Modyfikacja hamulców

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Ziemuciu
    Classic
    • 2014
    • 3

    Modyfikacja hamulców

    Zamieszczone przez Janusz70
    Super furka, moje marzenie może kiedyś szerokości i bezawaryjności
    Dziękuję
  • MurekMan
    Classic
    • 2012
    • 18

    #2
    Modyfikacja hamulców

    Witam. Jestem nowy na forum, ale Octavią O1 śmigam już kilka lat. Jakiś czas temu nakręciłem się na polepszenie hamulców w mojej O1, naczytałem się w interku mnóstwa stron. Moje auto fabrycznie wyjechało na tarczach 256 i bębnach z tyłu postanowiłem założyć wreszcie porządne heble. Zdecydowałem się na min. tarczę 288x25 z przodu. Zakupiłem zaciski z jarzmami od golfa IV 1.9 TDI 130KM. Niestety przysłano mi 2 zaciski L i P i tylko jedno jarzmo. Z tego co wyczytałem w sieci to do w/w tarcz i zacisków podejdą jarzma z Passata B5. I tu moje pytanie: dorwałem dzisiaj dwa jarzma od passata B5 które po porównaniu z tym jednym które posiadam wyglądają prawie identycznie. Czy ktoś z Was może mi to potwierdzić? Jedyna informacja jaką mam na temat tych jarzm to że są one ATE i mają numer 301. Pomoże ktoś?
    Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

    Komentarz

    • kabanos
      RS
      • 2011
      • 4544
      • Octavia I combi (1U5)
      • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

      #3
      MurekMan, zapytaj czy to jarzmo jest od systemu ATE54. Mogą to być jarzma do tarcz 312. Musisz dokładnie zapytać. Poza tym na twoim jarzmie powinien być taki sam nr jak na tamtych. Trzeba było polować na zestaw, zwrotnice, zaciski, osłona tarczy, jarzma.

      >>>moja srebrna kombi strzała<<<

      Komentarz

      • halpor
        Ambiente
        • 2011
        • 103

        #4
        Najlepiej załatw VIN od tego pasata i przedwoń do ASO zapytać się jakie miał tarcze
        www.brakeparts.pl
        Facebook

        Komentarz

        • MurekMan
          Classic
          • 2012
          • 18

          #5
          No mam kupione zwrotnice z osłonami i czujnikami ABS od golfa 1.9 TDI 130 KM i są OK ale zawodnik który sprzedał mi zwrotnice chciał po150 PLN z a zacisk + jarzmo, więc znalazłem komplet zaciski ATE 54 + jarzma na Alegrogo od takiego samego golfa za bardziej przystępną cenę, a problem leży w tym że przysłał mi 2 zaciski i jedno jarzmo. Z VINem od paska dawcy będzie raczej problem bo jarzma są odkręcone od samych zwrotnic od Passata zdjętych z półki. Z miarką w ręce zmierzyłem tarczę założoną na zwrotnicy i wyszło 288 a zacisk od paska który był na tamtych zwrotnicach to ATE57. Czytałem na forum Leona że jarzma w 288 passat B5 i 288 golf 4 i pochodne są takie same. Na pierwszy rzut oka są takie same jak 288 z golfa. Wg ETK to jarzma są identyczne - maja ten sam numer katalogowy. Ale poszukuję praktycznych informacji na w/w temat, może ktoś z was jest bardziej biegły w tej dziedzinie. I co oznacza ten numer 301 na jarzmie? Numer jarzma wg. ETK to 3B0 615 125 zarówno dla paska 288 i golfa 288. Trochę się już w tym zakręciłem .....
          Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

          Komentarz

          • kabanos
            RS
            • 2011
            • 4544
            • Octavia I combi (1U5)
            • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

            #6
            MurekMan, jeżeli wg etki są te same jarzma, to bierz i montuj. Nie zapomnij przy okazji wymienić łożysk w zwrotnicach. Koszt niewielki, a spokój na jakiś czas. Jak będziesz miał rozebrane to sprawdź, czy piasty są proste.

            >>>moja srebrna kombi strzała<<<

            Komentarz

            • Maicroft
              Moderator
              S_OCP MemberModeratorr
              • 2004
              • 25757
              • Audi

              #7
              Zamieszczone przez MurekMan
              Zakupiłem zaciski z jarzmami od golfa IV 1.9 TDI 130KM.
              Tylko ze to nie koniec, bo potrzebujesz jeszcze zwrotnic najlpiej z piasta i czujnikiem ABS oraz oslona.

              Generalnie nie wiem po co ciagnac dalej ten temat, bo o tuningu hamulcow jest wiele napisane, a przesiadka z 256mm na 288 to jest dokladnie to samo co z 280 na 288mm.

              Oczywiscie wiesz o tym, ze musisz miec kola min. 15" bo wiele Octavii jezdzi na 14" wlasnie z tymi malutkimi hamulcami.
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Zamieszczone przez MurekMan
                No mam kupione zwrotnice z osłonami i czujnikami ABS od golfa 1.9 TDI 130 KM i są OK
                Maicroft, :wink:

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • Tony065
                  RS
                  • 2009
                  • 2487
                  • Octavia I (1U2)
                  • ARX 1.8 20VT 150 KM

                  #9
                  MurekMan, po 1 to zapytaj sprzedawcę tego drugiego zestawu, dlaczego przysłał Ci niekompletny :?: gdzie jest drugie jarzmo :?: po 2 z tym kompletem od Passata na ATE 57 może być problem, bo zdaje się inny jest offset czy jakoś tak, znaczy rozstaw śrub mocujących jarzmo do zacisku. jak masz to wszystko w domu, to najlepiej sam sprawdź, czy da się to brakujące podmienić na to z Paska i czy ją jednakowe. Maicroft, przenieś ten temat do mojego nt. swapu hampli, bo w sumie o jednym piszemy.
                  Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                  @ by Tune-up Gdańsk
                  TDI VP++ i jeszcze rośnie
                  Antek

                  Komentarz

                  • MurekMan
                    Classic
                    • 2012
                    • 18

                    #10
                    Co do samej operacji to temat jest oklepany wiem. Przeczytałem już spora ilość rzeczy na różnych forach i wydaje mi się że wiem co muszę zakupić. Przyjacielu Maicroft napisałem przecież że wcześniej że zakupiłem również zwrotnice. Latem jeżdżę na 16 bo mam wersję RIDER, ale zimą na 15 więc dlatego zdecydowałem się na 288 a nie 312. A hamulce zmieniam z prostego powodu bo tarcze 256 zbyt szybko się wichrują i biją niezależnie czy to markowe czy nie markowe tarcze. Jedyną rzeczą która zmusiła mnie do szukania pomocy na forum są te cholerne jarzma z Passata, bo chcę wszystko ładnie odnowić i nie chciałbym później przy przeszczepie rozebrać auto i zatrzymać się z wymianą bo coś nie pasuje. Zwrotnice i zaciski będę piaskował i malował, będzie nowa piasta z nowym łożyskiem, nowe gumki w zacisku itd. Tylko dalej nie wiem co z tym cholernym jarzmem... :x
                    Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

                    Komentarz

                    • Maicroft
                      Moderator
                      S_OCP MemberModeratorr
                      • 2004
                      • 25757
                      • Audi

                      #11
                      Masz zdjecie obu ??
                      Spritmonitor.de

                      Komentarz

                      • MurekMan
                        Classic
                        • 2012
                        • 18

                        #12
                        Problem chyba rozwiązany. Znalazłem czeskie forum gdzie koleś też ma problem z jarzmami, link: http://translate.google.pl/translate...ed=0CEIQ7gEwAw

                        Zrobiłem dziś przymiarkę jarzm do zwrotnicy, otwory mocujące pasują idealnie, jutro będę miał od kumpla tarczę 288 i dwa stare klocki to wszystko złożę na sucho. Jak wszystko będzie pasowało to w sobotę będę piaskował a w przyszłym tygodniu w proszek. Postaram się wrzucić fotki jarzm jutro, jak zabiorę mojej lepszej połowie aparat :lol:
                        Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ

                        Komentarz

                        Pracuję...