Inna turbina do 1.9 TDI BXE (2010 FL) > mocniejsza

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • defjam_89
    Classic
    • 2013
    • 12

    Inna turbina do 1.9 TDI BXE (2010 FL) > mocniejsza

    phoneman,
  • Tozi
    Drive
    • 2011
    • 73

    #2
    Inna turbina do 1.9 TDI BXE (2010 FL) > mocniejsza

    Witam,
    mam zapytanie do szanownych kolegów, czy poradzą jaką turbinkę zapodać do mojej Octavii BXE? ARL jest za drogi, może jest jakieś inne rozwiązanie? Może BRD (podobno jest plug&play)? Czy jest w ogóle mocniejsza turbina żeby nie trzeba było nic przerabiać, ewentualnie minimalnie?
    Prośba o sugestie i porady.

    Komentarz

    • Krzylu
      Rider
      • 2008
      • 256

      #3
      ARL za drogi?? Chyba BRD jest droższa :lol:
      Zostaje ci jeszcze szukać od ASZ

      Komentarz

      • kmink
        L&K
        • 2007
        • 1360
        • Superb III (3V3)

        #4
        Tozi, chłopie temat był wałkowany 10000000000000000000000000razy.
        TYLKO ARL!!!!!!!!!!!!!!! :diabelski_usmiech
        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

        www.tuneforce.pl
        www.dpfserwis.pl

        Komentarz

        • Tozi
          Drive
          • 2011
          • 73

          #5
          1. A co trzeba zrobić żeby ARL w BXE zamontować? Lista rzeczy /operacji?
          2. Rozumiem ze jezeli ARL to tylko z kolektorem, tak?
          3. Czy polecacie regenerowane turbiny, jeżeli tak to jaka firma? (najlepiej okolice Wrocławia)

          Komentarz

          • soszek81
            L&K
            • 2010
            • 1245

            #6
            AD 3.



            Facet robi też turbiny na zlecenie - do obudowy wsadza większe bebechy więc turbo pasuje P&P a jest mocniejsze.

            Bliżej chyba nie znajdziesz
            Była O1 kombi ALH++ 150/340
            Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

            Komentarz

            • loru
              RS
              S_OCP Member
              • 2007
              • 4286
              • Octavia II (1Z3)
              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

              #7
              Zamieszczone przez Tozi
              1. A co trzeba zrobić żeby ARL w BXE zamontować? Lista rzeczy /operacji?
              zmienić trochę wydech na początku + wywalenie chłodnicy splin (czy jak ona tam się zwie) tyle kojarzę a pewnie coś jeszcze się znajdzie, niech napiszę ktoś mądrzejszy albo zapytaj Pawcia : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=14479 ,ma wsadzone turbo od ARL-a/
              Zamieszczone przez Tozi
              2. Rozumiem ze jezeli ARL to tylko z kolektorem, tak?
              nie konieczne, raczej jak już to można dołożyć z ARL-a chłodnicę oleju
              Zamieszczone przez Tozi
              3. Czy polecacie regenerowane turbiny, jeżeli tak to jaka firma? (najlepiej okolice Wrocławia)
              nie żebym się czepiał ale nowe to nowe a nie po to się pakuje większe turbo, żeby potem zjechać z duszą na ramieniu i się zastanawiać czy przycisnąć bo turbo regenerowane a nie nowe.
              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

              Komentarz

              • kmink
                L&K
                • 2007
                • 1360
                • Superb III (3V3)

                #8
                Turbo z ARLa podchodzi praktycznie P&P trzeb tylko delikatnie wydech przerobić i to wszystko. Przy okazji można wywalić chłodnice EGR, EGR itd żeby jakoś to pod maska wyglądało ;-)
                Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                www.tuneforce.pl
                www.dpfserwis.pl

                Komentarz

                • McGan
                  RS
                  • 2010
                  • 3573
                  • Superb III (3V3)

                  #9
                  Turbo z ARL jest razem z kolektorem, po prostu sie je przykreca. Przy wydechu usuwa sie katalizator i spawa sie flansze. EGR bedzie trzeba zaslepic, bo technicznie nie ma mozliwosci nawet, zeby to polaczyc razem - nawet lepiej dla silnika. Warto tez dolozyc wieksza chlodniczke oleju (z ARL, lub 2.0 TDI - sa takie same), nie jest to drogie, a bedzie spokoj. Samo turbo najlepiej oczywiscie kupic fabrycznie nowe. Jezeli nie masz tyle kaski, to tylko i wylacznie uzywane, w regenerowane gowna sie nie baw - Garret juz nie produkuje czesci zamiennych do turbo i cholera wie, co teraz tam wsadzaja (moje regenerowane GT17 wylo od poczatku i padlo po jakis 7000km - mialo masakryczne luzy i wirnik sie urwal)... Pamietaj tez, ze po montazu trzeba przerobic program, czyli wystroic wszystko do kupy, zeby wykorzystac potencjal turbo i go nie zajechac.
                  Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                  Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                  Komentarz

                  • kmink
                    L&K
                    • 2007
                    • 1360
                    • Superb III (3V3)

                    #10
                    Wymian wyminennika ciepła na taki z ARL/2.0TDI nic nie daje. Szkoda czasu. Jedynie montaż zewnętrznej chłodnicy oleju ma sens.
                    Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                    https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                    www.tuneforce.pl
                    www.dpfserwis.pl

                    Komentarz

                    • McGan
                      RS
                      • 2010
                      • 3573
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      kmink, oczywiście, że daje - przy jeździe z większymi prędkościami, na trasie.
                      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                      Komentarz

                      • kmink
                        L&K
                        • 2007
                        • 1360
                        • Superb III (3V3)

                        #12
                        Zamieszczone przez McGan
                        kmink, oczywiście, że daje - przy jeździe z większymi prędkościami, na trasie.
                        masz czujnik temperatury oleju :wink: ?
                        ja mam i nie ma żadnej różnicy pomiędzy 1.9 i 2.0 jeśli jest to praktycznie niezauważalna - różnica sie pojawia dopiero przy zewnętrznej chłodnicy

                        moim zdaniem szkoda czasu na półśrodki
                        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                        www.tuneforce.pl
                        www.dpfserwis.pl

                        Komentarz

                        • McGan
                          RS
                          • 2010
                          • 3573
                          • Superb III (3V3)

                          #13
                          kmink, oczywiscie, ze tak Przy dluzszych trasach, przelotach z wyzsza predkoscia - zwlaszcza latem, jest roznica, moze i niewielka, ale jest. Jak najbardziej, zewnetrzna chlodniczka oleju dalaby bez porownania lepsze wyniki. Dla mnie po prostu seryjna chlodniczka jest jakas kurduplowata i dla czystego sumienia zostala wymieniona.
                          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                          Komentarz

                          • Tozi
                            Drive
                            • 2011
                            • 73

                            #14
                            Dzięki za info. Teraz nowe ARLe są piekielnie drogie, nie polecacie regeneracji, wiec pozostaje "ustrzelić" gdzieś używane. Era fabrycznie nowych samochodów z tą turbiną skończyła sie gdzieś w okolicach 2005r., także używaną turbinkę w dobrym stanie będzie trudno dostać.

                            Komentarz

                            • loru
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2007
                              • 4286
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                              #15
                              Zamieszczone przez Tozi
                              Teraz nowe ARLe są piekielnie drogie,
                              owszem za dobry towar trzeba płacić , zapytaj tu o cenę : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=47611

                              Panowie,
                              kmink, McGan, co do tej chłodnicy oleju to więcej dobrej roboty robi włączona klima i ciągle działający wiatrak który dosyć mocno owiewa ja powietrzem niż wymiana na odrobinę większą, sprawdzone u mnie a mam na czym obserwować temp oleju.
                              O rany - jedna siódma życia to poniedziałek

                              Komentarz

                              • Radoslav
                                Drive
                                • 2011
                                • 61

                                #16
                                Zamieszczone przez Tozi
                                Dzięki za info. Teraz nowe ARLe są piekielnie drogie, nie polecacie regeneracji, wiec pozostaje "ustrzelić" gdzieś używane. Era fabrycznie nowych samochodów z tą turbiną skończyła sie gdzieś w okolicach 2005r., także używaną turbinkę w dobrym stanie będzie trudno dostać.
                                Przyjemność z jazdy i jednoczesny spokój z tym związany trochę kosztuje Cena za ARL jest jak w pierwszym poście mojego tematu. Widzę że jesteś z Wrocławia to mogę w cenie zakupu zaoferować wysyłkę kurierem z ubezpieczeniem.
                                Zapraszam
                                POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                                Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                                Komentarz

                                • Tozi
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 73

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Radoslav

                                  Przyjemność z jazdy i jednoczesny spokój z tym związany trochę kosztuje Cena za ARL jest jak w pierwszym poście mojego tematu. Widzę że jesteś z Wrocławia to mogę w cenie zakupu zaoferować wysyłkę kurierem z ubezpieczeniem.
                                  Zapraszam
                                  a weźmiesz w rozliczeniu?

                                  Komentarz

                                  • Radoslav
                                    Drive
                                    • 2011
                                    • 61

                                    #18
                                    Zamieszczone przez Tozi
                                    a weźmiesz w rozliczeniu?
                                    Raczej zostawiam kupującemu. Głównie ze względu na to, że twoje obecne turbo jest sprawne, więc znacznie więcej weźmiesz za nie jako używkę np. na allegro (min. 600-700 zł), niż dostaniesz za zwrot od dystrybutora (200-300 zł +koszty wysyłki).
                                    POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych?
                                    Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ

                                    Komentarz

                                    • Tozi
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 73

                                      #19
                                      Pytanie powiązane z tematem, jak będzie się zachowywał BXE po wymianie turbo na ARL (oczywiście mówię tu o oryginalnym sofcie silnika do BXE), będzie to miało miejsce przy dojeździe od mechanika do tunera?

                                      Hipotetycznie, czy w ogóle można na takim zestawie jeździć dłużej? Jak się furka zachowuje? Prośba o odpowiedź do kolegów z doświadczeniem.

                                      [ Dodano: Pon 26 Mar, 12 17:01 ]
                                      Zamieszczone przez Tozi
                                      Pytanie powiązane z tematem, jak będzie się zachowywał BXE po wymianie turbo na ARL (oczywiście mówię tu o oryginalnym sofcie silnika do BXE), będzie to miało miejsce przy dojeździe od mechanika do tunera?

                                      Hipotetycznie, czy w ogóle można na takim zestawie jeździć dłużej? Jak się furka zachowuje? Prośba o odpowiedź do kolegów z doświadczeniem.
                                      Ktokolwiek słyszał, ktokolwiek wie? :-)

                                      Komentarz

                                      • kmink
                                        L&K
                                        • 2007
                                        • 1360
                                        • Superb III (3V3)

                                        #20
                                        Będzie jeździło ale mocy nie będzie więcej :wink:
                                        Mam ARL do sprzedania, praktycznie nowego jak cos wal na PW :wink:
                                        Chiptuning, serwis FAP/DPF i inne....Poznań
                                        https://www.facebook.com/pages/TuneF...09364479166793

                                        www.tuneforce.pl
                                        www.dpfserwis.pl

                                        Komentarz

                                        Pracuję...