Zamieszczone przez djczas
podgrzewania kierownica?
Zwiń
X
-
podgrzewania kierownica?
Mało co wkurza mnie bardziej niż lodowata kiera po wejściu w zimie do auta.
Planuje obszyć swoją kierowniczkę skórą, ale zastanawiam się czy ktoś spotkał się z jakimś patentem żeby pod obszycie zamontować jeszcze jakiś system ogrzewania elektrycznego?
BTW. Czy w którejkolwiek wersji Octavii I była ogrzewana kierownica?
-
-
bezduszny
Zamieszczone przez q1Czy w którejkolwiek wersji Octavii I była ogrzewana kierownica?
Tak dobrze to ma np. Audi A8 D2 ale też jako opcja a nie standard.
Zamieszczone przez q1Planuje obszyć swoją kierowniczkę skórą
Komentarz
-
Z tego co wiem, istnieja podgrzewane rekawiczki na USB ;P
Jesli znajdziesz jakas przjsciowke i podepniesz ja pod wejscie 12V/6V czy cus, to moze uda Ci sie na tyle inteligentnie wsadzic ow "grzejniki" podobne do tych z rekawiczek ;p
Ale dla mnie to czysta fikcja, pojecia nie mialbym jak sie za to zabrac.Była Octavia I FL Kombi 1.9 TDI AGR
Była Octavia II Kombi MR06 2.0 TDI DSG
ByłąOctavia II Kombi FL MR06@2013 2.0 TFSI DSG 4x4
TELEFONUJEMY DO MNIE PO GODZ 16.59!
Komentarz
-
-
Sama część "grzejąca" to prosta sprawa, gdy masz zamiar obszyć kierownicę skórą. Stosujesz jako grzałkę zwykły cienki ( śr. 0,15 - 0,25 mm ) miedziany drut nawojowy ( najlepiej w bawełnie, bo jest mocniejszy, ale może być też w emalii np. do nawijania uzwojeń transformatorów ). Przy takiej średnicy kawałek drucika o długości 10 - 15 metrów będzie miał rezystancję ok. 10 Ohm co oznacza, że podpięty do 12 - 14 V w samochodzie będzie robił za grzałkę o mocy ok. 15 - 20 W. Nie jest to dużo, ale wystarcza do podgrzania w miarę szybko siedziska fotela ( sprawdzone w moim poprzednim aucie ) więc na kierownicę też powinno wystarczyć ( dla tych co widzą już pożar informuje, że tak rozgrzany drut da się trzymać w ręku, jego temp. wynosi ok. 45-50 stopni czyli mniej niż temp. kierownicy w lato na słońcu ). Zresztą można to sprawdzić eksperymentalnie: kilka minut roboty, koszt drucika praktycznie zerowy.
15 metrów drutu powinno starczyć na owinięcie całej kierownicy ( ale trzeba to robić na tzw. okrętkę wzdłuż promienia koła kierownicy, zwój od zwoju ok. 5mm, a nie po obwodzie kola kierownicy bo zwoje będą spadać); utworzy się w ten sposób spirala grzejna rozłożona równomiernie na całej powierzchni za którą chwyta sie kierownicę.
Teraz wypadało by to dodatkowo zabezpieczyć, tak aby drut nie przesuwał się pod skórą. Proponuje owinąć tak przygotowaną kierownicę tasmą teflonową ( taką jaką stosuje się w hydraulice/gazownictwie do uszczelniania gwintów - jest cienka, elastyczna i doskonale dopasowuje się do owijanej powierzchni ); owijamy oczywiście tak jak drutem na "okrętkę". Takie rozwiązanie powinno być wystarczająco wytrzymałe mechaniczne ( jeśli nikt nie planuje szarpania czy uwieszania się na kierownicy ) po dodatkowym obiciu skora. Niestety większy problem to samo zasilanie, bo kierownica ( a więc i grzałka ) się obraca, a kolumna kierownicy nie! Tu juz potrzeba wiekszej roboty mechanicznej ( jakies szczotki, pierscienie zasilajace itp ) chyba, ze zadowala Cie podlaczenie na krotko na kilkanascie sekund przed jazda w celu podgrzania a nie ciaglego grzania kola kierownicy az do rozgrzania wnetrza samochodu przez silnik... UffJest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez kowal 2002Niestety większy problem to samo zasilanie, bo kierownica ( a więc i grzałka ) się obraca, a kolumna kierownicy nie! Tu juz potrzeba wiekszej roboty mechanicznej ( jakies szczotki, pierscienie zasilajace itp ) chyba, ze zadowala Cie podlaczenie na krotko na kilkanascie sekund przed jazda w celu podgrzania a nie ciaglego grzania kola kierownicy az do rozgrzania wnetrza samochodu przez silnik... UffO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez tomekmysle ze z zasilaniem, to nie bedzie problemow, bo przeciez kable ida do klaksonu, poduszki, czy sterowania radiem. trzeba tylko podpatrzec jak - pewnie samym srodkiem
BTW: Dzięki za punkcik...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
-
Słusznie kowal 2002 zauważyłeś, że modyfikacje w obrębie miejsc w samochodzie mających wpływ na bezpieczeństwo jest niewskazane. Nie warto ryzykować. Znacznie mniej zachodu można uzyskać przez kupno miękkich cienkich skórzanych rekawiczek dla kierowców, a są takie. Spełnią swoją rolę. ZresztąO I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
Rozumiem.
Zamieszczone przez q1moze to jakis uraz z dziecinstwaO I złota w kombi 1.6 BFQ - od tego Tu się zaczęło
KIA Carens 2.0 CRDI - przerwa na kawę ....
O III czarna liftback - reaktywacja
Komentarz
-
-
kowal 2002, troche sie nie zrozumielismy, nie mowie o braniu pradu juz z kabli ktore sa w kierownicy. Chodzi mi tylko o to, ze jakies kable tam juz sa doprowadzone, wiec nie powinno byc problemu dolozyc nastepna wiazke. To w kontekscie tego, ze napisales cos o pierscieniach, szczotkach itp, bo kierownica sie obracaO2FL RS | S2 | F2
Komentarz
-
-
Fakt to nie to samo, ale mam wrażenie, że tam nie ma takiej zwyczajnej wiązki puszczonej środkiem kolumny kierownicy. Nie chce mi się odkopywać teraz samochodu żeby rzucić tam okiem ( obecnie jestem w Krynicy Górskiej a samochodzik przykryty ok. 15 cm śniegu ) ale pamiętam, że w Cordobie występował taki pierscień wokół kolumny kierownicy do którego była podpięta jakaś wiązka kabli ( pierścień był nieruchomy a na kole kierownicy był jakiś "dyngs" który po tym pierścieniu się przesuwał ); podejrzewam, że to był właśnie sposób na przekazanie zasilania do klaksonu i poduchy, ale mogę się mylić bo nigdy tego nie rozbierałem...
Ostatecznie można dać po wierzchu spiralny kabel jak mają chłopaki w WRC-ach i będzie wyglądać "profesjonalnie i sportowo" :diabelski_usmiech ...Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)
Komentarz
-
Komentarz