odczucia po zmianie tarcz hamulcowych na 288

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • decks
    Classic
    • 2012
    • 8

    odczucia po zmianie tarcz hamulcowych na 288

    kmink, no właśnie- co katalog to inne dane. A3, Leon, Octa- ta sama skrzynia, ten sam silnik, porównywalna waga- a każde dane z dupy za przeproszeniem wzięte. :wink:

    Ale boxa to sobie zamontuję, przynajmniej na próbę- pozostaje kwestia tylko "kiedy". Bo z chipsami będzie zapewne problem.
  • optykus
    Classic
    • 2011
    • 23

    #2
    odczucia po zmianie tarcz hamulcowych na 288

    W zeszłym roku zmieniłem tarcze w mojej Octavce na 288, oczywiście wraz z nowymi zaciskami piastą itp. Niestety nadal mam wrażenie że to auto nie hamuje, tylko spowalnia. Szczególnie kiedy przesiądę się do golf V żony, tam działają jak żyleta choć to ten sam układ co u mnie przed zamianą(FS III). Ostatnio przeglądając forum natrafiłem na poradę odnośnie zwiększenia siły hamowania w VCDS, niestety po podanym adresem wywala u mnie błąd, jedyne co udaje mi się odczytać to ABS-adaptacje10-kanał 01 -15 inch. Czy trzeba coś ustawiać więcej VCDS?

    Komentarz

    • rss
      L&K
      • 2009
      • 1098

      #3
      a na straym zestawie tez miales kiepskie hamowanie?
      po wymianie na 288 trzeba to wszystko troche przekodowac....
      kazdy nowy dzien rodzi nowe paranoje ...
      _________________________________________
      Do sprzedania:
      komplet ciemnych foteli z Octavii 1 (Tour),
      zaciski do hamulcow 280mm.

      Komentarz

      • Tippo
        L&K
        • 2009
        • 1349
        • Octavia III (5E3)
        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

        #4
        Wzmacnianie siły hamowania:
        -> STG 03 - Elektronika hamulców
        -> Funkcja 10 (Adaptacja)
        -> Kanał 09
        -> Wartość 0 (Standard / średnia) zmienić na 2 (duża)

        UWAGA, z powodu większej siły hamowania musisz się wpierw przyzwyczaić nie na trasie!

        Zmiany:
        - większa siła hamowanie przy małym wciśnięciu pedału hamulca
        - szybsza reakcja hamulców


        z forum golf v, na naszym juz bylo,
        ja mam fabr 288 i mam zamiar to sprawdzic, jak nie podziala, bedziem modzic :diabelski_usmiech

        Komentarz

        • zsolpyw
          Elegance
          • 2012
          • 897

          #5
          Da sie w O1 tez przez interfejsa zwiekszyc sile hamulcow ?
          hmm jest to w pelni bezpieczna zabawa ??
          Sprzedam nowe sprezyny Lesjofors O1 tył

          Jeżdżę w blasku
          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...339092#1339092

          Komentarz

          • raventes
            Rider
            • 2013
            • 343

            #6
            Czy wykonanie takiej czynności jest możliwe w Sharanie z silnikiem ASZ :?: Jeśli można by mieć lepszą skuteczność hamulców, to czemu z tego nie skorzystać

            Komentarz

            • piotrek_gdy
              RS
              • 2008
              • 7723
              • Volkswagen
              • CFGB 2.0 TDI CR RS 170 KM

              #7
              Zamieszczone przez raventes
              Jeśli można by mieć lepszą skuteczność hamulców, to czemu z tego nie skorzystać
              a to nie jest tak, że pompa daje większe ciśnienia, co w dłuższym okresie odbija się na wężykach, ktore mogą mieć inną charakterystykę cięnieniową?
              pytam z ciekawości, bo przy okazji zmian pompy ABS na mk60EC1 okazuje się, że trzeba albo wstawiać redukcje albo wymieniac wężyki :roll:
              przyjemność z jazdy zapewnia avant A4 quattro 2,0TFSI

              wyprzedaż garażowa części do O2-plastiki,elektronika, ramka RNS, dekory czarny karbon, inne, inne-proszę pytać na PW

              Komentarz

              • kabanos
                RS
                • 2011
                • 4544
                • Octavia I combi (1U5)
                • ASV 1.9 TDI VP 110 KM

                #8
                Dla mnie różnica jest ogromna. Zwłaszcza przy kilku hamowaniach pod rząd z dużych prędkości.
                zsolpyw, ja u siebie nic nie zmieniałem, a z tego co wiem to u nas się nie da.

                >>>moja srebrna kombi strzała<<<

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  #9
                  Zamieszczone przez piotrek_gdy
                  a to nie jest tak, że pompa daje większe ciśnienia, co w dłuższym okresie odbija się na wężykach, ktore mogą mieć inną charakterystykę cięnieniową?

                  pytam z ciekawości, bo przy okazji zmian pompy ABS na mk60EC1 okazuje się, że trzeba albo wstawiać redukcje albo wymieniac wężyki
                  To zdaje sie bardziej dziala na czulosc pedalu, potestuje po niedzieli dam znac.
                  ps. I tak mam zamiar wsadzic ostrzejszy klocek, przewody w oplocie i plyn jakis wytrzymalszy, wiec tym sie akurat nie przejmuje.

                  Komentarz

                  • tomek_poznan
                    Ambiente
                    • 2012
                    • 213

                    #10
                    trzeba przekodowac, i pod wersje zasisków tarcz i pod rozmiar felg... aczkolwiek nie zwsze sie udaje zrobic aby wsystko dzialalo dokladnie tak samo jak przy fabrycznie zalozonych zestawach..... nie mniej poprawa jest znaczna. Sila hamowania musi tez miec swoje przelozenie na asfalt w postaci dobrych gum....

                    Komentarz

                    • kristofer55
                      Rider
                      • 2012
                      • 272

                      #11
                      To jak to jest z tym hamowaniem , po ustawieniu w komputerze pompa daje większe ciśnienie czy poprostu pedał hamulca staje się bardziej delikatny i lepiej reaguje na mniejszy nacisk nogi ?

                      Komentarz

                      • Tony065
                        RS
                        • 2009
                        • 2487
                        • Octavia I (1U2)
                        • ARX 1.8 20VT 150 KM

                        #12
                        a czy w przypadku OI też można/trzeba coć przekodować :?: ja zrobiłem swap na hample z RS i dopiero po przejechaniu 600-700km zrobiło się przyzwoicie, choć mogło by być jeszcze lepiej jeśli się da.
                        Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                        @ by Tune-up Gdańsk
                        TDI VP++ i jeszcze rośnie
                        Antek

                        Komentarz

                        • tomek_poznan
                          Ambiente
                          • 2012
                          • 213

                          #13
                          Tony065, http://goo.gl/rmSz4

                          Komentarz

                          • Tony065
                            RS
                            • 2009
                            • 2487
                            • Octavia I (1U2)
                            • ARX 1.8 20VT 150 KM

                            #14
                            tomek_poznan, niezłe, dzięki
                            Szukałem na forum LC, ale jakoś nie dokopałem się do takich rewelacji.
                            Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                            @ by Tune-up Gdańsk
                            TDI VP++ i jeszcze rośnie
                            Antek

                            Komentarz

                            • tomek_poznan
                              Ambiente
                              • 2012
                              • 213

                              #15
                              to tu masz uzupelnie dla kodowania w O1: http://goo.gl/8VvZ3

                              Komentarz

                              • Tony065
                                RS
                                • 2009
                                • 2487
                                • Octavia I (1U2)
                                • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                #16
                                To też zauważyłem, dzięki
                                Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                @ by Tune-up Gdańsk
                                TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                Antek

                                Komentarz

                                • mariush19
                                  Rider
                                  • 2009
                                  • 634
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  #17
                                  A czy to nie jest tak, że póki nie załączy się nam abs to układ hamulcowy działa czysto mechanicznie i pompa ABS i jej czujniki nie biorą udziału i nie odpowiadają w żadnym stopniu za skuteczność u czułość hamowania? mówię o O1i sytuacji do chwili poślizgu koła.

                                  Komentarz

                                  • Tony065
                                    RS
                                    • 2009
                                    • 2487
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • ARX 1.8 20VT 150 KM

                                    #18
                                    mariush19, ABS działa cały czas, tzn czujniki kontrolują prędkość obrotową kół.
                                    Black Pearl, Elegance & RS LOOK
                                    @ by Tune-up Gdańsk
                                    TDI VP++ i jeszcze rośnie
                                    Antek

                                    Komentarz

                                    • mariush19
                                      Rider
                                      • 2009
                                      • 634
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      #19
                                      Tak, zgadza się, sterownik kontroluje prędkość itd, ale póki nie ma poślizgu nic się z cisnieniem nie dzieje, to znaczy nie zmienia się, pompa ABS mechanicznie tego cisnienia nie zmienia, jak wyciągnę bezpiecznik od ABSu to układ działa tak samo, taka sama czułość, taka sama skuteczność itd, później przy poślizgu zaczynają się różnice.

                                      Komentarz

                                      • tomek_poznan
                                        Ambiente
                                        • 2012
                                        • 213

                                        #20
                                        ale to servo decyduje o sile hamowania a nie ABS, ABS/ESP itd tylko ew. koryguje dzialanie serva przy pozlizgach itp

                                        Komentarz

                                        • mariush19
                                          Rider
                                          • 2009
                                          • 634
                                          • Octavia III (5E3)
                                          • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                          #21
                                          tak, ono wspomaga tą siłę. Bo wyżej była dyskusja jakoby zakodować , zaadoptować czujniki ABSu i to sprawi że za dotknięciem pedału będziemy zjeżdzać z fotela, a tak nie będzie.

                                          Komentarz

                                          • Tippo
                                            L&K
                                            • 2009
                                            • 1349
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                            #22
                                            No wiec jestem po przekodowaniu, odczucia jak najbardziej ok, pedal robi sie nieco twardszy i odczuwalnie czulszy na nacisk.
                                            Dla kogos kto hamuje polowa stopy bardzo wygodne, ja czesto tak robie. Przy hamowaniu 1 raz np. w sytuacji kryzysowej na autobahnie, bardzo pomocne. Ale po kilku mocnych hamowaniach latwiej haumlec przypalic/zagotowac :diabelski_usmiech Dlatego przy czestszym korzystaniu warto wlac plyn dot 5.1 np. motula , ebc , a do pelni szczescia stalowe przewody i klocki odporniejsze na przegrzanie, a jak juz po tym zajedziemy tarcze to wsadzic cos lepszego i bedzie juz zyletka
                                            ps.
                                            Tarcze zaczely sie w koncu scierac nie na czarno, ale na polysk.

                                            Komentarz

                                            • rafik11
                                              Rider
                                              • 2009
                                              • 448

                                              #23
                                              ja po przekodowaniu potwierdzam co napisał Tippo, tyle tylko że po jakimś czasie zaczęły mi piszczeć tylne hamulce. Działo się to po nocnym postoju jak ruszałem to piszczały jak w starym polonezie, po jakimś czasie zaczęły piszczeć po coraz krótszych postojach. Pojechałem do znajomego mechanika i przesmarowalismy klocki w blaszkach po których się poruszają jak je wypycha cylinderek. Prawdopodobnie przyczyną było skrócenie długości odcinka po jakim porusza się wypychany przez płyn cylinderk i sie zapiekły. Potem wróciłem do starych ustawień i na razie nie piszczą.To oczywiście moja teoria więc niekoniecznie prawdziwa i da tego czekam na wasze opinie i eksploatacji po tym przekodowaniu.

                                              Komentarz

                                              • andrzej111
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1391

                                                #24
                                                Możecie napisac więcej na temat tego kodowania?
                                                W adaptacjach ABS'u znalazłem dwie pozycje - Brake Assist oraz Brake Boost.
                                                Wie ktoś która za co odpowiada?
                                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                Komentarz

                                                • Tippo
                                                  L&K
                                                  • 2009
                                                  • 1349
                                                  • Octavia III (5E3)
                                                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                                  #25
                                                  Zamieszczone przez andrzej111
                                                  Możecie napisac więcej na temat tego kodowania?

                                                  W adaptacjach ABS'u znalazłem dwie pozycje - Brake Assist oraz Brake Boost.

                                                  Wie ktoś która za co odpowiada?
                                                  Nie wiem, ja tylko wzialem na kartce, to co jest na pierwszej stronie tematu, pokazalem mechanikowi, 2 min z kompem i gotowe.

                                                  Komentarz

                                                  Pracuję...