Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Tony065
    RS
    • 2009
    • 2487
    • Octavia I (1U2)
    • ARX 1.8 20VT 150 KM

    xman750, ale się uparłeś chłopie na to 4x4. Niestety, w "ośce" OI z tyłu była zawsze belka. Wielowachaczowe to nie ta epoka i kategoria pojazdów. Kup se A4 quattro, będzie prościej.
    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
    @ by Tune-up Gdańsk
    TDI VP++ i jeszcze rośnie
    Antek

    Komentarz

    • xman750
      Rider
      • 2011
      • 322

      Zamieszczone przez Tony065
      xman750, ale się uparłeś chłopie na to 4x4. Niestety, w "ośce" OI z tyłu była zawsze belka. Wielowachaczowe to nie ta epoka i kategoria pojazdów. Kup se A4 quattro, będzie prościej.
      ale ja jestem wierny Octavii a co do upierania się to właśnie zgłębiam temat przed ostatecznym podjęciem ostatecznej decyzji zastanawiam się jak się prowadzi zeszperowana O1 kombi vs O1 4x4 na wielowahaczu ? na ile ESP jest w stanie zrekompensowac tą belkę z tyłu...

      Komentarz

      • ces
        Ambiente
        • 2010
        • 112

        Zamieszczone przez xman750
        ale ja jestem wierny Octavii a co do upierania się to właśnie zgłębiam temat przed ostatecznym podjęciem ostatecznej decyzji zastanawiam się jak się prowadzi zeszperowana O1 kombi vs O1 4x4 na wielowahaczu ? na ile ESP jest w stanie zrekompensowac tą belkę z tyłu...
        Zależy jaka moc jakie warunki, pamietaj że to 4x4 to tak na prawdę 1x1 (jedno kolo napędza z przodu, gdy przód traci trakcje haldex zapina tylni dyfer i pcha tylko 1 koło z tyłu)
        Chyba ze zeszperowane 2 dyferencjały ale to już inna bajka.

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          Zamieszczone przez ces
          Zamieszczone przez xman750
          ale ja jestem wierny Octavii a co do upierania się to właśnie zgłębiam temat przed ostatecznym podjęciem ostatecznej decyzji zastanawiam się jak się prowadzi zeszperowana O1 kombi vs O1 4x4 na wielowahaczu ? na ile ESP jest w stanie zrekompensowac tą belkę z tyłu...
          Zależy jaka moc jakie warunki, pamietaj że to 4x4 to tak na prawdę 1x1 (jedno kolo napędza z przodu, gdy przód traci trakcje haldex zapina tylni dyfer i pcha tylko 1 koło z tyłu)
          Chyba ze zeszperowane 2 dyferencjały ale to już inna bajka.
          no moc planuję na jakieś 230KM a szpera z przodu tak czy inaczej chyba będzie i ciągle się nie mogę zdecydować czy jednak się upierać przy 4x4 no ale ten wielowahacz z tyłu to spory plus jednak

          Komentarz

          • ces
            Ambiente
            • 2010
            • 112

            no moc planuję na jakieś 230KM a szpera z przodu tak czy inaczej chyba będzie i ciągle się nie mogę zdecydować czy jednak się upierać przy 4x4 no ale ten wielowahacz z tyłu to spory plus jednak
            4x4+ zeszperowanie najlepsza kombinacja ale duże koszta. Wielowachacz jest raczej minusem.
            Zeszperowanie przodu też bardzo dobry pomysł sam chciałbym u siebie taki zabieg wykonać

            Komentarz

            • xman750
              Rider
              • 2011
              • 322

              Zamieszczone przez ces
              no moc planuję na jakieś 230KM a szpera z przodu tak czy inaczej chyba będzie i ciągle się nie mogę zdecydować czy jednak się upierać przy 4x4 no ale ten wielowahacz z tyłu to spory plus jednak
              4x4+ zeszperowanie najlepsza kombinacja ale duże koszta. Wielowachacz jest raczej minusem.
              Zeszperowanie przodu też bardzo dobry pomysł sam chciałbym u siebie taki zabieg wykonać
              w jaki sposób wielowahacz jest minusem ? chyba nie powiesz mi że sztywna belka jest lepszym rozwiązaniem...

              Komentarz

              • ces
                Ambiente
                • 2010
                • 112

                Zamieszczone przez xman750
                Pytanie kolejne czy w wersjach 4x4 z TDI jest miejsce na duże turbo i czy są do nich dostępne długie skrzynie 6b ? Oczywiście mowa cały czas o Octavii ciągle się nie mogę zdecydować o1 czy O2 ale chyba 4x4 wziąłbym O1 bo mówią że bardziej niezawodna a z tyłu ma juz wahacze jak w O2. Jest gdzieś w internecie zestawienie wszystkich modeli po rodzaju silnika np ?
                Jak będziesz miał customowy kolektor to i turbo ze skani wsadzisz wszystko zależy od $$ ale diesel nie jest dobrą baza pod takie mody. jeśli chcesz TDI 4x4 najlepiej z długą 6b skrzynia (są takowe w serii) programik i będzie good
                Aha zasadnicze pytanie do czego wtedy będzie auto rozumiem że do normalnej jazdy po mieście?

                [ Dodano: Wto 04 Gru, 12 12:43 ]
                uwalileś posta widze
                Zamieszczone przez xman750
                w jaki sposób wielowahacz jest minusem ? chyba nie powiesz mi że sztywna belka jest lepszym rozwiązaniem...
                tak stworzony jest po to żeby sie pier.. Są zalety ale jak sie zjebie wtedy bedziesz kur.. przy naprawie. Im zawieszenie prostrze tym lepiej..na pewno tańsze przy esploatacji

                Komentarz

                • xman750
                  Rider
                  • 2011
                  • 322

                  Zamieszczone przez ces
                  Zamieszczone przez xman750
                  Pytanie kolejne czy w wersjach 4x4 z TDI jest miejsce na duże turbo i czy są do nich dostępne długie skrzynie 6b ? Oczywiście mowa cały czas o Octavii ciągle się nie mogę zdecydować o1 czy O2 ale chyba 4x4 wziąłbym O1 bo mówią że bardziej niezawodna a z tyłu ma juz wahacze jak w O2. Jest gdzieś w internecie zestawienie wszystkich modeli po rodzaju silnika np ?
                  Jak będziesz miał customowy kolektor to i turbo ze skani wsadzisz wszystko zależy od $$ ale diesel nie jest dobrą baza pod takie mody. jeśli chcesz TDI 4x4 najlepiej z długą 6b skrzynia (są takowe w serii) programik i będzie good
                  Aha zasadnicze pytanie do czego wtedy będzie auto rozumiem że do normalnej jazdy po mieście?

                  [ Dodano: Wto 04 Gru, 12 12:43 ]
                  uwalileś posta widze
                  Zamieszczone przez xman750
                  w jaki sposób wielowahacz jest minusem ? chyba nie powiesz mi że sztywna belka jest lepszym rozwiązaniem...
                  tak stworzony jest po to żeby sie pier.. Są zalety ale jak sie zjebie wtedy bedziesz kur.. przy naprawie. Im zawieszenie prostrze tym lepiej..na pewno tańsze przy esploatacji
                  no dobra to podaj mi przykład długiej skrzyni w 4x4 TDI bo za cholere znaleźć nie mogę...

                  Komentarz

                  • Tony065
                    RS
                    • 2009
                    • 2487
                    • Octavia I (1U2)
                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                    xman750, poszukaj na forum LeonClub, bo tamta ekipa ma rozkminiony temat w każdą stronę. Albo kup coś, co nadaje się bardziej do modzenia, np. jakaś A4. wyposażenie będzie lepsze, a o napędzie quattro chyba nie trzeba pisać. a skrzynia tym "dłuższa", im na ostatnim biegu ma niższą wartość przełożenia.
                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                    @ by Tune-up Gdańsk
                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                    Antek

                    Komentarz

                    • xman750
                      Rider
                      • 2011
                      • 322

                      jest jeszcze jedna kwestia której nie mam do końca rozpracowanej a mianowicie sprzęgło, moment będzie oscylował najprawdopodobniej w okolicach 450Nm skrzynia 6b więc sprzęgło 240mm no i teraz pytanie jakie ? oraz czy brać dwumas czy jednomas ? co do sprzęgła to myślę że chyba Sachs performance będzie najbezpieczniejszą opcją bo chyba żadne seryjne takiego momentu nie przeniesie przynajmniej na dłuższą metę. Odnośnie jednomasu to czytam różne fora i ktoś tam gdzies wspominał o rozwalonej skrzyni, ukręconym wale itp. bajki nie wiem na ile to prawda z własnego doświadczenia z G60 i skrzynią 5b jednomas sprawuje się absolutnie poprawnie i nie widzę żadnej różnicy między nim a dwumasem. No ale w przypadku skrzyń 6b może być inaczej więc ciekaw jestem opinii osób które mają auta po grubszych modach i sprzęgła 240mm

                      Komentarz

                      • rob555
                        Rider
                        • 2006
                        • 748

                        CES Wielowachacz minusem ??
                        Stary...mialem leona ARL oske i tego 4x4. Wielowachacza defacto tam nie ma
                        Jest tylko przedni wozek obrocony o 180st
                        Konstukcja prosta i tania w naprawach a sprawujaca sie o niebo lepiej na winklach niz oska !
                        Minusem niestety jest skrzynia ktora to ma wyraznie krotsze przelozenia od wersji z napedem na jedna os. No i masa....ARL 4x4 nadlubany na 180KM jedzie podobnie do mocnej serii w osce (oczywiscie z rolki bo z miejsca nie ma o czym mowic).
                        pozdrawiam

                        Diagnostyka i tuning
                        hybrydowe wtryski i turbiny
                        programy na ulice jak i do sportu

                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                        www.tune-up.pl

                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                        Komentarz

                        • xman750
                          Rider
                          • 2011
                          • 322

                          Zamieszczone przez rob555
                          CES Wielowachacz minusem ??
                          Stary...mialem leona ARL oske i tego 4x4. Wielowachacza defacto tam nie ma
                          Jest tylko przedni wozek obrocony o 180st
                          Konstukcja prosta i tania w naprawach a sprawujaca sie o niebo lepiej na winklach niz oska !
                          Minusem niestety jest skrzynia ktora to ma wyraznie krotsze przelozenia od wersji z napedem na jedna os. No i masa....ARL 4x4 nadlubany na 180KM jedzie podobnie do mocnej serii w osce (oczywiscie z rolki bo z miejsca nie ma o czym mowic).
                          a orientujesz się czy można ją jakoś wydłużyć w sensie wsadzić koła zębate z długiej 6tki FWD lub wymienić przełożenie główne na dłuższe ?

                          Komentarz

                          • rob555
                            Rider
                            • 2006
                            • 748

                            Ogarne temat w poniedzialem to napisze. Mowiac szczerze nigdy mnie to nie zajmowalo bo nie mialem niczego w 4x4 z moca ponad 250KM gdzie wypadalo by wydluzyc przelozenia.
                            pozdrawiam

                            Diagnostyka i tuning
                            hybrydowe wtryski i turbiny
                            programy na ulice jak i do sportu

                            Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                            www.tune-up.pl

                            HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                            Komentarz

                            • Tony065
                              RS
                              • 2009
                              • 2487
                              • Octavia I (1U2)
                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                              Niech mnie ktoś poprawi, ale czy skrzynie 6B w FWD i 4x4 czymś się różnią, czy to jest to samo i napęd na tył idzie od przystawki :?: Jeżeli nie ma różńicy, to xman750 może zmienić tylko ostatnie przełożenie na najdłuższe i będzie miał to co chce, czyli Vmax w okolicach 300 km/h :diabelski_usmiech
                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                              @ by Tune-up Gdańsk
                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                              Antek

                              Komentarz

                              • xman750
                                Rider
                                • 2011
                                • 322

                                Zamieszczone przez Tony065
                                Niech mnie ktoś poprawi, ale czy skrzynie 6B w FWD i 4x4 czymś się różnią, czy to jest to samo i napęd na tył idzie od przystawki :?: Jeżeli nie ma różńicy, to xman750 może zmienić tylko ostatnie przełożenie na najdłuższe i będzie miał to co chce, czyli Vmax w okolicach 300 km/h :diabelski_usmiech
                                mi chodzi raczej nie o sam V max na ostatnim biegu ale o to żeby cała skrzynia była proporcjonalne dłuższa żebym jeżdżąc po mieście nie musiał ciągle wajchować biegami a na trasie przy 150km/h nie słyszał ryku sillnika kręcącego się w okolicach 4000rpm, poza tym w serii te auta wychodziły ze 101KM silnikami przy 230+KM które planuję to będzie podwojenie mocy i momentu względem serii więc lekkie wydłużenie przełożeń wydaje się logicznym krokiem na przód nie mówiąc o tym że pozwoli trzymać EGT w ryzach na dłuższych trasach

                                Komentarz

                                • Tony065
                                  RS
                                  • 2009
                                  • 2487
                                  • Octavia I (1U2)
                                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                  xman750, wzrost śmocy nie przekłada się na obroty. No prawie, bo po programie możesz kręcić wyżej o powiedzmy 300-500 rpm. Charakterystyka prawie każdej skrzyni w TDI jest taka, że 100km/h masz na 3B i mnie to spokojnie wystarczy do jazdy miejskiej. Byle by za często nie pałować od 1000 rpm, bo smarowanie jest słabe. Pogadaj ze specami z jakiejś firmy remontującej skrzynie biegów, to pojaśnią Ci co i jak i za ile, bo najczęściej zmienia się przełożenie na ostatnim biegu. Mnie też irytuje, że prędkości "autostradowe" mam w okolicy 3500-4000 rpm i jest głośno. Przy skrzyni 6B jest o jakieś 500-600 rpm mniej, a to dużo.
                                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                  @ by Tune-up Gdańsk
                                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                  Antek

                                  Komentarz

                                  • xman750
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 322

                                    Zamieszczone przez Tony065
                                    xman750, wzrost śmocy nie przekłada się na obroty. No prawie, bo po programie możesz kręcić wyżej o powiedzmy 300-500 rpm. Charakterystyka prawie każdej skrzyni w TDI jest taka, że 100km/h masz na 3B i mnie to spokojnie wystarczy do jazdy miejskiej. Byle by za często nie pałować od 1000 rpm, bo smarowanie jest słabe. Pogadaj ze specami z jakiejś firmy remontującej skrzynie biegów, to pojaśnią Ci co i jak i za ile, bo najczęściej zmienia się przełożenie na ostatnim biegu. Mnie też irytuje, że prędkości "autostradowe" mam w okolicy 3500-4000 rpm i jest głośno. Przy skrzyni 6B jest o jakieś 500-600 rpm mniej, a to dużo.
                                    ale ja wiem ze moc nie wiąże się ze wzrostem obrotów mi chodzi o to że jeśli ta skrzynia w 4x4 ma jeszcze krótsze przełożenia niż zwykła 6 która z tego co wiem ma biegi krótsze niż 5tka to żeby w ogóle auto zaczęło jechać to będę musiał kręcić silnik do 4000 na pierwszych dwóch biegach bo inaczej się nigdy nie rozpędzę. Dla mnie ideałem byłyby przełożenia lekko dłuższe niż w mojej obecnej skrzyni EGR+ 6 jako nadbieg do latania po trasach. I właśnie od możliwości przerobienia tej skrzyni uzależniam w ogóle zakup 4x4 bo co mi 230KM pod maską jak mnie będzie szlag trafiał że przez krótką skrzynie jazda jest mordęgą... wtedy kupię ośkę do tego skrzynię 6 DRW (czy coś troszkę krótszego) i ją zeszperuję w połączeniu z ESP powinno to dać zbliżony efekt do 4x4 - no może słowo zbliżony jest tu lekkim nadużyciem

                                    Komentarz

                                    • sagon
                                      Drive
                                      • 2011
                                      • 46

                                      xman750, niebawem będzie filmik z testu przedłużonej 5tki.
                                      Z opisu kolegi wygląda to zejebiaszczo,na 5tym przy 2500 140km/h,było 120,przy 3000 ponad 160km/h,było 140,przy 3500 przeszło 185km/h,było 160km/h.Tak samo ciekawie wyglądają 3ka i 4ka.
                                      Generalnie 5tka jest tylko o 5km/h krótsza od tego,co na filmiku.Ale kolega ma ubogie w bieżnika 15tki.A im większa średnica,tym większe prędkości,więc na 16tkach byłoby to,co na filmie.
                                      Co o tym sądzisz?

                                      [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_ILjGFdvKOI&feature=player_embedded#![/youtube]
                                      11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                      Komentarz

                                      • xman750
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 322

                                        Zamieszczone przez sagon
                                        xman750, niebawem będzie filmik z testu przedłużonej 5tki.
                                        Z opisu kolegi wygląda to zejebiaszczo,na 5tym przy 2500 140km/h,było 120,przy 3000 ponad 160km/h,było 140,przy 3500 przeszło 185km/h,było 160km/h.Tak samo ciekawie wyglądają 3ka i 4ka.
                                        Generalnie 5tka jest tylko o 5km/h krótsza od tego,co na filmiku.Ale kolega ma ubogie w bieżnika 15tki.A im większa średnica,tym większe prędkości,więc na 16tkach byłoby to,co na filmie.
                                        Co o tym sądzisz?

                                        [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=_ILjGFdvKOI&feature=player_embedded#![/youtube]
                                        jeśli ktoś zostaje ze skrzynia 5 to ok

                                        a sądzę że do piątki nie wejdzie sprzęgło 240mm a 228mm będzie się sypać przy momentach rzędu 450Nm chyba że się mylę to niech mnie ktos poprawi, poza tym to w sumie nie wiem czy w razie gdybym szedł w 4x4 to tam były skrzynie 6 chyba tylko poza tym grubsze półosie wytrzymalsze przeguby no i skrzynie same w sobie ponoć bardziej trwałe co przy wyższych mocach nie jest bez znaczenia...

                                        Komentarz

                                        • piramida
                                          RS
                                          • 2009
                                          • 12222
                                          • Superb III (3V3)

                                          450Nm sprzęgło i dwumasa 240mm wytrzymuje na luzie więc jeżeli wsadzasz 6 skrzynie to wsadź oryginalnego sachsa wraz z dwumasą bo 450Nm nie zrobi krzywdy temu sprzęgłowi.

                                          Obecnie mam około 500Nm i oryginalna dwumasę która ma już ponad 20kkm przebiegu, przez około 7kkm walczyła z momentem 500-560 i kilkadziesiąt ostrych startów, obecnie dwumasa się tłucze bo ją dojechałem jak miałem pod 300PS, wcześniej zrobiłem około 60kkm z momentem 440Nm i 230PS, jak by nie dalsze mody które przeprowadziłem to pewnie sprzęgło dalej by żyło.

                                          Reasumując, do 450Nm nie musisz sie martwić sprzęgłem i dwumasą więc zakładaj zwykłego sachsa na dwumasie :!:
                                          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                          Komentarz

                                          • xman750
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 322

                                            Zamieszczone przez piramida
                                            450Nm sprzęgło i dwumasa 240mm wytrzymuje na luzie więc jeżeli wsadzasz 6 skrzynie to wsadź oryginalnego sachsa wraz z dwumasą bo 450Nm nie zrobi krzywdy temu sprzęgłowi.

                                            Obecnie mam około 500Nm i oryginalna dwumasę która ma już ponad 20kkm przebiegu, przez około 7kkm walczyła z momentem 500-560 i kilkadziesiąt ostrych startów, obecnie dwumasa się tłucze bo ją dojechałem jak miałem pod 300PS, wcześniej zrobiłem około 60kkm z momentem 440Nm i 230PS, jak by nie dalsze mody które przeprowadziłem to pewnie sprzęgło dalej by żyło.

                                            Reasumując, do 450Nm nie musisz sie martwić sprzęgłem i dwumasą więc zakładaj zwykłego sachsa na dwumasie :!:
                                            w sumie to mam kompletne sprzęgło z silnikiem BLT z Ibizy (na razie leży i czeka bo to ma być dawca słupka) z tego co czytałem to najlepsze były ponoć jakieś z Sharana z BTB czy coś ? chyba ze masz numery tego ori Sachsa gdzieś to bym sobie porównał

                                            a co do tych 450Nm to cholera wie ile w praniu wyjdzie ciężko to dokładnie przewidzieć a nie chciałbym być ograniczony sprzęgłem jak by się okazało że wyszło sporo więcej, ciekawe że mówisz że seria starcza na 450Nm a Sachs performance niby na 510Nm tylko czy coś w tych granicach, różnica w niutonie w sumie niewielka za to w cenie całkiem spora...

                                            a se jeszcze tak teraz pomyślałem ze ja w sumie nie wiem czy w tej ibizie była skrzynia 5 czy 6b i w związku z tym jakie sprzęgło tam jest na tym silniku... heh zakręcić sie można z tym wszystkim...

                                            Komentarz

                                            • piramida
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 12222
                                              • Superb III (3V3)

                                              xman750, gość w leonie na oryginalnym sprzęgle i dwumasie ma ponad 510Nm i jeździ, zrobił tym ponad 15kkm i sprzęgła jakoś nie może wykończyć, wiadomo że sachs performance jest mocniejszy ale do zwykłej jazdy i czasami do przybutowania to zwykłe 240mm sprzęgło wystarczy, możesz też zakupić jednomas z dociskiem sachsa performance ale będziesz za to lżejszy o około 5kzł :lol:

                                              Dodam że jak mi padnie dwumasa to znowu założę zwykłą dwumasę, 240mm sprzęgła sa naprawdę mocne
                                              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                                              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                                              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                                              Komentarz

                                              • xman750
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 322

                                                Zamieszczone przez piramida
                                                xman750, gość w leonie na oryginalnym sprzęgle i dwumasie ma ponad 510Nm i jeździ, zrobił tym ponad 15kkm i sprzęgła jakoś nie może wykończyć, wiadomo że sachs performance jest mocniejszy ale do zwykłej jazdy i czasami do przybutowania to zwykłe 240mm sprzęgło wystarczy, możesz też zakupić jednomas z dociskiem sachsa performance ale będziesz za to lżejszy o około 5kzł :lol:

                                                Dodam że jak mi padnie dwumasa to znowu założę zwykłą dwumasę, 240mm sprzęgła sa naprawdę mocne
                                                ok czyli mam jedno zmartwienie mniej w takim razie

                                                Komentarz

                                                • sagon
                                                  Drive
                                                  • 2011
                                                  • 46

                                                  Pamiętajcie,że oryginalne,montowane w fabryce dwumasy,to nie jest ten sam szrot,który sprzedawany jest w sklepach,jako nowy,a tak naprawdę po regeneracjach.Jak chcesz mieć pewny dwumas,to w przyszłości jedynie i tylko z aso.
                                                  Podobnie jest z każdym innym sprzęgłem.Jak ktoś jeszcze ma oryginalny dwumas,to będzie się nim cieszył.Ale niech tylko kupi niby nowe w sklepie,długo szczęśliwy nie będzie.
                                                  11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                                  Komentarz

                                                  • buczer
                                                    Classic
                                                    • 2010
                                                    • 24

                                                    xman750, kiedy można się spodziewać jakichś wyników

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...