podgrzewania kierownica?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Max
    Classic
    • 2006
    • 16

    podgrzewania kierownica?

    Zamieszczone przez djczas
    Zamieszczone przez MisiekWAW
    Zamieszczone przez b-bar01
    mnie nie będzie dzisiaj, skodowka na warsztacie. parownik od klimy pi..... (się zepsuł) :evil:
    wszystkie bebechy na podłodze. :shock:
    pzdr. wszystkich. postaram się za tydzień
    z bemowa to mozesz przyjsc na spacer :szeroki_usmiech
    wypić piwo i podrażnić kolegów kierowców
    ja tam mam szofera, moge z nim walnac browarek jesli przyjdzie :szeroki_usmiech
  • q1
    Drive
    • 2005
    • 88

    #2
    podgrzewania kierownica?

    Mało co wkurza mnie bardziej niż lodowata kiera po wejściu w zimie do auta.

    Planuje obszyć swoją kierowniczkę skórą, ale zastanawiam się czy ktoś spotkał się z jakimś patentem żeby pod obszycie zamontować jeszcze jakiś system ogrzewania elektrycznego?

    BTW. Czy w którejkolwiek wersji Octavii I była ogrzewana kierownica?

    Komentarz


    • #3
      Zamieszczone przez q1
      Czy w którejkolwiek wersji Octavii I była ogrzewana kierownica?
      W żadnej niestety....

      Tak dobrze to ma np. Audi A8 D2 ale też jako opcja a nie standard.

      Zamieszczone przez q1
      Planuje obszyć swoją kierowniczkę skórą
      Popatrz na allegro, mozna kupić już gotową ze skórą

      Komentarz

      • q1
        Drive
        • 2005
        • 88

        #4
        mam w głowie dość specjalny wzór więc raczej oddam do obszycia niż kupię gotową.

        Komentarz

        • misiek^wro
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 8321

          #5
          Z tego co wiem, istnieja podgrzewane rekawiczki na USB ;P

          Jesli znajdziesz jakas przjsciowke i podepniesz ja pod wejscie 12V/6V czy cus, to moze uda Ci sie na tyle inteligentnie wsadzic ow "grzejniki" podobne do tych z rekawiczek ;p

          Ale dla mnie to czysta fikcja, pojecia nie mialbym jak sie za to zabrac.
          Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
          Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
          ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4

          TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!


          Komentarz

          • kowal 2002
            RS
            S_OCP Member
            • 2006
            • 5161

            #6
            Sama część "grzejąca" to prosta sprawa, gdy masz zamiar obszyć kierownicę skórą. Stosujesz jako grzałkę zwykły cienki ( śr. 0,15 - 0,25 mm ) miedziany drut nawojowy ( najlepiej w bawełnie, bo jest mocniejszy, ale może być też w emalii np. do nawijania uzwojeń transformatorów ). Przy takiej średnicy kawałek drucika o długości 10 - 15 metrów będzie miał rezystancję ok. 10 Ohm co oznacza, że podpięty do 12 - 14 V w samochodzie będzie robił za grzałkę o mocy ok. 15 - 20 W. Nie jest to dużo, ale wystarcza do podgrzania w miarę szybko siedziska fotela ( sprawdzone w moim poprzednim aucie ) więc na kierownicę też powinno wystarczyć ( dla tych co widzą już pożar informuje, że tak rozgrzany drut da się trzymać w ręku, jego temp. wynosi ok. 45-50 stopni czyli mniej niż temp. kierownicy w lato na słońcu ). Zresztą można to sprawdzić eksperymentalnie: kilka minut roboty, koszt drucika praktycznie zerowy.
            15 metrów drutu powinno starczyć na owinięcie całej kierownicy ( ale trzeba to robić na tzw. okrętkę wzdłuż promienia koła kierownicy, zwój od zwoju ok. 5mm, a nie po obwodzie kola kierownicy bo zwoje będą spadać); utworzy się w ten sposób spirala grzejna rozłożona równomiernie na całej powierzchni za którą chwyta sie kierownicę.
            Teraz wypadało by to dodatkowo zabezpieczyć, tak aby drut nie przesuwał się pod skórą. Proponuje owinąć tak przygotowaną kierownicę tasmą teflonową ( taką jaką stosuje się w hydraulice/gazownictwie do uszczelniania gwintów - jest cienka, elastyczna i doskonale dopasowuje się do owijanej powierzchni ); owijamy oczywiście tak jak drutem na "okrętkę". Takie rozwiązanie powinno być wystarczająco wytrzymałe mechaniczne ( jeśli nikt nie planuje szarpania czy uwieszania się na kierownicy ) po dodatkowym obiciu skora. Niestety większy problem to samo zasilanie, bo kierownica ( a więc i grzałka ) się obraca, a kolumna kierownicy nie! Tu juz potrzeba wiekszej roboty mechanicznej ( jakies szczotki, pierscienie zasilajace itp ) chyba, ze zadowala Cie podlaczenie na krotko na kilkanascie sekund przed jazda w celu podgrzania a nie ciaglego grzania kola kierownicy az do rozgrzania wnetrza samochodu przez silnik... Uff
            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

            Komentarz

            • q1
              Drive
              • 2005
              • 88

              #7
              to sie nazywa konkretna i wyczerpujaca odpowiedz

              Komentarz

              • tomek
                L&K
                • 2005
                • 1078

                #8
                Zamieszczone przez kowal 2002
                Niestety większy problem to samo zasilanie, bo kierownica ( a więc i grzałka ) się obraca, a kolumna kierownicy nie! Tu juz potrzeba wiekszej roboty mechanicznej ( jakies szczotki, pierscienie zasilajace itp ) chyba, ze zadowala Cie podlaczenie na krotko na kilkanascie sekund przed jazda w celu podgrzania a nie ciaglego grzania kola kierownicy az do rozgrzania wnetrza samochodu przez silnik... Uff
                mysle ze z zasilaniem, to nie bedzie problemow, bo przeciez kable ida do klaksonu, poduszki, czy sterowania radiem. trzeba tylko podpatrzec jak - pewnie samym srodkiem
                O2FL RS | S2 | F2

                Komentarz

                • kowal 2002
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2006
                  • 5161

                  #9
                  Zamieszczone przez tomek
                  mysle ze z zasilaniem, to nie bedzie problemow, bo przeciez kable ida do klaksonu, poduszki, czy sterowania radiem. trzeba tylko podpatrzec jak - pewnie samym srodkiem
                  Nie rozbierałem niestety kierownicy więc nie wiem na 100% jak idą kable. Na pewno trzeba skreślić kable od poduchy ( za duże ryzyko że coś potem nie zadziała ) i sterowania radia ( za mała wydajność prądowa - prawdopodobnie sterowanie jest zrealizowane na drabince rezystorowej - wystarczą wtedy zaledwie dwa kabelki ). Klakson wydaje się być niegłupi pod warunkiem, że jego włącznik w kierownicy jest podpiety od strony +12V ( tzn. w tej kolejności: +12V aku -> włącznik w kierownicy -> + klaksonu -> - klaksonu -> masa samochodu. Jeśli jest odwrotnie tzn. +12V aku -> + klaksonu -> - klaksonu -> włącznik w kierownicy -> masa samochodu to w kierownicy nie masz dostępnego pełnego zasilania 12V). W pierwszej opcji jest łatwizna masz dostępne pełne 12 V i masę prawdopodobnie na śrubie mocującej kierownicę czyli z podpięciem podgrzewania nie ma problemu. Druga opcja też nie jest beznadziejna, ale wymaga dodatkowych przeróbek instalacji ( oczywiście też do zrobienia bez większych nakładów ). Ale jak ktoś bardzo potrzebuje to czemu nie...

                  BTW: Dzięki za punkcik...
                  Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                  Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                  Komentarz

                  • -Piotr-
                    L&K
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 1018
                    • Octavia III (5E3)
                    • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                    #10
                    Słusznie kowal 2002 zauważyłeś, że modyfikacje w obrębie miejsc w samochodzie mających wpływ na bezpieczeństwo jest niewskazane. Nie warto ryzykować. Znacznie mniej zachodu można uzyskać przez kupno miękkich cienkich skórzanych rekawiczek dla kierowców, a są takie. Spełnią swoją rolę. Zresztą
                    O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                    KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                    O III czarna liftback - reaktywacja

                    Komentarz

                    • q1
                      Drive
                      • 2005
                      • 88

                      #11
                      ja np. nie lubie rekawiczek - moze to jakis uraz z dziecinstwa

                      Komentarz

                      • -Piotr-
                        L&K
                        S_OCP Member
                        • 2006
                        • 1018
                        • Octavia III (5E3)
                        • CHPA 1.4 TSI 140 KM

                        #12
                        Rozumiem.
                        Zamieszczone przez q1
                        moze to jakis uraz z dziecinstwa
                        tamte do nie dość, że jednopalczaste, niewygodne w uchwycie, to jeszcze ze sznurkiem przez rękawy. Tego ostatniego nie polecam do samochodu.
                        O I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
                        KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
                        O III czarna liftback - reaktywacja

                        Komentarz

                        • tomek
                          L&K
                          • 2005
                          • 1078

                          #13
                          kowal 2002, troche sie nie zrozumielismy, nie mowie o braniu pradu juz z kabli ktore sa w kierownicy. Chodzi mi tylko o to, ze jakies kable tam juz sa doprowadzone, wiec nie powinno byc problemu dolozyc nastepna wiazke. To w kontekscie tego, ze napisales cos o pierscieniach, szczotkach itp, bo kierownica sie obraca
                          O2FL RS | S2 | F2

                          Komentarz

                          • kowal 2002
                            RS
                            S_OCP Member
                            • 2006
                            • 5161

                            #14
                            Fakt to nie to samo, ale mam wrażenie, że tam nie ma takiej zwyczajnej wiązki puszczonej środkiem kolumny kierownicy. Nie chce mi się odkopywać teraz samochodu żeby rzucić tam okiem ( obecnie jestem w Krynicy Górskiej a samochodzik przykryty ok. 15 cm śniegu ) ale pamiętam, że w Cordobie występował taki pierscień wokół kolumny kierownicy do którego była podpięta jakaś wiązka kabli ( pierścień był nieruchomy a na kole kierownicy był jakiś "dyngs" który po tym pierścieniu się przesuwał ); podejrzewam, że to był właśnie sposób na przekazanie zasilania do klaksonu i poduchy, ale mogę się mylić bo nigdy tego nie rozbierałem...

                            Ostatecznie można dać po wierzchu spiralny kabel jak mają chłopaki w WRC-ach i będzie wyglądać "profesjonalnie i sportowo" :diabelski_usmiech ...
                            Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                            Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                            Komentarz

                            Pracuję...