[O1] Customowy dolot - projekt - ASV

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Taxi Kraków
    Drive
    • 2013
    • 60

    [O1] Customowy dolot - projekt - ASV

    misiek^wro, gratki fury i swapa , obserwowałem poczynania od początku, tylko ciekawi mnie jedno z filmiku ,gdzie się podział dźwięk :?: :!: :|
    czyżby ocia goniła z prędkością światła że dźwięk nie nadążał :diabelski_usmiech

    szerokości i mobilności życzę
    1234
  • lukas_jg
    Rider
    • 2012
    • 600
    • Octavia I (1U2)
    • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

    #2
    [O1] Customowy dolot - projekt - ASV

    Witam,

    czy przerabiał ktoś z was dolot w swojej O1 ?
    Chciałbym coś takiego wykonać u siebie niwelując wszelkie przewężenia w plastikach.
    Projekt będę chciał zrobić przy czyszczeniu kolektora (będę miał możliwość rozkręcenia wszystkie go i pomierzenia).

    Co o tym sądzicie?

    (całość zbudowana na łącznikach stal nierdzewna/aluminium 1,5mm + łącznikach/kolankach sylikonowych)

    Projekt:
    - wyjście od filtra powietrza
    - przepływomierz na większy przekrój
    - wywalenie odmy z dolotu (zastosowanie oil tank)
    - doprowadzenie do turbiny
    - wyjście z turbiny do intercolera
    - wyjście z intercolera i wyciągnięcie wyżej rury (zniwelowanie przewężenia) - uniesienie przewodów paliwowych odrobinę wyżej
    - kolanko do EGRa

    Z czasem:
    - wymiana turbo i kolektora
    - wywalenie EGR (zastosowanie przedłużki)
    Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

    Komentarz

    • piramida
      RS
      • 2009
      • 12222
      • Superb III (3V3)

      #3
      lukas_jg, ile chcesz koni uzyskać żeby przerabiać cały dolot?

      [ Dodano: Pon 27 Lut, 12 12:30 ]
      Jak bedziesz wywalał egr to chyba nie potrzebujesz przedłuzek?
      superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

      poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

      Komentarz

      • lukas_jg
        Rider
        • 2012
        • 600
        • Octavia I (1U2)
        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

        #4
        Żeby EGR wywalić muszę zastosować końcówkę którą można przykręcić do kolektora.
        A ile koni to wyjdzie samo (będą wymieniane wtryski i zmieniane turbo i IC)
        Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

        Komentarz

        • Skfarek
          RS
          • 2010
          • 4795
          • Octavia I (1U2)
          • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

          #5
          To zależy od tego na ile restrykcyjny jest seryjny dolot, ale cudów bym się nie spodziewał, parę kucy i niutków maks obstawiam. Dobrze by też było po tych wszystkich zmianach zmodyfikować program by "wyciągnać" z tego jak najwięcej.
          Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
          6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
          Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

          Komentarz

          • Krzylu
            Rider
            • 2008
            • 256

            #6
            zamiast cudować załóż sobie dolot od ASZ/ARL wraz z rurą dolotową turbo---przepływka,tylko będzie problem z przepływką bo jest dużo większa niż ASV ale na necie znajdziesz jak to obejść.

            Komentarz

            • lukas_jg
              Rider
              • 2012
              • 600
              • Octavia I (1U2)
              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

              #7
              Przeraża mnie trochę : 1J0145840G (część doloty między turbo a IC)






              To jest najwęższa część całego układu dolotowego.
              Czy celowo jest on takiej średnicy ?
              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

              Komentarz

              • Krzylu
                Rider
                • 2008
                • 256

                #8
                Zamiast tego zamontuj po prostu rurkę na końcach kolanka gumowe i po sprawie

                Komentarz

                • dariuspolo
                  L&K
                  S_OCP Member
                  • 2007
                  • 1168

                  #9
                  ...
                  T4 CARAVELLE AXG 150PS/295Nm
                  SEAT ALHAMBRA BLT 180PS/385Nm
                  Zuzycie paliwa

                  Komentarz

                  • Walus
                    Ambiente
                    • 2009
                    • 172

                    #10
                    Najlepszą opcją i w miarę rozsądną pod względem ceny jest dolot z asz arl. koszt za 300zł
                    Ale musisz skalibrować przepływkę.

                    I wywal rurkę prze filtrem powietrza na większa. Naprawde to daje dużo, może nie przy seri ale później jest już różnia. Ja jak wymieniałem to 14Km i 40Nm wiecej ale juz troszke było pogrzebane w aucie.

                    Komentarz

                    • lukas_jg
                      Rider
                      • 2012
                      • 600
                      • Octavia I (1U2)
                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                      #11
                      Rozumiem.

                      1. Czy istnieje możliwość i miejsce aby zamienić: 1J0145840G na 1J0145840H?
                      2. Czy można po wymianie obudowy przepływomierza (z ASV na ARL) wsadzić do tej od ARL czujnik od ASV?

                      Mam już kolektor ssący od ARL. Teraz czekam na EGR z klapą gaszącą od ARL i kolektor Iveco Daily
                      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                      Komentarz

                      • Walus
                        Ambiente
                        • 2009
                        • 172

                        #12
                        odnośnie tej zwężki możesz sobie wstawić normalną rure 60mm na dwóch łącznikach.
                        Warto też dorobić mocowanie bo jak będzie stal i 60mm i wstawanie silnika i ciśnienie to czasem może spaść. Szkoda wymieniać na inne rurki ori. Wszystkie mają zwężke.

                        jeśli chcesz ząlożyć przepływkę z ASV do obudowy arl to szkoda cąłej twojej pracy.
                        tu będzie mniejsza średnica
                        Ale z arl przełożysz po odpowiednim potraktowaniem brzeszczotem do ASV , ale w druga stronę nie.
                        Ale to kiczem zalatuje. koszt używki 150zł przepływka reszta 150zł

                        Komentarz

                        • lukas_jg
                          Rider
                          • 2012
                          • 600
                          • Octavia I (1U2)
                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                          #13
                          Nie chciałem przekładać przepływki od ASV tylko czujnik. Chociaż penie lepiej oryginalny ARL zastosować. Nie mogę tylko nigdzie dorwać rury (tej żeberkowej) między przepływką a dalszą częścią dolotu do turbo.
                          Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                          Komentarz

                          • Skfarek
                            RS
                            • 2010
                            • 4795
                            • Octavia I (1U2)
                            • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                            #14
                            lukas_jg, 166 złotych w ASO, jak masz znajomka to może uda się taniej :wink:
                            Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                            6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                            Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                            Komentarz

                            • lukas_jg
                              Rider
                              • 2012
                              • 600
                              • Octavia I (1U2)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Skfarek> To chyba wolę coś z nierdzewki tam wstawić
                              Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                              Komentarz

                              • Skfarek
                                RS
                                • 2010
                                • 4795
                                • Octavia I (1U2)
                                • AXR 1.9 TDI PD 101 KM

                                #16
                                lukas_jg, ano taniej wyjdzie nawet z dwoma redukcjami, obstawiam że pół z tego :wink:
                                Moje MU: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=586830#586830
                                6n leichtwagen: http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=886072#886072
                                Rozpórki, mocowania foteli: http://gorny-sport.pl/

                                Komentarz

                                • lukas_jg
                                  Rider
                                  • 2012
                                  • 600
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  Kolektor umyty. Nie chcę reklamować ale w Castoramie macie taki płyn 1l za coś koło 12zł. Robi robotę! Psika się nim do kolektora czy tam EGR, czeka kilka sekund-minut i strumieniem wody oblewa. Olej dosłownie się topi
                                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                  Komentarz

                                  • Krzylu
                                    Rider
                                    • 2008
                                    • 256

                                    #18
                                    Ale musisz skalibrować przepływkę
                                    Czy trzeba to robić przy robieniu chipa czy indywidualnie po chipowaniu??

                                    I wywal rurkę prze filtrem powietrza na większa

                                    Możesz określić którą rurkę trzeba wymienić i skąd ją wziąć??

                                    Komentarz

                                    • lukas_jg
                                      Rider
                                      • 2012
                                      • 600
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                      #19
                                      Kalibrujesz po dokonaniu modyfikacji, ponieważ auto zmienia parametry i trzeba ustawić optymalne.
                                      Co do rury to chodzi o tą która wchodzi w nadkole i niezbyt dobrze dostarcza "świeże" powietrze do układu (złe miejsce + mały przekrój rury)
                                      Załączone pliki
                                      Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                      Komentarz

                                      • Krzylu
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 256

                                        #20
                                        Wywalić ja po prostu i zostawić sam filtr bez tego?

                                        Komentarz

                                        • kabanos
                                          RS
                                          • 2011
                                          • 4544
                                          • Octavia I combi (1U5)
                                          • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                          #21
                                          Jak ogarniesz temat to jestem zainteresowany :diabelski_usmiech

                                          >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                          Komentarz

                                          • lukas_jg
                                            Rider
                                            • 2012
                                            • 600
                                            • Octavia I (1U2)
                                            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                            #22
                                            Krzylu, nie można po prostu wywalic. Chodzi o to by doprowadzić do filtra świeże, zimne powietrze a jednocześnie żeby było bezpieczne (nie zawierało wody ani kurzu z ulicy). Dlatego oryginalnie jest doprowadzona w boku, za lampą.

                                            Wczoraj złożyłem razem kolektor ssący i EGR. Brakowało uszczelki 62x3 mm. Dostałem taką w sklepie z uszczelniaczami (koszt to 2zl zamiast 30 ASO)
                                            Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                            Komentarz

                                            • Walus
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 172

                                              #23
                                              Musisz dać jakąś rure, najlepiej o jak największej średnicy. Ja jak ścignołem to była totalna lipa. W starszych 110Km chwyt powietrza był z nad chłodnicy. ale ASV już szło z nad nadkola. Sprawdz czy masz otwory nad chłodnicą z tego można poprowadzić powietrze.

                                              Komentarz

                                              • Krzylu
                                                Rider
                                                • 2008
                                                • 256

                                                #24
                                                mój silnik to AHF więc może być tak jak piszesz Walus,
                                                lukas_jg, po prostu zastąpić tą rurę większą rurą :roll:

                                                CO do dolotu z turbo do przepływki to gdzieś czytałem że rura od AGR(90KM) jest lepsza niż od reszty TDi VP37 bo niema zwężki w połowie,prawda to??

                                                Ja jutro zakładam turbo od ASZ a w garażu czeka jeszcze ic od megane mam jeszcze ssący od ASZ tyle że bez EGR/klapy gaszącej muszę to dokupić poskładać i jechać na strojenie

                                                Komentarz

                                                • lukas_jg
                                                  Rider
                                                  • 2012
                                                  • 600
                                                  • Octavia I (1U2)
                                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                  #25
                                                  No mi dzisiaj przyleciało IC z Iveco Daily (3,5l).

                                                  Jak by ktoś chciał to będę chyba kupował kwasiaka 50mm. Ceny jakie dostałem to: 28,00zł/mb/netto (50x1,5) lub 34,00zł/mb/netto (50x2). Minimalne zamówienie 6mb. Wysyłka 90zł netto.
                                                  Zgrywanie wsadów z kości, programowanie BIOS, programowanie pamięci.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...