Ja bede pakował do octavi mk1 2.8vr6 z sharana oznaczenie silnika AYL 204hp
seryjnie to hatchback 1.8t 4x4
Jedyny problem jak dla mnie to wiązka
najprosciej było by kupic wiazke z golfa 4 ale niestety brak
gdyby ktos juz swapował silnik z sharana 2.8vr6 do skody mk1 to chetnie sie dowiem co jak z wiazka
[O1] Swap 2.0AQY na VR6
Zwiń
X
-
Spojrzałem na ten temat, bo mnie też przechodzi przez myśl swap na VR6.
Dlaczego?
Bo nikt tego praktycznie nie robi. Tutaj nie chodzi o moc (której i tak jest nie mało), ale o wyjątkowość. Nie chodzi o koszta, nie chodzi co się bardziej opłaca.
Widzę natomiast, że na zadane pytania nie padła żadna odpowiedź oprócz tych nie na temat.
Wręcz widać, że posiadanie 1.8T = defekt płata czołowego.
Bo kiedy ktoś pyta o swap na VR6 i związane z tym trudności, a dostaje odpowiedź "bardziej ci się opłaca 1.8T". No rany boskie.
Dysfunkcja poziom master. Ludzie zrozumcie. Ktoś kto pyta o VR6, to go nie interesuje gówniane 1.8T.
Czy ktoś przechodził w ogóle w jakikolwiek sposób swap VR6 niezależnie od jego wersji do o1 ?
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez bosss19W przyszłym miesiącu będę robił swap na vr6 wiec jak coś to pisać na pwBTW, będzie turbo :diabelski_usmiech :?:
Zostaw komentarz:
-
-
W przyszłym miesiącu będę robił swap na vr6 wiec jak coś to pisać na pw
Zostaw komentarz:
-
-
Tutaj mamy interesujący swap z 1.8T 150KM na 3.2 V6 biturbo
Auto w chwili obecnej dysponuje moca 595PS oraz 650Nm na maxymalnym doładowaniu 1.1bara
Zostaw komentarz:
-
-
Ile teraz taki silnik R32? Jak ostatnio patrzyłem to ceny gołych silników zaczynały się od 7000zł, a kompletne chyba ponad 10 000. Łatwiej sprzedać O1 i dołożyć i kupić ori R32. No chyba, że komuś zależy na indywidualności.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez m4r3kOdświeżam...
Są jakieś problemy przy przeszczepie r32 napędzającego ori 4 kółka do samochodu z napędem tylko na przednie łapy ? Wystarczy darować sobie wał i po sprawie czy to już jakieś grubsze kombinacje ?
Oczywiście później do tego jakieś zawieszenie konkretne dobrać, hamulce już są - wenylowane 312-i Zimmermann'a, pozostaje silnik...
Zostaw komentarz:
-
-
ale dzwiek nie ten sam
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez sew1981Lepsze wyjście sprzedać 2.0 i kupić OI 1.8 T (obojętnie czy rs czy zwykłą), samym programem osiągniesz podobne parametry co w 2.8 vr6
Zostaw komentarz:
-
-
Odświeżam...
Są jakieś problemy przy przeszczepie r32 napędzającego ori 4 kółka do samochodu z napędem tylko na przednie łapy ? Wystarczy darować sobie wał i po sprawie czy to już jakieś grubsze kombinacje ?
Oczywiście później do tego jakieś zawieszenie konkretne dobrać, hamulce już są - wenylowane 312-i Zimmermann'a, pozostaje silnik...
Zostaw komentarz:
-
-
Pytanie jak długo chcesz tym jeździć. Bo wymiana silnika to jedno. Ale przy 200KM dobrze byłoby mieć już 312 z przodu. Zawieszeni sprawne mieć itp.
Zostaw komentarz:
-
-
Widzę że temat się rozwija. 8)
Skodę mam z 99r i przebieg (licznikowo) prawie 300tyś.
Jeżeli chodzi o blachy to na 100% bez wypadek.
Jeżeli chodzi o silnik to już troszeczkę oleju potrzebuje. Wiem że jest to normalne przy AQY i właśnie się zastanawiam czy zabrać się za mały remont czy może zakupić jakiegoś anglika np Sharana z VR6 i zrobić małego przeszczepa.
Myślę że zimę jeszcze przejeżdżę na aktualnym silniku a z nadejściem wiosny wykiełkuje jakiś szalony pomysł
Zostaw komentarz:
-
-
praktycznie nigdy nie opłaca się bawić w SWAPy,
jak sama nazwa wskazuje to zabawa, a zabawy nie są opłacalne.
jak chcesz zrobić jak najtaniej, to sprzedajesz to co masz i kupujesz coś z 1.8t,
jak w O1 po 2006 r to samym programem robisz 200KM
jak chcesz więcej to około 7tys i uzyskujesz 240KM
żeby uzyskać okolice 300-350KM trzeba wydać około 10-15tys
jak się upierasz przy vr6 to najtaniej będzie sprzedać to co masz i kupić a3 albo golfa IV lub V z vr3.2 i to będzie najtańsze i najbardziej opłacalne rozwiązanie.
w serii mają 250KM a jak chcesz więcej to szykujesz 15-20tys na zaturbienie i masz 350-450KM
lub za 5 tys zakładasz podtlenek i masz dodatkowe 100KM dostępne w wybranym momencie.
a jak chcesz się bawić bo masz dużo kasy i masz fantazję i wiesz, że wydanie dodatkowej dyszki czy dwóch jest dla Ciebie do zaakceptowania to zaczynasz bawić się w swapy.
ps. no chyba, że jesteś właścicielem warsztatu to wtedy też możesz się pobawić w swapy
Zostaw komentarz:
-
-
Do O1 podejdzie zarówno 2.8VR6 jak i 3.2VR6 oba z G4. Napęd to nie problem wystarczy skrzynia odpowiednia, może i ta od 2.0 by podeszła - trzeba sprawdzić.
Zamieszczone przez sew1981Bardziej myślałem, żebyś sprzedał swoje auto i poszukał 1.8 t w całości.
Zamieszczone przez sew1981porównuje tylko takie koszta i efektywność motoru
Jeśli jednak Si_Fu byłby zainteresowany tylko softem w 1.8T, to ja wolał bym 2.8. Zwykłe N/A to też odpada problem choć by ze studzeniem turbo. Zakłada LPG i cieszy się jazdą.
Jeśli planuje się pojeździć jeszcze trochę autem to opłaca bawić się w swapy itp. Jedna jak auto ma posłużyć rok czy dwa, to nie ma sensu.
Zostaw komentarz:
-
-
Si_Fu, to prawda dźwięk v6 jest imponujący, szczególnie w OI byłby
Bardziej myślałem, żebyś sprzedał swoje auto i poszukał 1.8 t w całości. Myślę , że finansowo lepiej wyjdziesz niż na swapie.
Mickul, oczywiście, tylko zapytaj tych ludzi, ile kasy pochłonęło wsadzenie r32 z całym układem przeniesiania napędu do octavii II rs. Tak to bym się nieograniczał, może ktoś większy upchał nawet niż 3.2? Może tak zapodać 3.6 z SII np....i dołożyć do tego turbawki. Wszystko rozchodzi się o kasę....
No chyba, że autor postu ma na to full hajsu.
Zostaw komentarz:
-
-
Zamieszczone przez sew1981jezy, niestety w GIV 2.8 vr6 te pasujące do OI są wszystkie 4motion. Więc dodatkowy problem się pojawia przy swapie
Zostaw komentarz:
-
-
Chyba faktycznie lepszym rozwiązaniem będzie 1,8T chociaż ten dźwięk VR6 8).
Tak z ciekawości się pytam czy dużo by było dłubania przy zmianie silnika 2.0 na 1.8T?
Zostaw komentarz:
-
-
Maicroft, to prawda
porównuje tylko takie koszta i efektywność motoru: sprzedaż octy 2.0 i kupno octy 1.8 t + zrobienie chipsa vs. pakowanie motoru 2.8 vr6 do obecnego auta.
Myślę ,że pierwsza opcja wyjdzie sporo taniej.
Zostaw komentarz:
-
-
Czy tansza. Tuning tani nie jest. Przepisy na mocne 1.8T i mocne VR6 sa, w tym drugim na kompresorze i na turbinie(ach) nawet
Zostaw komentarz:
-
-
Maicroft, no tak, kwestia kasy pewnie tylko. Tańszą a efektywną opcją jest kupno 1.8t i modzenie jego, niż swap vr6.
Zostaw komentarz:
-
-
To juz lepiej 3.2l wsadzic - szlak przetarty
Wszystko da sie zrobic, rownie dobrze mozna nie montawac walu i tez bedzie jezdzic
Zostaw komentarz:
-
-
jezy, niestety w GIV 2.8 vr6 te pasujące do OI są wszystkie 4motion. Więc dodatkowy problem się pojawia przy swapie, a naprawdę w porównaniu do 1.8t po programie ten silnik nie powala osiągami:
z napędem na przód tylko był w passku b5 m.in. ale to już inny vr6 niż w GIV , bo umieszczony podłużnie, więc odpada, chyba że ktoś chce total rzeźbę robić:
Idea nie warta uwagi według mnie taki swap, za dużo kasy pochłonie.
Zostaw komentarz:
-
-
ehh ja tez nad tym myslalem, teraz pytanie czy wszystkie vr6 mialy 4motion? czy z kolei naped na tyl wejdzie?
Zostaw komentarz:
-
Zostaw komentarz: