teraz jestem w szoku. Wymieniłem gruszkę i bez najmniejszych zmian! brak mocy taki sam, ale nawet syk powietrza przy przyśpieszaniu pozostał. Kiedy odkręcałem rure z zaworu egr do intercolera zauważyłem w środku sporo oleju ...czyżby zawór przeciekł i przez tą rure zalało mi intercooler oraz turbo? kolo turbo też cieknie olej z jakiegoś wężyka. A do tego alternator nie działa, a na desce rozdzielczej wyskoczyły błędy abs asr i hamulec ręczny. Jestem bliski rozstroju nerwowego, auto potrzebne, milion awarii naraz i jeszcze żadnej nie rozpoznałem :?
Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?
Zwiń
X
-
Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?
Hej,
pod koniec zeszłego roku zabrałem się za małe modyfikacje mojego wozidła, wypatroszony kat i zaślepiony EGR, sprzęgło G60, wtryski .216 turbo hybryda z wałkiem i wirnikim po stronie zimnej z ARL co dało jakieś 130KM, w kwietniu tego roku odwiedziłem Dobrą Nadzieję i wyjechałem z 165KM i 350NM... minęło kolejne pół roku i znów czegoś mi brakuje... przymierzam sie do swapa hamulców na 288mm oraz skrzyni na GGU ale przydałoby się coś jeszcze dłubnąć w silniku. Z obecnego setupu pewnie wiecej juz nie wyciągnę więc zacząłbym chyba od turbo ciekaw jestem czy oryginał ARL zamiast hybrydy da jakąś zauważalną różnicę ? celuję w okolice 200KM max czy konieczna bedzie zmiana pompy na większą i wtrysków na .230 czy .216 dadzą jeszcze radę ? myślę cały czas nad intercoolerem ale ze względu na to że mieszkam na stałe w Szkocji gdzie prawdziwe upały występują ze 3-4 dni w roku (jak jest dobry rok) zastanawiam się wogóle nad sensownością takiej modyfikacji... Co moglibyście doradzić w mojej sytuacji ? jakie turbo ? czy ruszać wtryski i pompę ? może zmiana dolotu ?
-
-
xman750, chcąc osiągnąć okolice 200KM na pewno musisz wymienić pompę na "11", wtryski na conajmniej "230" i ori suszarka z ARL-a też by się zdała, ale więcej nie osiągniesz, bo turbo będzie się pocić. FIMC to też dobra sprawa, nie tylko na upały. aby przekroczyć barierę 200, to trzeba wsadzić GT20 lub nawet 22, a to wiąże się z grubym rzeźbieniem. swap hampli jest jak najbardziej wskazany, tym bardziej że zdaje się że z tylu masz bębny :?: do zmiany na tarczowe potrzebna jest inna belka.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Tony065xman750, chcąc osiągnąć okolice 200KM na pewno musisz wymienić pompę na "11", wtryski na conajmniej "230" i ori suszarka z ARL-a też by się zdała, ale więcej nie osiągniesz, bo turbo będzie się pocić. FIMC to też dobra sprawa, nie tylko na upały. aby przekroczyć barierę 200, to trzeba wsadzić GT20 lub nawet 22, a to wiąże się z grubym rzeźbieniem. swap hampli jest jak najbardziej wskazany, tym bardziej że zdaje się że z tylu masz bębny :?: do zmiany na tarczowe potrzebna jest inna belka.
Słyszałem o wycinaniu nadkola żeby poprawić przepływ powietrza w fabrycznym IC ale się ciągle zastanawiam czy on nie zostanie przez to zachlapany błotem...
BTW z tego co pamiętam Aligator w swoim AGRze montował pompę VP37 z głowiczką 12mm czy taka modyfikacja jest skompikowana ? w sensie zrobi mi to pierwszy lepszy mechanik czy trzeba siedzieć głębiej w temacie ? czy lepiej znaleźć pompę 11 i nie kombinować ? czy pompa 11 pasuje P&P ? wtyczki ? koło napędzające ?
Komentarz
-
-
xman 216 niby starczaja do 170 km moze 180 ale zeby to sprawdzic to musisz najpierw miec pompe 11 bo w tej chwili to 10 Cie blokuje. Mysle ze dobrym rozwiazaniem byloby brd + 11mm + 230 wtedy w zaleznosci od kondycji silnika byloby 190 - 200 KM moich 2 kumpli na takim setupie jezdzi i chwala, wiem bo sam mam niecale 160KM w alh takze przeszedlem taka droge jak Ty.Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez sew1981xman750, ja tam bym przy takiej mocy ic lepszego zamontował już. Szkocja nie szkocja, będzie puchnął bardziej jak przypałujesz. :wink:
[ Dodano: Pon 08 Paź, 12 00:34 ]
Zamieszczone przez radekgwxman 216 niby starczaja do 170 km moze 180 ale zeby to sprawdzic to musisz najpierw miec pompe 11 bo w tej chwili to 10 Cie blokuje. Mysle ze dobrym rozwiazaniem byloby brd + 11mm + 230 wtedy w zaleznosci od kondycji silnika byloby 190 - 200 KM moich 2 kumpli na takim setupie jezdzi i chwala, wiem bo sam mam niecale 160KM w alh takze przeszedlem taka droge jak Ty.
a co do turbo BRD to nie jestem przekonany niby trochę większy potencjał niż ARL ale ponoć wstają mułowato co mnie strasznie drażni w mojej hybrydzie... poza tym chyba więcej rzeźbienia niż z ARLem
pytanie jeszcze jak trafić na dobrą pompę ? jak te 11stki się sprawdzają jeśli chodzi o bezawaryjność ? z tego co widze na allefro to i za 300-400zł da sie trafić ale regeneracja w razie czego to jakiś kosmos...
Komentarz
-
-
moi kumple maja 10 przerobiona na 11, ktos tam sprzedaje takie zestawy zeby przerobic tlokorozdzielacz i fala czy cos takiego, ale wiadomo ze to nie zastapi w 100 % POMPY 11mmJest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730
Komentarz
-
-
xman750, co to turbiny to na tej z ARL (GT 1749VB) bezpieczny maks to 190KM co by jeszcze trochę polatała w aucie. Jeden kolega z forum sprzedaje nowe w dobrej cenie i z gwarancją oczywiście. Brałem od niego też. Jak coś to wal PW.OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
znalazłem coś ciekawego: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=362817
to jest niezły patent intercooler zintegrowany z kolektorem dolotowym chłodzony wodą jestem ciekaw jak to będzie wymiatać po skończeniu droga z torbo do dolotu ekstremalnie krótka zero laga naprawdę nie mogę sie doczekac aż gośc to skończy i odpali maszynę
swoją droga czy znacie kogoś co by mi zrobił GTB1756VK na gotowo pod ALH taki gotowy kit do załozenia na aucie ?
kurcze aż mnie korci zeby se kupić drugi silnik postawić go w garażu i wyrzeźbić od podstaw tylko ze mnie żaden mechanik musiałbym to zlecać różnym specom a na koniec dać komuś do poskłądania do kupy
jak byście mieli brać słupek z założeniem że docelowo tam będzie 250-300KM to z jakiego silnika byłby najbardziej pancerny ?
Czy ktoś tu robił szperę w Octavi w skrzyni 5 ? dużo z tym roboty jest ? tu widzę cały dyfer: http://www.quaife.co.uk/shop/products/qdf8r-3 ale liczą sobie słono... swoją droga nie widzę nic do skrzyni 02R GGU z Ibizy którą mam zakładać...
Komentarz
-
-
Kupujesz slupek z AWX / ARL z malym przebiegiem.
Stawiasz na tym glowice ALH/ASV
wytrzymuje 220-240KM spokojnie.
Jak chcesz wiecej z 1.9/2.0tdi 8v mlocic to musisz wejsc w swapa na PDpozdrawiam
Diagnostyka i tuning
hybrydowe wtryski i turbiny
programy na ulice jak i do sportu
Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
www.tune-up.pl
HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rob555Kupujesz slupek z AWX / ARL z malym przebiegiem.
Stawiasz na tym glowice ALH/ASV
wytrzymuje 220-240KM spokojnie.
Jak chcesz wiecej z 1.9/2.0tdi 8v mlocic to musisz wejsc w swapa na PD
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez soszek81ALH do ok 200KM.
Nie wytrzyma:
- blok
- tłoki
- korbowody
- wał korbowy
Wybieraj
Komentarz
-
-
Tu masz ofertę do rozważenia. Przynajmniej ori ARL.
albo tutaj :-)
IMO - cena dobra. Ciężko dostać teraz nową poniżej 3200złOII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750
...chodzi mi o znalezienie najbardziej optymalnego rozwiązania turbo ARL wezmę na 100% bo hybryda daje radę ale ma kiespki dół/strasznie późno wstaje (chyba wynik tego że po stronie gorącej nadal jest ten mały wirnik z GT1749)...
Dla przykładu zobacz powyższą hybrydę:
Do momentu kiedy samochód nie został zmierzony na hamowni właściciel samochodu nie zorientował się, że turbosprężarka później wstaje. Takie było m.in. założenie.
Zrobienie dobrej hybrydy o większej sprawności niż orginał wymaga sporej wiedzy i posiadania odpowiedniej bazy sprzętowej. W dużej części przypadków hybryda powstaje przez założenie większego koła kompresji oraz roztoczenie dyfuzora (obudowy) koła kompresji. Sam proces roztoczenia jest skomplikowany gdyż wymaga maszyn cnc i skanera 3d. Większość warsztatów dokonuje roztoczenia za pomocą zwykłych tokarek na tzw. oko
Problem jest w tym ze za pomocą zwykłej tokarni nie możliwe jest uzyskanie właściwych krzywizn oraz pasowań między dyfuzorem (obudową) koła kompresji a samym kołem.
Jakiekolwiek niedokładności skutkują powstawaniem zafalowań oraz spadkiem sprawności turbosprężarki. Poniższy rysunek przedstawia powyższe zagadnienie
Należy wziąć pod uwagę, iż dyfuzor ma też swoje ograniczenia, a dobór nieodpowieniego koła nawet przy zachowaniu tolerancji pasowań, może powodować brak odpowiedniego przepływu.
Komentarz
-
-
@turbospec
rozumiem że jesteś ekspertem w kwestii sprężarek w takim razie co byś mógł polecić do silnika ALH żeby dobrze się zbierało było w miarę P&P i dało radę do 200KM ? czy jesteście w stanie zrobić hybrydę która będzie zdecydowanie lepsza nić seryjne turbo ARL ? myślałem na GTB1756vk ale tam jest sporo rzeźbienia żeby to weszło do ALH...
Komentarz
-
-
Oj tam ekspertem Zrobiliśmy kilka turbosprężarek do popularnych silników TDI. Nie zabieramy się za egzotyke, bowiem sporo czasu trzeba sprędzić nad tym, żeby poprawić fabrykę. Nie na darmo ktoś siedzi godzinami nad symulacjami,a potem nad testami gotowych wyrobów.
Ciekawą lekturą może być turbosprężarka Garretta z 105KM BXE, szczególnie dla osób, które mają problem z większym LAG'iem w przypadku turbosprężarek hybrydowych.
Hybryda w założeniu ma mieć mniejszego Lag'a w stosunku od rozmiar większej turbosprężarki, stąd dziwią mnie troche niektóre posty (prawdpopodobnie wynika to z faktu, iż ktoś nie przyłożył się właściwie do budowy hybrydy lub gdzieś zabrakło wiedzy). Osobie, która jeździ samochodem z silnikiem BXE, o którym mowa w artykule, wypadła korba bokiem z powodu wadliwych panewek (userka przy 150k KM) i z tego względu narazie nie planuje podnieść mocy ale ze wzgledów mocnego obciążenia turbosprężarki, zdecywowała się na modyfikacje.
Obecnie na tapecie mamy turbosprężarkę KKK 038253014G występującą w silnikach z oznaczeniami BKC/BJB/BXE/BLS/BLW/AVQ/BTB/
Aktualnie klient ma program z 105KM na jakieś 140KM (program zrobiony u Masters'a) i zamierza wymienić turbosprężarkę i dokonać korekty programu u Masters'a.
Klient obiecał podzielić się informacjami po modyfikacji i zaprosił na modyfikacje do Masters'a. Jeśli Masters nie będzie miał nic przeciwko to może zrbię jakąś fotorelację.
Odnośnie modyfikacji seryjnej turbosprężarki występującej ARL'u to muszę przemyśleć temat gdyż turbosprężarka ta ma całkiem wyśrubowane parametry w serii. Do tej pory nie robiliśmy jej modyfikacji. W wolnej chwili przestudiuje jej parametry i zobaczę co da się zrobić żeby hybrydą nie była tylko z nazwy, a w rzeczywistości parametry były lepsze.
Komentarz
-
-
nie musi być to koniecznie sprężarka z ARL jeśli widzisz jakąś sensowną alternatywę jestem naprawdę otwarty na propozycje ważne żebym nie musiał cudować z instalacją w ALH (spawać, docinać itp.) oczywiście jeśli problem z instalacją miałby się sprowadzać do wymiany jakiegoś węża na dłuższy/krótszy to ok ale w spawanie, frezowanie itp bawił się po prostu nie będę Co do mojego marudzenia na hybrydę którą mam w tej chwili to jest ona dość nieskomplikowana w sensie wirnik po stronie gorącej został z ALH a wałek i koło kompresji jest z ARL z tego co wiem muszla nie była roztaczana ani nic z tych rzeczy działać działa ale moje subiektywne odczucie jest takie że dół mógłby być lepszy szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak w miarodajny sposób ocenić szybkość wstawania turbiny prawdziwego kopa czuję dopiero od 1900-2000 obrotów chciałoby się żeby to było zdecydowanie wcześniej Tak czy inaczej dla tej sprężarki 200KM jest raczej nieosiągalne więc szukam jakiejś alternatywy Kolega z forum miał w ASZecie hybrydę: "cała muszla to roztoczone GT17, rdzeń jeśli się nie mylę z GT18 na pełnym wałku, wirnik ciepły GT18 (jak w lagunie 2.2 150KM), wirnik zimny GT20 (2.5TDI 180KM)" dawało to radę przy 197KM/421Nm więc może jest to jakis kierunek w którym można by pójść
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez xman750szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak w miarodajny sposób ocenić szybkość wstawania turbiny
A jeśli chodzi o turbinę w ogóle to zastanawiałeś się nad BRD ?
OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez lookerZamieszczone przez xman750szczerze mówiąc nie bardzo wiem jak w miarodajny sposób ocenić szybkość wstawania turbiny
A jeśli chodzi o turbinę w ogóle to zastanawiałeś się nad BRD ?
http://allegro.pl/listing/user.php/r...us_id=22436455
Komentarz
-
-
Dywagujecie na temat turbo, a w VP przy 190 - 200KM to pompa jest problemem.
Sprawna ori 11 to rzadkość, ale czy przerobiona 10 da potencjał większy niż 190KM?
Przelicz sobie dobrze koszty, bo jak policzysz nowe wtryski, IC, turbo, pompę itd, to może się okazać, że w podobnych pieniądzach kupisz coś bitego z ASZ/ARL/BPX/BLT pod maską i swap będzie bardziej opłacalny i rozwojowy.W Polsce nie ma kryzysu.
Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez UdeskyDywagujecie na temat turbo, a w VP przy 190 - 200KM to pompa jest problemem.
Sprawna ori 11 to rzadkość, ale czy przerobiona 10 da potencjał większy niż 190KM?
Przelicz sobie dobrze koszty, bo jak policzysz nowe wtryski, IC, turbo, pompę itd, to może się okazać, że w podobnych pieniądzach kupisz coś bitego z ASZ/ARL/BPX/BLT pod maską i swap będzie bardziej opłacalny i rozwojowy.
Komentarz
-
-
@xman750
Jeśli chodzi o miarodajny pomiar Laga hybrydy to najlepiej zrobić pomiar na hamowni przed wymianą turbosprężarki i po wymianie turbosprężarki (nie ruszając programu). Jeśli chodzi o odczucia subiektywne - dla mnie miarodajna jest opinia kogoś kto danym autem jeździł dłuższy okres czasu, wymiana i próby wykonane były tego samego dnia. Przesiadając się z jednego auta do drugiego nawet jeśli jest to ten sam model i ten sam silnik można czasem wyczuć różnice
Istnieją 2 możliwości zwiększenia wydajności turbosprężarki:
1. Zwiększenie prędkości obrotowej (siła odśrodkowa działająca na elementy wirujące turbosprężarki rośnie z kwadratem przyrostu prędkości obrotowej, co stwarza wysokie wymagania względem użytych materiałów - zaletą jest brak większego Lag'a, wadą ograniczone przyrosty mocy)
2. Modyfikacja związana z modyfikacją geometryczną (większy dyfuzor, większe koła turbiny i kompresora - zaleta to większe przyrosty mocy, wada większy Lag ze względu na większą masę wirującą)
3. Modyfikacja związana z modyfikacją geometryczną + łożyskowanie kulkowe (możliwy mniejszy Lag niż na standardowej turbosprężarce, duże przyrosty mocy, zwiększona trwałość łożysk w stosunku do łożysk ślizgowych)
Co do Twojej hybrydy koncepcja nie jest zła i widzę, że zagłębiłeś się nieco w temat jak została zmodyfikowana - co się ceni
Nie wiem jakie koło użyłeś? Czy było to oryginalne koło z turbosprężarki ARL czy też zamiennik produkowany np. przez Melett'a (producent części zamiennych do turbosprężarek)? Wielu producentów kół kompresora nie przykłada należytej uwagi do stopu z jakiego odlewane jest koło przez co zamienniki mają większą wagę.
Ciekawostka: http://www.turbospec.pl/index.php/ko...ne-vs-cnc.html
Przyśpieszenie wirnika turbosprężarki jest funkcją masy wirnika oraz strat w wyniku tarcia w układzie łożyskowym. Wiele osób pewno zapyta o czym mówie przecież wirnik zawieszony jest na olejowej poduszcze hydrodynamicznej i skąd straty?
Jest to oczywiście prawda, jednakże przy prędkościach rzędzu dziesiątek tysięcy obrotów na minutę straty w wyniku oporu stawianego przez poduszkę olejową są znaczne i rosną do 4 potęgi średnicy na jakiej poduszka olejowa powstaje.
W konwencjonalnych turbosprężarkach mamy do czynienia conajmniej z 2 poduszkami olejowymi. Jedna powstaje pomiędzy wałkiem turbosprężarki a łożyskiem promieniowym (odpowiedzialnym za luz promieniowy), natomiast druga powstaje na łożysku oporowym (odpowiedzialnym za luz osiowy).
Jeśli zaglębimy się trochę w budowę łożyska promieniowego zauważymy, iż w przypadku GT17 łożysko posiada 2 bierznie (podpory) na których powstają poduszki hydrodynamiczne.
Różne łożyska posiadają różnej szerokości bierznie. Szerokość bierzni wpływa na opory stawiane podczas przyśpieszenia wirnika turbosprężarki. Im szersza bierznia tym opory większe. Im szersza bierznia tym większe obciążenia ona przenosi.
Ta sama sytuacja dotyczy łożyska oporowego. Opór wytworzony przez poduszkę na łożysku promieniowym wpływa na przyśpieszenie wirnika turbosprężarki. Różne turbosprężarki posiadają różną budowę łożysk promieniowych a tym samym powstają różnej szerokości poduszki hydrodynamiczne. Im większa powierzchnia styku pomiędzy łożyskiem oporowym a kołnierzami oporowymi (zwanymi potorcznie przekładkami) tym większe opory stawiane przez poduszkę hydrodynamiczną. Producenci dostosowują powierzchnię poduszki na łożysku oporowym m.in. do wartości ciśnienia doładowującego w danej aplikacji.
Ciekawostka: http://www.turbospec.pl/index.php/oyskowanie.html
Straty wywołane przez poduszki olejowe o których wspomniałem powyżej powodują, iż ogólna sprawność turbosprężarek z łożyskami ślizowymi żadko przekracza 90%.
Z tego też powodu producenci turbosprężarek w niedługiej przyszłości planują wprowadzanie turbosprężarek z łożyskami kulkowymi. Sprawność turbosprężarek z łożyskami kulkowymi zbliża się do 100%, co pozwoli na spełnienie surowszych norm Euro oraz obniżenie zużycia paliwa o około 2%. Jest to dobra wiadomość dla użytkowników samochodów bowiem większość zmian wprowadzanych w motoryzaji skutkowała obniżeniem trwałości elementów. W tym konkretnym przypadku wprowadzenie łożysk kulkowych może w istotny sposób podnieść trwałość turbosprężarek.
Rysunek obrazujący reakcję na nagłe naciśnięcie pedału gazu przy obrotach silnika 2000 RPM, zielona lina w przypadku turbosprężarki z łożyskami kulkowymi, czerwona linia w przypadku turbosprężarki z tradycyjnymi łożyskami ślizogowymi. Porównanie na podstawie badania przeprowadzonego na 2 litrowym silniku.
Komentarz
-
Komentarz