myszu, na 90 % kostka pod stacyjką też miałem to samo i wielu innych :P
[O1] Tuning skoda octavia 1.9 tdi
Zwiń
X
-
[O1] Tuning skoda octavia 1.9 tdi
Witam.
Posiadam skode octavie 1.9 tdi 2005 rok.
Wgrałem nową mapę (chip tuning) z czego podniosło mi się trochę koni.
Pytanie do was co mogę jeszcze zrobić by zwiększyć liczbę koni.
Czytałem że można wymienić turbinę,incoller,wtryski itp.
Możecie powiedzieć co najlepiej wymienić by jeszcze trochę tych koni dorzucić.
W jakich cenach mieszczą się te podzespoły do wymiany.
Dzięki za pomoc.
-
-
Wszystko zależy od tego jakiej mocy oczekujesz ) Dobrze jest wyznaczyć sobie jakiś przedział.. dużo od tego zależy
Wymiana wtrysków na 216 to już spora modyfikacja która zakończona strojeniem w warsztacie pozwoli Ci na uzyskanie ok 30 KM więcej no i co za tym idzie zwiększeniem moemntu obrotowego..
Dalsze bardziej złożone modyfikacje to zmiana turbo oraz intercoolera
Warto też wyciąć katalizator i wspawać w jego miejsce rurke fi 55
Zaraz potem zmiana przepływki,
filtr powietrza
no i zaślepienie EGR
Dobry wydech też wspomoże Twoj silnik w prawidłowym oddechu
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez foxtrzystaZaraz potem zmiana przepływki,OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )
DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138
Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez fenKWielkie dzięki za pomoc.
Jeszcze takie pytanie czy mocno podskoczyło by spalanie gdybym wymienił wtryski na 216?
Komentarz
-
-
Piszę z prośbą o poradę. W chwili obecnej mam AHF z 216 i planowałem coś jeszcze go podciągnąć więc wpadłem na pomysł aby wgrać mu wirusa. Po rozmowie z tunerem stwierdził, że to bez sensu i w tym wypadku wypadało by wpakować mocniejszą turbinę. Nie chciał bym dużo pakować w to auto bo pewnie wraz z turbiną wypadało by dać FMIC oraz wymienić sprzęgło gdzie już idzie kolejne 2 tysie :/
Co do mojej turbiny to mam dziwne obawy, że to jest jej koniec ponieważ:
- na wolnych obrotach dodając gaz już od 1200rpm słychać jak zaczyna pogwizdywać
- w czasie jazdy przy zamkniętych szybach jej nie słychać, jadąc przy przy barierkach z otwartym oknem słychać jak gwiżdże do 2000rpm powyżej jej nie słychać
- jak się czasem ciągnęło po obrotach to później na wolnych obrotach słychać jakby gwizdała (czasem) i przy gaszeniu słychać jak wyhamowuje (oczywiście zawsze czekam z 2 minutki przed zgaszeniem ale zawszy słychać jak wyhamowuje po zgaszeniu silnika
- na pierwszym i drugim biegu jak mu się depnie od 1200rpm to do 2000rpm jedzie jak SDI później jest strzał
- nie ubywa oleju jak nie sączy się nigdzie oraz brak dymienia (przynajmniej w lusterku nie widzę)
Porównywałem się kiedyś z A3 też z AHF jeszcze przed zmianą wtrysków i lekko odstawałem tak do pół maski ale jeżdżą A3 czuje się jakby więcej miała mocy. W marcu miałem czyszczone VNT przez osobę, która regeneruje turbiny i oglądnęła i mówi, że jest ok.
Jak myślicie co w takim wypadku robić? Dołożyć sam program czy pochłapić się na turbo z ASZ i program pozostawiają resztę seryjną?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kornatPiszę z prośbą o poradę. W chwili obecnej mam AHF z 216 i planowałem coś jeszcze go podciągnąć więc wpadłem na pomysł aby wgrać mu wirusa. Po rozmowie z tunerem stwierdził, że to bez sensu i w tym wypadku wypadało by wpakować mocniejszą turbinę.
Jak bez sensu?
Na 216 w zaleznosci od kondycji motoru i nastaw masz 140-155KM i 320-340Nm po zmiane softu. To naprawde juz czuc....pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rob555He ?
Jak bez sensu?
Właśnie chciał tak ok 145-150KM i tak 320Nm może nawet mnie ale bardziej płaskie, tylko martwi mnie ta turbina choć mam ten samochód od 30tysięcy i jeździ bez zmian i tak samo się zachowuje. Logi coś pokażą?
Komentarz
-
-
1 - bo faktycznie nie wykorzysta (starczyłyby na 17x KM)
2 - logi stwierdzą czy turbo dobrze działa (ale raczej tak, jak już pojeździłeś i nic się nie dzieje to nic się raczej nie stanie)
3 - zmień tunera (serio)
4 - mieć zamontowane 216tki i nie zrobić programu to grzech :diabelski_usmiech
5 - ja mam 216tki i program - nalatane ponad 40k km (od programu) i NIC się złego nie dzieje - szafa wskazuje dopiero 273k km
6 - jak siądzie turbo to wsadzisz mocniejsze i zrobisz korektę (ja tak zrobiłem, tzn czekam aż się turbo wysra, ale ono jakoś nie ma zamiaru :lol: )
7 - jeździ się fajniej a im dłużej będziesz zwlekał tym bardziej będziesz zły na siebie czemu tak późno to zrobiłeś
8 - mój wynik w podpisie (cały czas myślę co by nie poprawić "przy okazji")
Komentarz
-
-
rób program
jak tuner profi to da max moment nieco wyżej i seryjne sprzegło jesli nei jest zajechane wytrzyma
AHF na 216 + virus to wlasnei okolica 145-155KM i 33-350Nm a to już przyjemnie się przemieszcza w aucie wielkości O1
koszt profesjonalnie napisanego programu do AHF czyli EDC15 to przedział 700-1000zł więcej na obecną chwilę to przesada za strojenie EDC15 na seryjnych gratach (bez hybrydy turbo, pompy 11 itp)
Komentarz
-
-
Właśnie się sugerowałem wykresem Tony065 ale tam ma jednomasę. Co do sprzęgła to liczę się z tym, że kiedyś padnie ale lepiej później No nic, na chwilę obecną postaram się zrobić komplet logów ( o ile pogoda dopisze) i pomyślimy co wtedy robić. Jak się okaże, że jest ok to zarażę swojego AHF A jak się okaże lipa to trzeba będzie się przemęczyć do następnej zimy. Dzięki wszystkim za pomoc i cenne informację.
P.S. U Was tuner też więcej kasował za to że auto jest w 216 w porównaniu do seryjnego?
Komentarz
-
-
kornat, mój program jest napisany asekuracyjnie na 325Nm, aby nie znudziło mi się za szybko po wstawieniu większego SMIC i korekcie. Nie wiem jakie to ma znaczenie co siedzi w aucie, bo tak czy inaczej tuner pisze wszystko w zasadzie od nowa. Sprzęgło musisz brać pod uwagę i to prędzej niż później, bo po co 2x płacić za robotę. Ile masz już nalatane w tym aucie :?:Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
kabanos, muszę przyznać, że jak na serię to miałeś mocny samochód oraz wyszedł bardzo ładny wykres.
mp1985, tak myślałem, bo kiedyś rob555 wspomniał, że dla niego nie ma znaczenia. No nic, masz jeszcze dwóch tunerów w okolicy może do któregoś z nich się wybiorę.
Zamieszczone przez Tony065Ile masz już nalatane w tym aucie :?:
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kornat...Mnie czasem zastanawiało czy tam nie jest jedno masa bo na klimie trochę szarpie samochodem...
no dobra, ja mam rodzinę w 3-city i było przy okazji, ale to nie zmienia powyższego faktu.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Na aku są 30A i wszystko mam tam OK bo na wiosnę robiłem klimę bo nie chciała się załączyć.
Tych trzech to mam zakresie od 60-120km w stronę. To jedynie pozostał jeszcze Warszawa gdzie mam gdzieś ponad 200km. Chciałem tak w miarę blisko bo w razie jakiejś korekty czy coś nie gonić kolejnych km.
Komentarz
-
-
Komentarz