[O1] AXR - Wymiana TURBO

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • konrad1986
    Drive
    • 2011
    • 43

    [O1] AXR - Wymiana TURBO

    Witam,
    Ostatnio podczas powrotu z wakacji mój sprzęt odmówił posłuszeństwa.

    Oddał płytę, ale kolejnej już nie chciał wessać. Bzyczy, bzyczy ale płyta wchodzi kawałek i później staje. Wyciągnąłem paluchami i teraz się zastanawiam, czy warto naprawiać, czy może coś nowego kupić. Sprzęt ma pewnie z 7-8 lat.

    Dodam, że potrafię sporo naprawić. Tylko boję się, że padło coś czego nie będzie można dokupić. Stracę czas, a i tak nowy kupię :-/. Nawet nie mam blaszek do wydłubania radia :-)
    Ale te , kumpel ma mi dać - jak znajdzie :-/

    Pozdrawiam
    Andrzej
    KOnr@D
  • Seed
    Elegance
    • 2010
    • 875
    • Octavia III (5E3)
    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

    #2
    [O1] AXR - Wymiana TURBO

    Co moge wlozyc zamiast ori turbiny do AXRa aby zyskac troche na mocy?
    KLIK -> O3 1.4 TSI EL

    Komentarz

    • ces
      Ambiente
      • 2010
      • 112

      #3
      w arx masz pewnie k03 (150KM), mozesz wlozyć k03s p&p ale nie ejstem pewny czy kolektor bedize pasować na 100%. Inne opcje to juz na grubo wg mnie k04 jest nieoplacalne jak już lecieć na grugo to GT28RS :twisted:

      Komentarz

      • Maicroft
        Moderator
        S_OCP MemberModeratorr
        • 2004
        • 25757
        • Audi

        #4
        Kolega ma turbo gnoja, a nie turbo etylino gazowca :twisted:

        Problem znany i opisywany.

        Turbo ASZ, ARL i inne pochodne.

        Najpierw trzeba ustalic jaka moc ma byc ostatecznie 130-150-170-190-210KM :roll:
        Spritmonitor.de

        Komentarz

        • ces
          Ambiente
          • 2010
          • 112

          #5
          Zamieszczone przez Maicroft
          Kolega ma turbo gnoja, a nie turbo etylino gazowca :twisted:
          Problem znany i opisywany.
          Turbo ASZ, ARL i inne pochodne.
          Najpierw trzeba ustalic jaka moc ma byc ostatecznie 130-150-170-190-210KM :roll:
          A to mr. klekot, zle odczytalem opis, arx to benzyna a nie axr sorki

          Komentarz

          • Seed
            Elegance
            • 2010
            • 875
            • Octavia III (5E3)
            • CHPA 1.4 TSI 140 KM

            #6
            dzieki za zainterresowanie. Moc max 130 KM - pytanie - czy sama podmiana turbiny wystarczy czy wiaze sie to rowniez z ingerencja w soft/chip?
            KLIK -> O3 1.4 TSI EL

            Komentarz

            • Arti_r1
              RS
              • 2008
              • 2626

              #7
              Zamieszczone przez Seed
              Moc max 130 KM
              tyle to przecież samym programem zrobią bez przeszkód. Ja na axr i ori turbo mam 145km
              Fabryka Barw :]

              Czarna O1 rs-line tdi
              Srebrna O2 Scout

              DACAR.team

              Komentarz

              • ces
                Ambiente
                • 2010
                • 112

                #8
                musiałbyś poszperać ile z org. turbiny wyciągniesz po chipie. Zmiana turbiny wiąże się z dużymi kosztami.

                Komentarz

                • Seed
                  Elegance
                  • 2010
                  • 875
                  • Octavia III (5E3)
                  • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                  #9
                  wiem ale chyba czeka mnie niedlugo wymiana turbiny tak czy inaczej - dlatego pytam. od razu wstawie cos wiekszego i trwalszego. pytanie czy musze rowniez zmieniac soft wtedy?
                  KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                  Komentarz

                  • ces
                    Ambiente
                    • 2010
                    • 112

                    #10
                    masz 2 wyjścia wymiana turbiny koszt nowej (nie opłaca sie regeneracja czy jakiś badziewny zamiennik) 3k+ wtedy nic więcej nie musisz robić.
                    Albo nowe turbo tutaj masz duże pole pamiętać trzeba że to diezel i lepiej nie przesadzać :P (sadze ze auto masz do jazdy codziennej) Wtedy dodatkowymi kosztami jest kolektor+DP+strojenie więc ogólnie są to potężne koszta.
                    Musisz sam sie zastanowić, turbo kopci zjada Ci już olej? Chodzi głośno ?

                    Komentarz

                    • Seed
                      Elegance
                      • 2010
                      • 875
                      • Octavia III (5E3)
                      • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                      #11
                      a mozecie mi podac nr katalogowy turbiny z AXR.
                      KLIK -> O3 1.4 TSI EL

                      Komentarz

                      • ces
                        Ambiente
                        • 2010
                        • 112

                        #12
                        a mozecie mi podac nr katalogowy turbiny z AXR.
                        zadzwon do ASO to dokłądnie ci powiedzą cene i numer i będziesz miał info od ręki.

                        Komentarz

                        • rss
                          L&K
                          • 2009
                          • 1098

                          #13
                          130KM - celuj wiec albo w oryginalna do AXR, albo do ASZ (130KM seria, ~170KM po modzeniu, oznaczenie GT1749VA)
                          kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
                          _________________________________________
                          Do sprzedania:
                          komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
                          zaciski do hamulcow 280mm.

                          Komentarz

                          • takijedenkuba
                            Ambiente
                            • 2010
                            • 100

                            #14
                            Zamieszczone przez Seed
                            wiem ale chyba czeka mnie niedlugo wymiana turbiny tak czy inaczej - dlatego pytam. od razu wstawie cos wiekszego i trwalszego. pytanie czy musze rowniez zmieniac soft wtedy?
                            Witam.
                            Jeśli mogę doradzić to poszukałbym tylko turbiny konkretnie do AXR.
                            To mocna seria z sporym marginesem.
                            Seryjnie 101KM można podnieść na 130/140KM w zależności od stanu/zużycia silnika.
                            Łatwo i niewielkim kosztem można mu później zamienić soft z żwawszymi ustawieniami.
                            Mogę ci w tym pomóc. Robiłem to niedawno.
                            Kuba
                            skodowóz
                            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=67331
                            Zupełnie z innej beczki:
                            https://plus.google.com/photos/11790...433?banner=pwa

                            Komentarz

                            • McGan
                              RS
                              • 2010
                              • 3573
                              • Superb III (3V3)

                              #15
                              Seed, jak bedziesz wstawial cos wiekszego to jak najbardziej warto zrobic program. Jest to potrzebne do zapewnienia poprawnej pracy turbo i silnika:
                              - regulacja doladowania
                              - eliminacja turbodziury i przeladowania

                              Do Ciebie jak i wszedzie mozna zapewne wstawic GT1749VB albo GTB2260VK (wiecej rzezby). Polecam GT17 ze wzgledu na latwosc montazu i strojenia i malo ogolnej rzezby

                              takijedenkuba, kryptoreklama? Bo tak to wyglada...
                              Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                              Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                              Komentarz

                              • takijedenkuba
                                Ambiente
                                • 2010
                                • 100

                                #16
                                Człowiek chce pomóc koledze z forum a tu takie teksty :? ...
                                Pozdrawiam przy okazji :wink:
                                skodowóz
                                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=67331
                                Zupełnie z innej beczki:
                                https://plus.google.com/photos/11790...433?banner=pwa

                                Komentarz

                                • turbospec
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 22

                                  #17
                                  Zamieszczone przez Seed
                                  dzieki za zainterresowanie. Moc max 130 KM - pytanie - czy sama podmiana turbiny wystarczy czy wiaze sie to rowniez z ingerencja w soft/chip?
                                  Kolego większa moc wiąże się z koniecznością zwiększenia ilości paliwa oraz powietrza.
                                  Sama wymiana turbiny w niczym nie pomoże. Sterownik będzie utrzymywał w dalszym ciągu zadane ciśnienie doładowania, nie zwiększy też sam ilości paliwa podawanego do cylindrów.

                                  Moc 130km osiągniesz na standardowej turbosprężarce, jednakże będzie ona bardziej obciążona w stosunku do turbosprężarki zmodyfikowanej. Dostarczenie większej ilości powietrza przez standardową turbosprężarkę wiąże się z większymi prędkościami obrotowymi turbosprężarki, często ponad prędkość nominalną. Większe prędkości obrotowe powodują znaczne obciążenie łożyskowania, co w konsekwencji prowadzi do usterki pierścieni uszczelniających i wydostawania się oleju z turbosprężarki.

                                  Dobrze, że myślisz o zmodyfikowaniu turbosprężarki podczas regeneracji, gdyż to chyba najlepszy możliwy moment pod kątem wydatków. Podczas regeneracji za niewielką dopłatą można cieszyć się z turbosprężarki o większym potencjale.

                                  Jeśli nie myślisz iść w ekstremalne moce pomyśl o turbosprężarce hybrydowej. Więcej na temat hybryd możesz poczytać: http://www.turbospec.pl/index.php/co...hybrydowa.html
                                  www.turbospec.pl

                                  Komentarz

                                  • McGan
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 3573
                                    • Superb III (3V3)

                                    #18
                                    turbospec, miejsce na reklame jest w odpowiednim dziale...

                                    Z hybrydami roznie bywa bo czesto nie daja sie wystroic tak jak powinny. Samym rozsadnym programem i dbajac o auto, turbosprezarki nie zabijesz, bez przeginki. Jesli chcesz wiecej niz program, polecam turbo z ARL, wspomniane wczesniej GT17.
                                    Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                    Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                    Komentarz

                                    • turbospec
                                      Classic
                                      • 2012
                                      • 22

                                      #19
                                      Zamieszczone przez McGan
                                      turbospec, miejsce na reklame jest w odpowiednim dziale...

                                      Z hybrydami roznie bywa bo czesto nie daja sie wystroic tak jak powinny. Samym rozsadnym programem i dbajac o auto, turbosprezarki nie zabijesz, bez przeginki. Jesli chcesz wiecej niz program, polecam turbo z ARL, wspomniane wczesniej GT17.
                                      "Z hybrydami roznie bywa bo czesto nie daja sie wystroic tak jak powinny" - zgoda, ważne jest aby wiedzieć kiedy i w jakim zakresie mocy można liczyć na hybrydę.

                                      "Jesli chcesz wiecej niz program, polecam turbo z ARL, wspomniane wczesniej GT17" - większość użytkowników nie chce modyfikować mechanicznie rur doprowadzających powietrze, modyfikacji flanszy itp. gdyż operacja wymaga dużo czasu i większego doświadczenia od mechaników. Co do silnika AXR występowały tam turbosprężarki z wyprowadzeniem powietrza z dyfuzora koła kompresora pod kątem prostym do osi wałka turbosprężarki i równoległe do wałka. Jeśli w samochodzie z silnikiem AXR występuje wersja z wyprowadzeniem powietrza równoległym do wałka turbosprężarki to wymiana na GT1749VB będzie prosta.

                                      "Samym rozsądnym programem i dbając o auto, turbosprężarki nie zabijesz, bez przeginki." - co to jest rozsądny program? Dla kilku dodatkowych koni mechanicznych nie opłaca sie wydawać ponad tysiąc złotych na modyfikacje programu. Przyrost ponad 30% to praca turbosprężarki ponad parametry nominalne (wystarczy podłączyć czujnik obrotów i sczytać obroty z wałka). Jeśli ktoś ma turbosprężarkę na straty to z chęcią pokaże co dzieje się z turbosprężarką po przekroczeniu nominalnych na stanowisku testowym. Ewentualnie można trochę poczytać na stronie producenta:



                                      W YouTube możesz cieszyć się filmami i muzyką, które lubisz, przesyłać oryginalne treści i udostępniać je swoim bliskim, znajomym i całemu światu.

                                      (3 minuta 17 sekunda - do podobnego uszkodzenia może dojść po przekroczeniu prędkości obrotowej przy której siły odśrodkowe działające na koło kompresji są większe od wytrzymałości materiału). Im większa turbosprężarka tym mniejsze dozwolone prędkości obrotowe. Im większa turbosprężarka tym większa turbodziura. W turbosprężarkach hybrydowych można tego uniknąć stosując elementy z z lżejszych i bardziej wytrzymałych materiałów. W bardzo dużym skrócie pisałem o tym http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...r=asc&start=15

                                      Proszę pokazać mnie warsztat tuningujący samochody, który sprawdza prędkość obrotową turbosprężarki? Większość firm zna przeciętne możliwości danego modelu i na tej podstawie modyfikuje samochód. Jest to racjonalne podejście, którego nie kwestionuje, a wydając opinię, iż przekroczenie prędkości obrotowej może skutkować uszkodzeniem turbo jest oparte na realnych podstawach, co mam nadzieje udowodniłem. Przy okazji podam ciekawostkę, iż turbosprężarki dla sportu coraz częściej wykorzystują czujniki prędkości obrotowej http://www.turbobygarrett.com/turbob...structions.pdf Osobiście miłym zdziwieniem są dla mnie telefony z warsztatów tuningujących pytających o możliwości hybrydy i określenie parametrów, przy których nie dojdzie do jej uszkodzenia. Kto pyta nie błądzi!

                                      Cieszę się McGan z dialogu, który rozpocząłeś. Stosowanie większych turbosprężarek jest realnie uzasadnione tak samo jak właściwie przygotowanych hybryd (większe turbosprężarki zazwyczaj cechuje większa turbodziura, co dla niektórych może być sporym minusem). Polecam też lekturę innych postów na forum OCP na temat hybryd.

                                      Każde rozwiązanie musi być dopasowane do oczekiwań klienta oraz możliwości technicznych.

                                      "turbospec, miejsce na reklame jest w odpowiednim dziale... " McGan mam nadzieje, że przyznasz, że oprócz reklamy wnoszę również wiedzą merytoryczną, z której niektórzy skorzystają. Miłą informacją jest także to, iż merytoryczna wiedza kojażona jest z reklamą.
                                      www.turbospec.pl

                                      Komentarz

                                      • rob555
                                        Rider
                                        • 2006
                                        • 748

                                        #20
                                        W przypadku AXR ktory posiada bardzo wydajny uklad paliwowy nie ma koniecznosci sporego podnoszenia zadanego doladowania.
                                        135KM mozna uzyskac na lekkim dymieniu na praktycznie FABRYCZNYCH nastawach sprezarki gdzie jej predkosc obrotowa nie bedzie wieksza niz przy seryjnym setupie.

                                        Okolice 140KM i wiecej wymajaja max podniesienia o ok 0.15bara w stosunku nastaw fabrycznych. Ile to zwieksza predkosc obrotowa wirnika...szczerze mowiac nie wiem
                                        napewno sa odpowiednie tabele i wykresy dot wydajnosci i predkosci obr.

                                        Pozatym turbiny VNT maja dosc szeroki zapas na tzw overboost czyli chwilowe rozkrecenie sie walka ponad nominalne wartosci. Inaczej przy zablokowanych kierownicach spalin gdy predkosc walka podejrzewam wynosi grubo ponad nominal te turbiny padaly by jak muchy.
                                        Nim ECU wlaczy tryb awaryjny mija pare sek gdzie turbo pompuje ILE SIE DA...a niektorzy tak jezdza pare mc resetujac stacyjka co chwila...

                                        I co ..i mozna. Oczywiscie jest to katowanie sprezarki i zuzycie nastepuje w postepie geometrycznym ale jednak producent dal zapas na takie przypadki...

                                        Wiec lizniecie min na wydatku cisnienia nie powinno wplynac wogule na jej kondycje...
                                        pozdrawiam

                                        Diagnostyka i tuning
                                        hybrydowe wtryski i turbiny
                                        programy na ulice jak i do sportu

                                        Serwis mechaniczny aut koncernu VAG
                                        www.tune-up.pl

                                        HAMOWNIA PODWOZIOWA - POMIARY MOCY GDANSK

                                        Komentarz

                                        • McGan
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 3573
                                          • Superb III (3V3)

                                          #21
                                          turbospec, jak najbardziej, dzielisz się wiedzą Ja również, stąd chęć do dialogu.

                                          rob555 wspomniał właśnie o rozsądnym programie, którego znaczenie poruszyłeś - można zrobić to z głową, jak widzisz, turbospec

                                          Każde rozwiązanie musi być dopasowane do oczekiwań klienta oraz możliwości technicznych. - bardzo dobrze powiedziane. Dlatego moim zdaniem warto jednak zakupić sprawdzone rozwiązanie w formie po prostu większej, ale fabrycznie w VAGach montowanej turbosprężarki - GT1749VB i nie stresować się hybrydowymi rozwiązaniami, czy uda się wystroić dobrze, czy nie, czy coś nie pierdzielnie za rogiem, czy też nie. Zdaję sobie sprawę z tego, że można hybrydę wystroić, tylko zawsze pozostaje ta niepewność o której wspomniałem.

                                          Z innej beczki - wspominasz o prędkości obrotowej wirnika. I OK, bo nie jest to problem do bagatelizowania. Ale powiedz mi, kto z tunerów to sprawdza? Z resztą nie wyobrażam sobie nawet, w jaki sprzęcik musiałby się każdy z warsztatów zaraz wyposażać. Dążę do tego, że sporo osób ma "chipowane" samochody i jeżdżą nimi bezproblemowo robiąc masę tysięcy kilometrów. Jest to dla mnie dowód pokazujący, że prędkość obrotowa wirnika nie jest na tyle duża przy dobrze zrobionym sofcie, aby spowodować uszkodzenie wirnika, czy innych podzespołów turbosprężarki. Druga sprawa - nawet na fabrycznym programie, gdzie występuje notlauf (tryb awaryjny, o którym wspomniał Robert), wirnik potrafi się rozpędzić do prędkości grubo przekraczających normy i w przypadku niektórych kierowców (może za sprawą olewactwa) takie zjawisko może występować przez wiele miesięcy. I śmiem stwierdzić, że prędkość obrotowa wirnika będzie w przypadku notlaufa większa, aniżeli przy dobrze skonfigurowanej mapie.
                                          Jest: Kodiaq 2024 2.0 TSI 4x4 DSG Sportline, Nissan Patrol 2.8 1992 Long, Ford Mustang 4.6 V8 2010
                                          Było: Audi S6 Avant Quattro 4.2 340KM 420Nm,​ Octavia 2 2.0 TDI BMM 230KM 490Nm, Ford Mustang 3.7 2012 350KM, Nissan Patrol 2.8 1995 Long, Opel Astra G 1.6

                                          Komentarz

                                          Pracuję...