[O1] Swap 2.0AQY na VR6

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • darcio32
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O1] Swap 2.0AQY na VR6

    u mnie jest prawie 300 :diabelski_usmiech i mam to gdzieś...

    co z tego że licznik programowań się cofnie jak ECU trzeba rozbierać i odblokować...myślę ze po połączeniu z serwerem w ASO wszystko wyjdzie
  • Si_Fu
    Classic
    • 2009
    • 24

    #2
    [O1] Swap 2.0AQY na VR6

    Witam serdecznie
    Czy ktoś z Was myślał nad zrobieniem swapa w Octavi na VR6?
    Ostatnio coś takiego chodzi mi po głowie.
    Jaki by był orintacyjny koszt?
    Rozmiarowo nie powinno być problemu.
    Aktualnie posiadam 2.0 AQY i prawde mówiąc pare koników by się przydało.
    Pozdrawiam

    Komentarz

    • sew1981
      RS
      S_OCP MemberModeratorr
      • 2009
      • 10917
      • Fiat

      #3
      Si_Fu, na pewno problemów rozmiarowo nie będzie. Przecież OI bazuje technicznie na GIV, a tam fabrycznie montowali 2.8 VR6. Tylko moim zdaniem, to masa kasy taki swap. Lepsze wyjście sprzedać 2.0 i kupić OI 1.8 T (obojętnie czy rs czy zwykłą), samym programem osiągniesz podobne parametry co w 2.8 vr6, a cenowo ne pewno wyjdzie korzystniej. Poza tym 1.8 t jest lepszy do dalszych przeróbek mechanicznych, m.in. dlatego że ma turbo już.

      Komentarz

      • jezy
        Drive
        • 2008
        • 49

        #4
        ehh ja tez nad tym myslalem, teraz pytanie czy wszystkie vr6 mialy 4motion? czy z kolei naped na tyl wejdzie?
        sprzedam fotele RS,
        Jeep SRT8 MY08

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratorr
          • 2009
          • 10917
          • Fiat

          #5
          jezy, niestety w GIV 2.8 vr6 te pasujące do OI są wszystkie 4motion. Więc dodatkowy problem się pojawia przy swapie, a naprawdę w porównaniu do 1.8t po programie ten silnik nie powala osiągami:

          z napędem na przód tylko był w passku b5 m.in. ale to już inny vr6 niż w GIV , bo umieszczony podłużnie, więc odpada, chyba że ktoś chce total rzeźbę robić:

          Idea nie warta uwagi według mnie taki swap, za dużo kasy pochłonie.

          Komentarz

          • Maicroft
            Moderator
            S_OCP MemberModeratorr
            • 2004
            • 25757
            • Audi

            #6
            To juz lepiej 3.2l wsadzic - szlak przetarty


            Wszystko da sie zrobic, rownie dobrze mozna nie montawac walu i tez bedzie jezdzic
            Spritmonitor.de

            Komentarz

            • sew1981
              RS
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2009
              • 10917
              • Fiat

              #7
              Maicroft, no tak, kwestia kasy pewnie tylko. Tańszą a efektywną opcją jest kupno 1.8t i modzenie jego, niż swap vr6.

              Komentarz

              • Maicroft
                Moderator
                S_OCP MemberModeratorr
                • 2004
                • 25757
                • Audi

                #8
                Czy tansza. Tuning tani nie jest. Przepisy na mocne 1.8T i mocne VR6 sa, w tym drugim na kompresorze i na turbinie(ach) nawet
                Spritmonitor.de

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratorr
                  • 2009
                  • 10917
                  • Fiat

                  #9
                  Maicroft, to prawda
                  porównuje tylko takie koszta i efektywność motoru: sprzedaż octy 2.0 i kupno octy 1.8 t + zrobienie chipsa vs. pakowanie motoru 2.8 vr6 do obecnego auta.
                  Myślę ,że pierwsza opcja wyjdzie sporo taniej.

                  Komentarz

                  • Si_Fu
                    Classic
                    • 2009
                    • 24

                    #10
                    Chyba faktycznie lepszym rozwiązaniem będzie 1,8T chociaż ten dźwięk VR6 8).
                    Tak z ciekawości się pytam czy dużo by było dłubania przy zmianie silnika 2.0 na 1.8T?

                    Komentarz

                    • Mickul
                      RS
                      • 2010
                      • 2847

                      #11
                      Zamieszczone przez sew1981
                      jezy, niestety w GIV 2.8 vr6 te pasujące do OI są wszystkie 4motion. Więc dodatkowy problem się pojawia przy swapie
                      Wszystko się da.





                      Komentarz

                      • sew1981
                        RS
                        S_OCP MemberModeratorr
                        • 2009
                        • 10917
                        • Fiat

                        #12
                        Si_Fu, to prawda dźwięk v6 jest imponujący, szczególnie w OI byłby
                        Bardziej myślałem, żebyś sprzedał swoje auto i poszukał 1.8 t w całości. Myślę , że finansowo lepiej wyjdziesz niż na swapie.
                        Mickul, oczywiście, tylko zapytaj tych ludzi, ile kasy pochłonęło wsadzenie r32 z całym układem przeniesiania napędu do octavii II rs. Tak to bym się nieograniczał, może ktoś większy upchał nawet niż 3.2? Może tak zapodać 3.6 z SII np....i dołożyć do tego turbawki. Wszystko rozchodzi się o kasę....
                        No chyba, że autor postu ma na to full hajsu.

                        Komentarz

                        • Udesky
                          RS
                          • 2007
                          • 1692
                          • Octavia I (1U2)
                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Do O1 podejdzie zarówno 2.8VR6 jak i 3.2VR6 oba z G4. Napęd to nie problem wystarczy skrzynia odpowiednia, może i ta od 2.0 by podeszła - trzeba sprawdzić.
                          Zamieszczone przez sew1981
                          Bardziej myślałem, żebyś sprzedał swoje auto i poszukał 1.8 t w całości.
                          Nie koniecznie. Jeśli masz pewną budę, nie bitą itd, to kupujesz rozbitka z Anglii i przekładasz wszystko, razem z hamulcami itp. A to co zostaje sprzedajesz. To co nie, oddajesz na złom i nie jest tak drogo. Ale to jeśli masz pewną budę (jak ja na przykład) nie chcesz szukać fury pośród tej sieczki na allegro.
                          Zamieszczone przez sew1981
                          porównuje tylko takie koszta i efektywność motoru
                          2.8 z G4 ma 204KM (przynajmniej teoretycznie) nie wiem jak w praktyce, więc ma więcej niż 1.8T po sofcie. A z pojemnością też się fajnie jeździ. Za 15 000 (tak po taniości) pewnie da się uturbić tego VRa tak na 300 - 350KM. Więc większe moce, zarówno w 2.8 jak i 1.8T wychodzą podobnie cenowo (nie licząc swapu). 1.8T pod 350KM to już chyba trzeba kuć czy jeszcze nie?
                          Jeśli jednak Si_Fu byłby zainteresowany tylko softem w 1.8T, to ja wolał bym 2.8. Zwykłe N/A to też odpada problem choć by ze studzeniem turbo. Zakłada LPG i cieszy się jazdą.

                          Jeśli planuje się pojeździć jeszcze trochę autem to opłaca bawić się w swapy itp. Jedna jak auto ma posłużyć rok czy dwa, to nie ma sensu.
                          W Polsce nie ma kryzysu.
                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                          Komentarz

                          • grzegorzp
                            Drive
                            • 2008
                            • 90

                            #14
                            praktycznie nigdy nie opłaca się bawić w SWAPy,
                            jak sama nazwa wskazuje to zabawa, a zabawy nie są opłacalne.
                            jak chcesz zrobić jak najtaniej, to sprzedajesz to co masz i kupujesz coś z 1.8t,
                            jak w O1 po 2006 r to samym programem robisz 200KM
                            jak chcesz więcej to około 7tys i uzyskujesz 240KM
                            żeby uzyskać okolice 300-350KM trzeba wydać około 10-15tys

                            jak się upierasz przy vr6 to najtaniej będzie sprzedać to co masz i kupić a3 albo golfa IV lub V z vr3.2 i to będzie najtańsze i najbardziej opłacalne rozwiązanie.
                            w serii mają 250KM a jak chcesz więcej to szykujesz 15-20tys na zaturbienie i masz 350-450KM
                            lub za 5 tys zakładasz podtlenek i masz dodatkowe 100KM dostępne w wybranym momencie.

                            a jak chcesz się bawić bo masz dużo kasy i masz fantazję i wiesz, że wydanie dodatkowej dyszki czy dwóch jest dla Ciebie do zaakceptowania to zaczynasz bawić się w swapy.

                            ps. no chyba, że jesteś właścicielem warsztatu to wtedy też możesz się pobawić w swapy

                            Komentarz

                            • Si_Fu
                              Classic
                              • 2009
                              • 24

                              #15
                              Widzę że temat się rozwija. 8)
                              Skodę mam z 99r i przebieg (licznikowo) prawie 300tyś.
                              Jeżeli chodzi o blachy to na 100% bez wypadek.
                              Jeżeli chodzi o silnik to już troszeczkę oleju potrzebuje. Wiem że jest to normalne przy AQY i właśnie się zastanawiam czy zabrać się za mały remont czy może zakupić jakiegoś anglika np Sharana z VR6 i zrobić małego przeszczepa.
                              Myślę że zimę jeszcze przejeżdżę na aktualnym silniku a z nadejściem wiosny wykiełkuje jakiś szalony pomysł

                              Komentarz

                              • Udesky
                                RS
                                • 2007
                                • 1692
                                • Octavia I (1U2)
                                • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                #16
                                Pytanie jak długo chcesz tym jeździć. Bo wymiana silnika to jedno. Ale przy 200KM dobrze byłoby mieć już 312 z przodu. Zawieszeni sprawne mieć itp.
                                W Polsce nie ma kryzysu.
                                Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                Komentarz

                                • m4r3k
                                  Classic
                                  • 2010
                                  • 18

                                  #17
                                  Odświeżam...

                                  Są jakieś problemy przy przeszczepie r32 napędzającego ori 4 kółka do samochodu z napędem tylko na przednie łapy ? Wystarczy darować sobie wał i po sprawie czy to już jakieś grubsze kombinacje ?

                                  Oczywiście później do tego jakieś zawieszenie konkretne dobrać, hamulce już są - wenylowane 312-i Zimmermann'a, pozostaje silnik...

                                  Komentarz

                                  • kamilek
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 196

                                    #18
                                    Zamieszczone przez sew1981
                                    Lepsze wyjście sprzedać 2.0 i kupić OI 1.8 T (obojętnie czy rs czy zwykłą), samym programem osiągniesz podobne parametry co w 2.8 vr6
                                    ale dzwiek nie ten sam
                                    http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=45

                                    im wolniej jedziesz, tym dluzej Cie ogladaja

                                    Komentarz

                                    • m4r3k
                                      Classic
                                      • 2010
                                      • 18

                                      #19
                                      ale dzwiek nie ten sam
                                      To właśnie bardzo dobry powód :diabelski_usmiech Zresztą mi osobiście 250-270 koni w octavce wystarczyłoby w zupełności.

                                      Komentarz

                                      • rss
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1098

                                        #20
                                        Zamieszczone przez m4r3k
                                        Odświeżam...

                                        Są jakieś problemy przy przeszczepie r32 napędzającego ori 4 kółka do samochodu z napędem tylko na przednie łapy ? Wystarczy darować sobie wał i po sprawie czy to już jakieś grubsze kombinacje ?

                                        Oczywiście później do tego jakieś zawieszenie konkretne dobrać, hamulce już są - wenylowane 312-i Zimmermann'a, pozostaje silnik...
                                        silnik to silnik i w zasadzie powinien dac sie polaczyc z kazda skrzynia (sprzeglo, flansza, kolo zamachowe, itp, itd) naped z silnika jest przekazywany PRZEZ skrzynie biegow i dyfer (dyfry) .... i raczej jest mu wszystko jedno czy przekazuje ten naped na 2 czy 4 kapcie.
                                        kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                                        _________________________________________
                                        Do sprzedania:
                                        komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                                        zaciski do hamulcow 280mm.

                                        Komentarz

                                        • Udesky
                                          RS
                                          • 2007
                                          • 1692
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Ile teraz taki silnik R32? Jak ostatnio patrzyłem to ceny gołych silników zaczynały się od 7000zł, a kompletne chyba ponad 10 000. Łatwiej sprzedać O1 i dołożyć i kupić ori R32. No chyba, że komuś zależy na indywidualności.
                                          W Polsce nie ma kryzysu.
                                          Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

                                          Komentarz

                                          • elpolacco
                                            L&K
                                            • 2010
                                            • 1372
                                            • Volkswagen
                                            • CYVB 1.2 TSI 110 KM

                                            #22
                                            Tutaj mamy interesujący swap z 1.8T 150KM na 3.2 V6 biturbo

                                            Auto w chwili obecnej dysponuje moca 595PS oraz 650Nm na maxymalnym doładowaniu 1.1bara
                                            VW Golf Sportsvan 1.2 TSI 110KM

                                            Komentarz

                                            • skalar
                                              Rider
                                              • 2010
                                              • 575

                                              #23
                                              ależ on juz jest u nas na forum.

                                              Komentarz

                                              • bosss19
                                                Rider
                                                • 2013
                                                • 664

                                                #24
                                                W przyszłym miesiącu będę robił swap na vr6 wiec jak coś to pisać na pw
                                                Sprzedam http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=5167784
                                                dla OCP rabacik

                                                Komentarz

                                                • Tony065
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 2487
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez bosss19
                                                  W przyszłym miesiącu będę robił swap na vr6 wiec jak coś to pisać na pw
                                                  to raczej Ty pisz tutaj jak tam postęp prac BTW, będzie turbo :diabelski_usmiech :?:
                                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                                  Antek

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...