[O1] Ile mocy wytrzyma silnik ALH?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • michal89
    Classic
    • 2013
    • 19

    [O1] Ile mocy wytrzyma silnik ALH?

    Założone roczne 235/40/R18 Michelin Pilot Sport 2 na neptuny 7.5x18.

    Pierwsze 10 km pozytywne wrażenia, cichsza niż Dunlopy Sport Maxx. Mimo że 235 na 7.5 felgę to wygląda super, nic nie wystaje. Auto nie zesłabło :P
  • xman750
    Rider
    • 2011
    • 322

    #2
    [O1] Ile mocy wytrzyma silnik ALH?

    Zamieszczone przez DGW
    Napiszę tylko kilka słów bo zrąbany jestem
    Panewki z rowkiem stosowane są jako łożyskowanie główne. Nie pamiętam abym w nowszych silnikach widział takowe na korbowodach.
    Panewki bez rowka stosowane są jako łożyskowanie na korbowodach i wałkach rozrządu.
    O doborze takiego rozwiązania, nie teraz bo muszę sobie co nie co przypomnieć ops:
    Wally, jeszcze jedna sprawa, czy na nowych panewkach był napis sputer ? Oczywiście chodzi o 4szt. bo kolejne 4 nie mogą być sputerami

    Z obciążeniami już napisaliście. Górne dostają bardziej, dolne mają tylko przenieść obciążenie bezwładności ukł. korbowo-tłokowego.

    Z ekologią chodzi o wyeliminowanie ołowiu z produktów także z panewek.

    Rozebrałem w końcu swój silnik. Zmierzone na hamowni było 367KM i 580Nm ostatecznie było ponad 400KM i ponad 600Nm - z ciekawostek napiszę że panewki wyglądają jakbym je dopiero z pudełka wyjął :P :wink:

    dobrej nocy
    masz 400KM ALH ??? i jeszcze powiedz że te panewki są od nowości tam ? tak se poczytałem temat i zacząłem się martwić o swoje panewki bo zamierzam iść w kierunku 200-215KM 400Nm ale skoro one wytrzymują 600Nm to czym ja się martwię

    Komentarz

    • soszek81
      L&K
      • 2010
      • 1245

      #3


      Poczytaj.

      Potencjał ALH dla DGW skończył się już daaaaawno temu
      Była O1 kombi ALH++ 150/340
      Obecnie Pyzio 206 1.4HDi+ ~90/200

      Komentarz

      • xman750
        Rider
        • 2011
        • 322

        #4
        Zamieszczone przez soszek81
        http://www.rperformance.pl/projekty.php?id=17

        Poczytaj.

        Potencjał ALH dla DGW skończył się już daaaaawno temu
        no to teraz rozumiem skąd te liczby a wracając do mojego pytania jakie są bezpieczne wartości mocy/momentu dla silnika ALH ? wiem ze nie cierpi on na problemy z panewkami ale przy przebiegu 300kkm i 165KM zaczynam się zastanawiać ile mogę jeszcze z niego wykrzesać bez obawy że korbowód pójdzie na spacer itd.

        Komentarz

        • piramida
          RS
          • 2009
          • 12222
          • Superb III (3V3)

          #5
          xman750, nic się nie martw na zapas, najwyżej kupisz nowy silnik :lol:
          superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

          poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

          Komentarz

          • xman750
            Rider
            • 2011
            • 322

            #6
            Zamieszczone przez piramida
            xman750, nic się nie martw na zapas, najwyżej kupisz nowy silnik :lol:
            jak porobię wszystkie mody to na silnik mi już nie starczy niestety cały czas myślę nad słupkiem ARL + zrobienie go na cacy z osprzętem i potem tylko swap a moje graty sprzedać ale to kasa, czas, stres i znów czas którego nie mam za wiele zresztą kasy też nie... dlatego chcę wybadac temat czego mogę oczekiwać od słupka w ALH (co ewentualnie w nim wymienić żeby móc spać spokojnie - nie wiem nowe/lepsze panewki czy co w tym konkretnym silniku może paść od nadmiaru mocy)

            Komentarz

            • piramida
              RS
              • 2009
              • 12222
              • Superb III (3V3)

              #7
              xman750, pytaj chłopaków, ja jedynie mogę coś doradzić ale w kwestii 2.0tdi :wink:
              superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
              http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

              poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

              Komentarz

              • sesik
                RS
                • 2006
                • 2165

                #8
                xman750, jak dla mnie to źle pytanie zadajesz, najpierw się zastanów ile mocy chcesz osiągnąć a potem poszukaj bo 1.9 tdi jest dość dobrze rozpracowany :diabelski_usmiech
                Best ET = 13.666
                Skrome 2.0 tdi ~280KM/500Nm
                PerfectService by DGW

                http://allegro.pl/listing/user/listi...?us_id=1233872
                http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/1oson/

                Komentarz

                • xman750
                  Rider
                  • 2011
                  • 322

                  #9
                  Zamieszczone przez sesik
                  xman750, jak dla mnie to źle pytanie zadajesz, najpierw się zastanów ile mocy chcesz osiągnąć a potem poszukaj bo 1.9 tdi jest dość dobrze rozpracowany :diabelski_usmiech
                  skąd mam wiedzieć ile wyjdzie w planach mam pompę 11mm, turbo GTB2260VK, wtryski .260 + fmic jak Bóg da a partia pozwoli to będzie 200KM+ wiadomo im więcej tym lepiej ale wszystko z głową to auto do jeźdżenia na codzień a nie startowania na 1/4mili

                  moje pytanie jest nadal aktualne jaką wytrzymałość ma słupek ALH ? wtedy będę mógł sobie odpowiednio moment/moc skorygować na programie ewentualnie pomyśleć nad robieniem dołu jeśli będzie taka konieczność czy choćby po prostu delikatniej operować pedałem gazu

                  Komentarz

                  • looker
                    RS
                    • 2008
                    • 1886
                    • Octavia II (1Z3)
                    • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                    #10
                    Jest opinia, że słupki od VP bezpiecznie wystarczają do ~200KM. Jest też kilka projektów ponad ta wartość ale nie wiem jak z trwałością. Osobiście poleciłbym ci dół od PD i wtedy bawić się z mocą pow. 200KM.
                    OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                    SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                    Komentarz

                    • McGan
                      RS
                      • 2010
                      • 3573
                      • Superb III (3V3)

                      #11
                      xman750, tak jak looker pisze, dół od PD, głównie ze względu na natrysk oleju na denko tłoka. Dół od VP może Ci się szybko skończyć Jeśli planujesz GTB22, to poleciłbym też zmianę sprzęgła na coś mocniejszego, bo z pewnością zacznie się ślizgać.
                      Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                      Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                      Komentarz

                      • xman750
                        Rider
                        • 2011
                        • 322

                        #12
                        Zamieszczone przez McGan
                        xman750, tak jak looker pisze, dół od PD, głównie ze względu na natrysk oleju na denko tłoka. Dół od VP może Ci się szybko skończyć Jeśli planujesz GTB22, to poleciłbym też zmianę sprzęgła na coś mocniejszego, bo z pewnością zacznie się ślizgać.
                        niestety dół od PD musi trochę poczekać, nie da się dołu w ALH jakoś wzmocnić żeby ten rok półtora się pokulał zanim się zbiorę i zainwestuję w jakiś słupek z PD ?

                        No i nadal nie mam konkretnej odpowiedzi na swoje pytanie ile konkretnie dół ALH jest w stanie wytrzymać ? nie ma tu nikogo kto modził ALH bez zmiany dołu i jeździł na tym trochę ?

                        Komentarz

                        • rob555
                          Rider
                          • 2006
                          • 748

                          #13
                          Pompa 11 wtryski 230 turbo ARL Fmic i masz 190-200KM i pod 400Nm
                          Na takim zestawie wypuscilem kilka ALH/AGR/ASV i hulaja bez wiekszych problemow. Jedyne co szybciej moze pojsc to uszczelka glowicy na 2gim cyl (tam jest mostek i nawet na serii lubi sie wypalic) ale powiedzmy ze to tez mozna obejsc :wink:
                          pozdrawiam

                          Diagnostyka i tuning
                          hybrydowe wtryski i turbiny
                          programy na ulice jak i do sportu

                          Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                          www.tune-up.pl

                          HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                          Komentarz

                          • xman750
                            Rider
                            • 2011
                            • 322

                            #14
                            Zamieszczone przez rob555
                            Pompa 11 wtryski 230 turbo ARL Fmic i masz 190-200KM i pod 400Nm
                            Na takim zestawie wypuscilem kilka ALH/AGR/ASV i hulaja bez wiekszych problemow. Jedyne co szybciej moze pojsc to uszczelka glowicy na 2gim cyl (tam jest mostek i nawet na serii lubi sie wypalic) ale powiedzmy ze to tez mozna obejsc :wink:

                            no i o taką odpowiedź mi chodziło głowicę właśnie upolowałem na allegro za 200zł teraz tylko muszę znaleźć kogoś kto ją sprawdzi wymieni co trzeba i zrobi porting, jesteś w stanie polecic kogoś do takiej roboty co nie zedrze skóry ? jak dolot bys proponował do ALH ? czy jest jakaś zauważalna różnica między dolotem z AWX a serią ?

                            Komentarz

                            • looker
                              RS
                              • 2008
                              • 1886
                              • Octavia II (1Z3)
                              • BMN 2.0 TDI RS 170 KM

                              #15
                              rob555, dokładnie taki mam plan. Graty już leżą na półce :-)
                              BTW - niedawno wymieniałem UPG. Czy to ma jakieś znaczenie dla dalszej trwałości ? Tzn. czy teraz dłużej wytrzyma uszczelka jeśli niedawno zmieniana ?
                              OII RS BMN - 205KM@435Nm by R-Performance :-)
                              SPRZEDAJĘ NA OLX: http://olx.pl/oferty/uzytkownik/1G8sP/

                              Komentarz

                              • przemeku
                                Ambiente
                                • 2007
                                • 222

                                #16
                                xman750, FB260 +GTB2260 są "za duże" do ori słupka.
                                U mnie ori słupek odleciał przy 194KM/420Nm (FB230+turbo ARL)
                                Jeśli chcesz nie ruszać słupka to nalbezpieczniej max 380-390Nm i wtedy masz 190-200KM.
                                Dlatego też Ci kiedyś pisałem o GTB1756, a nie GTprzy GTB2260.
                                Ja obecnie mam na zmienionym dole od PD mam 235KM/435Nm (FB260 +GTB2260 i kilka innych modów - niuton niski bo strojone na ori sprzęgle ARL) teraz jest spiek można walić 500Nm.

                                Komentarz

                                • xman750
                                  Rider
                                  • 2011
                                  • 322

                                  #17
                                  Zamieszczone przez przemeku
                                  xman750, FB260 +GTB2260 są "za duże" do ori słupka.
                                  U mnie ori słupek odleciał przy 194KM/420Nm (FB230+turbo ARL)
                                  Jeśli chcesz nie ruszać słupka to nalbezpieczniej max 380-390Nm i wtedy masz 190-200KM.
                                  Dlatego też Ci kiedyś pisałem o GTB1756, a nie GTprzy GTB2260.
                                  Ja obecnie mam na zmienionym dole od PD mam 235KM/435Nm (FB260 +GTB2260 i kilka innych modów - niuton niski bo strojone na ori sprzęgle ARL) teraz jest spiek można walić 500Nm.
                                  ok odleciał jak ? co sie konkretnie stało ?

                                  Komentarz

                                  • przemeku
                                    Ambiente
                                    • 2007
                                    • 222

                                    #18
                                    Zamieszczone przez xman750
                                    Zamieszczone przez przemeku
                                    xman750, FB260 +GTB2260 są "za duże" do ori słupka.
                                    U mnie ori słupek odleciał przy 194KM/420Nm (FB230+turbo ARL)
                                    Jeśli chcesz nie ruszać słupka to nalbezpieczniej max 380-390Nm i wtedy masz 190-200KM.
                                    Dlatego też Ci kiedyś pisałem o GTB1756, a nie GTprzy GTB2260.
                                    Ja obecnie mam na zmienionym dole od PD mam 235KM/435Nm (FB260 +GTB2260 i kilka innych modów - niuton niski bo strojone na ori sprzęgle ARL) teraz jest spiek można walić 500Nm.
                                    ok odleciał jak ? co sie konkretnie stało ?
                                    dziura w tłoku na 4 tym cylindrze.

                                    ps. jakie masz sprzęgło?

                                    Komentarz

                                    • xman750
                                      Rider
                                      • 2011
                                      • 322

                                      #19
                                      Zamieszczone przez przemeku
                                      Zamieszczone przez xman750
                                      Zamieszczone przez przemeku
                                      xman750, FB260 +GTB2260 są "za duże" do ori słupka.
                                      U mnie ori słupek odleciał przy 194KM/420Nm (FB230+turbo ARL)
                                      Jeśli chcesz nie ruszać słupka to nalbezpieczniej max 380-390Nm i wtedy masz 190-200KM..
                                      ok odleciał jak ? co sie konkretnie stało ?
                                      dziura w tłoku na 4 tym cylindrze.

                                      ps. jakie masz sprzęgło?

                                      a przebieg jaki był ? po jakim czasie się to stało ? dziura w tłoku chyba się nie robi od samej mocy prędzej od lejących wtrysków/temperatury... tym bardziej ze te 190KM to nie jest raczej jakieś zabójstwo dla tłoków prędzej bym się spodziewał że panewki pójdą. korbowód się skrzywi itp. niż dziura w tłoku...

                                      sprzęgło mam G60 na kole z 1z więc powinno dać radę

                                      Komentarz

                                      • przemeku
                                        Ambiente
                                        • 2007
                                        • 222

                                        #20
                                        Zamieszczone przez xman750
                                        Zamieszczone przez przemeku
                                        Zamieszczone przez xman750
                                        Zamieszczone przez przemeku
                                        xman750, FB260 +GTB2260 są "za duże" do ori słupka.
                                        U mnie ori słupek odleciał przy 194KM/420Nm (FB230+turbo ARL)
                                        Jeśli chcesz nie ruszać słupka to nalbezpieczniej max 380-390Nm i wtedy masz 190-200KM..
                                        ok odleciał jak ? co sie konkretnie stało ?
                                        dziura w tłoku na 4 tym cylindrze.

                                        ps. jakie masz sprzęgło?

                                        a przebieg jaki był ? po jakim czasie się to stało ? dziura w tłoku chyba się nie robi od samej mocy prędzej od lejących wtrysków/temperatury... tym bardziej ze te 190KM to nie jest raczej jakieś zabójstwo dla tłoków prędzej bym się spodziewał że panewki pójdą. korbowód się skrzywi itp. niż dziura w tłoku...

                                        sprzęgło mam G60 na kole z 1z więc powinno dać radę
                                        wtryski były ok, myślę , że EGT było za wysokie, ale nie wiem jakie było bo nie miałem jeszcze wtedy zegarów. Dlatego też się pisze, że na ori słupku to 190-200KM i max 380-390Nm.
                                        Przebieg ok 60-70kkm od nowiości.

                                        ps. sprzęgło masz za słabe do GTB i 260, ale styknie do jakiś 380Nm.

                                        Komentarz

                                        • xman750
                                          Rider
                                          • 2011
                                          • 322

                                          #21
                                          Zamieszczone przez przemeku
                                          Zamieszczone przez xman750
                                          Zamieszczone przez przemeku
                                          Zamieszczone przez xman750
                                          Zamieszczone przez przemeku
                                          xman750, FB260 +GTB2260 są "za duże" do ori słupka.
                                          U mnie ori słupek odleciał przy 194KM/420Nm (FB230+turbo ARL)
                                          Jeśli chcesz nie ruszać słupka to nalbezpieczniej max 380-390Nm i wtedy masz 190-200KM..
                                          ok odleciał jak ? co sie konkretnie stało ?
                                          dziura w tłoku na 4 tym cylindrze.

                                          ps. jakie masz sprzęgło?

                                          a przebieg jaki był ? po jakim czasie się to stało ? dziura w tłoku chyba się nie robi od samej mocy prędzej od lejących wtrysków/temperatury... tym bardziej ze te 190KM to nie jest raczej jakieś zabójstwo dla tłoków prędzej bym się spodziewał że panewki pójdą. korbowód się skrzywi itp. niż dziura w tłoku...

                                          sprzęgło mam G60 na kole z 1z więc powinno dać radę
                                          wtryski były ok, myślę , że EGT było za wysokie, ale nie wiem jakie było bo nie miałem jeszcze wtedy zegarów. Dlatego też się pisze, że na ori słupku to 190-200KM i max 380-390Nm.
                                          Przebieg ok 60-70kkm od nowiości.

                                          ps. sprzęgło masz za słabe do GTB i 260, ale styknie do jakiś 380Nm.
                                          no ponoć G60 do 400Nm daje radę zawsze można jakoś moment tak poprowadzić żeby je trochę oszczędzić na EGT zwrócę uwagę przy robieniu programu żeby nie było za wysokie, ty program gdzie robiłeś ?

                                          Komentarz

                                          • przemeku
                                            Ambiente
                                            • 2007
                                            • 222

                                            #22
                                            Zamieszczone przez xman750
                                            no ponoć G60 do 400Nm daje radę zawsze można jakoś moment tak poprowadzić żeby je trochę oszczędzić na EGT zwrócę uwagę przy robieniu programu żeby nie było za wysokie, ty program gdzie robiłeś ?
                                            czyli wiesz, że sprzegło masz za słabe do dużej turbiny.
                                            Przy modach niezapomnij o zegarach.
                                            Auto strojone w Ecuproject i jest opisane u nich na stronie. ( program zawsze robiony pod moje życzenie - "ma być max, a jak sie wysra to się zmieni na mocniejsze").

                                            Komentarz

                                            • Tony065
                                              RS
                                              • 2009
                                              • 2487
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                              #23
                                              xman750, jak szukałem w necie, to sprzęgło G60 wytrzymuje bezpiecznie do ok. 370-380Nm, VR6 o ok. 100Nm więcej. jeden problem jest taki, że to drugie jest do silnika 6-cylindrowego i czasem słychać jak sprężyny grzechoczą, bo drgania silnika nie pokrywają się z ich tłumieniem na tarczy sprzęgła.
                                              Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                              @ by Tune-up Gdańsk
                                              TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                              Antek

                                              Komentarz

                                              • xman750
                                                Rider
                                                • 2011
                                                • 322

                                                #24
                                                Zamieszczone przez Tony065
                                                xman750, jak szukałem w necie, to sprzęgło G60 wytrzymuje bezpiecznie do ok. 370-380Nm, VR6 o ok. 100Nm więcej. jeden problem jest taki, że to drugie jest do silnika 6-cylindrowego i czasem słychać jak sprężyny grzechoczą, bo drgania silnika nie pokrywają się z ich tłumieniem na tarczy sprzęgła.
                                                jak to jest z VR6 ? kupuję tarczę i docisk tylko i pasuje to do koła z 1z czy cały komplet znów musi być ? masz może gdzieś numery części ?

                                                Komentarz

                                                • przemeku
                                                  Ambiente
                                                  • 2007
                                                  • 222

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez xman750
                                                  Zamieszczone przez Tony065
                                                  xman750, jak szukałem w necie, to sprzęgło G60 wytrzymuje bezpiecznie do ok. 370-380Nm, VR6 o ok. 100Nm więcej. jeden problem jest taki, że to drugie jest do silnika 6-cylindrowego i czasem słychać jak sprężyny grzechoczą, bo drgania silnika nie pokrywają się z ich tłumieniem na tarczy sprzęgła.
                                                  jak to jest z VR6 ? kupuję tarczę i docisk tylko i pasuje to do koła z 1z czy cały komplet znów musi być ? masz może gdzieś numery części ?
                                                  kupujesz tacze i docisk od VR6 i zakładasz na jednomas i wsio pasi. Różnica od G60 jest w docisku, są inne - mocniejsze spręzyny i one walą na biegu jałowych - taka grzechotka, czasee ciszej czasem głosniej.
                                                  G60 teoretycznie wytrzymuje 370-380, ale znam kilka aut co jeździło na 400Nm i było git (pytanie jak długo). Vr6 teoretycznie 420Nm, ale tez już widziałem po 450Nm (także pewnie nie na długo).
                                                  no i jeszcze jedno: sprzęgło musi byc sachsa bo luki i valeo są dużo słabsze.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...