Octavia I ALH @ 165KM i co dalej ?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xman750
    Rider
    • 2011
    • 322

    #26
    jeśli chodzi o moją hybrydę to wg zapewnień firmy wykonana była ona na oryginalnych częściach Melletta, firma to transturbo z Mileca polecana wielokrotnie na różnych forach stąd też mój wybór padł akurat na nich, niestety na hamowni byłem dopiero 4 miesiące po instalacji turbiny przy okazji programu więc niestety nie byłem w stanie porównać wyników obu turbin w ten sposób co do odczuć zaraz po wymianie to miałem pecha bo uszczelka pod kolektor a właściwie 4 metalowe podkładki które miały ja imitowac zostały prawie wydmuchane zanim dojechałem z warsztatu do domu dopiero kilka dni później zakupiłem oryginalną uszczelkę skody i umówiłem się na jej założenie jezdżąc z musu jakiś czas z tymi przedmuchami po kolektorem, siłą rzeczy turbina nie miała pełnej sprawności i nie bardzo było co porównywać, w kazdym razie najbardziej znamienną różnica był brak gwizdu przy przyspieszaniu

    Komentarz

    • radekgw
      L&K
      • 2010
      • 1182

      #27
      xman mysle ze przesadzasz z tym ze 0.216 sprzedasz w cenie 0.230 a za 10 dostaniesz prawie tyle za ile kupuje sie 11.. Jezeli Ci sie to uda to daj znac z checia swoje graty tez za tyle opchne.
      Jest 230 i 500 http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=74730

      Komentarz

      • looker
        RS
        • 2008
        • 1886
        • Octavia II (1Z3)
        • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

        #28
        radekgw, dokładnie to samo miałem napisać. Przerabiałem/przerabiam temat od jakiegoś czasu i:
        - 230 dostaniesz za 1200-1400zł (czasem pewne używki nawet ciut taniej);
        - 216 sprzedasz za max. 600-700zł
        - za pompę 10 dostaniesz max. 300zł jeśli w ogóle sprzedasz bo jest tego na serwisach aukcyjnych na kopy.
        Wszystkie ceny podane w warunkach polskich.

        Właśnie studiuje temat pomp "11" i jest też koncepcja hybryd. Dobrze zrobiona może mieć lepsze właściwości niż ori.
        Można o tym poczytać tutaj:
        A więc stałem się posiadaczem tłokorozdzielacza z falą od Byka. Na początku miałem wątpliwości co do tego czy dam rade sam przełożyć bebechy (wiadomo - zaoszczędziłbym takim sposobem kilka stówek za wymontowanie, przerobienie i zamontowanie pompy w aucie). No ale pomyślałem, że jak nie spróbuję t...


        A w przypadku poszukiwań całego słupka to nie warto przepłacać za ARL. ASZ to to samo i jest tańszy a główny osprzęt i tak warto kupić osobno taki jaki pasuje.
        OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
        SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

        Komentarz

        • xman750
          Rider
          • 2011
          • 322

          #29
          Zamieszczone przez looker
          radekgw, dokładnie to samo miałem napisać. Przerabiałem/przerabiam temat od jakiegoś czasu i:
          - 230 dostaniesz za 1200-1400zł (czasem pewne używki nawet ciut taniej);
          - 216 sprzedasz za max. 600-700zł
          - za pompę 10 dostaniesz max. 300zł jeśli w ogóle sprzedasz bo jest tego na serwisach aukcyjnych na kopy.
          Wszystkie ceny podane w warunkach polskich.

          Właśnie studiuje temat pomp "11" i jest też koncepcja hybryd. Dobrze zrobiona może mieć lepsze właściwości niż ori.
          Można o tym poczytać tutaj:
          A więc stałem się posiadaczem tłokorozdzielacza z falą od Byka. Na początku miałem wątpliwości co do tego czy dam rade sam przełożyć bebechy (wiadomo - zaoszczędziłbym takim sposobem kilka stówek za wymontowanie, przerobienie i zamontowanie pompy w aucie). No ale pomyślałem, że jak nie spróbuję t...


          A w przypadku poszukiwań całego słupka to nie warto przepłacać za ARL. ASZ to to samo i jest tańszy a główny osprzęt i tak warto kupić osobno taki jaki pasuje.
          jak już pisałem sprzedawał to będę na ebayu w UK i jestem pewien że jeśli nawet dołożę coś do tego to niewiele, stare wtryski z ALH sprzedałem 110GBP w zeszłym roku, za nowe .230 kompletne z ustawionymi ciśnieniami dam 1450zł a .216 sprzedadzą się bez problemu co do pompy to się zobaczy kwestia za ile wyrwę 11mm, z wymianą tłokorozdzielacza też jest trochę zabawy widzę ale będę musiał o tym pomyśleć jak nie dostane 11tki

          Komentarz

          • Udesky
            RS
            • 2007
            • 1692
            • Octavia I (1U2)
            • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

            #30
            Zamieszczone przez looker
            ARL. ASZ
            Sam słupek to i AWX czy AVF, ale chyba najrozsądniej to coś z BPX lub BLT, nowsze i można trafić przez to z mniejszym przebiegiem.
            Zamieszczone przez xman750
            kwestia za ile wyrwę 11mm
            Przechodzona pewnie z 1000 - 1500, w dobrym stanie po serwisie 2000 - 2500.
            W Polsce nie ma kryzysu.
            Kryzys jest w państwach, w których kiedyś był dobrobyt.

            Komentarz

            • looker
              RS
              • 2008
              • 1886
              • Octavia II (1Z3)
              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

              #31
              Właśnie znalazłem u siebie u handlarza używkami pompę 11 za 550 zł. W sumie nawet jak będzie coś z nią nie tak to chyba warto brać i ew. wymienić co potrzeba.
              xman750, często w GB można znaleźć powypadkowe Octavie 90KM w automacie które mają pompy 11mm montowane seryjnie Może warto się rozejrzeć - nieświadomy handlarz odstąpi taniej niż kupisz na forum maniaków :-)
              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

              Komentarz

              • xman750
                Rider
                • 2011
                • 322

                #32
                Zamieszczone przez looker
                Właśnie znalazłem u siebie u handlarza używkami pompę 11 za 550 zł. W sumie nawet jak będzie coś z nią nie tak to chyba warto brać i ew. wymienić co potrzeba.
                xman750, często w GB można znaleźć powypadkowe Octavie 90KM w automacie które mają pompy 11mm montowane seryjnie Może warto się rozejrzeć - nieświadomy handlarz odstąpi taniej niż kupisz na forum maniaków :-)
                no z tym często to bym nie przesadzał po pierwsze to tych Octavii w automacie wcale dużo nie ma po drugie trafić na szrot zeby akurat taka stała i jeszcze nei rozebrana to tez jest sztuka....

                btw ta pompa co znalazłeś to w sensie że do wzięcia jest czy ty ją już sobie wziąłeś ?

                Komentarz

                • looker
                  RS
                  • 2008
                  • 1886
                  • Octavia II (1Z3)
                  • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                  #33
                  Jutro ją wezmę do sprawdzenia
                  Ale tu masz rodzynka kolejnego:


                  [ Dodano: Wto 16 Paź, 12 23:06 ]
                  A tu masz pełna listę aut w których w/w pompa występowała. Może będzie łatwiej szukać...

                  A3 1,9TDI ALH 90PS Automat
                  Golf 4 1,9TDI ALH 90PS Automat
                  Bora 1,9TDI ALH 90PS Automat
                  Seat Leon / Toledo 1,9TDI ALH 90PS Automat
                  Skoda Octavia 1,9TDI ALH 90PS Automat
                  Audi A4 1,9TDI AHH 90PS
                  Passat 3B 1,9TDI AHH 90PS
                  OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                  SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                  Komentarz

                  • xman750
                    Rider
                    • 2011
                    • 322

                    #34
                    Zamieszczone przez looker
                    Jutro ją wezmę do sprawdzenia
                    Ale tu masz rodzynka kolejnego:


                    [ Dodano: Wto 16 Paź, 12 23:06 ]
                    A tu masz pełna listę aut w których w/w pompa występowała. Może będzie łatwiej szukać...

                    A3 1,9TDI ALH 90PS Automat
                    Golf 4 1,9TDI ALH 90PS Automat
                    Bora 1,9TDI ALH 90PS Automat
                    Seat Leon / Toledo 1,9TDI ALH 90PS Automat
                    Skoda Octavia 1,9TDI ALH 90PS Automat
                    Audi A4 1,9TDI AHH 90PS
                    Passat 3B 1,9TDI AHH 90PS
                    a wiesz może do którego rocznika były produkowane ?

                    Komentarz

                    • looker
                      RS
                      • 2008
                      • 1886
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                      #35
                      O ile się nie mylę to do 2003. Te pompy mogły występować jeszcze w VW New Beetle 90KM Aut. Ale to nie jest info na 100%.
                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                      Komentarz

                      • kornat
                        Rider
                        • 2007
                        • 578

                        #36
                        Nr Boscha 0 460 414 987 lub VW 038 130 107 J
                        Nr VW wszystkie mają taki sam tylko różnią się ostatnią literką i ma być J

                        Komentarz

                        • looker
                          RS
                          • 2008
                          • 1886
                          • Octavia II (1Z3)
                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                          #37
                          ...lub JX ale rzadziej.
                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                          Komentarz

                          • xman750
                            Rider
                            • 2011
                            • 322

                            #38
                            Zamieszczone przez kornat
                            Nr Boscha 0 460 414 987 lub VW 038 130 107 J
                            Nr VW wszystkie mają taki sam tylko różnią się ostatnią literką i ma być J
                            te numery to ja znam prawie na pamięć mi chodzi o to w jakich autach z jakich roczników były montowane niestety w większości ogłoszeń nie jest napisany kod silnika a jak się zadzwoni to odczytanie numeru części z pompy dla wielu handlarzy jest wyzwaniem, dzisiaj mi koleś zrobił 4 zdjęcia pompy iphonem oczywiście ominął tą stronę gdzie były numery heh... w końcu jak mu pokazałem na zdjęciu z netu to go olśniło i wysłał co trzeba no ale niestety pompa nie ta...

                            pytanie czy znacie może jakiś sprawdzony i nie zdzierający za mocno zakład zajmujący się pompami ? najlepiej w okolicach Poznania... bo jak kupię taką pompę z allegro czy szrotu to wolałabym żeby ktoś ją najpierw otworzył sprawdził czy rdzy w środku nie ma wymienił uszczelki na nowe przetestował na stole sprawdził ciśnienia itp. żebym mógł ją spokojnie zamontować w aucie Jako ciekawostka dzwoniłem do jednego zakładu robiącego pompy tu na miejscu w UK za sprawdzenie pompy na stole i skalibrowanie cokolwiek to znaczy i potem montaż na aucie wołają 290GBP + vat to jest jakieś hmmm 1800zł

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #39
                              xman750, ale ile zarabia przeciętny Brytyjczyk ? :P
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • xman750
                                Rider
                                • 2011
                                • 322

                                #40
                                Zamieszczone przez looker
                                xman750, ale ile zarabia przeciętny Brytyjczyk ? :P
                                przeciętny hmmm trudne pytanie bo w Polsce średnia krajowa jest 3600zł a tak naprawdę to większosc robi za mniej niż 2000... średnia w UK dla faceta to jest jakieś 30 000 GBP rocznie czyli jakieś 2500f miesięcznie dla przeciętnego obywatela podobnie jak w PL trzeba by to podzielic przez dwa... tak czy inaczej mając jakieś porównanie cen wiem ze w UK to się wogóle nie opłaca za pompę dam połowę tego co za usługę...

                                [ Dodano: Sro 17 Paź, 12 19:36 ]
                                tu jest wykres z hamowni nie wiem czy z tego da sie wywnioskować czy ta moja hybryda wstaje wcześnie czy późno...



                                ogólnie jak oceniacie wynik na tym setupie ?

                                udało mi się dzisiaj zrobić logi grupy 011: http://vaglog.rtnet.pl/kawasaki750_101540.html

                                niestety są tu 3 próby razem bo nie miałem nikogo do obsługi laptopa (w drugiej próbie chyba na moment odjałem gazu bo mi szyba zaparowała i przestałem widzieć drogę

                                Komentarz

                                • sagon
                                  Drive
                                  • 2011
                                  • 46

                                  #41
                                  xman750, pomyśl o hybrydowej pompie,dawcę kupisz za 400-500 zeta i zrobisz pompę na ori fali z 10tki,de 110,z potencjałem niewiele mniejszym,jaki mają oryginalne 11tki vaga.
                                  Niewiele mniejszy dlatego,bo trochę będzie ograniczała fala,która ma niższy skok.
                                  Mam taką pompę w swoim afn-ie i na żadną słynną 107J bym jej nie wymienił.
                                  11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                  Komentarz

                                  • xman750
                                    Rider
                                    • 2011
                                    • 322

                                    #42
                                    Zamieszczone przez sagon
                                    xman750, pomyśl o hybrydowej pompie,dawcę kupisz za 400-500 zeta i zrobisz pompę na ori fali z 10tki,de 110,z potencjałem niewiele mniejszym,jaki mają oryginalne 11tki vaga.
                                    Niewiele mniejszy dlatego,bo trochę będzie ograniczała fala,która ma niższy skok.
                                    Mam taką pompę w swoim afn-ie i na żadną słynną 107J bym jej nie wymienił.
                                    licząc że 500zł dawca to ile do tego za robotę i części trzeba zapłacić ? 107J już kupiłem ale sprzedać to raczej nie problem pytanie czy warto ? jedenastkę będę miał sprawdzoną na stole i wymienione uszczelki za jakieś 200-300zł

                                    Komentarz

                                    • looker
                                      RS
                                      • 2008
                                      • 1886
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                      #43
                                      xman750, zrób jakieś normalne logi bo tego nie da się odczytać normalnie.
                                      Co do pompy to słuchaj rad sagona- można powiedzieć, że na tym żeby zjadł :diabelski_usmiech
                                      OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                      SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                      Komentarz

                                      • xman750
                                        Rider
                                        • 2011
                                        • 322

                                        #44
                                        Zamieszczone przez looker
                                        xman750, zrób jakieś normalne logi bo tego nie da się odczytać normalnie.
                                        Co do pompy to słuchaj rad sagona- można powiedzieć, że na tym żeby zjadł :diabelski_usmiech
                                        Nie przesadzaj widać kiedy wdeptuję gaz w podłogę i obroty rosną do 4k rpm
                                        co do rad sagona to na razie żadnych konkretów ani jak to zrobić ani na jakich częściach ani za ile ani ewentualnie u kogo sam nie mam czasu warunków i części żeby zgłębiać temat samodzielnie

                                        Komentarz

                                        • looker
                                          RS
                                          • 2008
                                          • 1886
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                          #45
                                          Szczegółów potrzebujesz...
                                          Miłej lektury :diabelski_usmiech

                                          A więc stałem się posiadaczem tłokorozdzielacza z falą od Byka. Na początku miałem wątpliwości co do tego czy dam rade sam przełożyć bebechy (wiadomo - zaoszczędziłbym takim sposobem kilka stówek za wymontowanie, przerobienie i zamontowanie pompy w aucie). No ale pomyślałem, że jak nie spróbuję t...
                                          OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                          SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                          Komentarz

                                          • xman750
                                            Rider
                                            • 2011
                                            • 322

                                            #46
                                            Zamieszczone przez looker
                                            Szczegółów potrzebujesz...
                                            Miłej lektury :diabelski_usmiech

                                            http://forum.vw-passat.pl/threads/96...cza-10-gt-11mm
                                            nie no zlituj się chodziło mi o konkretną wypowiedź w 2-3 zdaniach kogoś kto zjadł na tym zęby ja część z tego już przeczytałem ciekawa lektura ale na końcu pozostaje mętlik w głowie, nie mam ambicji zostania pompiarzem i budowania samodzielnie hybryd ja proszę tylko o konkretną odpowiedź na konkretnie zadane pytanie bez potrzeby poświęcenia tygodnia na ogarnięcie 53 stronicowego tematu ja tu jeszcze próbuję ogarnąć fmic i turbo w tym samym czasie tudzież dyfer LSD do skrzyni oraz swap hamulców na 288mm oraz możliwą wymianę tylnej belki na taką z tarczówkami....

                                            Odpowiedź typu założyłem tłokorozdzielacz o wymiarach zzzz z pompy xxx on nr części yyy zakupiony za xxx pln zamontował to Jaś fasola za zł xxx + jakiś link namiar na źródło zamiast linku do 53 stronicowego wątku byłaby naprawdę bardzo bardzo pomocna po to w końcu mamy forum nie po to żeby się przerzucać linkami do kilometrowych wątków gdzie może na ochnastej stronie ktoś zamieścił interesujące nas linki lub zdjęcia które to wygasły rok i 3 miesiące temu

                                            [ Dodano: Sob 20 Paź, 12 20:59 ]
                                            jeszcze takie pytanie odnośnie fmica czy 1500PLN za coś takiego: http://fmic.pl/product.php?id_product=197 z pełnym orurowaniem i montażem to drogo czy tanio ? ewentualnie gdzie to zrobią taniej i dobrze w Poznaniu lub okolicy ?

                                            Przy okazji fmica może warto by zapodać kolektor od AWXa ? taki: http://allegro.pl/kolektor-ssacy-vw-...705158277.html ma większe kanały i do tego rura z IC mogła by sobie wracać spokojnie prosto z lewej strony auta... pytanie czy ktoś już wybebeszał EGR zostawiając tylko klapę gaszącą...

                                            z tym ze moze być ciasno zeby tego EGRa wogóle zmieścić:

                                            robił już ktoś takiego moda w ALH ?

                                            Komentarz

                                            • sagon
                                              Drive
                                              • 2011
                                              • 46

                                              #47
                                              xman750, kupujesz pompę z reni 1.9 dti o numerze 0 460 414 982/983/988,seryjnie 11tki boscha i masz praktycznie wszystko,czego potrzebujesz do budowy dobrej hybrydowej pompy.
                                              Wykorzystujesz do przekładki kompletną sekcją tłoczącą,tyming,czyli tłoczek przestawiacza,ustawiasz w pompie odpowiednie ciśnienie i masz 11tkę.

                                              To tak w trzech słowach,teraz trochę więcej.
                                              Z tymi rzekomo białymi krukami z numerem 107J jest tak,że ponad 90% tych pomp to białe wraki,które sprawiają więcej kłopotów,niż są warte.
                                              Ja miałem do wyboru,albo kupić pewną pompę 107J za 1700 po regeneracji i z pełnym testem wydajnościowym,albo szukać tańszej opcji.Zdecydowałem się na wyjście nr.2.
                                              Po kilkumiesięcznym studiowaniu budowy pomp,porównywaniu przeróżnych detali,sugerując się podpowiedziami pewnego pompiarza złożyłem pompę,która kładzie na łopatki pompy 107J.Test wydatków mówił sam za siebie.
                                              Jedynym elementem,który zapożyczyłem z pompy 107J była fala,lepszej nie wyprodukowali.Lepszej do takich hybryd.Zero problemów z wysterowaniem kąta,co sprawia w tych pompach najwięcej trudności.
                                              Ale jak ktoś wkłada fale do których nie można później dobrać mapy kąta,z mechanicznych pomp,to niestety tak bywa.Fakt,też są wysokie,ale mają inne charakterystyki kąta.
                                              Zdobycie mapy kąta z ahh/alh automat nie jest niczym trudnym,każdy tuner ją posiada.
                                              Wrzutka takiej mapy w sof i żadnych dosłownie problemów z kątem,po uprzednim zwiększeniu ciśnienia paliwa,rzecz jasna.

                                              Sama przeróbka pompy zajęła mi na spokojnie godzinkę z wymianą wszystkich uszczelnień.
                                              Później na test do pompiarza i taki wyraz twarzy .
                                              Koszt przeróbki z falą de 143,kompletem uszczelnień i testem u pompiarza to 700 zeta.
                                              Kup za takie pieniądze pompę 107J w dobrym stanie :P .

                                              Pozdrawiam.
                                              11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                              Komentarz

                                              • looker
                                                RS
                                                • 2008
                                                • 1886
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                                                #48
                                                Ale chwileczkę: 700zł to koszt czego jest ?
                                                Czy to jest suma: zakup fali z 11, dawcy bebechów z Renault, uszczelnienia i pompiarz ?
                                                OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                                                SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                                                Komentarz

                                                • xman750
                                                  Rider
                                                  • 2011
                                                  • 322

                                                  #49
                                                  ok to są już jakieś konkrety teraz wyjaśnij mi jeszcze jedną rzecz mam tą 11stkę 0 460 414 982/983/988 i rozumiem że te części które podałeś wkładam do ori 10mm tak ? a falę o której mówisz najlepiej wziąć ze 107J ? dobrze rozumiem ? teraz pytanie w czym 107J jest konkretnie gorsza od takiej hybrydy ? zakładamy ze kupię 107J z przebiegiem ok 150kkm i dam do pompiarza na wymianę uszczelnień i testy (moja ori 10mm ma 300kkm i jak na razie daje radę) druga kwestia ta jedenastka z Renault wcale nei musi być w lepszym stanie niż 107J, z tego co patrzę na allegro ceny zaczynają się od 550zł do tego fala ze 107J + robota u pompiarza jakoś te 700zł wydaje mi się trudne do zrealizowania. Kupiłem już 11mm 107J za 750zł i jest w drodze do pompiarza na wymianę uszczelnień i testy pytanie czy hybryda o jakiej piszesz będzie w jakikolwiek sposób lepsza ? zakładając oczywiście ze ta 107J będzie w znośnym stanie

                                                  Komentarz

                                                  • sagon
                                                    Drive
                                                    • 2011
                                                    • 46

                                                    #50
                                                    looker, w moim przypadku tyle to wszystko wyniosło.Falę de 143 kupiłem za 300zeta,jak nówka,wymiana wszystkiego we własnym zakresie,test u pompiarza 80 zeta .

                                                    xman750, robiąc taką hybrydę musisz wiedzieć w ile celujesz.Jak +-190 koni Cię zadowoli,to nie musisz koniecznie ładować fali de 143,nowa kosztuje prawie 600 zeta,używek brak.Na de 110 powinno się udać tyle zrobić.
                                                    Kupujesz dobrą pompę z reni,dla pewności dajesz ją pompiarzowi do sprawdzenia,jak jest ok,ładujesz do swojej.

                                                    Zamieszczone przez xman750
                                                    ? zakładamy ze kupię 107J z przebiegiem ok 150kkm
                                                    Kup taką,która ma chociaż 300kkm,to będzie dobrze :wink: .
                                                    Liczysz na to,że w ciągu ponad 10 lat silnik będzie miał taki przebieg.Gdyby tak było,wszystkie pluły by ponad 200 koni,a jak jest wiemy wszyscy.

                                                    Zamieszczone przez xman750
                                                    druga kwestia ta jedenastka z Renault wcale nei musi być w lepszym stanie niż 107J
                                                    Nie musi,ale koszt takiej pompy,to nawet poniżej 300 zeta,ostatnio koleś z forum ibizy kupił taką za 300 zeta,za moją namową i tłokorodźzielacz,jak nówka.Więc sam widzisz,300 zeta,to nie 1300,jak niektórzy cenią.A zbuduje sobie z niej bardzo dobrą hybrydę.

                                                    Zamieszczone przez xman750
                                                    ceny zaczynają się od 550zł do tego fala ze 107J + robota u pompiarza jakoś te 700zł
                                                    Zaczynają się nawet od 250ciu,swoją kupiłem za 300,zdrowiutka była,niecałe 200kkm przelotu.Jak chcesz wszystko robić u pompiarza,to koszty będą większe.Co jest takiego skomplikowanego z przełożeniu sekcji i tłoczka przestawiacza,żeby od razu gonić z tym do pompiarza?
                                                    Ja też nie miałęm pojęcia o budowie pompy,z czasem się nauczyłem,to naprawdę nic skomplikowanego.Tam nie się za bardzo w czym pomylić.Kup taką pompę,poćwiczysz jej składanie,a sam zobaczysz,jakie to niby trudne.

                                                    Zamieszczone przez xman750
                                                    pytanie czy hybryda o jakiej piszesz będzie w jakikolwiek sposób lepsza ? zakładając oczywiście ze ta 107J będzie w znośnym stanie
                                                    Ze zdrowym tłokoroździelaczem będzie,bo ten z reni jest lepszy pod kątem wydajności.Tłok ze 107j ma pewne mankamenty.moja pompa na stole wlała więcej,jak pompa 107J,czyli jest mocniejsza.Jedynie fale te pompy 107J mają NAJ.

                                                    Mając do dyspozycji pewne narzędzia,żadna przeróbka nie jest straszna :wink:

                                                    Pozdro.
                                                    11/230/bv43/wydech/wałek/fmic 219/444

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...