Hej,
właśnie upolowałem na allegro kompletną głowicę z ALH za 200PLN (głównie zależało mi na wtryskach a właściwie korpusach no ale jak dają głowicę w komplecie to biorę ) No i teraz w sumie nie wiem co zrobić, szykuję się powoli do grubszych modów i tak myślę że może tą kupioną głowicę dam do regeneracji i potem przy wymianie turbo zrobi się od razy szybkiego swapa za jednym zamachem. Pytanie jaki jest koszt takiej regeneracji ? załóżmy że wstawię tam wałek z SDI, nowe szklanki panewki wałka co tam jeszcze można ewentualnie zrobić, zmodzić ulepszyć ? jakieś większe zawory ? polerowanie/modyfikacje kanałów dolotowych/wydechowych ? czy jest tu na forum ktoś godny polecenia kto zająłby się tym ? znając życie większość zakładów regeneracji głowic zrobi wielkie oczy i powie ze to jakieś fanaberie...
Ja mam też jedną kupioną w podobnej cenie właśnie do lekkiej modyfikacji, którą będę gonił.
W zeszłym roku budowałem sobie cały silnik.
Regeneracją głowicy, czyli wymiana prowadnic, szlifowanie gniazd i zaworów, planowanie powierzchni i nowe uszczelniacze wyszło mnie ok300zł w renomowanym zakładzie.
Do tego dolicz hydraulikę, uszczelkę pod czapkę, uszczelniacz wałka rozrządu i nowe śruby głowicy. Ceny zależą jakiego producenta wybierzesz.
Co do obróbki głowicy to warto poszukać fotek i opisów na zagranicznych forach. Jest trochę ciekawych artykułów.
Głownie chodzi o zredukowanie uskoków, wygładzenie kanałów i obróbkę końcówek prowadnic zaworowych. Polerowanie kanałów na tzw."lustro" redukuje proces przyklejania się sadzy do ścianek. Wg mnie jest to już zbędne, bo prędzej czy później i tak będzie nagar.
Większe zawory chyba są możliwe do wstawienia, ale niewiele większe z uwagi na blisko znajdujący się otwór od wtryskiwacza.
W tym zakresie nie mam już wiedzy.
Moim zdaniem dobra regeneracja głowicy oraz wałek SDI lub jakiś sportowy w zupełności wystarczą do modów na 200PS.
Ostatnio robiłem pomiar sprężania u siebie po przebiegu 12000km na tym złożonym silniku z dołem od PD i na wszystkich tłokach mam po 32bary, więc głowica, jak i cała reszta bardzo szczelne co mnie bardzo ucieszyło.
Ja mam też jedną kupioną w podobnej cenie właśnie do lekkiej modyfikacji, którą będę gonił.
W zeszłym roku budowałem sobie cały silnik.
Regeneracją głowicy, czyli wymiana prowadnic, szlifowanie gniazd i zaworów, planowanie powierzchni i nowe uszczelniacze wyszło mnie ok300zł w renomowanym zakładzie.
Do tego dolicz hydraulikę, uszczelkę pod czapkę, uszczelniacz wałka rozrządu i nowe śruby głowicy. Ceny zależą jakiego producenta wybierzesz.
Co do obróbki głowicy to warto poszukać fotek i opisów na zagranicznych forach. Jest trochę ciekawych artykułów.
Głownie chodzi o zredukowanie uskoków, wygładzenie kanałów i obróbkę końcówek prowadnic zaworowych. Polerowanie kanałów na tzw."lustro" redukuje proces przyklejania się sadzy do ścianek. Wg mnie jest to już zbędne, bo prędzej czy później i tak będzie nagar.
Większe zawory chyba są możliwe do wstawienia, ale niewiele większe z uwagi na blisko znajdujący się otwór od wtryskiwacza.
W tym zakresie nie mam już wiedzy.
Moim zdaniem dobra regeneracja głowicy oraz wałek SDI lub jakiś sportowy w zupełności wystarczą do modów na 200PS.
Ostatnio robiłem pomiar sprężania u siebie po przebiegu 12000km na tym złożonym silniku z dołem od PD i na wszystkich tłokach mam po 32bary, więc głowica, jak i cała reszta bardzo szczelne co mnie bardzo ucieszyło.
to żeś teraz odgrzał kotleta hehe ja już głowice zrobiłem i zdążyłem sprzedać i kupić PDka teraz planuję swap silnika w Octavii na dół z Transportera T5 + wałek SDI + GTB22 etc...
Komentarz