Inna turbina do 1.9 TDI BXE (2010 FL) > mocniejsza
Witam,
mam zapytanie do szanownych kolegów, czy poradzą jaką turbinkę zapodać do mojej Octavii BXE? ARL jest za drogi, może jest jakieś inne rozwiązanie? Może BRD (podobno jest plug&play)? Czy jest w ogóle mocniejsza turbina żeby nie trzeba było nic przerabiać, ewentualnie minimalnie?
Prośba o sugestie i porady.
1. A co trzeba zrobić żeby ARL w BXE zamontować? Lista rzeczy /operacji?
2. Rozumiem ze jezeli ARL to tylko z kolektorem, tak?
3. Czy polecacie regenerowane turbiny, jeżeli tak to jaka firma? (najlepiej okolice Wrocławia)
1. A co trzeba zrobić żeby ARL w BXE zamontować? Lista rzeczy /operacji?
zmienić trochę wydech na początku + wywalenie chłodnicy splin (czy jak ona tam się zwie) tyle kojarzę a pewnie coś jeszcze się znajdzie, niech napiszę ktoś mądrzejszy albo zapytaj Pawcia : http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=14479 ,ma wsadzone turbo od ARL-a/
Zamieszczone przez Tozi
2. Rozumiem ze jezeli ARL to tylko z kolektorem, tak?
nie konieczne, raczej jak już to można dołożyć z ARL-a chłodnicę oleju
Zamieszczone przez Tozi
3. Czy polecacie regenerowane turbiny, jeżeli tak to jaka firma? (najlepiej okolice Wrocławia)
nie żebym się czepiał ale nowe to nowe a nie po to się pakuje większe turbo, żeby potem zjechać z duszą na ramieniu i się zastanawiać czy przycisnąć bo turbo regenerowane a nie nowe.
Turbo z ARLa podchodzi praktycznie P&P trzeb tylko delikatnie wydech przerobić i to wszystko. Przy okazji można wywalić chłodnice EGR, EGR itd żeby jakoś to pod maska wyglądało ;-)
Turbo z ARL jest razem z kolektorem, po prostu sie je przykreca. Przy wydechu usuwa sie katalizator i spawa sie flansze. EGR bedzie trzeba zaslepic, bo technicznie nie ma mozliwosci nawet, zeby to polaczyc razem - nawet lepiej dla silnika. Warto tez dolozyc wieksza chlodniczke oleju (z ARL, lub 2.0 TDI - sa takie same), nie jest to drogie, a bedzie spokoj. Samo turbo najlepiej oczywiscie kupic fabrycznie nowe. Jezeli nie masz tyle kaski, to tylko i wylacznie uzywane, w regenerowane gowna sie nie baw - Garret juz nie produkuje czesci zamiennych do turbo i cholera wie, co teraz tam wsadzaja (moje regenerowane GT17 wylo od poczatku i padlo po jakis 7000km - mialo masakryczne luzy i wirnik sie urwal)... Pamietaj tez, ze po montazu trzeba przerobic program, czyli wystroic wszystko do kupy, zeby wykorzystac potencjal turbo i go nie zajechac.
kmink, oczywiście, że daje - przy jeździe z większymi prędkościami, na trasie.
masz czujnik temperatury oleju :wink: ?
ja mam i nie ma żadnej różnicy pomiędzy 1.9 i 2.0 jeśli jest to praktycznie niezauważalna - różnica sie pojawia dopiero przy zewnętrznej chłodnicy
kmink, oczywiscie, ze tak Przy dluzszych trasach, przelotach z wyzsza predkoscia - zwlaszcza latem, jest roznica, moze i niewielka, ale jest. Jak najbardziej, zewnetrzna chlodniczka oleju dalaby bez porownania lepsze wyniki. Dla mnie po prostu seryjna chlodniczka jest jakas kurduplowata i dla czystego sumienia zostala wymieniona.
Dzięki za info. Teraz nowe ARLe są piekielnie drogie, nie polecacie regeneracji, wiec pozostaje "ustrzelić" gdzieś używane. Era fabrycznie nowych samochodów z tą turbiną skończyła sie gdzieś w okolicach 2005r., także używaną turbinkę w dobrym stanie będzie trudno dostać.
Panowie, kmink, McGan, co do tej chłodnicy oleju to więcej dobrej roboty robi włączona klima i ciągle działający wiatrak który dosyć mocno owiewa ja powietrzem niż wymiana na odrobinę większą, sprawdzone u mnie a mam na czym obserwować temp oleju.
Dzięki za info. Teraz nowe ARLe są piekielnie drogie, nie polecacie regeneracji, wiec pozostaje "ustrzelić" gdzieś używane. Era fabrycznie nowych samochodów z tą turbiną skończyła sie gdzieś w okolicach 2005r., także używaną turbinkę w dobrym stanie będzie trudno dostać.
Przyjemność z jazdy i jednoczesny spokój z tym związany trochę kosztuje Cena za ARL jest jak w pierwszym poście mojego tematu. Widzę że jesteś z Wrocławia to mogę w cenie zakupu zaoferować wysyłkę kurierem z ubezpieczeniem.
Zapraszam
POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych? Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ
Przyjemność z jazdy i jednoczesny spokój z tym związany trochę kosztuje Cena za ARL jest jak w pierwszym poście mojego tematu. Widzę że jesteś z Wrocławia to mogę w cenie zakupu zaoferować wysyłkę kurierem z ubezpieczeniem.
Zapraszam
Raczej zostawiam kupującemu. Głównie ze względu na to, że twoje obecne turbo jest sprawne, więc znacznie więcej weźmiesz za nie jako używkę np. na allegro (min. 600-700 zł), niż dostaniesz za zwrot od dystrybutora (200-300 zł +koszty wysyłki).
POTRZEBNA NOWA, ORYGINALNA TURBOSPRĘŻARKA DO AUTA Grupy VW (Audi Skoda Seat) i innych? Zapraszam WEJDŹ i SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ
Pytanie powiązane z tematem, jak będzie się zachowywał BXE po wymianie turbo na ARL (oczywiście mówię tu o oryginalnym sofcie silnika do BXE), będzie to miało miejsce przy dojeździe od mechanika do tunera?
Hipotetycznie, czy w ogóle można na takim zestawie jeździć dłużej? Jak się furka zachowuje? Prośba o odpowiedź do kolegów z doświadczeniem.
[ Dodano: Pon 26 Mar, 12 17:01 ]
Zamieszczone przez Tozi
Pytanie powiązane z tematem, jak będzie się zachowywał BXE po wymianie turbo na ARL (oczywiście mówię tu o oryginalnym sofcie silnika do BXE), będzie to miało miejsce przy dojeździe od mechanika do tunera?
Hipotetycznie, czy w ogóle można na takim zestawie jeździć dłużej? Jak się furka zachowuje? Prośba o odpowiedź do kolegów z doświadczeniem.
Komentarz