
                          LC,18,0~7,03,Ustawienia Świateł: VW Golf (5K) North American Region (NAR)
                          LC,18,0~7,04,Ustawienia Świateł: VW Golf GTI (5K) Rest of World (RoW)
                          LC,18,0~7,06,Ustawienia Świateł: VW Jetta (AJ) North American Region (NAR)
                          LC,18,0~7,0D,Ustawienia Świateł: VW Touran (1T) Rest of World (RoW)
                          LC,18,0~7,0E,Ustawienia Świateł: VW Golf Plus (52) Rest of World (RoW)
                          LC,18,0~7,19,Ustawienia Świateł: Seat Altea (5P1) Rest of World (RoW) Right Hand Drive
                          LC,18,0~7,1B,Ustawienia Świateł: Skoda Superb (3T) Rest of World (RoW)
                          LC,18,0~7,30,Ustawienia Świateł: VW Tiguan (5N) Rest of World (RoW)
                          LC,18,0~7,51,Ustawienia Świateł: VW Tiguan (5N) North American Region (NAR)
                          LC,18,0~7,3A,Ustawienia Świateł: VW Scirocco (13) Rest of World (RoW) Left Hand Drive
                          LC,18,0~7,3B,Ustawienia Świateł: VW Scirocco (13) Rest of World (RoW) Right Hand Drive
                          ;
                          LC,19,0~3,00,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności) nieaktywne
                          LC,19,0~3,01,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 12.3 V
                          LC,19,0~3,02,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 12.4 V
                          LC,19,0~3,03,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 12.5 V
                          LC,19,0~3,04,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 12.6 V
                          LC,19,0~3,05,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 12.7 V
                          LC,19,0~3,06,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 12.8 V
                          LC,19,0~3,07,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 12.9 V
                          LC,19,0~3,08,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 13.0 V
                          LC,19,0~3,09,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 13.1 V
                          LC,19,0~3,0A,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 13.2 V
                          LC,19,0~3,0B,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 13.3 V
                          LC,19,0~3,0C,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 13.4 V
                          LC,19,0~3,0D,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 13.5 V
                          LC,19,0~3,0E,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności): 13.6 V
                          LC,19,0~3,0F,Ustawienia Świateł mijania (Przedłużenie żywotności) poprzez stałe ustawienie/EEPROM
                          LC,19,4~7,00,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności) nieaktywne
                          LC,19,4~7,10,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 12.3 V
                          LC,19,4~7,20,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 12.4 V
                          LC,19,4~7,30,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 12.5 V
                          LC,19,4~7,40,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 12.6 V
                          LC,19,4~7,50,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 12.7 V
                          LC,19,4~7,60,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 12.8 V
                          LC,19,4~7,70,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 12.9 V
                          LC,19,4~7,80,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 13.0 V
                          LC,19,4~7,90,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 13.1 V
                          LC,19,4~7,A0,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 13.2 V
                          LC,19,4~7,B0,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 13.3 V
                          LC,19,4~7,C0,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 13.4 V
                          LC,19,4~7,D0,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 13.5 V
                          LC,19,4~7,E0,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności): 13.6 V
                          LC,19,4~7,F0,Ustawienia Świateł tylnych (Przedłużenie żywotności) poprzez stałe ustawienie/EEPROM
                          ;
                          LC,20,0,Oświetlenie dywaników zainstalowane
                          LC,20,1,Włączenie oświetlenia wnętrza po otwarciu pokrywy bagażnika
                          LC,20,2,???
                          LC,20,3,???
                          LC,20,4,Blokada wyświetlenia komunikatu "Naciśnij sprzęgło" na wyświetlaczu aktywna
                          LC,20,5,Układ zmywania reflektorów zainstalowany
                          LC,20,6,Przyciemnianie wnętrza kontrolowane modułem BCM
                          LC,20,7,???
                          ;
                          LC,21,0,Wycieraczka tylna zainstalowana
                          LC,21,1,???
                          LC,21,2,Automatyczna praca tylnej wycieraczki podczas przerywanej pracy przedniej wycieraczki -aktywne
                          LC,21,3,Automatyczna praca tylnej wycieraczki podczas ciągłej pracy przedniej wycieraczki -aktywne
                          LC,21,4,Dodatkowy ruch wycieraczki tylnej (Tear Drop) aktywny
                          LC,21,5,Czujnik deszczu/świateł (RLS) zainstalowany
                          LC,21,6,Praca tylnej wycieraczki po wybraniu biegu wstecznego
                          LC,21,7,???
                          ;
                          LC,22,0,Tylna szyba ogrzewana zainstalowane
                          LC,22,1,???
                          LC,22,2,Podgrzewanie foteli zainstalowane
                          LC,22,3,Elektroniczny zawór pompy paliwa zainstalowany
                          LC,22,4,???
                          LC,22,5,???? Niezależne ogrzewanie zainstalowane
                          LC,22,6,Elektroniczny przekaźnik pompy paliwa sterowany przez ECU silnika
                          LC,22,7,Klimatyzacja Manualna / Climatronik zainstalowane
                          ;
                          LC,23,0,Monitoring: Terminal wiarygodności 50 HW / CAN
                          LC,23,1,Monitoring: odpowiedzi Terminal 50
                          LC,23,2,??? Monitoring: Feedback Terminal 75/X
                          LC,23,3,Przekaźnik 75/X wyłączony
                          LC,23,4,???
                          LC,23,5,Monitorowanie obciążenia aktywne
                          LC,23,6,Diagnoza stanu żarówek aktywna
                          LC,23,7,???
                          ;
                          LC,24,0-6,1,Przyciemnienie świateł dziennych (DRL)
                          LC,24,0-6,1,Wartości dziesiętne (Rozdzielczość: 1 %)
                          LC,24,7,Światła do jazdy dziennej (DRLs) jako światła pozycyjne aktywne
                          ;
                          LC,25,0,???
                          LC,25,1,???
                          LC,25,2,???
                          LC,25,3,Monitorowanie Lamp oświetlenia nóg nieaktywne (zainstalowane LEDy)
                          LC,25,4,???
                          LC,25,5,???
                          LC,25,6,Spryskiwacze reflektorów ze światłami dziennymi DRL aktywne
                          LC,25,7,Napięcie spoczynkowe aktywne podczas trybu transportowego (TRA)
                          ;
                          LC,26,0,Zewnętrzne informacje start/stop aktywne
                          LC,26,1,Generator podłączony poprzez LIN Data Bus
                          LC,26,2,Recuperation aktywny/zainstalowany
                          LC,26,3,Światła dzienne aktywne tylko z Assistance Driving Light (ADL) aktywnym
                          LC,26,4,???
                          LC,26,5,Wskaznik DRL na tablicy przyrządów (nie dotyczy Octavii)
                          LC,26,6,Cornering włączony - podczas wybranego biegu wstecznego
                          LC,26,7,Funkcja start stop aktywna
                          ;
                          LC,27,0,???
                          LC,27,1,???
                          LC,27,2,Moduł LED - Światła do jazdy dziennej (DRL) Światła pozycyjne/do parkowania
                          LC,27,3,???
                          LC,27,4,???
                          LC,27,5,Awaryjne sygnalizowanie hamowania z przyczepą aktywne
                          LC,27,6,Deaktywacja dodatkowego światła STOP aktywna
                          LC,27,7,Tylna wycieraczka praca ciągła aktywna
                          ;
                          LC,28,0,???
                          LC,28,1,???
                          LC,28,2,???
                          LC,28,3,???
                          LC,28,4,???
                          LC,28,5,???
                          LC,28,6,???
                          LC,28,7,???
                          ;
                          LC,29,0,Zewnętrzny moduł zarządzania energią/Akumulator Modułu danych zainstalowany
                          LC,29,1,???
                          LC,29,2,??? Terminal 30G w/o PWM (for Recuperation)
                          LC,29,3,???
                          LC,29,4,???
                          LC,29,5,???
                          LC,29,6,Chwilowy włącznik dla świateł drogowych
                          LC,29,7,???

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            #14
                            A ty nie masz przypadkiem maxi dota? Bo to ze chodzi na maxi docie to jest jasne. Problem jest z mfa.
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • kowaltom99
                              Rider
                              • 2009
                              • 741
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Enriquez
                              A ty nie masz przypadkiem maxi dota? Bo to ze chodzi na maxi docie to jest jasne. Problem jest z mfa.
                              No tak - niedawno dokładałem Maxi Dota. Na MFA nie sprawdzałem.
                              Sądziłem, też że masz Maxi Dota.

                              Ale z instrukcji wynika, że kierownica powinna też obsługiwać MFA.

                              Komentarz

                              • Enriquez
                                RS
                                • 2009
                                • 7685
                                • Superb III (3V3)

                                #16
                                Spotkałem się z tym, że mistrz z Radomia, współpracujący z Superbmanem z Allegro potrafił to zrobić VASem. Ale jak już auto dojechało do mnie to już przestało działać.
                                Pozdrawiam
                                Marcin

                                Komentarz

                                • irka68
                                  Ambiente
                                  • 2011
                                  • 123

                                  #17
                                  Koledzy , czy sterowanie KOMPUTEREM POKŁADOWYM z kierownicy MF działa wyłącznie z MAXI-DOT czy może jest jednak możliwe zakodowanie tak aby działało w zwykłym liczniku octavii II FL rocznik 2011

                                  pozdrawiam,

                                  Komentarz

                                  • kri100f
                                    Classic
                                    • 2010
                                    • 31

                                    #18
                                    wg. manuala się da, ale nikt jeszcze tego nie zrobił

                                    Komentarz

                                    • irka68
                                      Ambiente
                                      • 2011
                                      • 123

                                      #19
                                      Zamieszczone przez kri100f
                                      wg. manuala się da, ale nikt jeszcze tego nie zrobił
                                      czt to kwestia kodowania VCDSem ? opisał gdzieś to ktoś ?

                                      Komentarz

                                      Pracuję...