[O1] swap silnika ABF

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • benio81
    Rider
    • 2010
    • 295

    [O1] swap silnika ABF

    Zamieszczone przez Mihau
    Zamieszczone przez tokolosz
    i przelotowo 85 -90 km/h na 6 biegu
    Nie za wysoki bieg jak na taką prędkość?
    do wyprzedzania to trochę za wysoki, ale do spokojnej jazdy zupełnie normalny.
    Benio
  • Tony065
    RS
    • 2009
    • 2487
    • Octavia I (1U2)
    • ARX 1.8 20VT 150 KM

    #2
    [O1] swap silnika ABF

    cześć. w związku z nadchodzącą podwyżką cen ON zamierzam zmienić auto z TDI na B+LPG. ciekawi mnie czy swap jakiegoś silnik 2.0l 16V z Golfa GTI jest możliwy do OI :?: i najważniejsze, czy w ogóle opłacalny :?:
    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
    @ by Tune-up Gdańsk
    TDI VP++ i jeszcze rośnie
    Antek

    Komentarz

    • LUKI
      RS
      • 2005
      • 5776

      #3
      Tony065 zaloguj się tutaj



      ABF - VW, SEAT

      możliwy jest, ale jak każdy SWAP jest nieopłacalny


      grzech zakładać lpg do ABF'a :!:
      kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

      SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

      Komentarz

      • Tony065
        RS
        • 2009
        • 2487
        • Octavia I (1U2)
        • ARX 1.8 20VT 150 KM

        #4
        Zamieszczone przez LUKI
        grzech zakładać lpg do ABF'a :!:
        tak jak do 1.8T :?: parę osób twierdzi i ma na to dowody /wykres z hamowni/, że na LPG jest tak samo a nawet lepiej :wink:
        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
        @ by Tune-up Gdańsk
        TDI VP++ i jeszcze rośnie
        Antek

        Komentarz

        • LUKI
          RS
          • 2005
          • 5776

          #5
          Tony065

          1.8T było kilka wersji, ale w życiu nie założyłbym lpg do S3, Cupry czy GTI
          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

          Komentarz

          • Piratka
            L&K
            • 2009
            • 1016

            #6
            LUKI, zgadzam się z Tobą :wink:
            :twisted: mała czarna :twisted:

            Komentarz

            • endryu
              RS
              • 2006
              • 3773
              • Octavia II combi (1Z5)
              • CAXA 1.4 TSI 122 KM

              #7
              Tony065, Twój AHF na pewno nie pali więcej niż 6 l ON (średnio) :idea: .Przelicz co się opłaca. I poczytaj, że biorą się już za ceny LPG. Właściciele warsztatów montujących instalacje powoli skrobią się po czołach, bo montaż lpg będzie mało opłacalny (takie perspektywy analityków rynku paliwowego) :!: :!: :!:
              O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
              O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
              =================================================

              Komentarz

              • Mihau
                RS
                • 2009
                • 7460
                • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                #8
                Tony065, policz sobie ile wyjdzie SWAP na ABFa + dołożenie LPG i porównaj spalanie tego LPG + PB + cena swapa vs ON i zobacz ile będzie Ci się zwracało, bo moim zdaniem to nie opłacalne.
                O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                Komentarz

                • Udesky
                  RS
                  • 2007
                  • 1692
                  • Octavia I (1U2)
                  • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                  #9
                  Zakładając, że ON było by po 6zł w przyszłym roku, a TDI spala średnio 6l to
                  6zł*6l=36zł/100km
                  Po swapie na benzyny.
                  Zakładając, że LPG w przyszłym roku będzie kosztował 3zł, a auto spali średnio 10l
                  3zł*10l=30zł
                  Przy instalacji 4gen. musisz doliczyć jeszcze benzynę, bo do uzyskania jakieś tam temp. będziesz jechał na PB. No chyba, że planujesz 2gen LPG i jeździć tylko na LPG.
                  Tak więc licząc wszystko koszty jazdy B+G będą takie same albo bardzo zbliżone do ON.
                  Ale jak dodamy do tego koszty swapa no to już na pewno ON się bardziej opłaca.
                  Moja rada. Jeśli jeszcze nie masz softu to go zrób, a w tedy przy normalnej jeździe spalanie będziesz miał niższe niż obecnie.
                  W Polsce nie ma kryzysu.
                  Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                  Komentarz

                  • Piratka
                    L&K
                    • 2009
                    • 1016

                    #10
                    Udesky, no z tym spalanie AHF-a jest różnie :lol:
                    najmniej spaliła mi 4.7 l / 100km , a rekordowo 7.9 l / 100km
                    ale i tak wolę ON jak zagazowane PB :roll:

                    PS. oszczędności przez CB sprzedają non stop :lol: :lol: :lol: :lol:
                    :twisted: mała czarna :twisted:

                    Komentarz

                    • S3 CHRIS
                      Elegance
                      • 2006
                      • 979
                      • Octavia I (1U2)
                      • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                      • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                      #11
                      Tony065, bez problemu wejdzie do O1 miałem taki w golfie I a w oct jest duzo wiecej miejsca tylko zastanowił bym sie na tym co wyzej pisza czyli 1.8T moc ta sama a nowszy silnik

                      [ Dodano: Pią 11 Lis, 11 20:19 ]
                      oczywiscie ABF to pełny szacun silnik rewelka
                      ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                      ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        dziękuję koleżankom i kolegom za wszystkie odpowiedzi i podpowiedzi. w sumie to chciałem "wsadzić kij w mrowisko" i poczekać na efekty :wink: sumując temat, wiem że taki swap + LPG to koszty itd... zdaje się, że kwestia zrobienia @ w moim AHF jest nieunikniona, bo na inne projekty nie będzie funduszy. gdybam nad różnymi modami, bo potrzebuję pakownego auta, jakim jest właśnie OI, ale jazda wolnossącym benzyniakiem i to o sporej mocy daje niezłą frajdę. w tych gdybaniach poszedłbym dalej: OI HB :arrow: 4X4 :arrow: skrzynia 6B :arrow: 2.0l B :arrow: i tak ze 150-170KM pod nogą :diabelski_usmiech co Wy na to :?:
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • zepter00
                          RS
                          • 2008
                          • 2304

                          #13
                          4x4 w O1 HB jest z silnikiem 1,8T.Wymiana na wolnossącą benzynę 2l jest krokiem wstecz bo możliwości silnika turbo są większe i możliwości jego tuningu również.
                          Moja czeska kochanka :-D http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=37223 serwisowana przez DGW. ;-]

                          "Superbaśka" zastępcza http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...perb+++tdi+awx

                          Masz coś do mnie? Lepiej przeczytaj to ;-] http://tomianek.pinger.pl/m/839401

                          Komentarz

                          • Udesky
                            RS
                            • 2007
                            • 1692
                            • Octavia I (1U2)
                            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                            #14
                            Jeśli koniecznie chcesz benzynę to nie lepiej sprzedać i kupić bądź zamienić.
                            W Polsce nie ma kryzysu.
                            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                            Komentarz

                            • S3 CHRIS
                              Elegance
                              • 2006
                              • 979
                              • Octavia I (1U2)
                              • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                              • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez zepter00
                              4x4 w O1 HB jest z silnikiem 1,8T.Wymiana na wolnossącą benzynę 2l jest krokiem wstecz bo możliwości silnika turbo są większe i możliwości jego tuningu również.
                              jest ich mało wiec niech kolega szuka
                              ET 13.064 1/4 mili 2009 Octavia Rs I

                              ET 13.576 ---->13.3xx---->13.006 1/4 mili Golf I TFSI bY GTO

                              Komentarz

                              • kamilek
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 196

                                #16
                                Robic swap i zaraz to gazowac, to sie nie trzyma kupy.
                                ABF to juz kultowa jednastka zagazowanie jej to patologia, tak jak napisal Luki,
                                nie mozna miec wszystkiego.
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=45

                                im wolniej jedziesz, tym dluzej Cie ogladaja

                                Komentarz

                                Pracuję...