xman750, ale się uparłeś chłopie na to 4x4. Niestety, w "ośce" OI z tyłu była zawsze belka. Wielowachaczowe to nie ta epoka i kategoria pojazdów. Kup se A4 quattro, będzie prościej.
Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?
Zwiń
X
-
Zamieszczone przez Tony065xman750, ale się uparłeś chłopie na to 4x4. Niestety, w "ośce" OI z tyłu była zawsze belka. Wielowachaczowe to nie ta epoka i kategoria pojazdów. Kup se A4 quattro, będzie prościej.a co do upierania się to właśnie zgłębiam temat przed ostatecznym podjęciem ostatecznej decyzji
zastanawiam się jak się prowadzi zeszperowana O1 kombi vs O1 4x4 na wielowahaczu ? na ile ESP jest w stanie zrekompensowac tą belkę z tyłu...
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750ale ja jestem wierny Octaviia co do upierania się to właśnie zgłębiam temat przed ostatecznym podjęciem ostatecznej decyzji
zastanawiam się jak się prowadzi zeszperowana O1 kombi vs O1 4x4 na wielowahaczu ? na ile ESP jest w stanie zrekompensowac tą belkę z tyłu...
Chyba ze zeszperowane 2 dyferencjały ale to już inna bajka.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesZamieszczone przez xman750ale ja jestem wierny Octaviia co do upierania się to właśnie zgłębiam temat przed ostatecznym podjęciem ostatecznej decyzji
zastanawiam się jak się prowadzi zeszperowana O1 kombi vs O1 4x4 na wielowahaczu ? na ile ESP jest w stanie zrekompensowac tą belkę z tyłu...
Chyba ze zeszperowane 2 dyferencjały ale to już inna bajka.
Komentarz
-
-
no moc planuję na jakieś 230KM a szpera z przodu tak czy inaczej chyba będzie i ciągle się nie mogę zdecydować czy jednak się upierać przy 4x4 no ale ten wielowahacz z tyłu to spory plus jednak
Zeszperowanie przodu też bardzo dobry pomysł sam chciałbym u siebie taki zabieg wykonać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesno moc planuję na jakieś 230KM a szpera z przodu tak czy inaczej chyba będzie i ciągle się nie mogę zdecydować czy jednak się upierać przy 4x4 no ale ten wielowahacz z tyłu to spory plus jednak
Zeszperowanie przodu też bardzo dobry pomysł sam chciałbym u siebie taki zabieg wykonać
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750Pytanie kolejne czy w wersjach 4x4 z TDI jest miejsce na duże turbo i czy są do nich dostępne długie skrzynie 6b ? Oczywiście mowa cały czas o Octavii ciągle się nie mogę zdecydować o1 czy O2 ale chyba 4x4 wziąłbym O1 bo mówią że bardziej niezawodna a z tyłu ma juz wahacze jak w O2. Jest gdzieś w internecie zestawienie wszystkich modeli po rodzaju silnika np ?
Aha zasadnicze pytanie do czego wtedy będzie auto rozumiem że do normalnej jazdy po mieście?
[ Dodano: Wto 04 Gru, 12 12:43 ]
uwalileś posta widze
Zamieszczone przez xman750w jaki sposób wielowahacz jest minusem ? chyba nie powiesz mi że sztywna belka jest lepszym rozwiązaniem...Są zalety ale jak sie zjebie wtedy bedziesz kur.. przy naprawie. Im zawieszenie prostrze tym lepiej..na pewno tańsze przy esploatacji
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez cesZamieszczone przez xman750Pytanie kolejne czy w wersjach 4x4 z TDI jest miejsce na duże turbo i czy są do nich dostępne długie skrzynie 6b ? Oczywiście mowa cały czas o Octavii ciągle się nie mogę zdecydować o1 czy O2 ale chyba 4x4 wziąłbym O1 bo mówią że bardziej niezawodna a z tyłu ma juz wahacze jak w O2. Jest gdzieś w internecie zestawienie wszystkich modeli po rodzaju silnika np ?
Aha zasadnicze pytanie do czego wtedy będzie auto rozumiem że do normalnej jazdy po mieście?
[ Dodano: Wto 04 Gru, 12 12:43 ]
uwalileś posta widze
Zamieszczone przez xman750w jaki sposób wielowahacz jest minusem ? chyba nie powiesz mi że sztywna belka jest lepszym rozwiązaniem...Są zalety ale jak sie zjebie wtedy bedziesz kur.. przy naprawie. Im zawieszenie prostrze tym lepiej..na pewno tańsze przy esploatacji
Komentarz
-
-
xman750, poszukaj na forum LeonClub, bo tamta ekipa ma rozkminiony temat w każdą stronę. Albo kup coś, co nadaje się bardziej do modzenia, np. jakaś A4. wyposażenie będzie lepsze, a o napędzie quattro chyba nie trzeba pisać. a skrzynia tym "dłuższa", im na ostatnim biegu ma niższą wartość przełożenia.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
jest jeszcze jedna kwestia której nie mam do końca rozpracowanej a mianowicie sprzęgło, moment będzie oscylował najprawdopodobniej w okolicach 450Nm skrzynia 6b więc sprzęgło 240mm no i teraz pytanie jakie ? oraz czy brać dwumas czy jednomas ? co do sprzęgła to myślę że chyba Sachs performance będzie najbezpieczniejszą opcją bo chyba żadne seryjne takiego momentu nie przeniesie przynajmniej na dłuższą metę. Odnośnie jednomasu to czytam różne fora i ktoś tam gdzies wspominał o rozwalonej skrzyni, ukręconym wale itp. bajki nie wiem na ile to prawda z własnego doświadczenia z G60 i skrzynią 5b jednomas sprawuje się absolutnie poprawnie i nie widzę żadnej różnicy między nim a dwumasem. No ale w przypadku skrzyń 6b może być inaczej więc ciekaw jestem opinii osób które mają auta po grubszych modach i sprzęgła 240mm
Komentarz
-
-
CES Wielowachacz minusem ??
Stary...mialem leona ARL oske i tego 4x4. Wielowachacza defacto tam nie ma
Jest tylko przedni wozek obrocony o 180st
Konstukcja prosta i tania w naprawach a sprawujaca sie o niebo lepiej na winklach niz oska !
Minusem niestety jest skrzynia ktora to ma wyraznie krotsze przelozenia od wersji z napedem na jedna os. No i masa....ARL 4x4 nadlubany na 180KM jedzie podobnie do mocnej serii w osce (oczywiscie z rolki bo z miejsca nie ma o czym mowic).pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rob555CES Wielowachacz minusem ??
Stary...mialem leona ARL oske i tego 4x4. Wielowachacza defacto tam nie ma
Jest tylko przedni wozek obrocony o 180st
Konstukcja prosta i tania w naprawach a sprawujaca sie o niebo lepiej na winklach niz oska !
Minusem niestety jest skrzynia ktora to ma wyraznie krotsze przelozenia od wersji z napedem na jedna os. No i masa....ARL 4x4 nadlubany na 180KM jedzie podobnie do mocnej serii w osce (oczywiscie z rolki bo z miejsca nie ma o czym mowic).
Komentarz
-
-
Ogarne temat w poniedzialem to napisze. Mowiac szczerze nigdy mnie to nie zajmowalo bo nie mialem niczego w 4x4 z moca ponad 250KM gdzie wypadalo by wydluzyc przelozenia.pozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Niech mnie ktoś poprawi, ale czy skrzynie 6B w FWD i 4x4 czymś się różnią, czy to jest to samo i napęd na tył idzie od przystawki :?: Jeżeli nie ma różńicy, to xman750 może zmienić tylko ostatnie przełożenie na najdłuższe i będzie miał to co chce, czyli Vmax w okolicach 300 km/h :diabelski_usmiechBlack Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065Niech mnie ktoś poprawi, ale czy skrzynie 6B w FWD i 4x4 czymś się różnią, czy to jest to samo i napęd na tył idzie od przystawki :?: Jeżeli nie ma różńicy, to xman750 może zmienić tylko ostatnie przełożenie na najdłuższe i będzie miał to co chce, czyli Vmax w okolicach 300 km/h :diabelski_usmiech
Komentarz
-
-
xman750, wzrost śmocy nie przekłada się na obroty. No prawie, bo po programie możesz kręcić wyżej o powiedzmy 300-500 rpm. Charakterystyka prawie każdej skrzyni w TDI jest taka, że 100km/h masz na 3B i mnie to spokojnie wystarczy do jazdy miejskiej. Byle by za często nie pałować od 1000 rpm, bo smarowanie jest słabe. Pogadaj ze specami z jakiejś firmy remontującej skrzynie biegów, to pojaśnią Ci co i jak i za ile, bo najczęściej zmienia się przełożenie na ostatnim biegu. Mnie też irytuje, że prędkości "autostradowe" mam w okolicy 3500-4000 rpm i jest głośno. Przy skrzyni 6B jest o jakieś 500-600 rpm mniej, a to dużo.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065xman750, wzrost śmocy nie przekłada się na obroty. No prawie, bo po programie możesz kręcić wyżej o powiedzmy 300-500 rpm. Charakterystyka prawie każdej skrzyni w TDI jest taka, że 100km/h masz na 3B i mnie to spokojnie wystarczy do jazdy miejskiej. Byle by za często nie pałować od 1000 rpm, bo smarowanie jest słabe. Pogadaj ze specami z jakiejś firmy remontującej skrzynie biegów, to pojaśnią Ci co i jak i za ile, bo najczęściej zmienia się przełożenie na ostatnim biegu. Mnie też irytuje, że prędkości "autostradowe" mam w okolicy 3500-4000 rpm i jest głośno. Przy skrzyni 6B jest o jakieś 500-600 rpm mniej, a to dużo.
Komentarz
-
-
xman750, niebawem będzie filmik z testu przedłużonej 5tki.
Z opisu kolegi wygląda to zejebiaszczo,na 5tym przy 2500 140km/h,było 120,przy 3000 ponad 160km/h,było 140,przy 3500 przeszło 185km/h,było 160km/h.Tak samo ciekawie wyglądają 3ka i 4ka.
Generalnie 5tka jest tylko o 5km/h krótsza od tego,co na filmiku.Ale kolega ma ubogie w bieżnika 15tki.A im większa średnica,tym większe prędkości,więc na 16tkach byłoby to,co na filmie.
Co o tym sądzisz?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_ILjGFdvKOI&feature=player_embedded#![/youtube]11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sagonxman750, niebawem będzie filmik z testu przedłużonej 5tki.
Z opisu kolegi wygląda to zejebiaszczo,na 5tym przy 2500 140km/h,było 120,przy 3000 ponad 160km/h,było 140,przy 3500 przeszło 185km/h,było 160km/h.Tak samo ciekawie wyglądają 3ka i 4ka.
Generalnie 5tka jest tylko o 5km/h krótsza od tego,co na filmiku.Ale kolega ma ubogie w bieżnika 15tki.A im większa średnica,tym większe prędkości,więc na 16tkach byłoby to,co na filmie.
Co o tym sądzisz?
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_ILjGFdvKOI&feature=player_embedded#![/youtube]
a sądzę że do piątki nie wejdzie sprzęgło 240mm a 228mm będzie się sypać przy momentach rzędu 450Nm chyba że się mylę to niech mnie ktos poprawi, poza tym to w sumie nie wiem czy w razie gdybym szedł w 4x4 to tam były skrzynie 6 chyba tylko poza tym grubsze półosie wytrzymalsze przeguby no i skrzynie same w sobie ponoć bardziej trwałe co przy wyższych mocach nie jest bez znaczenia...
Komentarz
-
-
450Nm sprzęgło i dwumasa 240mm wytrzymuje na luzie więc jeżeli wsadzasz 6 skrzynie to wsadź oryginalnego sachsa wraz z dwumasą bo 450Nm nie zrobi krzywdy temu sprzęgłowi.
Obecnie mam około 500Nm i oryginalna dwumasę która ma już ponad 20kkm przebiegu, przez około 7kkm walczyła z momentem 500-560 i kilkadziesiąt ostrych startów, obecnie dwumasa się tłucze bo ją dojechałem jak miałem pod 300PS, wcześniej zrobiłem około 60kkm z momentem 440Nm i 230PS, jak by nie dalsze mody które przeprowadziłem to pewnie sprzęgło dalej by żyło.
Reasumując, do 450Nm nie musisz sie martwić sprzęgłem i dwumasą więc zakładaj zwykłego sachsa na dwumasie :!:superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramida450Nm sprzęgło i dwumasa 240mm wytrzymuje na luzie więc jeżeli wsadzasz 6 skrzynie to wsadź oryginalnego sachsa wraz z dwumasą bo 450Nm nie zrobi krzywdy temu sprzęgłowi.
Obecnie mam około 500Nm i oryginalna dwumasę która ma już ponad 20kkm przebiegu, przez około 7kkm walczyła z momentem 500-560 i kilkadziesiąt ostrych startów, obecnie dwumasa się tłucze bo ją dojechałem jak miałem pod 300PS, wcześniej zrobiłem około 60kkm z momentem 440Nm i 230PS, jak by nie dalsze mody które przeprowadziłem to pewnie sprzęgło dalej by żyło.
Reasumując, do 450Nm nie musisz sie martwić sprzęgłem i dwumasą więc zakładaj zwykłego sachsa na dwumasie :!:
a co do tych 450Nm to cholera wie ile w praniu wyjdzie ciężko to dokładnie przewidzieć a nie chciałbym być ograniczony sprzęgłem jak by się okazało że wyszło sporo więcej, ciekawe że mówisz że seria starcza na 450Nm a Sachs performance niby na 510Nm tylko czy coś w tych granicach, różnica w niutonie w sumie niewielka za to w cenie całkiem spora...
a se jeszcze tak teraz pomyślałem ze ja w sumie nie wiem czy w tej ibizie była skrzynia 5 czy 6b i w związku z tym jakie sprzęgło tam jest na tym silniku... heh zakręcić sie można z tym wszystkim...
Komentarz
-
-
xman750, gość w leonie na oryginalnym sprzęgle i dwumasie ma ponad 510Nm i jeździ, zrobił tym ponad 15kkm i sprzęgła jakoś nie może wykończyć, wiadomo że sachs performance jest mocniejszy ale do zwykłej jazdy i czasami do przybutowania to zwykłe 240mm sprzęgło wystarczy, możesz też zakupić jednomas z dociskiem sachsa performance ale będziesz za to lżejszy o około 5kzł :lol:
Dodam że jak mi padnie dwumasa to znowu założę zwykłą dwumasę, 240mm sprzęgła sa naprawdę mocnesuperb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0
poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez piramidaxman750, gość w leonie na oryginalnym sprzęgle i dwumasie ma ponad 510Nm i jeździ, zrobił tym ponad 15kkm i sprzęgła jakoś nie może wykończyć, wiadomo że sachs performance jest mocniejszy ale do zwykłej jazdy i czasami do przybutowania to zwykłe 240mm sprzęgło wystarczy, możesz też zakupić jednomas z dociskiem sachsa performance ale będziesz za to lżejszy o około 5kzł :lol:
Dodam że jak mi padnie dwumasa to znowu założę zwykłą dwumasę, 240mm sprzęgła sa naprawdę mocne
Komentarz
-
-
Pamiętajcie,że oryginalne,montowane w fabryce dwumasy,to nie jest ten sam szrot,który sprzedawany jest w sklepach,jako nowy,a tak naprawdę po regeneracjach.Jak chcesz mieć pewny dwumas,to w przyszłości jedynie i tylko z aso.
Podobnie jest z każdym innym sprzęgłem.Jak ktoś jeszcze ma oryginalny dwumas,to będzie się nim cieszył.Ale niech tylko kupi niby nowe w sklepie,długo szczęśliwy nie będzie.11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444
Komentarz
-
Komentarz