xman750, ale się uparłeś chłopie na to 4x4. Niestety, w "ośce" OI z tyłu była zawsze belka. Wielowachaczowe to nie ta epoka i kategoria pojazdów. Kup se A4 quattro, będzie prościej.
Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Tony065xman750, ale się uparłeś chłopie na to 4x4. Niestety, w "ośce" OI z tyłu była zawsze belka. Wielowachaczowe to nie ta epoka i kategoria pojazdów. Kup se A4 quattro, będzie prościej.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750ale ja jestem wierny Octavii a co do upierania się to właśnie zgłębiam temat przed ostatecznym podjęciem ostatecznej decyzji zastanawiam się jak się prowadzi zeszperowana O1 kombi vs O1 4x4 na wielowahaczu ? na ile ESP jest w stanie zrekompensowac tą belkę z tyłu...
Chyba ze zeszperowane 2 dyferencjały ale to już inna bajka.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesZamieszczone przez xman750ale ja jestem wierny Octavii a co do upierania się to właśnie zgłębiam temat przed ostatecznym podjęciem ostatecznej decyzji zastanawiam się jak się prowadzi zeszperowana O1 kombi vs O1 4x4 na wielowahaczu ? na ile ESP jest w stanie zrekompensowac tą belkę z tyłu...
Chyba ze zeszperowane 2 dyferencjały ale to już inna bajka.
Komentarz
-
-
no moc planuję na jakieś 230KM a szpera z przodu tak czy inaczej chyba będzie i ciągle się nie mogę zdecydować czy jednak się upierać przy 4x4 no ale ten wielowahacz z tyłu to spory plus jednak
Zeszperowanie przodu też bardzo dobry pomysł sam chciałbym u siebie taki zabieg wykonać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesno moc planuję na jakieś 230KM a szpera z przodu tak czy inaczej chyba będzie i ciągle się nie mogę zdecydować czy jednak się upierać przy 4x4 no ale ten wielowahacz z tyłu to spory plus jednak
Zeszperowanie przodu też bardzo dobry pomysł sam chciałbym u siebie taki zabieg wykonać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750Pytanie kolejne czy w wersjach 4x4 z TDI jest miejsce na duże turbo i czy są do nich dostępne długie skrzynie 6b ? Oczywiście mowa cały czas o Octavii ciągle się nie mogę zdecydować o1 czy O2 ale chyba 4x4 wziąłbym O1 bo mówią że bardziej niezawodna a z tyłu ma juz wahacze jak w O2. Jest gdzieś w internecie zestawienie wszystkich modeli po rodzaju silnika np ?
Aha zasadnicze pytanie do czego wtedy będzie auto rozumiem że do normalnej jazdy po mieście?
[ Dodano: Wto 04 Gru, 12 12:43 ]
uwalileś posta widze
Zamieszczone przez xman750w jaki sposób wielowahacz jest minusem ? chyba nie powiesz mi że sztywna belka jest lepszym rozwiązaniem...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesZamieszczone przez xman750Pytanie kolejne czy w wersjach 4x4 z TDI jest miejsce na duże turbo i czy są do nich dostępne długie skrzynie 6b ? Oczywiście mowa cały czas o Octavii ciągle się nie mogę zdecydować o1 czy O2 ale chyba 4x4 wziąłbym O1 bo mówią że bardziej niezawodna a z tyłu ma juz wahacze jak w O2. Jest gdzieś w internecie zestawienie wszystkich modeli po rodzaju silnika np ?
Aha zasadnicze pytanie do czego wtedy będzie auto rozumiem że do normalnej jazdy po mieście?
[ Dodano: Wto 04 Gru, 12 12:43 ]
uwalileś posta widze
Zamieszczone przez xman750w jaki sposób wielowahacz jest minusem ? chyba nie powiesz mi że sztywna belka jest lepszym rozwiązaniem...
Komentarz
-
-
xman750, poszukaj na forum LeonClub, bo tamta ekipa ma rozkminiony temat w każdą stronę. Albo kup coś, co nadaje się bardziej do modzenia, np. jakaś A4. wyposażenie będzie lepsze, a o napędzie quattro chyba nie trzeba pisać. a skrzynia tym "dłuższa", im na ostatnim biegu ma niższą wartość przełożenia.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
jest jeszcze jedna kwestia której nie mam do końca rozpracowanej a mianowicie sprzęgło, moment będzie oscylował najprawdopodobniej w okolicach 450Nm skrzynia 6b więc sprzęgło 240mm no i teraz pytanie jakie ? oraz czy brać dwumas czy jednomas ? co do sprzęgła to myślę że chyba Sachs performance będzie najbezpieczniejszą opcją bo chyba żadne seryjne takiego momentu nie przeniesie przynajmniej na dłuższą metę. Odnośnie jednomasu to czytam różne fora i ktoś tam gdzies wspominał o rozwalonej skrzyni, ukręconym wale itp. bajki nie wiem na ile to prawda z własnego doświadczenia z G60 i skrzynią 5b jednomas sprawuje się absolutnie poprawnie i nie widzę żadnej różnicy między nim a dwumasem. No ale w przypadku skrzyń 6b może być inaczej więc ciekaw jestem opinii osób które mają auta po grubszych modach i sprzęgła 240mm
Komentarz
-
-
CES Wielowachacz minusem ??
Stary...mialem leona ARL oske i tego 4x4. Wielowachacza defacto tam nie ma
Jest tylko przedni wozek obrocony o 180st
Konstukcja prosta i tania w naprawach a sprawujaca sie o niebo lepiej na winklach niz oska !
Minusem niestety jest skrzynia ktora to ma wyraznie krotsze przelozenia od wersji z napedem na jedna os. No i masa....ARL 4x4 nadlubany na 180KM jedzie podobnie do mocnej serii w osce (oczywiscie z rolki bo z miejsca nie ma o czym mowic).pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rob555CES Wielowachacz minusem ??
Stary...mialem leona ARL oske i tego 4x4. Wielowachacza defacto tam nie ma
Jest tylko przedni wozek obrocony o 180st
Konstukcja prosta i tania w naprawach a sprawujaca sie o niebo lepiej na winklach niz oska !
Minusem niestety jest skrzynia ktora to ma wyraznie krotsze przelozenia od wersji z napedem na jedna os. No i masa....ARL 4x4 nadlubany na 180KM jedzie podobnie do mocnej serii w osce (oczywiscie z rolki bo z miejsca nie ma o czym mowic).
Komentarz
-
-
Ogarne temat w poniedzialem to napisze. Mowiac szczerze nigdy mnie to nie zajmowalo bo nie mialem niczego w 4x4 z moca ponad 250KM gdzie wypadalo by wydluzyc przelozenia.pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Niech mnie ktoś poprawi, ale czy skrzynie 6B w FWD i 4x4 czymś się różnią, czy to jest to samo i napęd na tył idzie od przystawki :?: Jeżeli nie ma różńicy, to xman750 może zmienić tylko ostatnie przełożenie na najdłuższe i będzie miał to co chce, czyli Vmax w okolicach 300 km/h :diabelski_usmiechBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065Niech mnie ktoś poprawi, ale czy skrzynie 6B w FWD i 4x4 czymś się różnią, czy to jest to samo i napęd na tył idzie od przystawki :?: Jeżeli nie ma różńicy, to xman750 może zmienić tylko ostatnie przełożenie na najdłuższe i będzie miał to co chce, czyli Vmax w okolicach 300 km/h :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
xman750, wzrost śmocy nie przekłada się na obroty. No prawie, bo po programie możesz kręcić wyżej o powiedzmy 300-500 rpm. Charakterystyka prawie każdej skrzyni w TDI jest taka, że 100km/h masz na 3B i mnie to spokojnie wystarczy do jazdy miejskiej. Byle by za często nie pałować od 1000 rpm, bo smarowanie jest słabe. Pogadaj ze specami z jakiejś firmy remontującej skrzynie biegów, to pojaśnią Ci co i jak i za ile, bo najczęściej zmienia się przełożenie na ostatnim biegu. Mnie też irytuje, że prędkości "autostradowe" mam w okolicy 3500-4000 rpm i jest głośno. Przy skrzyni 6B jest o jakieś 500-600 rpm mniej, a to dużo.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065xman750, wzrost śmocy nie przekłada się na obroty. No prawie, bo po programie możesz kręcić wyżej o powiedzmy 300-500 rpm. Charakterystyka prawie każdej skrzyni w TDI jest taka, że 100km/h masz na 3B i mnie to spokojnie wystarczy do jazdy miejskiej. Byle by za często nie pałować od 1000 rpm, bo smarowanie jest słabe. Pogadaj ze specami z jakiejś firmy remontującej skrzynie biegów, to pojaśnią Ci co i jak i za ile, bo najczęściej zmienia się przełożenie na ostatnim biegu. Mnie też irytuje, że prędkości "autostradowe" mam w okolicy 3500-4000 rpm i jest głośno. Przy skrzyni 6B jest o jakieś 500-600 rpm mniej, a to dużo.
Komentarz
-
-
xman750, niebawem będzie filmik z testu przedłużonej 5tki.
Z opisu kolegi wygląda to zejebiaszczo,na 5tym przy 2500 140km/h,było 120,przy 3000 ponad 160km/h,było 140,przy 3500 przeszło 185km/h,było 160km/h.Tak samo ciekawie wyglądają 3ka i 4ka.
Generalnie 5tka jest tylko o 5km/h krótsza od tego,co na filmiku.Ale kolega ma ubogie w bieżnika 15tki.A im większa średnica,tym większe prędkości,więc na 16tkach byłoby to,co na filmie.
Co o tym sądzisz?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_ILjGFdvKOI&feature=player_embedded#![/youtube]11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sagonxman750, niebawem będzie filmik z testu przedłużonej 5tki.
Z opisu kolegi wygląda to zejebiaszczo,na 5tym przy 2500 140km/h,było 120,przy 3000 ponad 160km/h,było 140,przy 3500 przeszło 185km/h,było 160km/h.Tak samo ciekawie wyglądają 3ka i 4ka.
Generalnie 5tka jest tylko o 5km/h krótsza od tego,co na filmiku.Ale kolega ma ubogie w bieżnika 15tki.A im większa średnica,tym większe prędkości,więc na 16tkach byłoby to,co na filmie.
Co o tym sądzisz?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_ILjGFdvKOI&feature=player_embedded#![/youtube]
a sądzę że do piątki nie wejdzie sprzęgło 240mm a 228mm będzie się sypać przy momentach rzędu 450Nm chyba że się mylę to niech mnie ktos poprawi, poza tym to w sumie nie wiem czy w razie gdybym szedł w 4x4 to tam były skrzynie 6 chyba tylko poza tym grubsze półosie wytrzymalsze przeguby no i skrzynie same w sobie ponoć bardziej trwałe co przy wyższych mocach nie jest bez znaczenia...
Komentarz
-
-
450Nm sprzęgło i dwumasa 240mm wytrzymuje na luzie więc jeżeli wsadzasz 6 skrzynie to wsadź oryginalnego sachsa wraz z dwumasą bo 450Nm nie zrobi krzywdy temu sprzęgłowi.
Obecnie mam około 500Nm i oryginalna dwumasę która ma już ponad 20kkm przebiegu, przez około 7kkm walczyła z momentem 500-560 i kilkadziesiąt ostrych startów, obecnie dwumasa się tłucze bo ją dojechałem jak miałem pod 300PS, wcześniej zrobiłem około 60kkm z momentem 440Nm i 230PS, jak by nie dalsze mody które przeprowadziłem to pewnie sprzęgło dalej by żyło.
Reasumując, do 450Nm nie musisz sie martwić sprzęgłem i dwumasą więc zakładaj zwykłego sachsa na dwumasie :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramida450Nm sprzęgło i dwumasa 240mm wytrzymuje na luzie więc jeżeli wsadzasz 6 skrzynie to wsadź oryginalnego sachsa wraz z dwumasą bo 450Nm nie zrobi krzywdy temu sprzęgłowi.
Obecnie mam około 500Nm i oryginalna dwumasę która ma już ponad 20kkm przebiegu, przez około 7kkm walczyła z momentem 500-560 i kilkadziesiąt ostrych startów, obecnie dwumasa się tłucze bo ją dojechałem jak miałem pod 300PS, wcześniej zrobiłem około 60kkm z momentem 440Nm i 230PS, jak by nie dalsze mody które przeprowadziłem to pewnie sprzęgło dalej by żyło.
Reasumując, do 450Nm nie musisz sie martwić sprzęgłem i dwumasą więc zakładaj zwykłego sachsa na dwumasie :!:
a co do tych 450Nm to cholera wie ile w praniu wyjdzie ciężko to dokładnie przewidzieć a nie chciałbym być ograniczony sprzęgłem jak by się okazało że wyszło sporo więcej, ciekawe że mówisz że seria starcza na 450Nm a Sachs performance niby na 510Nm tylko czy coś w tych granicach, różnica w niutonie w sumie niewielka za to w cenie całkiem spora...
a se jeszcze tak teraz pomyślałem ze ja w sumie nie wiem czy w tej ibizie była skrzynia 5 czy 6b i w związku z tym jakie sprzęgło tam jest na tym silniku... heh zakręcić sie można z tym wszystkim...
Komentarz
-
-
xman750, gość w leonie na oryginalnym sprzęgle i dwumasie ma ponad 510Nm i jeździ, zrobił tym ponad 15kkm i sprzęgła jakoś nie może wykończyć, wiadomo że sachs performance jest mocniejszy ale do zwykłej jazdy i czasami do przybutowania to zwykłe 240mm sprzęgło wystarczy, możesz też zakupić jednomas z dociskiem sachsa performance ale będziesz za to lżejszy o około 5kzł :lol:
Dodam że jak mi padnie dwumasa to znowu założę zwykłą dwumasę, 240mm sprzęgła sa naprawdę mocnesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaxman750, gość w leonie na oryginalnym sprzęgle i dwumasie ma ponad 510Nm i jeździ, zrobił tym ponad 15kkm i sprzęgła jakoś nie może wykończyć, wiadomo że sachs performance jest mocniejszy ale do zwykłej jazdy i czasami do przybutowania to zwykłe 240mm sprzęgło wystarczy, możesz też zakupić jednomas z dociskiem sachsa performance ale będziesz za to lżejszy o około 5kzł :lol:
Dodam że jak mi padnie dwumasa to znowu założę zwykłą dwumasę, 240mm sprzęgła sa naprawdę mocne
Komentarz
-
-
Pamiętajcie,że oryginalne,montowane w fabryce dwumasy,to nie jest ten sam szrot,który sprzedawany jest w sklepach,jako nowy,a tak naprawdę po regeneracjach.Jak chcesz mieć pewny dwumas,to w przyszłości jedynie i tylko z aso.
Podobnie jest z każdym innym sprzęgłem.Jak ktoś jeszcze ma oryginalny dwumas,to będzie się nim cieszył.Ale niech tylko kupi niby nowe w sklepie,długo szczęśliwy nie będzie.11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
Komentarz