Zamieszczone przez Janusz70
Modyfikacja hamulców
Zwiń
X
-
Modyfikacja hamulców
Witam. Jestem nowy na forum, ale Octavią O1 śmigam już kilka lat. Jakiś czas temu nakręciłem się na polepszenie hamulców w mojej O1, naczytałem się w interku mnóstwa stron. Moje auto fabrycznie wyjechało na tarczach 256 i bębnach z tyłu postanowiłem założyć wreszcie porządne heble. Zdecydowałem się na min. tarczę 288x25 z przodu. Zakupiłem zaciski z jarzmami od golfa IV 1.9 TDI 130KM. Niestety przysłano mi 2 zaciski L i P i tylko jedno jarzmo. Z tego co wyczytałem w sieci to do w/w tarcz i zacisków podejdą jarzma z Passata B5. I tu moje pytanie: dorwałem dzisiaj dwa jarzma od passata B5 które po porównaniu z tym jednym które posiadam wyglądają prawie identycznie. Czy ktoś z Was może mi to potwierdzić? Jedyna informacja jaką mam na temat tych jarzm to że są one ATE i mają numer 301. Pomoże ktoś?Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ
-
-
No mam kupione zwrotnice z osłonami i czujnikami ABS od golfa 1.9 TDI 130 KM i są OK ale zawodnik który sprzedał mi zwrotnice chciał po150 PLN z a zacisk + jarzmo, więc znalazłem komplet zaciski ATE 54 + jarzma na Alegrogo od takiego samego golfa za bardziej przystępną cenę, a problem leży w tym że przysłał mi 2 zaciski i jedno jarzmo. Z VINem od paska dawcy będzie raczej problem bo jarzma są odkręcone od samych zwrotnic od Passata zdjętych z półki. Z miarką w ręce zmierzyłem tarczę założoną na zwrotnicy i wyszło 288 a zacisk od paska który był na tamtych zwrotnicach to ATE57. Czytałem na forum Leona że jarzma w 288 passat B5 i 288 golf 4 i pochodne są takie same. Na pierwszy rzut oka są takie same jak 288 z golfa. Wg ETK to jarzma są identyczne - maja ten sam numer katalogowy. Ale poszukuję praktycznych informacji na w/w temat, może ktoś z was jest bardziej biegły w tej dziedzinie. I co oznacza ten numer 301 na jarzmie? Numer jarzma wg. ETK to 3B0 615 125 zarówno dla paska 288 i golfa 288. Trochę się już w tym zakręciłem .....Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez MurekManZakupiłem zaciski z jarzmami od golfa IV 1.9 TDI 130KM.
Generalnie nie wiem po co ciagnac dalej ten temat, bo o tuningu hamulcow jest wiele napisane, a przesiadka z 256mm na 288 to jest dokladnie to samo co z 280 na 288mm.
Oczywiscie wiesz o tym, ze musisz miec kola min. 15" bo wiele Octavii jezdzi na 14" wlasnie z tymi malutkimi hamulcami.
Komentarz
-
-
MurekMan, po 1 to zapytaj sprzedawcę tego drugiego zestawu, dlaczego przysłał Ci niekompletny :?: gdzie jest drugie jarzmo :?: po 2 z tym kompletem od Passata na ATE 57 może być problem, bo zdaje się inny jest offset czy jakoś tak, znaczy rozstaw śrub mocujących jarzmo do zacisku. jak masz to wszystko w domu, to najlepiej sam sprawdź, czy da się to brakujące podmienić na to z Paska i czy ją jednakowe. Maicroft, przenieś ten temat do mojego nt. swapu hampli, bo w sumie o jednym piszemy.Black Pearl, Elegance & RS LOOK
@ by Tune-up Gdańsk
TDI VP++ i jeszcze rośnie
Antek
Komentarz
-
-
Co do samej operacji to temat jest oklepany wiem. Przeczytałem już spora ilość rzeczy na różnych forach i wydaje mi się że wiem co muszę zakupić. Przyjacielu Maicroft napisałem przecież że wcześniej że zakupiłem również zwrotnice. Latem jeżdżę na 16 bo mam wersję RIDER, ale zimą na 15 więc dlatego zdecydowałem się na 288 a nie 312. A hamulce zmieniam z prostego powodu bo tarcze 256 zbyt szybko się wichrują i biją niezależnie czy to markowe czy nie markowe tarcze. Jedyną rzeczą która zmusiła mnie do szukania pomocy na forum są te cholerne jarzma z Passata, bo chcę wszystko ładnie odnowić i nie chciałbym później przy przeszczepie rozebrać auto i zatrzymać się z wymianą bo coś nie pasuje. Zwrotnice i zaciski będę piaskował i malował, będzie nowa piasta z nowym łożyskiem, nowe gumki w zacisku itd. Tylko dalej nie wiem co z tym cholernym jarzmem... :xFan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ
Komentarz
-
-
Problem chyba rozwiązany. Znalazłem czeskie forum gdzie koleś też ma problem z jarzmami, link: http://translate.google.pl/translate...ed=0CEIQ7gEwAw
Zrobiłem dziś przymiarkę jarzm do zwrotnicy, otwory mocujące pasują idealnie, jutro będę miał od kumpla tarczę 288 i dwa stare klocki to wszystko złożę na sucho. Jak wszystko będzie pasowało to w sobotę będę piaskował a w przyszłym tygodniu w proszek. Postaram się wrzucić fotki jarzm jutro, jak zabiorę mojej lepszej połowie aparat :lol:Fan starego FSO, ale że nie ma nowego to padło na SKODĘ
Komentarz
-
Komentarz