co to jest IC?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • co to jest IC?

    Tak, robilem tez ludziom tak, ze zamiast jednego duzego kawalka wkladalem kilka, ze jak woda skapywala na folie, to musiala sie wlac do srodka drzwi a nie na tapicerke, tak jak robi sie dachowki. I tez problem znikal

  • #2
    co to jest IC?

    na forum piszecie wrażenia z montażu ic i jak sie na tym jeżdzi ale nikt nie pisze co to jest.
    to chłodnica powietrza tak? czy ic jest zalany jakimś płynem?
    w firmie zakładającej IC,hłodnice itp do ciężarówek powiedzieli że lepszy bedzie IC z mosiądzu niż z aluminniun bo mosiądz szybciej przekazuje ciepło i że cieższy nie bedzie a cena to ok 30zł wiecej.cena ic od iveco to ko 600zł(wymiary 63x46x??)wyjście na bok z jednej strony a rure proponuja gumowa na wymiar bo jej niewolno ciąć po zgięciu sie nie zwęża średnica na zewnątrz pokryta drutem jak spreżyna i sie zwęża od 38mm to tylu ile chce max do 20mm cena to 150zł.
    poprowadze ja jak chce a reka niedałem jej rady ścismąć.
    taka gumowa może być czy lepiej aluminniowa?

    Komentarz

    • huwe
      Elegance
      S_OCP Member
      • 2005
      • 976

      #3
      Re: co to jest IC?

      Zamieszczone przez gizio
      na forum piszecie wrażenia z montażu ic i jak sie na tym jeżdzi ale nikt nie pisze co to jest.
      to chłodnica powietrza tak? czy ic jest zalany jakimś płynem?
      :shock:

      szczerze mówiąc ( w zasadzie pisząc ) ręce mi opadły.
      coś Ty z księżyca się urwał, czy specjalnie wariata strugasz ?
      to jak byłeś pytać w tym warsztacie montującym CHłodnice to o co tak naprawdę pytałeś??
      IC - CHŁODNICA POWIETRZA NA DOLOCIE (zasysanego do cylindrów)( skrót z angielskiego : inter cooler.
      Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

      Komentarz


      • #4
        nie jestem mechanikiem żeby takie rzeczy wiedzieć. o samochodach wiem tyle żeby zatankować i przekrecić kluczyk w stacyjce.jak coś sie dzieje to nic sam nie robie.ja chce tylko kupić iC i wtryski ale nie musze nic o tym wiedzieć jak bede zakładał ic to jakąś wiedze zdobede.ale jak wszyscy beda robić problem jak ktoś zadaje pytania to Polska dalej bedzie taka jak teraz.Mam nadzieje że inni nie reaguja na pytania z takimi pretensjami jak ty.

        Komentarz

        • huwe
          Elegance
          S_OCP Member
          • 2005
          • 976

          #5
          Zamieszczone przez gizio
          nie jestem mechanikiem żeby takie rzeczy wiedzieć.
          to po co pytać

          Zamieszczone przez gizio
          o samochodach wiem tyle żeby zatankować i przekrecić kluczyk w stacyjce.jak coś sie dzieje to nic sam nie robie.
          to oddaje się auto do serwisów - i o nic nie pyta : ma być zrobione i już.

          Zamieszczone przez gizio
          ja chce tylko kupić iC i wtryski ale nie musze nic o tym wiedzieć
          to znowu : po co pytać.

          Zamieszczone przez gizio
          jak bede zakładał ic to jakąś wiedze zdobede.ale jak wszyscy beda robić problem jak ktoś zadaje pytania to Polska dalej bedzie taka jak teraz.
          wiesz , to nie jest miejsce na dyskusje o Polsce - czepiasz się

          Zamieszczone przez gizio
          Mam nadzieje że inni nie reaguja na pytania z takimi pretensjami jak ty.
          o co Ci chodzi?? dowiedziałeś się o to co pytałeś.
          A to, że jesteś leniuch i lubić iść na skróty to nie moja wina. używaj szukajki i już. a z kontekstu Twoich pytań wynika, że chcesz zamontować FMIC- front mounted inter cooler. czyli zastąpić seryjny ic dokładką z przodu auta przed chłodnicą cieczy. poszukaj dokładnie w dziale tuningu, a na pewno znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące Cię pytania- łącznie ze wzrostami mocy uzyskiwanymi po montażu fmic-a.
          Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

          Komentarz

          • Jabar1975
            RS
            • 2006
            • 3331

            #6
            Zamieszczone przez gizio
            Mam nadzieje że inni nie reaguja na pytania z takimi pretensjami jak ty
            i tak dobrze ze nie skonczylo sie tak:



            jakby poszukac to:




            [ Dodano: Sro 23 Sie, 06 21:41 ]
            A jak wtryski i FMIC to koniecznie poczytaj jeszcze o programie vel wirusie vel, modzie vel, chipie vel, korekcji nastaw komputera sterujacego silnikiem
            nasza droga: www.wpzs.pl

            Komentarz

            • paf
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 3140

              #7
              Zamieszczone przez gizio
              ...Mam nadzieje że inni nie reaguja na pytania z takimi pretensjami jak ty...
              myślę że prawie wszyscy tutaj - ale nie chcą zaśmiecać tego forum bo byłby to wątek punktujący takie zachowania.

              Ico? i teraz podle się czuję że sam je zaśmiecam :|

              Komentarz


              • #8
                przeczytałem całe forum temat po temacie bo jak czegoś niewiem to chce sie dowiedzieć.nie dowiedziałem sie kilku rzeczy to pytam : co zaróżnica dla powietrza i silnika czy powietrze płynie kwasówka albo aluminniowa rura czy takim profi twardym i giętym wężem. i czy ic poza obniżeniem temp powietrza daje coś jeszcze? czy auto szybciej sie wkreca na obroty, mniej dymi, turbina głośniej syczy?
                co za różnica IC z: aluminium czy mosiądz?
                do jazdy samochodem nie trzeba znać zasady działania każdej części.
                jak by każdy wiedział wszystko to po co to forum?
                a ic chce założyc bo Marek po chipie proponował mi go ale uznałem że jeszcze nie ma potrzeby a teraz przed wtryskami i korektą programu taki IC przyda sie pozatym piszecie że FMIC to koszt ok 2000zł a ja go kupie nowego za ok 600zł, wąż ok 150zł, robocizna 100zł czyli sporo poniżej 1000zł i przeboleje taka sume.
                gdyby to mnie kosztowało 2000to nawet bym nie pytał co to jest.

                Komentarz

                • huwe
                  Elegance
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 976

                  #9
                  Zamieszczone przez Jabar1975
                  dokładnie
                  no w sumie ... pytania gatunkowo podobne, tylko tamten kolega chyba sie zorientował, że coś nie teges, a kolega gizio wali w zaparte.
                  ale chyba ma to w zwyczaju bo o ile mnie pamięc nie myli, to w poprzednich topicach o modzeniu napierw pytał o przeszczep motorowni, a potem też zrypał kogoś udzielającego odpowiedzi... o znalazłem: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=5500 TTTM po prostu.
                  Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc

                  Komentarz

                  • Jabar1975
                    RS
                    • 2006
                    • 3331

                    #10
                    Zamieszczone przez gizio
                    jak by każdy wiedział wszystko to po co to forum?
                    duzo tych pytan ..... najlepiej podjedz na spota i popytaj na pewno wyjasnia co i jak koledzy.
                    Zamieszczone przez gizio
                    co zaróżnica dla powietrza i silnika czy powietrze płynie kwasówka albo aluminniowa rura czy takim profi twardym i giętym wężem
                    ano taka ze kazdy material inaczej sie obrabia, inaczej pracuje w temperaturze (np guma sie rozciaga powodujac wieksze straty przeplywu i spadek cisnienia) dochodzi do tego jeszcze wspolczynik chropowatosci scianek wewnetrznych - ale to cie raczej nie powinno interesowac (sygnalizuje obecnosc takowego parametru).
                    Zamieszczone przez gizio
                    i czy ic poza obniżeniem temp powietrza daje coś jeszcze
                    daje tylko tyle albo az tyle (zalezy od podejscia)
                    Zamieszczone przez gizio
                    co za różnica IC z: aluminium czy mosiądz?
                    mosiadz latwiej posklejac - ale swiat idzie w kierunku aluminiowych wymiennikow - pewnie cos w tym jest. A roznica ciezaru bedzie i to nie mala (procentowo) na korzysc aluminium.
                    Zamieszczone przez gizio
                    czy auto szybciej sie wkreca na obroty, mniej dymi, turbina głośniej syczy?
                    teoretycznie wolniej sie wkreca na poczatku- bo rosnie pojemnosc i bezwladnosc ukladu - praktycznie nic takiego nie ma miejsca bo uklad jest z reguly projektowany pod turbo z IC; mniej dymi bo dostaje wiecej tlenu do spalania, turbina glosniej syczy jak sie konczy ew. jak jej zalozysz stozkowy filtr powietrza.

                    Zachowanie gumowej rury doprowadzajacej powietrze z IC do silnika polecam zaobserwowac w autach gdzie takie rozwiazanie jest stosowane - np Rover 220 SDI - rosnie rura jak pianka budowlana - przy kazdym dodaniu gazu.
                    nasza droga: www.wpzs.pl

                    Komentarz

                    • RomanS
                      Elegance
                      • 2004
                      • 804

                      #11
                      Zamieszczone przez Jabar1975
                      Zachowanie gumowej rury doprowadzajacej powietrze z IC do silnika polecam zaobserwowac w autach gdzie takie rozwiazanie jest stosowane - np Rover 220 SDI - rosnie rura jak pianka budowlana - przy kazdym dodaniu gazu.
                      Pomijając wszystkie inne wątki poruszone w tym temacie (można by je streścić krótko: dobrze, że są ludzie którzy absolutnie nie wiedzą o co chodzi w samochodach. I to wcale nie jest złe. Przecież nie można być najlepszym we wszystkim. A dadzą przynajmniej zarobić innym :wink: ) chciałbym wspomnieć o rurach gumowych stosowanych w samochodach VW (np. Passat B3 1,6TD, 1,9TD oraz prawdopodobnie Passat B4 i Golf 3 - tu już na 100% nie jestem pewien, miażdżyca niestety robi swoje :wink: ).

                      W każdym razie w tym przypadku rury gumowe nie rosły ani nie puchły, mimo, że nie miały spirali z drutu.
                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                      Komentarz

                      • BioBogon
                        Elegance
                        • 2005
                        • 921

                        #12
                        To ja może dodam, że po założeniu FMIC u mnie najbardziej zauważalne są 2 efekty. Pierwszy (in minus) to głośniejsza praca silnika związana z szumem w rurce i powstawaniem rezonansów w było nie było nieseryjnej instalacji i wątpie czy się coś na to poradzi. Drugi efekt (in plus) to wyraźna poprawa jazdy samochodu w zakresie 3200-4500 obrotów, ciągnie do samego końca i aż chce się tak cisnąć
                        Leon FR 2.0TDI 170KM

                        Komentarz

                        • Zibi
                          Rider
                          S_OCP Member
                          • 2005
                          • 491

                          #13
                          Zamieszczone przez BioBogon
                          To ja może dodam, że po założeniu FMIC u mnie najbardziej zauważalne są 2 efekty. Pierwszy (in minus) to głośniejsza praca silnika związana z szumem w rurce i powstawaniem rezonansów w było nie było nieseryjnej instalacji i wątpie czy się coś na to poradzi.
                          Ja jeszcze dodam, ze orurowanie unless owiniete pianka w strategicznych miejscach lubi sie obijac o rozne wystajace elementy w komorze silnika
                          Zamieszczone przez BioBogon
                          Drugi efekt (in plus) to wyraźna poprawa jazdy samochodu w zakresie 3200-4500 obrotów, ciągnie do samego końca i aż chce się tak cisnąć
                          Dokladnie tak, opamietanie przychodzi dopiero w okolicach 4800 jak juz utrate mocy daje sie odczuc

                          Kilka uwag natury zasadniczej:
                          a) nie wiem czy autorowi watku bardziej by nie pasowal duzy SMIC - tanszy i o wiele mniej kombinacji. W watku Aligatora sa okreslone przedzialy mocy dla ktorych to rozwiazanie starcza
                          b) montaz FMIC-a nie jest ciezki, ale to jednak jest custom i zaklad powinien miec jakies doswiadczenie. Zaden z zakladow z ktorych zwrocilem sie w kwestii montazu nie strzelil ceny 1000 zl - zaczynali od 1200 a konczyli na 2000. U mnie skonczylo sie na 1500. Jesli chcesz sie pakowac w takie zmiany to radze po cichu zalozyc koszt +50% - tak zeby sie nie okazalo, ze jak rozgrzebia auto i im cos nie wyjdzie, to robota stanie
                          c) wzmacniane weze gumowe nie sa zle - zwroc uwage na cybanty (opaski zaciskowe) - sugeruje grube ciezarowkowe
                          d) ic z Iveco nie jest zle, ale ciezko dostac pasujacy model w dobrym stanie za rozsadna cene. Rozejrzyj sie za IC z Golfa V / Octavii 2 - moga podejsc choc pewnie z jakas rzezba.
                          Ewentualnie ostatnio namierzylem http://www.rpmotorsport.pl/index.php?cPath=13
                          Niezla cena, wyjscie na boki - ciekawe jaka jakosc



                          Pozdrawiam
                          Zibi

                          Komentarz

                          • BioBogon
                            Elegance
                            • 2005
                            • 921

                            #14
                            Zamieszczone przez Zibi
                            Zamieszczone przez BioBogon
                            To ja może dodam, że po założeniu FMIC u mnie najbardziej zauważalne są 2 efekty. Pierwszy (in minus) to głośniejsza praca silnika związana z szumem w rurce i powstawaniem rezonansów w było nie było nieseryjnej instalacji i wątpie czy się coś na to poradzi.
                            Ja jeszcze dodam, ze orurowanie unless owiniete pianka w strategicznych miejscach lubi sie obijac o rozne wystajace elementy w komorze silnika
                            Zibi
                            U mnie na początku się obijało i wyliminowałem po kolei wszystkie takie punkty, ale rura jest na sztywno mocowana do silnika i chyba to jest słaby punkt konstrukcji w sensie przez to rezonuje. Chyba wykominuje jakieś gumowe mocowania. Efekt jest wyraźniejszy przy włączonej klimie, czyli pewnie rezonuje mocowanie przy paskach z boku :roll:

                            Z czasem się przyzwyczaje lub się jakoś poprawi
                            Leon FR 2.0TDI 170KM

                            Komentarz

                            • DGW
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 2330

                              #15
                              Zamieszczone przez gizio
                              piszecie że FMIC to koszt ok 2000zł a ja go kupie nowego za ok 600zł, wąż ok 150zł, robocizna 100zł czyli sporo poniżej 1000zł i przeboleje taka sume.
                              gizio, napisz mi na PW gdzie zaoferowano Ci coś takiego bo sam chce też FMIC założyć
                              NFPNorth-West
                              2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                              WARSZTAT www.dsize.pl
                              ->
                              CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                              spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                              Komentarz


                              • #16
                                juz odpowiadam co sie dowiedziałem o gumowych wężach:sa dobre do tirów bo tam chodzi o co innego ma być mocny moment a silnik w osobówce potrzebuje płynnego strumienia powietrza bez zawirowań.dlatego sie poleróje rury i kolektor dolotowy.rury powinny być co jakiś czas łączone czymś sprężystym żeby sie silnik, rury i ic nie trząsł.pozatym długa trzęszaca sie może spowodować przetarcie jakiś przewodów dotykających do niej.najlepiej zlecić to jakieś firmie.po założeniu dużego ic podobno różnica jest kolosalna.dziś po rozmowie z Markiem stwierdziłem że napiszemy lekki program na ok 130KM i 300Nm.bedzie lżej dla sprzęgła i seryjny ic wystarczy.u kolegi w 130PD IC jest taki sam(tak wygląda bo nie wyciągałem go).

                                dziekuje tym którzy mi wyjaśnili troche ten temat.pozdrawiam cały club oprócz jednego buraka który woli kogoś zmieszac z błotem niż odpowiedzieć na pytanie.lub wogóle sie nie odzywać skoro nic do tematu nie wniesie.
                                jak chcecie to możecie mnie teraz wyjebać z forum ale powiem że było warto to powiedzieć temu zeru co o nim i jego mądrych wypowiedziach myśle.


                                EDIT szkoda:
                                niestety zadajac pytania na tematy, ktore byly wielokrotnie na forum walkowane, narazasz sie na takie wlasnie odpowiedzi, dziwne, ze komus w ogole chcialo sie odpowiadac na twoje pytania, niestety dla mnie to kolejna
                                i zdaj sobie sprawe, ze nikt cie tutaj sila nie trzyma :idea:

                                I Z GORY PROSZE O ZASTANOWIENIE, SIE 2X ZANIM KTOKOLWIEK ZNOW COS NAPISZE :idea:

                                Komentarz

                                • Jabar1975
                                  RS
                                  • 2006
                                  • 3331

                                  #17
                                  Zamieszczone przez RomanS
                                  W każdym razie w tym przypadku rury gumowe nie rosły ani nie puchły, mimo, że nie miały spirali z drutu
                                  dlatego Romku napisalem o tym aucie ktore mialem. Z perspektywy czasu - a jezdzilem tamtym autem 3lata - latwo zauwazyc ile potencjalu bylo w tak prostych rzeczach jak takie wlasnie rozciagliwe rury itd.
                                  Dodam jeszcze ze rura ta (jako jedyna rzecz w tym samochodzie) popsula sie - mianowicie rozerwala w jednym miejscu - fakt ze konstrukcyjnie byla to zle poprowadzone i obcierala (podczas spoczynku oczywiscie nie, ale po napompowaniu goracym powietrzem)
                                  Dodam tylko ze auto z rozszczelnionym dolotem od IC palilo (przy predkosciach do 110km/h - co bylo maksimum mozliwosci) pod 20l - jazda po pustej autostradzie
                                  nasza droga: www.wpzs.pl

                                  Komentarz

                                  • BioBogon
                                    Elegance
                                    • 2005
                                    • 921

                                    #18
                                    Zamieszczone przez dobrygrzeswawa
                                    Zamieszczone przez gizio
                                    piszecie że FMIC to koszt ok 2000zł a ja go kupie nowego za ok 600zł, wąż ok 150zł, robocizna 100zł czyli sporo poniżej 1000zł i przeboleje taka sume.
                                    gizio, napisz mi na PW gdzie zaoferowano Ci coś takiego bo sam chce też FMIC założyć
                                    dobrygrzeswawa zobacz w tym topiku chłopaki z LCT zrobili coolera w całkiem przyzwoitych cenach:
                                    Leon FR 2.0TDI 170KM

                                    Komentarz

                                    • RomanS
                                      Elegance
                                      • 2004
                                      • 804

                                      #19
                                      szukam auta - niebieskiego
                                      A może być z białymi napisami i lampkami na dachu ??? :szeroki_usmiech

                                      Pomysłu z gumowymi rurami całkowicie bym nie eliminował (mam na myśli oczywiście "niepuchnące"). Może to ułatwiać poprowadzenie prostych odcinków lub baaaardzo łagodnych łuków. Na normalnych zakrętach jednak taka rura "z metra" nie zda egzaminu, będzie się zmniejszać przekrój. Hałas też powinien być mniejszy (pytanie tylko, czy komuś o to chodzi ? :wink: ), no i ewentualnie drgania też. W AGU np. gumowa rura łączy IC z kolektorem ssącym.
                                      Pzdr, RomanS, Audi A6 Avant, 2,5 TDI

                                      Komentarz


                                      • #20
                                        przekrój tej rury sie nie zmniejsza przy łąmaniu nawet w 8 w środku jest sprężyna i to właśnie ona bedzie powodować zawirowania powietrza które niesa wskazane.a 2 spreżyna jest na zewnątrz rury i zalana gumą.niema mowy żeby ją spłaszczyć.

                                        Komentarz

                                        • BioBogon
                                          Elegance
                                          • 2005
                                          • 921

                                          #21
                                          gizio, ile ta rura za metr kosztuje?
                                          Leon FR 2.0TDI 170KM

                                          Komentarz

                                          • DGW
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 2330

                                            #22
                                            Zamieszczone przez BioBogon

                                            dobrygrzeswawa zobacz w tym topiku chłopaki z LCT zrobili coolera w całkiem przyzwoitych cenach:
                                            http://www.leonclub.pl/forum/viewtopic.php?t=5021
                                            Dzieki. Może Coolerka tam nie znalazłem dla siebie ale bardzo porządane info tak. Jeszcze raz dzięki
                                            NFPNorth-West
                                            2.0TDI-ET=12.660s,>367KM/567Nm
                                            WARSZTAT www.dsize.pl
                                            ->
                                            CENNIK warsztat 01.01.11 <-plik do pobrania tel. 790226060
                                            spieszmy się kochać ludzi... 30.05.09 J.W. [i]

                                            Komentarz


                                            • #23
                                              ok 150zł za metr.niby kwasówka z kolankami wyjdzie taniej.ale zaoszczędzamy na na czasie i montażu.zapytam w skodzie i seacie czy przesuniecie chłodnic i montaż ic od arl nie bedzie prostsza.chodzi mi o maksymalne wykożystanie serii.bo minimum przeróbek to mniej komplikacji i bardziej solidna robota

                                              [ Dodano: Pią 25 Sie, 06 07:43 ]
                                              niema co o takiej rurze myśleć bo w srodku jest sprężyna a powinno być minimum oporów

                                              Komentarz

                                              • BioBogon
                                                Elegance
                                                • 2005
                                                • 921

                                                #24
                                                Spora cena, montaż arla to rzeźba. Jak chcesz takie coś robić to idz w takim kierunku:

                                                tam jest cooler od jakiegoś chryslera.

                                                BTW mam właśnie taki do sprzedania za 350zł
                                                Trzeba w nim przerabiać boki co jest łatwiejsze niż w arlu, bo tam boki są plastikowe i trzeba je robić zupełnie na nowo.
                                                Leon FR 2.0TDI 170KM

                                                Komentarz


                                                • #25
                                                  firmy texaco
                                                  pogadaj z Staszkiem 20vt, on coś przerabia teraz i ma faceta za rozsądniejsze pieniadze.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...