Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O1] Modyfikacje mechanicznych i wizualnych.

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • [O1] Modyfikacje mechanicznych i wizualnych.

    Witam,
    jestem posiadaczem Octavi I 1.9 TDI 130KM 1u5

    po zakupie auta stwierdzam jako laik kilka usterek, postanowiłem to skonsultować na forum, może ktoś tez takie miał i coś doradzi.

    1. tylny lewy hamulec, po zaciągnięciu ręcznego koło bez wkładu siły można przekręcać, tak jak by hamulca nie było, jedyna możliwość to wcisnąć hamulec nożny wówczas koło jest sztywne. Pytanie gdzie leży usterka? po stronie linki hamulcowej czy całego zacisku czy może coś innego powoduje taka usterkę?

    2. tryb awaryjny, podczas jazdy potrafi się zapalić kontrolka silnika i włączy się tzw. tryb awaryjny a co za tym idzie maksymalna prędkość to 110-120, po restarcie czyli ponownym uruchomieniu silnika prędkość wraca ale kontrolka nadal świeci, po jakimś czasie znika ale gdzie tkwi przyczyna jej pojawiania się. Byłem na diagnostyce wówczas powiedzieli mi, że to wina turbiny i należy ją zregenerować. Na innej diagnostyce powiedziano, że to wina ustawień turbiny i zaworu należy wymienić zawór a turbiny nie ruszać. Na kolejnej diagnostyce powiedzieli, że to prawdopodobnie wina sterowania turbiny. Ile osób tyle teorii błędu. Sam już nie wiem w co wierzyć. Może ktoś spotkał się z takim problemem i wie która diagnostyka była najbliżej prawdy? Dodam jeszcze, że błąd wyskakuje w różnych warunkach, czasami podczas przyspieszania, innym razem na wzniesieniach potrafi się zaświecić, jeszcze innym razem bez powodu na prostej po przejechaniu 100 lub 200 km. Nie ma jednoznacznej przyczyny i momentu po którym potrafi stracić moc.

    3. kolejna usterką są biegi, zdarza się, że luźno można przełożyć z 3 na 4 a są momenty, że te biegi wchodzą bardzo ciasno, potrafi też zanikać bieg wsteczny, jako, że jest za 1 czasami trzeba się sporo natrudzić, żeby go wpiąć. Tak samo jak poprzednio co warsztat to teoria. Jedni mówią, że to wina linek, inni że wybierak trzeba wymienić, jeszcze inni sugerowali wymianę skrzyni i oleju w skrzyni.

    z góry dziękuję za wszelkie rady i pomoc

  • #2
    [O1] Modyfikacje mechanicznych i wizualnych.

    Cześć

    Zakładam ten temat , abym mógł zadawać pytania i dzielić się różnego typu spostrzeżeniami co do modyfikacji mojego samochodu.

    Zacznijmy od początku.

    Właścicielem Octy jestem jako ja od 2 lat, wcześniej od 1998 roku posiadaczem był mój tata.
    Czemu zdecydowałem się na jej modyfikacje? Bo ją uwielbiam, zawsze, od tylu lat dowozi mnie, a wcześniej nas , gdzie chcieliśmy.

    Czemu nie zdecyduję się kupić od razu Octy RS? Bo wiem czym jeźdzę, jestem mechanikiem, a Octavię robię w ramach podziękowania jej za tyle lat trudu z nami ; ) Jest to moja zabawka, nic mnie nie goni aby zrobić ją już teraz. Chcę po woli coś ulepszać, a później pochwalić się w showroom (bo na razie nie ma czym).

    Etap 1 ma na celu zmianę hamulców . Ori silinik to 1,6 AEE , 75 koni, przelatane jakieś 170 tysięcy.

    Niestety, zwalniacze jakie tutaj siedzą to tarcza 256 mm, zacisk 1 tłok, ogólnie, na ten silnik dają radę.

    Ale ,że w ciągu 6-8 miesięcy idzie na zmianę silnika na 1,8t AUQ/BAM + mały dodatek, chcę zadbać też o swoje bezpieczeństwo(moc mocą, ale trzeba też czasem zahamować, chodź mam 21 lat, to podchodzę do tego naprawdę z chłodną głową, i wiem,że jazda na takich hamplach nie oznacza nic dobrego)

    I tutaj pytanie do was.

    Jakie hamulce podejdą pod Octavię. Bardziej chodzi mi o pytanie, jak jest ze zwrotnicami. Bo jak mniemam , zwrotnice z Cupry / Golfa GTI mają większą średnicę pod amortyzator. A czy podejdzie do mojej Octavii Amortyzator z Leona Cupry I?

    Komentarz


    • #3
      HKSdriftk, OI to nie O2. Tu nie ma aż takich cudów z hamplami i zawiasem. Amory są te same /prawie/, inne jest mocowanie zacisków/jarzm. Potrzebne będą Ci zwrotnice z RS albo TDI ASZ lub każdego innego mocniejszego auta na bazie GIV. Na tył potrzebujesz belkę pod hample tarczowe, bo też jest różnica.
      Black Pearl, Elegance & RS LOOK
      @ by Tune-up Gdańsk
      TDI VP++ i jeszcze rośnie
      Antek

      Komentarz


      • #4
        Tak tylko swapujac heble, swapujemy felgi na min 16" bo ja nie widze sensu wkladania mniejszych tarcz niz 312mm na przod. Poza tym, to remont calego zawiasu z przodu. Stabilizator mocniejszy juz masz kupiony.

        Ja szczerze, to proponuje kupic kompletnego anglika Golfa iC/Bore/Leona(tu potrzebujemy nowy panel klimy, zeby zrobic climatronika) 1.8T (nawet jak bede na tarczy 288mm) i robic swapy. Masz caly zawias, cala elektryke, ktora da sie ogarnac, caly silnik ze skrzynia, pompe paliwa, liczniki, ecu i takie tam...Koszt 4-7tys, a takie auto to potem skarbonka srubek, zlaczek itp. Zabawa w zakup wielu czesci wyjdzie drozej. Blachy mozna sprzedac, jakies czesci ze srodka z tylnej czesci nadwozia tez. Fotele albo do siebie, albo na handel i taki swap wyjdzie dosc sensownie cenowo.

        Same zwrotnice z zaciskami + tylna belka w detalu wyjda z 500zl.
        Spritmonitor.de

        Komentarz


        • #5
          zwrotnica pod swap pasuje od każdego golfa iv, bory, toledo 2, a3, octavii 1, z silnikami 1.8T i TDI 130KM, oczywiście wszelkie RSy i GTI również. Ogólnie łatwo to rozpoznać, zwykła zwrotnica 280mm,256mm ma odlane jarzmo, natomiast zwrotnica pod swap ma te jarzmo przykręcane dwiema śrubami. Pamiętaj o wymianie łożysk w zwrotnicy (FAG), co by dwa razy nie rozbierać.

          Komentarz


          • #6
            Okey. Mam do wzięcia zwrotnice , zaciski , tarcze 312 mm z Leona 1 cupry . Chodzi o to , czy nie będzie problemu z ich zamontowaniem teraz do skody ? Koła ofc większe , szukam paraboli z tt 17" . Jak ze średnica otworu pod amortyzator i jak z pólosiami (czy te Frezy maja większa średnicę co wchodzą w Piaste czy nie ?)

            Komentarz


            • #7
              A ja mowie, zastanow sie dwa razy, zanim juz teraz zaczniesz kupowac graty, biorac pod uwage ze do przelozenia bedziesz mial duzo rzeczy.

              Blind robi swap do Golfa 2 i tez pierwotnie chcial wszystko kupowac w czesciach, a ostatecznie kupil calego dawce
              Spritmonitor.de

              Komentarz

              POWRÓT NA GÓRĘ
              Pracuję...
              X