[O1] Tuning skoda octavia 1.9 tdi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mrowa99
    Classic
    • 2014
    • 3

    [O1] Tuning skoda octavia 1.9 tdi

    myszu, na 90 % kostka pod stacyjką też miałem to samo i wielu innych :P
  • fenK
    Classic
    • 2012
    • 2

    #2
    [O1] Tuning skoda octavia 1.9 tdi

    Witam.
    Posiadam skode octavie 1.9 tdi 2005 rok.
    Wgrałem nową mapę (chip tuning) z czego podniosło mi się trochę koni.
    Pytanie do was co mogę jeszcze zrobić by zwiększyć liczbę koni.
    Czytałem że można wymienić turbinę,incoller,wtryski itp.
    Możecie powiedzieć co najlepiej wymienić by jeszcze trochę tych koni dorzucić.
    W jakich cenach mieszczą się te podzespoły do wymiany.

    Dzięki za pomoc.

    Komentarz

    • foxtrzysta
      Classic
      • 2011
      • 28

      #3
      Wszystko zależy od tego jakiej mocy oczekujesz ) Dobrze jest wyznaczyć sobie jakiś przedział.. dużo od tego zależy

      Wymiana wtrysków na 216 to już spora modyfikacja która zakończona strojeniem w warsztacie pozwoli Ci na uzyskanie ok 30 KM więcej no i co za tym idzie zwiększeniem moemntu obrotowego..

      Dalsze bardziej złożone modyfikacje to zmiana turbo oraz intercoolera

      Warto też wyciąć katalizator i wspawać w jego miejsce rurke fi 55
      Zaraz potem zmiana przepływki,
      filtr powietrza
      no i zaślepienie EGR
      Dobry wydech też wspomoże Twoj silnik w prawidłowym oddechu

      Komentarz

      • rOBERTO795
        RS
        • 2009
        • 3465
        • Octavia III (5E3)
        • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

        #4
        Zamieszczone przez foxtrzysta
        Zaraz potem zmiana przepływki,
        na jaka??
        OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

        DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

        Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

        Komentarz

        • foxtrzysta
          Classic
          • 2011
          • 28

          #5
          Na ten z silnika benzynowego 1,8 T Oczywiście z Octavi

          Komentarz

          • fenK
            Classic
            • 2012
            • 2

            #6
            Wielkie dzięki za pomoc.

            Jeszcze takie pytanie czy mocno podskoczyło by spalanie gdybym wymienił wtryski na 216?

            Komentarz

            • parasite
              L&K
              • 2011
              • 1368

              #7
              Zamieszczone przez fenK
              Wielkie dzięki za pomoc.

              Jeszcze takie pytanie czy mocno podskoczyło by spalanie gdybym wymienił wtryski na 216?
              Mi w ECU Project powiedzieli, że przy tym samym stylu jazdy spalanie spadnie w trasie, ale w mieście pewnie wzrośnie. Po chipie w każdym razie mieli racje. Minimalnie, ale jednak spalanie spadło
              AGR 112KM, 232Nm
              Subaru Impreza GH 2.0 150KM

              Komentarz

              • Tony065
                RS
                • 2009
                • 2487
                • Octavia I (1U2)
                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                #8
                fenK, sprzęgło zmień i zapodaj lepsze hample, bo te "280" przy seryjnej śmocy są za słabe, a co dopiero jak dorzucisz trochę kucyków do stada :wink:
                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                @ by Tune-up Gdańsk
                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                Antek

                Komentarz

                • kornat
                  Rider
                  • 2007
                  • 578

                  #9
                  Piszę z prośbą o poradę. W chwili obecnej mam AHF z 216 i planowałem coś jeszcze go podciągnąć więc wpadłem na pomysł aby wgrać mu wirusa. Po rozmowie z tunerem stwierdził, że to bez sensu i w tym wypadku wypadało by wpakować mocniejszą turbinę. Nie chciał bym dużo pakować w to auto bo pewnie wraz z turbiną wypadało by dać FMIC oraz wymienić sprzęgło gdzie już idzie kolejne 2 tysie :/
                  Co do mojej turbiny to mam dziwne obawy, że to jest jej koniec ponieważ:
                  - na wolnych obrotach dodając gaz już od 1200rpm słychać jak zaczyna pogwizdywać
                  - w czasie jazdy przy zamkniętych szybach jej nie słychać, jadąc przy przy barierkach z otwartym oknem słychać jak gwiżdże do 2000rpm powyżej jej nie słychać
                  - jak się czasem ciągnęło po obrotach to później na wolnych obrotach słychać jakby gwizdała (czasem) i przy gaszeniu słychać jak wyhamowuje (oczywiście zawsze czekam z 2 minutki przed zgaszeniem ale zawszy słychać jak wyhamowuje po zgaszeniu silnika
                  - na pierwszym i drugim biegu jak mu się depnie od 1200rpm to do 2000rpm jedzie jak SDI później jest strzał
                  - nie ubywa oleju jak nie sączy się nigdzie oraz brak dymienia (przynajmniej w lusterku nie widzę)
                  Porównywałem się kiedyś z A3 też z AHF jeszcze przed zmianą wtrysków i lekko odstawałem tak do pół maski ale jeżdżą A3 czuje się jakby więcej miała mocy. W marcu miałem czyszczone VNT przez osobę, która regeneruje turbiny i oglądnęła i mówi, że jest ok.
                  Jak myślicie co w takim wypadku robić? Dołożyć sam program czy pochłapić się na turbo z ASZ i program pozostawiają resztę seryjną?

                  Komentarz

                  • rob555
                    Rider
                    • 2006
                    • 748

                    #10
                    Zamieszczone przez kornat
                    Piszę z prośbą o poradę. W chwili obecnej mam AHF z 216 i planowałem coś jeszcze go podciągnąć więc wpadłem na pomysł aby wgrać mu wirusa. Po rozmowie z tunerem stwierdził, że to bez sensu i w tym wypadku wypadało by wpakować mocniejszą turbinę.
                    He ?
                    Jak bez sensu?
                    Na 216 w zaleznosci od kondycji motoru i nastaw masz 140-155KM i 320-340Nm po zmiane softu. To naprawde juz czuc....
                    pozdrawiam

                    Diagnostyka i tuning
                    hybrydowe wtryski i turbiny
                    programy na ulice jak i do sportu

                    Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                    www.tune-up.pl

                    HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                    Komentarz

                    • kornat
                      Rider
                      • 2007
                      • 578

                      #11
                      Zamieszczone przez rob555
                      He ?
                      Jak bez sensu?
                      Tłumaczył to tym, że nie wykorzysta potencjału tych wtrysków.
                      Właśnie chciał tak ok 145-150KM i tak 320Nm może nawet mnie ale bardziej płaskie, tylko martwi mnie ta turbina choć mam ten samochód od 30tysięcy i jeździ bez zmian i tak samo się zachowuje. Logi coś pokażą?

                      Komentarz

                      • soszek81
                        L&K
                        • 2010
                        • 1245

                        #12
                        1 - bo faktycznie nie wykorzysta (starczyłyby na 17x KM)
                        2 - logi stwierdzą czy turbo dobrze działa (ale raczej tak, jak już pojeździłeś i nic się nie dzieje to nic się raczej nie stanie)
                        3 - zmień tunera (serio)
                        4 - mieć zamontowane 216tki i nie zrobić programu to grzech :diabelski_usmiech
                        5 - ja mam 216tki i program - nalatane ponad 40k km (od programu) i NIC się złego nie dzieje - szafa wskazuje dopiero 273k km
                        6 - jak siądzie turbo to wsadzisz mocniejsze i zrobisz korektę (ja tak zrobiłem, tzn czekam aż się turbo wysra, ale ono jakoś nie ma zamiaru :lol: )
                        7 - jeździ się fajniej a im dłużej będziesz zwlekał tym bardziej będziesz zły na siebie czemu tak późno to zrobiłeś
                        8 - mój wynik w podpisie (cały czas myślę co by nie poprawić "przy okazji")
                        Była O1 kombi ALH++ 150/340
                        Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

                        Komentarz

                        • mp1985
                          Drive
                          • 2012
                          • 55

                          #13
                          rób program
                          jak tuner profi to da max moment nieco wyżej i seryjne sprzegło jesli nei jest zajechane wytrzyma

                          AHF na 216 + virus to wlasnei okolica 145-155KM i 33-350Nm a to już przyjemnie się przemieszcza w aucie wielkości O1

                          koszt profesjonalnie napisanego programu do AHF czyli EDC15 to przedział 700-1000zł więcej na obecną chwilę to przesada za strojenie EDC15 na seryjnych gratach (bez hybrydy turbo, pompy 11 itp)
                          ASV+

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            kornat, jak chcesz moment wyciągnąć na max, to polecam od razu zestaw 1M+G60. popatrz na wykresy, na seryjnej 2-masie programy robi się w okolicy 325Nm.
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • kabanos
                              RS
                              • 2011
                              • 4544
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Jak już pisałem parę razy, sensu to nie ma dłuższe zastanawianie się nad wirusem.

                              >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #16
                                Właśnie się sugerowałem wykresem Tony065 ale tam ma jednomasę. Co do sprzęgła to liczę się z tym, że kiedyś padnie ale lepiej później No nic, na chwilę obecną postaram się zrobić komplet logów ( o ile pogoda dopisze) i pomyślimy co wtedy robić. Jak się okaże, że jest ok to zarażę swojego AHF A jak się okaże lipa to trzeba będzie się przemęczyć do następnej zimy. Dzięki wszystkim za pomoc i cenne informację.
                                P.S. U Was tuner też więcej kasował za to że auto jest w 216 w porównaniu do seryjnego?

                                Komentarz

                                • kabanos
                                  RS
                                  • 2011
                                  • 4544
                                  • Octavia I combi (1U5)
                                  • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                  #17
                                  kornat, ja mam u siebie 323 Nm i póki co nic się nie dzieje z 2masą. W razie czego koło zamachowe do jednomasu już czeka w piwnicy 8)

                                  >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                  Komentarz

                                  • mp1985
                                    Drive
                                    • 2012
                                    • 55

                                    #18
                                    z tym ze na 216 drozej to talkie smecenie zeby wiecej siana pociagnać

                                    edc 15 to prosty sterownik na chwilę obecna rozkminiony na wylot więc targuj cenę 216 mało co zmieniają w kwestii softu, gdybyś miął BIGturbo + pompe 11 do wystrojenia to co innego
                                    ASV+

                                    Komentarz

                                    • Tony065
                                      RS
                                      • 2009
                                      • 2487
                                      • Octavia I (1U2)
                                      • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                      #19
                                      kornat, mój program jest napisany asekuracyjnie na 325Nm, aby nie znudziło mi się za szybko po wstawieniu większego SMIC i korekcie. Nie wiem jakie to ma znaczenie co siedzi w aucie, bo tak czy inaczej tuner pisze wszystko w zasadzie od nowa. Sprzęgło musisz brać pod uwagę i to prędzej niż później, bo po co 2x płacić za robotę. Ile masz już nalatane w tym aucie :?:
                                      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                      @ by Tune-up Gdańsk
                                      TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                      Antek

                                      Komentarz

                                      • kornat
                                        Rider
                                        • 2007
                                        • 578

                                        #20
                                        kabanos, muszę przyznać, że jak na serię to miałeś mocny samochód oraz wyszedł bardzo ładny wykres.
                                        mp1985, tak myślałem, bo kiedyś rob555 wspomniał, że dla niego nie ma znaczenia. No nic, masz jeszcze dwóch tunerów w okolicy może do któregoś z nich się wybiorę.
                                        Zamieszczone przez Tony065
                                        Ile masz już nalatane w tym aucie :?:
                                        Na chwilę obecną jest 215tysi ze mną jest od jakieś 30tysi. Jako, że to holender to obstawiam większy przebieg. Mnie czasem zastanawiało czy tam nie jest jedno masa bo na klimie trochę szarpie samochodem.

                                        Komentarz

                                        • Tony065
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 2487
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                          #21
                                          Zamieszczone przez kornat
                                          ...Mnie czasem zastanawiało czy tam nie jest jedno masa bo na klimie trochę szarpie samochodem...
                                          to sprawdź bezpieczniki na akumulatorze, bo jak u mnie były takie objawy, to przepalał się zdaje 25 Amperowy. A tunera to wybiera się dobrego, a nie najbliższego. czasem warto przejechać te parę km więcej, niż potem co raz bujać auto po mechanikach w poszukiwaniu przyczyny usterki lub jakiejś poważnej awarii. ja @ zrobiłem w Gdańsku, 400km do miejsca zamieszkania, kolega z Piotrkowa Tryb. pojechał do Bielska-Białej. wszystko po to aby mieć pewność.
                                          no dobra, ja mam rodzinę w 3-city i było przy okazji, ale to nie zmienia powyższego faktu.
                                          Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                          @ by Tune-up Gdańsk
                                          TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                          Antek

                                          Komentarz

                                          • kornat
                                            Rider
                                            • 2007
                                            • 578

                                            #22
                                            Na aku są 30A i wszystko mam tam OK bo na wiosnę robiłem klimę bo nie chciała się załączyć.
                                            Tych trzech to mam zakresie od 60-120km w stronę. To jedynie pozostał jeszcze Warszawa gdzie mam gdzieś ponad 200km. Chciałem tak w miarę blisko bo w razie jakiejś korekty czy coś nie gonić kolejnych km.

                                            Komentarz

                                            • Tony065
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2487
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                              #23
                                              kornat, Ty wiesz, jaka to frajda zap*&^#@$ać 400km do domu na nowym sofcie :?: jest moc, jest ogień, jest poniżanie... :drive: aha, najlepiej jak połowa z tego to autostrada. EOT.
                                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                              @ by Tune-up Gdańsk
                                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                              Antek

                                              Komentarz

                                              • kabanos
                                                RS
                                                • 2011
                                                • 4544
                                                • Octavia I combi (1U5)
                                                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                                                #24
                                                kornat, rozważ jeszcze: http://www.dynosoft.pl/ Naprawdę warto.

                                                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                                                Komentarz

                                                • kornat
                                                  Rider
                                                  • 2007
                                                  • 578

                                                  #25
                                                  Na chwilę obecną będzie czas na całej sprawy i wybranie odpowiedniej firmy i rozwiązania.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...