Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xman750
    Rider
    • 2011
    • 322

    #51
    dzięki za obszerne wyjaśnienia, pompiarzowi to daję bo nie mam zielonego pojęcia o pompach z tego co wiem to po złożeniu trzeba to skalibrować (szczerze nie mam pojęcia co jak i dlaczego) masz może jakieś linki/czy fotorelację z budowy takiej hybrydy z opisem poszczególnych części składowych ? tobie się to może wydawać proste bo już temat ogarnąłeś ja z rzeczami o których nie mam pojęcia po prostu uważam, wszystko się może wydawać proste na pierwszy rzut oka ale tak naprawdę nic nie jest do końca proste i czasem jednak lepiej dać komuś zarobić te 100-200zł ale mieć pewność ze on wie co robi a nie mu się wydaje... Podam ci przykład może nie do końca adekwatny ale żebyś zrozumiał o co mi chodzi: jakieś 3 lata temu pracowałem w serwisie komputerowym i pewnego dnia przyszedł klient z reklamacją płyty głównej i procesora że śmierdzą i się nie odpalają już... kupił części i złożył to sam bo przecież to proste jak klocki lego... płyta na AM2 za 80GBP + 4 rdzeniowy Phenom za jakieś 160GBP wtedy, gość poskładał wszystko dobrze poza jednym małym szczegółem, zapomniał zdjąć plastikową osłonkę która zabezpiecza warstwę pasty przewodzącej na radiatorze procesora przed rozmazaniem się w transporcie, efekt brak odprowadzania ciepła z procesora, stopienie się tego plastiku na radiatorze kupa smrodu, spalenie płyty i procesora, inny przypadek klient przykręcił płytę główną prosto do blachy obudowy nie dając kołków dystansowych które były w komplecie w efekcie cała spodnia część płyty to było jedno wielkie zwarcie do masy

    jednego nie rozumiem jeśli to jest wszystko takie proste to czemu praktycznie żaden mechanik nie chce się pomp dotykać tylko wszyscy wożą do pompiarzy ? swoją drogą 80zł za sprawdzenie pompy to jest naprawdę tanio, dzwoniłem do jednego pompiarza w Poznaniu i powiedział tak: każda stara pompa na maszynie zacznie cieknąć bo ciśnienie testowe na maszynie jest wyższe niż na samochodzie więc trzeba będzie wymienić uszczelnienia, pełne testowanie pompy z wymianą tych uszczelek to 500PLN gdyż testy wydajnościowe trwają kilka godzin i robi je się na zimnej i na gorącej pompie.

    500zł rozumiesz ? wytłumacz mi proszę jak jeden człowiek bierze za to samo 80zł a drugi 500zł ? czy testowanie u jednego trwa 5 minut a drugiego te kilka godzin ? Jak powinien dokładnie wyglądać test wydajnościowy takiej pompy i jakie wartości i jakich parametrów powinna uzyskać ?

    jeszcze jedno pytanie gdzie ty kupiłeś tą fale bo ja wpisując w wyszukiwarkę allegro: "fala de" dostaje zero rezultatów...

    a może zostałbyś forumowym producentem hybryd jak tak dobrze ci to wychodzi serio mówię...

    a wracając jeszcze do tego wydajniejszego tłokorozdzielacza z Renault to czy on jest P&P czy trzeba coś rzeźbić żeby go zainstalować ? ryję teraz przez wątek na forumvwgolf.pl http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=386977 i ktoś tam coś wspominał o nawiercaniu otworów, tylko nie wiem czy to dotyczy tego konkretnego przypadku.

    Komentarz

    • sagon
      Drive
      • 2011
      • 46

      #52
      Temat,który mnie posłużył do wstępnego przeanalizowania budowy pomp



      Zamieszczone przez xman750
      z tego co wiem to po złożeniu trzeba to skalibrować
      Kolejny pretekst do wyrwania kasy.Na podstawie jakiej pompy będzie Ci kalibrował,skoro masz inną sekcję tłoczącą z nieoryginalną falą.Pompę się składa,testuje pod kątem wydatków i basta.
      Jeden kasuje 500,bo robi to w Poznaniu,drugi 80,bo robi to dziurze zabitej dechami,ale zaplecze ma nie gorsze,jak ten z Poznania.
      Test mojej pompy trwał może 2x30 min.Pierwszy test jako pompy z afn-a,bo nie wiedział jeszcze co testował,drugi już jako pompy z ahh.
      Test był przeprowadzony tylko pod kątem dawkowania na niskich,średnich i wysokich rpm,z zachowaniem odpowiednich napięć.
      Więcej testów nie potrzeba,a test na zimnym płynie to ściema.Co Ci to,że na zimnym płynie dawki będą dobre,jak po jego rozgrzaniu będą małe.Dla mnie to wyciąganie kasy.
      Mnie sprawdzał tylko na ciepłym płynie,skoro na ciepłym dawki będą dobre,to na zimnym muszą być tylko większe.
      Z tymi cieknącymi pompami trochę ściemnia,ponownie chodzi o wyrwanie kasy za niekiedy niepotrzebną wymianę uszczelnień.Jeżeli pompa była sucha na silniku,to będzie sucha podczas testów.
      Ale taką mają zasadę,że wymieniają,czy się leje,czy nie,wymieniamy i kasujemy 200 zeta.

      Z mechanikami jest tak,nasłuchają się od pompiarzy,że zmiana sekcji wysokiego ciśnienia(tłokoroździelacz z głowicą) wymaga nie lada wiedzy i niesamowicie trudnej kalibracji,to się za to nie biorą.Jedyna wymagana kalibracja,to dawka nastawnika .
      Mój kolega,mechanik,po tym,jak mu pokazałem,jakie to trudne mało się ze śmiechu nie zesikał.
      Teraz już sam rozbiera pompy,wymienia sekcje na ori i nie tylko,jak dotychczas reklamacji nie miał.
      Mam sprawdzony patent na dobrą pompę hybrydową i tego się 3mamy.Pompiarz może ją jedynie sprawdzić i tyle.

      Co trudnego może być w wymianie jednego tłokoroździelacza z głowicą/10tki na inny/11tkę,skoro różnią się tylko średnicą.Budowę mają identyczną.
      Po lewej tłokoroździelacz z reni 982/983/988,po prawej z każdej 110tki,oraz z alh i agr.

      Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.


      Falę kupiłem okazyjnie od kolesia,miał taką wraz z innymi.Wiedział z jakiej pompy,a że była ładna,to dałem 300,nowa wówczas kosztowała 450 zeta.

      Zamontowanie kompletnej sekcji tłoczącej nie wymaga niczego,poza dwoma kluczami,torx t30 i imbus,chyba 5mm.
      wyjmujesz,wkładasz i gotowe.
      Po takiej zmianie ustawia się dawkę i loguje dynamicznie wyprzedzenie kąta.Jeżeli są problemy,z reguły są,to zwiększa się w pompie ciśnienie paliwa,powiedzmy do 13 bar i po problemie.
      Pamiętam,jak na początku pluli na takie hybrydy,bo kąta nie 3mają.Nikt jeszcze wtedy nie wiedział,że trzeba zwiększyć ciśnienie paliwa,żeby to ciśnienie mogło wypchnąć tłoczek przestawiacza do odpowiedniego położenia.
      Zmieniając tłokoroździelacz na 11mm zmieniają się też ubytki paliwa w pompie,spada ciśnienie i stąd problemy w wyprzedzeniem kąta.
      Zwiększenie ciśnienia problem ten definitywnie rozwiązuje.Mam taki instrument do regulacji ciśnienia i każdemu koledze,który posiada tdi zwiększam ciśnienie w pompie,czy to jest seria,czy modzony i każdy jest zadowolony,bo auto po takim zabiegu lepiej jedzie,mniej dymi,ogólnie same plusy.
      Zawsze loguję 004 po takim podbiciu ciśnienia,żeby sprawdzić,jak sobie zaworek n 108 radzi w wyprzedzeniem i problemów nie ma.

      Nie chcę zostać forumowym producentem pomp,ale mogę chętnie doradzać,na tyle,na ile będę mógł.
      Na forum passata masz obszerniejszy temat :wink:
      11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

      Komentarz

      • xman750
        Rider
        • 2011
        • 322

        #53
        ok załóżmy że kupuję pompę 107J o ile wydajniejsza będzie hybryda 107J z tłokorozdzielaczem (czy całą sekcją tłoczącą ?) z 11mm z Renault ? czy po takiej przekładce tez wymagane będzie podniesienie ciśnienia ? Załóżmy że mam już gotową hybrydę i jadę do jakiegoś pobliskiego pompiarza żeby wymienić swoją ori pompę na tą właśnie hybrydę, co muszę mu powiedzieć żeby prawidłowo ustawił i wyregulował pompę (jeśli wogóle) ?

        a i najważniejsze bo o tym zapomniałem kompletnie czy pompa 11mm 107J wejdzie P&P zamiast mojej 10tki do silnika ALH ? mocowanie/wtyczka/koło napedowe ?

        Komentarz

        • sagon
          Drive
          • 2011
          • 46

          #54
          Biorąc pod uwagę moją pompę,to o około 10 koni mocniejsza,u mnie na 11/230 napięciu 4.34v,doładowaniu 1.47,smicu miałem 185 koni.
          Biorąc pod uwagę,że sam fmic da od biedy tylko 5 koni,a daje więcej,to mam 190 przy 1.47 bara i niecałych 4.4v.
          Takiego wyniku nie zrobisz na żadnej 107J przy tych nastawach.Ja się jeszcze z takim nie spotkałem.
          Dawka na nastawniku 6mg.

          Jak masz ori 11tkę z vw,to najpierw ją wrzuć i sprawdź co wypluje.Przeróbka,to ostateczność.Jak będzie miała w miarę dobry procentowy wydatek,to na te 190 powinna wydać.
          Żeby stwierdzić,czy wymagane będzie podbicie ciśnienia trzeba zlogować 004,jak będzie dobrze,to można sobie tak,czy inaczej na te 13 bar podbić,będzie tylko lepiej.

          W silniku alh zmieniasz pompę 107j tak samo,jak druga z alh,wszystko pasuje idealnie,wszystko.
          11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

          Komentarz

          • xman750
            Rider
            • 2011
            • 322

            #55
            Zamieszczone przez sagon
            Biorąc pod uwagę moją pompę,to o około 10 koni mocniejsza,u mnie na 11/230 napięciu 4.34v,doładowaniu 1.47,smicu miałem 185 koni.
            Biorąc pod uwagę,że sam fmic da od biedy tylko 5 koni,a daje więcej,to mam 190 przy 1.47 bara i niecałych 4.4v.
            Takiego wyniku nie zrobisz na żadnej 107J przy tych nastawach.Ja się jeszcze z takim nie spotkałem.
            Dawka na nastawniku 6mg.

            Jak masz ori 11tkę z vw,to najpierw ją wrzuć i sprawdź co wypluje.Przeróbka,to ostateczność.Jak będzie miała w miarę dobry procentowy wydatek,to na te 190 powinna wydać.
            Żeby stwierdzić,czy wymagane będzie podbicie ciśnienia trzeba zlogować 004,jak będzie dobrze,to można sobie tak,czy inaczej na te 13 bar podbić,będzie tylko lepiej.

            W silniku alh zmieniasz pompę 107j tak samo,jak druga z alh,wszystko pasuje idealnie,wszystko.

            jeśli wszystko pasuje to jest good news, te 13 bar można ustawić na stole czy musi być pompa na aucie ?

            u mnie niestety problem polega na tym że ja chcę kupic i przygotować pompę zdalnie bo mieszkam w UK na święta jadę autem do PL to bym sobie tak zrobioną pompę podjechał i gdzieś zamontował niestety z racji świąt nie będę miał czasu na eksperymenty tym bardziej ze jadę z rodziną i auto muszę mieć cały czas na chodzie, koszty robienia czegokolwiek z pompą w UK są chore dlatego zależy mi żeby to wszystko jakoś zgrać podczas mojego pobytu w PL w grudniu

            w tej chwili mam 165KM na ori pompie 10mm i wtryskach .216 i ori smicu jeśli wydam już kasę na pompę i stracę czas na montaż chciałbym założyć coś co mnie nie będzie ograniczać w dalszych modach więc oczekiwałbym od takiej pompy wydajności w granicach 220KM niekoniecznie chcę tyle osiągnąć ale lepiej jest mieć jakiś zapas niż pompę wyżyłowaną na maksa

            Komentarz

            • looker
              RS
              • 2008
              • 1886
              • Octavia II (1Z3)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #56
              Rozumiem, że wtryski też zmieniasz na 0.230 i korekta softu przed powrotem do UK ?
              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

              Komentarz

              • xman750
                Rider
                • 2011
                • 322

                #57
                Zamieszczone przez looker
                Rozumiem, że wtryski też zmieniasz na 0.230 i korekta softu przed powrotem do UK ?
                wtryski tak i turbo większe, z korektą softu pewnie nie zdążę, za mało czasu, to już raczej w przyszłym roku jak na Wielkanoc będę jechał ale bez korekty też będzie lepiej szedł na pompie 11 i wtryskach .230 gorzej z turbo bo lag może być i myślę czy turbo kłaść teraz czy poczekać i przed samą korekta założyć przy okazji fmica...

                tym bardziej ze na korektę bym jechał z okolic Trzciela do Dobrej Nadziei to jakieś 4h jazdy a w zimie to cholera wie czy nie więcej poza tym żona by mnie przeklęła że zamiast święta z rodziną spędzać ja z samochodem gdzieś jeżdżę heh

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #58
                  Nie wiem czy to zdrowe jeździć dłużej z pompą wymienioną na 11, turbiną i wtryskami bez korekty... :roll:
                  Lepiej zadzwoń/napisz do Goodhope'a wcześniej.
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • xman750
                    Rider
                    • 2011
                    • 322

                    #59
                    Zamieszczone przez looker
                    Nie wiem czy to zdrowe jeździć dłużej z pompą wymienioną na 11, turbiną i wtryskami bez korekty... :roll:
                    Lepiej zadzwoń/napisz do Goodhope'a wcześniej.
                    z wtryskami i pompą raczej problemu nie powinno być chociaż w sumie rzeczywiście lepiej zadzwonię i się upewnię, co do turbiny to raczej poczekam do kwietnia i założę ją zaraz przed korektą, po instalacji .216tek i turbo hybrydy jeździłem dobre pół roku zanim pojechałem na program i nic złego się nie działo

                    Komentarz

                    • looker
                      RS
                      • 2008
                      • 1886
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #60
                      Jestem/ będę w podobnej sytuacji (wymiana pompy na 11) i doradzono mi że na korektę, delikatnie mogę pojechać (mam ponad 200km). Ale delikatnie !
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz

                      • xman750
                        Rider
                        • 2011
                        • 322

                        #61
                        Zamieszczone przez looker
                        Jestem/ będę w podobnej sytuacji (wymiana pompy na 11) i doradzono mi że na korektę, delikatnie mogę pojechać (mam ponad 200km). Ale delikatnie !
                        napisałem kilometrowego maila do Goodhopa zobaczymy co odpisze

                        Komentarz

                        • sagon
                          Drive
                          • 2011
                          • 46

                          #62
                          xman750, ciśnienia można śmiało ustawić na silniku,można i na stole.Ja ustawiam na silniku.
                          Jak celujesz w 220 i chcesz mieć zapas,to na 230tkach będzie to już dla takiej pompy nieosiągalne.
                          Chyba,że 260tki wsadzisz.Nawet z wałkiem sdi chyba się 220 zrobić nie uda.Z tego,co widzę,to max na ori 11tkach i 230tkach to około 205 koni.
                          Ile tak naprawdę da taka hybryda trzeba będzie sprawdzić.Jedno jest pewne,leje więcej,jak pompa z ahh.Ale czy da to 220 koni na seryjnym wałku?Raczej wątpię.

                          Zamieszczone przez xman750
                          w tej chwili mam 165KM na ori pompie 10mm i wtryskach .216 i ori smicu
                          Masz wykres,bo uzyskałem dokładnie tyle samo na takim samym zestawieniu kilka lat temu.
                          Gdybyś miał jeszcze logi dynamiczne 001 i 011 byłbym wdzięczny.
                          U mnie było 1.45 z awx-a i 50mg,napięcie ori z afn-a,więc przy 3800 było około 4.4v.

                          Fotosik.pl to idealne miejsce na Twoje zdjęcia i realizowanie pasji fotografią.
                          11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                          Komentarz

                          • xman750
                            Rider
                            • 2011
                            • 322

                            #63
                            Zamieszczone przez sagon
                            xman750, ciśnienia można śmiało ustawić na silniku,można i na stole.Ja ustawiam na silniku.
                            Jak celujesz w 220 i chcesz mieć zapas,to na 230tkach będzie to już dla takiej pompy nieosiągalne.
                            Chyba,że 260tki wsadzisz.Nawet z wałkiem sdi chyba się 220 zrobić nie uda.Z tego,co widzę,to max na ori 11tkach i 230tkach to około 205 koni.
                            Ile tak naprawdę da taka hybryda trzeba będzie sprawdzić.Jedno jest pewne,leje więcej,jak pompa z ahh.Ale czy da to 220 koni na seryjnym wałku?Raczej wątpię.

                            Zamieszczone przez xman750
                            w tej chwili mam 165KM na ori pompie 10mm i wtryskach .216 i ori smicu
                            Masz wykres,bo uzyskałem dokładnie tyle samo na takim samym zestawieniu kilka lat temu.
                            Gdybyś miał jeszcze logi dynamiczne 001 i 011 byłbym wdzięczny.
                            U mnie było 1.45 z awx-a i 50mg,napięcie ori z afn-a,więc przy 3800 było około 4.4v.

                            http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...a5ea8f7d7.html
                            hmmm pytanie jak z dymieniem na 260tkach, czy nie wpłyną one jakoś negatywnie na spalanie ? możesz przybliżyć temat wałka z SDI, jakie efekty daje ? nie muszę mieć koniecznie 220 koni jak będzie 205 to też się nic nie stanie ale lepiej mieć jakiś zapas niz wyżyłowany setup

                            logi grupy 11 są na 3 stronie tego tematu wykres z hamowni też wkleiłem z robieniem logów mam trochę problem bo żona mi się boi jak wciskam gaz w dechę i odmawia współpracy więc robię sam i nie wyglądają za czytelnie ale jak się wczytasz to są tam trzy przejazdy chyba 3 się udał njlepiej

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #64
                              xman750, wg mnie odpuść myślenie o wtryskach 0.260. Tam paliwo idzie "wiadrami" :-) Zacznie się mega dym, wysokie EGT i inne atrakcje. Z tego co widzę to masz auto do jazdy na co dzień wiec priorytet to bezawaryjność.
                              200KM w OI to już i tak lepiej niż nieźle :diabelski_usmiech
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • kornat
                                Rider
                                • 2007
                                • 578

                                #65
                                Tu jest napisane co wsadzone i jaki wynik wyszedł

                                Komentarz

                                • sagon
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 46

                                  #66
                                  Wałek z sdi ma lepsze fazy rozrządu,czyli dłużej otwarte zawory ssące i wydechowe.
                                  Zasługą dłużej otwartego ssącego jest dostarczenie większej ilości powietrza,przy tym samym ciśnieniu.Podobnie z wydechowym,szybciej wypluje saliny,więc nie grzeje się tak komora.Same plusy,ale żeby to zrozumieć,trzeba go założyć.
                                  Jak 205 Cię zadowala,to 230tki będą ok.
                                  11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                  Komentarz

                                  • xman750
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 322

                                    #67
                                    Zamieszczone przez sagon
                                    Wałek z sdi ma lepsze fazy rozrządu,czyli dłużej otwarte zawory ssące i wydechowe.
                                    Zasługą dłużej otwartego ssącego jest dostarczenie większej ilości powietrza,przy tym samym ciśnieniu.Podobnie z wydechowym,szybciej wypluje saliny,więc nie grzeje się tak komora.Same plusy,ale żeby to zrozumieć,trzeba go założyć.
                                    Jak 205 Cię zadowala,to 230tki będą ok.
                                    masz może numer tego wałka ? wejdzie P&P do ALH ? nie trzeba nic kombinować z rozrządem itp ?

                                    no i powiedz lepiej czy sam na takim jeździsz/jeździłeś czy tylko szukasz beta testerów :P ?
                                    jest ktoś na forum z takim modem ?

                                    tu się jakiś TDI meister wypowiedział na temat wałka z SDI: http://forums.tdiclub.com/showthread...=226457&page=4 post #54 nie brzmi szczególnie zachęcająco wolałabym jednak usłyszeć opinię kogoś kto już ma taki wałek na aucie lub jakiegoś tunera który stroił taki setup...

                                    tu widzę ktoś już gotowe wałki ma: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=275558

                                    wychodzi na to że taki wałek + zawory dają coś koło 10-15KM wałek z SDI może poprawić trochę dół ale pewnie nie da za wiele sam nie wiem trzeba znaleźć kogoś z takim wałkiem i wziąć na spytki

                                    Komentarz

                                    • looker
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1886
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #68
                                      Mnie też na niego namawia :diabelski_usmiech

                                      np. ten: http://allegro.pl/fabia-2000r-1-9-sd...711536573.html

                                      Musi mieć numer "38E"
                                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                      Komentarz

                                      • xman750
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 322

                                        #69
                                        jeszcze takie pytanie z innej beczki czy w okolicach 200KM będę musiał wymienić map sensor i na jaki ewentualnie widzę że są na 3 i 4 bary dostępne fmic w panach więc i o tym trzeba pomyśleć

                                        [ Dodano: Wto 23 Paź, 12 00:22 ]
                                        a propo turbinki:



                                        jest ktoś w PL co robi takie rzeczy za normalne pieniądze ?

                                        Komentarz

                                        • Walus
                                          Ambiente
                                          • 2009
                                          • 172

                                          #70
                                          na 260 nie ma jakiegoś wielkiego spalania nie przesadzajcie. EGT też nie jest wysokie max 700 stopni. Pomiędzy silnikiem a turbo. Dym, jak przywalisz to jest i po dłuższej gonitwie troche jest podkopcone.

                                          Przy normalnym użytkowaniu wychodzi 6 litrów, wiadomo jak będziesz poganiał to max 10-12

                                          Mi z wrocka na Hel i spowrotem wyszła średnia 4,2 i gazu jak trzeba to użwałem.

                                          na 230 turbo arl max 200KM

                                          na 230 i gt2256 można zrobić max 210KM

                                          na 260 i gt2256 przy spokojnym sofcie było 215Km

                                          na 260 i gtb2260 przy spokojnym sofcie 225KM mocny 240 ale dodatkowa pompa w baku.

                                          momentu to zależy od sprzegła.

                                          Komentarz

                                          • looker
                                            RS
                                            • 2008
                                            • 1886
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                            #71
                                            Walus, w te 4,2l/100km to nie mogę uwierzyc jednak :wink:
                                            Zdajesz sobie sprawę, że przy tylu modach komputer pokazuje pogodę a nie spalanie ?
                                            A jeśli wyszło ci tyle z tankowania to chyba jechałeś nie tym autem :diabelski_usmiech
                                            OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                            SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                            Komentarz

                                            • Walus
                                              Ambiente
                                              • 2009
                                              • 172

                                              #72
                                              jechałem tym autem 2 dorosłe osoby + bąbel i załadowny bagażnik.

                                              W komputer to do końca nie wierze. Tankowanie na stacji od rezerwy i tankowanie do pełna i po przeliczeniu wyszło. 4,2.

                                              fakt miałem hamulec organiczny typu żona ale jak trzeba było to się wyprzedząło.
                                              wiadomo nie lecialem 180-200.

                                              Komentarz

                                              • przemeku
                                                Ambiente
                                                • 2007
                                                • 222

                                                #73
                                                looker, Michała auto w trasie przy spokojnej jeździe będzie palić mniej od serii.
                                                On ma zmienioną piątkę na mega długą i wystarczy, że nie przegina z gazem co przy tej mocy jest łatwe, a poza tym nie kumam o co chodzi ze wzrostem spalania po modach..... jak dajesz w palnik to spali więcej, a jak jeździsz "eco" to powinien mniej spalić od serii.


                                                ps. u mnie EGT przy 5tys na 5biegu dochodzi do 900

                                                Komentarz

                                                • sagon
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 46

                                                  #74
                                                  xman750, wałek z sdi,to nie jest typowy sportowy wałek,który został zaprojektowany do podnoszenia mocy w tdi.
                                                  Jednak jest to bardzo dobra i tania,co najważniejsze trwała alternatywa dla tych wszystkich przereklamowanych sportowych wałków.
                                                  Normalne,że nie będzie miał takich cech,jak specjalnie zaprojektowany DD,ale jako zamiennik tych wałków doskonale się sprawdza.
                                                  Mam taki wałek i mogę szczerze wszystkim polecić.Dymienie bardzo spadło,dynamika się poprawiła.Więc czego więcej oczekiwać od wałka za 250 zeta?
                                                  Polecam lekturę



                                                  Tak,jak chciałeś,strojone przez tunera,złego słowa powiedzieć o tych wałkach nie można.Na tdi praktycznie wszyscy ładowali te wałki i nikt nie narzekał.
                                                  11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                                  Komentarz

                                                  • xman750
                                                    Rider
                                                    • 2011
                                                    • 322

                                                    #75
                                                    Zamieszczone przez sagon
                                                    xman750, wałek z sdi,to nie jest typowy sportowy wałek,który został zaprojektowany do podnoszenia mocy w tdi.
                                                    Jednak jest to bardzo dobra i tania,co najważniejsze trwała alternatywa dla tych wszystkich przereklamowanych sportowych wałków.
                                                    Normalne,że nie będzie miał takich cech,jak specjalnie zaprojektowany DD,ale jako zamiennik tych wałków doskonale się sprawdza.
                                                    Mam taki wałek i mogę szczerze wszystkim polecić.Dymienie bardzo spadło,dynamika się poprawiła.Więc czego więcej oczekiwać od wałka za 250 zeta?
                                                    Polecam lekturę



                                                    Tak,jak chciałeś,strojone przez tunera,złego słowa powiedzieć o tych wałkach nie można.Na tdi praktycznie wszyscy ładowali te wałki i nikt nie narzekał.
                                                    chciałbym zobaczyć porównanie wykresów z hamowni silnika przed i po założeniu wałka (tak żeby było widać bezpośredni efekt)

                                                    Rozumiem że wałek wymieniamy bez konieczności zwalania głowicy tak ? co ewentualnie można tam jeszcze porobić jak już się zdejmie wałek a głowica zostaje na silniku ? uszczelniacze zaworowe da radę wymienić od góry ? wałek wchodzi P&P pytanie czy trzeba koniecznie stroić silnik po tym czy można jakiś czas pojeździć ?

                                                    I ja nie twierdzę że wałek z SDI jest zły tylko nauczyłem się już że nie we wszystko co ktoś napisze na forum należy zaraz bezgranicznie wierzyć, moja sytuacja jest taka że ja go będę montował 2tys km od domu podczas dość krótkiego urlopu mając ze sobą rodzinę i nie mogę sobie pozwolić na jakieś skuchy ja będę tym autem potem wracał 2kkm przez pół Europy z żoną, dwójką dzieci i psem w bagażniku... i muszę być pewien tego co robię dlatego staram się szukać różnych źródeł i sprawdzać informacje na ile się da

                                                    [ Dodano: Wto 23 Paź, 12 22:18 ]
                                                    Przy okazji dostałem odpowiedź od Goodhope że po wymianie pompy efektem ubocznym może być za dużo paliwa co można skorygować przesuwając nastawnik w kierunku rozrządu kontrolując vagiem o żadnych destrukcyjnych efektach nie wspominał

                                                    mam już też zamówioną turbinę z transturbo na grudzień GTB2260VK + kolektor + adapter + przewody olejowe + kryza do wydechu itd. praktycznie cały kompletny kit do założenia w ALH będę musiał tylko dopasować węże silikonowe do dolotu i przyspawać tą kryzę do rury wydechowej

                                                    Dzisiaj po raz kolejny zaczął mi stukac przegub z prawej strony przy maksymalnym skręcie w prawo, wymieniany był jakieś 5 miesięcy temu razem z piastą i łożyskiem nie wiem pech czy gówniany zamiennik... jakiej firmy przegub warto kupić żeby trochę pochodził ?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...