Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Swap 2.0AQY na VR6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • konrad121
    odpowiedział(a)
    Ja bede pakował do octavi mk1 2.8vr6 z sharana oznaczenie silnika AYL 204hp
    seryjnie to hatchback 1.8t 4x4
    Jedyny problem jak dla mnie to wiązka
    najprosciej było by kupic wiazke z golfa 4 ale niestety brak
    gdyby ktos juz swapował silnik z sharana 2.8vr6 do skody mk1 to chetnie sie dowiem co jak z wiazka

    Zostaw komentarz:


  • Quellu
    odpowiedział(a)
    Spojrzałem na ten temat, bo mnie też przechodzi przez myśl swap na VR6.
    Dlaczego?
    Bo nikt tego praktycznie nie robi. Tutaj nie chodzi o moc (której i tak jest nie mało), ale o wyjątkowość. Nie chodzi o koszta, nie chodzi co się bardziej opłaca.
    Widzę natomiast, że na zadane pytania nie padła żadna odpowiedź oprócz tych nie na temat.
    Wręcz widać, że posiadanie 1.8T = defekt płata czołowego.

    Bo kiedy ktoś pyta o swap na VR6 i związane z tym trudności, a dostaje odpowiedź "bardziej ci się opłaca 1.8T". No rany boskie.
    Dysfunkcja poziom master. Ludzie zrozumcie. Ktoś kto pyta o VR6, to go nie interesuje gówniane 1.8T.

    Czy ktoś przechodził w ogóle w jakikolwiek sposób swap VR6 niezależnie od jego wersji do o1 ?

    Zostaw komentarz:


  • bosss19
    odpowiedział(a)
    Na razie turbo nie będzie może kiedys

    Zostaw komentarz:


  • Tony065
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez bosss19
    W przyszłym miesiącu będę robił swap na vr6 wiec jak coś to pisać na pw
    to raczej Ty pisz tutaj jak tam postęp prac BTW, będzie turbo :diabelski_usmiech :?:

    Zostaw komentarz:


  • bosss19
    odpowiedział(a)
    W przyszłym miesiącu będę robił swap na vr6 wiec jak coś to pisać na pw

    Zostaw komentarz:


  • skalar
    odpowiedział(a)
    ależ on juz jest u nas na forum.

    Zostaw komentarz:


  • elpolacco
    odpowiedział(a)
    Tutaj mamy interesujący swap z 1.8T 150KM na 3.2 V6 biturbo

    Auto w chwili obecnej dysponuje moca 595PS oraz 650Nm na maxymalnym doładowaniu 1.1bara
    Link

    Zostaw komentarz:


  • Udesky
    odpowiedział(a)
    Ile teraz taki silnik R32? Jak ostatnio patrzyłem to ceny gołych silników zaczynały się od 7000zł, a kompletne chyba ponad 10 000. Łatwiej sprzedać O1 i dołożyć i kupić ori R32. No chyba, że komuś zależy na indywidualności.

    Zostaw komentarz:


  • rss
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez m4r3k
    Odświeżam...

    Są jakieś problemy przy przeszczepie r32 napędzającego ori 4 kółka do samochodu z napędem tylko na przednie łapy ? Wystarczy darować sobie wał i po sprawie czy to już jakieś grubsze kombinacje ?

    Oczywiście później do tego jakieś zawieszenie konkretne dobrać, hamulce już są - wenylowane 312-i Zimmermann'a, pozostaje silnik...
    silnik to silnik i w zasadzie powinien dac sie polaczyc z kazda skrzynia (sprzeglo, flansza, kolo zamachowe, itp, itd) naped z silnika jest przekazywany PRZEZ skrzynie biegow i dyfer (dyfry) .... i raczej jest mu wszystko jedno czy przekazuje ten naped na 2 czy 4 kapcie.

    Zostaw komentarz:


  • m4r3k
    odpowiedział(a)
    ale dzwiek nie ten sam
    To właśnie bardzo dobry powód :diabelski_usmiech Zresztą mi osobiście 250-270 koni w octavce wystarczyłoby w zupełności.

    Zostaw komentarz:


  • kamilek
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981
    Lepsze wyjście sprzedać 2.0 i kupić OI 1.8 T (obojętnie czy rs czy zwykłą), samym programem osiągniesz podobne parametry co w 2.8 vr6
    ale dzwiek nie ten sam

    Zostaw komentarz:


  • m4r3k
    odpowiedział(a)
    Odświeżam...

    Są jakieś problemy przy przeszczepie r32 napędzającego ori 4 kółka do samochodu z napędem tylko na przednie łapy ? Wystarczy darować sobie wał i po sprawie czy to już jakieś grubsze kombinacje ?

    Oczywiście później do tego jakieś zawieszenie konkretne dobrać, hamulce już są - wenylowane 312-i Zimmermann'a, pozostaje silnik...

    Zostaw komentarz:


  • Udesky
    odpowiedział(a)
    Pytanie jak długo chcesz tym jeździć. Bo wymiana silnika to jedno. Ale przy 200KM dobrze byłoby mieć już 312 z przodu. Zawieszeni sprawne mieć itp.

    Zostaw komentarz:


  • Si_Fu
    odpowiedział(a)
    Widzę że temat się rozwija. 8)
    Skodę mam z 99r i przebieg (licznikowo) prawie 300tyś.
    Jeżeli chodzi o blachy to na 100% bez wypadek.
    Jeżeli chodzi o silnik to już troszeczkę oleju potrzebuje. Wiem że jest to normalne przy AQY i właśnie się zastanawiam czy zabrać się za mały remont czy może zakupić jakiegoś anglika np Sharana z VR6 i zrobić małego przeszczepa.
    Myślę że zimę jeszcze przejeżdżę na aktualnym silniku a z nadejściem wiosny wykiełkuje jakiś szalony pomysł

    Zostaw komentarz:


  • grzegorzp
    odpowiedział(a)
    praktycznie nigdy nie opłaca się bawić w SWAPy,
    jak sama nazwa wskazuje to zabawa, a zabawy nie są opłacalne.
    jak chcesz zrobić jak najtaniej, to sprzedajesz to co masz i kupujesz coś z 1.8t,
    jak w O1 po 2006 r to samym programem robisz 200KM
    jak chcesz więcej to około 7tys i uzyskujesz 240KM
    żeby uzyskać okolice 300-350KM trzeba wydać około 10-15tys

    jak się upierasz przy vr6 to najtaniej będzie sprzedać to co masz i kupić a3 albo golfa IV lub V z vr3.2 i to będzie najtańsze i najbardziej opłacalne rozwiązanie.
    w serii mają 250KM a jak chcesz więcej to szykujesz 15-20tys na zaturbienie i masz 350-450KM
    lub za 5 tys zakładasz podtlenek i masz dodatkowe 100KM dostępne w wybranym momencie.

    a jak chcesz się bawić bo masz dużo kasy i masz fantazję i wiesz, że wydanie dodatkowej dyszki czy dwóch jest dla Ciebie do zaakceptowania to zaczynasz bawić się w swapy.

    ps. no chyba, że jesteś właścicielem warsztatu to wtedy też możesz się pobawić w swapy

    Zostaw komentarz:


  • Udesky
    odpowiedział(a)
    Do O1 podejdzie zarówno 2.8VR6 jak i 3.2VR6 oba z G4. Napęd to nie problem wystarczy skrzynia odpowiednia, może i ta od 2.0 by podeszła - trzeba sprawdzić.
    Zamieszczone przez sew1981
    Bardziej myślałem, żebyś sprzedał swoje auto i poszukał 1.8 t w całości.
    Nie koniecznie. Jeśli masz pewną budę, nie bitą itd, to kupujesz rozbitka z Anglii i przekładasz wszystko, razem z hamulcami itp. A to co zostaje sprzedajesz. To co nie, oddajesz na złom i nie jest tak drogo. Ale to jeśli masz pewną budę (jak ja na przykład) nie chcesz szukać fury pośród tej sieczki na allegro.
    Zamieszczone przez sew1981
    porównuje tylko takie koszta i efektywność motoru
    2.8 z G4 ma 204KM (przynajmniej teoretycznie) nie wiem jak w praktyce, więc ma więcej niż 1.8T po sofcie. A z pojemnością też się fajnie jeździ. Za 15 000 (tak po taniości) pewnie da się uturbić tego VRa tak na 300 - 350KM. Więc większe moce, zarówno w 2.8 jak i 1.8T wychodzą podobnie cenowo (nie licząc swapu). 1.8T pod 350KM to już chyba trzeba kuć czy jeszcze nie?
    Jeśli jednak Si_Fu byłby zainteresowany tylko softem w 1.8T, to ja wolał bym 2.8. Zwykłe N/A to też odpada problem choć by ze studzeniem turbo. Zakłada LPG i cieszy się jazdą.

    Jeśli planuje się pojeździć jeszcze trochę autem to opłaca bawić się w swapy itp. Jedna jak auto ma posłużyć rok czy dwa, to nie ma sensu.

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Si_Fu, to prawda dźwięk v6 jest imponujący, szczególnie w OI byłby
    Bardziej myślałem, żebyś sprzedał swoje auto i poszukał 1.8 t w całości. Myślę , że finansowo lepiej wyjdziesz niż na swapie.
    Mickul, oczywiście, tylko zapytaj tych ludzi, ile kasy pochłonęło wsadzenie r32 z całym układem przeniesiania napędu do octavii II rs. Tak to bym się nieograniczał, może ktoś większy upchał nawet niż 3.2? Może tak zapodać 3.6 z SII np....i dołożyć do tego turbawki. Wszystko rozchodzi się o kasę....
    No chyba, że autor postu ma na to full hajsu.

    Zostaw komentarz:


  • Mickul
    odpowiedział(a)
    Zamieszczone przez sew1981
    jezy, niestety w GIV 2.8 vr6 te pasujące do OI są wszystkie 4motion. Więc dodatkowy problem się pojawia przy swapie
    Wszystko się da.





    Zostaw komentarz:


  • Si_Fu
    odpowiedział(a)
    Chyba faktycznie lepszym rozwiązaniem będzie 1,8T chociaż ten dźwięk VR6 8).
    Tak z ciekawości się pytam czy dużo by było dłubania przy zmianie silnika 2.0 na 1.8T?

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Maicroft, to prawda
    porównuje tylko takie koszta i efektywność motoru: sprzedaż octy 2.0 i kupno octy 1.8 t + zrobienie chipsa vs. pakowanie motoru 2.8 vr6 do obecnego auta.
    Myślę ,że pierwsza opcja wyjdzie sporo taniej.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    Czy tansza. Tuning tani nie jest. Przepisy na mocne 1.8T i mocne VR6 sa, w tym drugim na kompresorze i na turbinie(ach) nawet

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    Maicroft, no tak, kwestia kasy pewnie tylko. Tańszą a efektywną opcją jest kupno 1.8t i modzenie jego, niż swap vr6.

    Zostaw komentarz:


  • Maicroft
    odpowiedział(a)
    To juz lepiej 3.2l wsadzic - szlak przetarty


    Wszystko da sie zrobic, rownie dobrze mozna nie montawac walu i tez bedzie jezdzic

    Zostaw komentarz:


  • sew1981
    odpowiedział(a)
    jezy, niestety w GIV 2.8 vr6 te pasujące do OI są wszystkie 4motion. Więc dodatkowy problem się pojawia przy swapie, a naprawdę w porównaniu do 1.8t po programie ten silnik nie powala osiągami:
    Ups, ślepa uliczka • AutoCentrum.pl
    z napędem na przód tylko był w passku b5 m.in. ale to już inny vr6 niż w GIV , bo umieszczony podłużnie, więc odpada, chyba że ktoś chce total rzeźbę robić:
    Ups, ślepa uliczka • AutoCentrum.pl
    Idea nie warta uwagi według mnie taki swap, za dużo kasy pochłonie.

    Zostaw komentarz:


  • jezy
    odpowiedział(a)
    ehh ja tez nad tym myslalem, teraz pytanie czy wszystkie vr6 mialy 4motion? czy z kolei naped na tyl wejdzie?

    Zostaw komentarz:

POWRÓT NA GÓRĘ
Pracuję...
X