Witam,
od pocztatku bylem niezadowolony z hamulcow OCTY - szczegolnie ze po zboxowaniu jezdzi sie troche dynamiczniej a w planach wtryski od 110 i program wiec w koncu kupilem cala tylna belke od Leona TDI 150 Top Sport razem z amortyzatorami za 650zl.
Ustalilem co trzeba zrobic:
- rozebrac wszystko do golej belki
- wymienic blache do ktorej mocowane sa szczeki na taka ktora oslania tarcze
- wymienic przewody hydrauliczne ( maja inny ksztalt i koncowke elastyczna )
- wymienic linki od hamulca recznego ( ta do tarcz jest dluzsza i ma inna koncowke )
- zlozyc wszystko dokladajac tarcze i montujac zacisk
Czyli zostaja stare czopy, piasty, czujniki ABS.
Dodatkowo zmienilem amortyzatory na te z Leona Top Sporta ( mialem 95 tys na moich a te przejechaly gora 30 tys ). Tlumienie jest duzo lepsze nie buja sie tyl jak wczesniej.
Co do wrazen przy hamowaniu - jest bardzo wyrazna poprawa - hamulec bierze wyraznie wczesniej i z wieksza sila szczegolnie naciskany delikatnie, przy mocniejszym nacisku jest mniejsza roznica. Ogromna roznica w reczym - wczesniej jadac np. 30 km/h nie moglem na suchym asfalcie zablokowac kol chyba ze bym ciagnal dzwignie dwoma rekami :lol: teraz lekko zaciagajac kola sie blokuja.
No i po zalozeniu alufelg na wiosne ( czyli na dniach 8) ) bedzie w koncu jakos to wygladalo :diabelski_usmiech
Za robote dalem 100zl u zaprzyjaznionego mechanika - mialem robic to sam ale jak probowalem odkrecic zacisk moimi gownianymi kluczami to klucz sie ukrecil i dalem spokoj.
Trzymajcie sie
Czader
Tarczowa OCTA 90/110 2003
od pocztatku bylem niezadowolony z hamulcow OCTY - szczegolnie ze po zboxowaniu jezdzi sie troche dynamiczniej a w planach wtryski od 110 i program wiec w koncu kupilem cala tylna belke od Leona TDI 150 Top Sport razem z amortyzatorami za 650zl.
Ustalilem co trzeba zrobic:
- rozebrac wszystko do golej belki
- wymienic blache do ktorej mocowane sa szczeki na taka ktora oslania tarcze
- wymienic przewody hydrauliczne ( maja inny ksztalt i koncowke elastyczna )
- wymienic linki od hamulca recznego ( ta do tarcz jest dluzsza i ma inna koncowke )
- zlozyc wszystko dokladajac tarcze i montujac zacisk
Czyli zostaja stare czopy, piasty, czujniki ABS.
Dodatkowo zmienilem amortyzatory na te z Leona Top Sporta ( mialem 95 tys na moich a te przejechaly gora 30 tys ). Tlumienie jest duzo lepsze nie buja sie tyl jak wczesniej.
Co do wrazen przy hamowaniu - jest bardzo wyrazna poprawa - hamulec bierze wyraznie wczesniej i z wieksza sila szczegolnie naciskany delikatnie, przy mocniejszym nacisku jest mniejsza roznica. Ogromna roznica w reczym - wczesniej jadac np. 30 km/h nie moglem na suchym asfalcie zablokowac kol chyba ze bym ciagnal dzwignie dwoma rekami :lol: teraz lekko zaciagajac kola sie blokuja.
No i po zalozeniu alufelg na wiosne ( czyli na dniach 8) ) bedzie w koncu jakos to wygladalo :diabelski_usmiech
Za robote dalem 100zl u zaprzyjaznionego mechanika - mialem robic to sam ale jak probowalem odkrecic zacisk moimi gownianymi kluczami to klucz sie ukrecil i dalem spokoj.
Trzymajcie sie
Czader
Tarczowa OCTA 90/110 2003
Komentarz